Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

te druk op "SC macro en close-up"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: te druk op "SC macro en close-up"

    Oorspronkelijk geplaatst door moniq Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik dat er weingi macro's in den HOF terecht komen.
    En er zijn er nochthans zoveel die hun macro's SC-waardig vinden

    Wat HOF betreft, ik denk dat dat ook echt een 'verhaal' apart is. Jos had er ook wel ergens statistieken van. Uit Zwart-Wit en Stilleven/abstract komen ook amper foto's al zitten daar soms ook echt pareltjes tussen. Dan komen er in de HOF soms ook wel eens foto's te staan waarvan IK denk: jeezesmina, is dit HOF-waardig.

    Foto's kijken, het is en blijft subjectief. Wat ik fantastisch vind, vind jij misschien maar niks en omgekeerd. Voor het HOF-systeem zou een quoteringssysteem wel 'eerlijker' zijn, denk ik, een beetje zoals het bij 1x.com gaat, maar dan minder uitgebreid misschien.
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #32
      Re: te druk op "SC macro en close-up"

      Oorspronkelijk geplaatst door moniq Bekijk bericht
      Persoonlijk vind ik dat er weingi macro's in den HOF terecht komen. Dan vraag ik mij af of daar echt zo weing goede fotografen zijn.
      Nochthans is het een heel druk bezocht forum.
      Laat de moed niet zakken Bopatje.
      groetjes
      moniq
      Zo kan men ook redeneren over vb journalistiek. Over alle forumonderdelen zelfs.In een minder druk bezocht forumonderdeel staan vaak mooiere foto's dan in een druk bezocht forumonderdeel.
      Probleem is : tegenwoordig teveel goede foto's waaruit men een keuze moet maken om aan een stuk of 6 tot 10 selecties te komen voor de HOF.

      Mijn gedacht.

      Comment


      • #33
        Re: te druk op "SC macro en close-up"

        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        Voor het HOF-systeem zou een quoteringssysteem wel 'eerlijker' zijn, denk ik, een beetje zoals het bij 1x.com gaat, maar dan minder uitgebreid misschien.
        Zit iets in, maar.... Wie gaat quoteren? Diezelfden die met hun oh en ah reagerende vriendjes? Laat de HOF moderatoren maar rustig verder doen. De meeste HOF nominaties zitten wel goed. Het is tenslotte ook maar een selectie en er moet al eens keuze gemaakt worden tussen gelijkwaardige foto's.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #34
          Re: te druk op "SC macro en close-up"

          Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
          Zo kan men ook redeneren over vb journalistiek. Over alle forumonderdelen zelfs.In een minder druk bezocht forumonderdeel staan vaak mooiere foto's dan in een druk bezocht forumonderdeel.
          Probleem is : tegenwoordig teveel goede foto's waaruit men een keuze moet maken om aan een stuk of 6 tot 10 selecties te komen voor de HOF.

          Mijn gedacht.
          Juist gedacht!
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #35
            Re: te druk op "SC macro en close-up"

            Hof is weer een gans ander ding, hier gaat het niet over wat en hoeveel HoF is, da's trouwens op zich een heel moeilijke evenwichtsoefening.
            Hierr gaat het er over hoeveel men kan en mag posten in SC of andere forumonderdelen, dat hoeft daarom ook niet alleen over Macro en Closeup te gaan, voor andere forumonderdelen gaat dit ook op vind ik.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #36
              Re: te druk op "SC macro en close-up"

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              spijtig ,ik trek hier weer aan het kortste eind hé ,voor mijn part sluit dit topic maar af ,ik had nochtans goede bedoeling hoor en weet dat ik de mening van vele anderen deel , het is zeker niet de bedoeling hier een soort oorlog in te voeren ,ik had alleen maar een vraag ,die blijkbaar niet goed wordt begrepen ,
              mijn vraag is gesteld en nu weet ik genoeg ,
              Dank aan degene die mij hier gesteund hebben,sorry als ik hier iemand zou mee hebben gekwetst ,
              Nee hoor, je trekt niet aan het kortste eind. Net zoals velen, begrijp ik perfect wat je bedoelt, en ik sta volledig achter een herorganisatie van het Macro-forum. Zoals het nu is, werkt het niet meer naar behoren.

              @iedereen; dit is naar mijn mening een belangrijk topic, dat de nodige aandacht vereist. Begin hier a.u.b. geen oorlog, een serene discussie leidt tot meer begrip en doeltreffendere resultaten.

              Comment


              • #37
                Re: te druk op "SC macro en close-up"

                Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                Zeker 95% in SC vind ik ronduit schitterend (quotering tenminste 8/10) en daartussen zit ongeveer 10% die ik een 10/10 zou geven.
                In feite geef je TS hier gelijk met zijn stelling. Want dit zou betekenen dat 5% van de postings thuishoort in de beginnershoek. Van de 95% die je aangeeft, hoort 10% thuis in SC, en de resterende 90% van die 95% zou dan thuishoren in beoordeling.

                Maar ik geef deemoedig toe dat ik ook vlugger in SC post, en wel om de simpele reden dat je in beoordeling geen of zeer weinig reacties krijgt. Dus mij treft ook schuld.

                Comment


                • #38
                  Re: te druk op "SC macro en close-up"

                  Oorspronkelijk geplaatst door moniq Bekijk bericht
                  Neen, Jij trekt niet aan het kortste eind, jij slaat de nagel op de kop.
                  Volledig mee eens.

                  Oorspronkelijk geplaatst door moniq Bekijk bericht
                  Persoonlijk vind ik dat er weingi macro's in den HOF terecht komen.
                  De Hof is natuurlijk een gans andere discussie. Maar mij valt integendeel steeds weer op dat de macro-sectie steeds zeer goed vertegenwoordigd is in de Hof.

                  Comment


                  • #39
                    Re: te druk op "SC macro en close-up"

                    Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                    Niet meer reageren in het topic en de ts uw mening geven via pm over de foto zou een oplossing zijn.
                    Sorry, maar dat kan toch nooit de bedoeling zijn van een fotografieforum? Het is net uit die opmerkingen dat we met z'n allen wat bijleren. Ook al is het niet je eigen foto die besproken wordt. Nog los van enige practische bezwaren zoals 20 pm's met dezelfde opmerking of géén opmerkingen omdat iedereen wel denkt dat die andere al wel een pm zal verstuurd hebben.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    En er zijn er nochthans zoveel die hun macro's SC-waardig vinden

                    Wat HOF betreft, ik denk dat dat ook echt een 'verhaal' apart is. Jos had er ook wel ergens statistieken van. Uit Zwart-Wit en Stilleven/abstract komen ook amper foto's al zitten daar soms ook echt pareltjes tussen. Dan komen er in de HOF soms ook wel eens foto's te staan waarvan IK denk: jeezesmina, is dit HOF-waardig.

                    Foto's kijken, het is en blijft subjectief. Wat ik fantastisch vind, vind jij misschien maar niks en omgekeerd. Voor het HOF-systeem zou een quoteringssysteem wel 'eerlijker' zijn, denk ik, een beetje zoals het bij 1x.com gaat, maar dan minder uitgebreid misschien.
                    Laat nou net Zwart-Wit het op één na meest succesvolle forum te zijn om een foto in de HoF te krijgen. Zelfs stilleven en Abstract doen het in verhouding met het aantal topics beter dan Macro & Close-up. Met dank aan de inspanningen van Jos Vanhengel, overigens.

                    Wat het 1x.com betreft, ook daar zijn het een handvol fotografen die beslissen of jouw werk in aanmerking komt voor publicatie.

                    Willy
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #40
                      Re: te druk op "SC macro en close-up"

                      Vraagje!

                      Is het heel het jaar door zo druk in Macro of enkel nu omdat het zomer is en er veel mogelijkheden zijn om foto's te maken van dat genre? 'k Weet wel, in de andere seizoenen kan je ook macro's maken, maar nu zijn er "plat gezegd" meer beestjes

                      'k Stel voor om je macro's in ZW om te zetten, vandaag waren daar welgeteld 2 nieuwe topics

                      Comment


                      • #41
                        Re: te druk op "SC macro en close-up"

                        Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                        In feite geef je TS hier gelijk met zijn stelling. Want dit zou betekenen dat 5% van de postings thuishoort in de beginnershoek. Van de 95% die je aangeeft, hoort 10% thuis in SC, en de resterende 90% van die 95% zou dan thuishoren in beoordeling.
                        Maar ik geef deemoedig toe dat ik ook vlugger in SC post, en wel om de simpele reden dat je in beoordeling geen of zeer weinig reacties krijgt. Dus mij treft ook schuld.
                        Voor mij mag 95% in SC blijven staan. Het probleem is en blijft dat het meestal onmogelijk is objectief te bepalen waar welke foto thuishoort. De fotografen beoordelen hun eigen foto's meestal te mild en die van anderen te streng. Een goede moderator (of een team van experts ) zou heel wat foto's kunnen verplaatsen, maar zoals reeds eerder gezegd, blijft dat een persoonlijke beoordeling en leidt het vaak tot verbitterde reacties.

                        De TS (en iedereen die hem gelijk geeft) spreekt zichzelf wel tegen : enerzijds pleit hij voor meer kwaliteit en anderzijds stelt hij voor betalende forumleden meer foto's te laten posten. Dat je door te betalen betere foto's maakt, lijkt me toch een moeilijk te verdedigen stelling. Of schiet mijn logica hier schromelijk te kort?
                        Last edited by Jazzer; 31 juli 2010, 16:35.
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                        Comment


                        • #42
                          Re: te druk op "SC macro en close-up"

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                          De TS (en iedereen die hem gelijk geeft) spreekt zichzelf wel tegen : enerzijds pleit hij voor meer kwaliteit en anderzijds stelt hij voor betalende forumleden meer foto's te laten posten. Dat je door te betalen betere foto's maakt, lijkt me toch een moeilijk te verdedigen stelling. Of schiet mijn logica hier schromelijk te kort?
                          het gaat hier niet om meer foto's te posten ,ik spreek wel van een max van 2 in een week ,nu zijn er die bijna dagelijks posten ,en het is tenslotte maar een voorstel ,die eventueel nog kan besproken worden ,het hoeft daarom niet zo te zijn zoals ik het voorstel ,mijn doel is alleen op één of andere manier ,minder foto's in SC en beter van kwaliteit ,waardoor de naam SC zijn waarde terugkrijgt

                          Comment


                          • #43
                            Re: te druk op "SC macro en close-up"

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                            Vraagje!

                            Is het heel het jaar door zo druk in Macro of enkel nu omdat het zomer is en er veel mogelijkheden zijn om foto's te maken van dat genre? 'k Weet wel, in de andere seizoenen kan je ook macro's maken, maar nu zijn er "plat gezegd" meer beestjes

                            'k Stel voor om je macro's in ZW om te zetten, vandaag waren daar welgeteld 2 nieuwe topics
                            miss dan wel een idee om mijn voorstel te alleen te laten lopen over de zomerperiode

                            Comment


                            • #44
                              Re: te druk op "SC macro en close-up"

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                              Vraagje!

                              Is het heel het jaar door zo druk in Macro of enkel nu omdat het zomer is en er veel mogelijkheden zijn om foto's te maken van dat genre? 'k Weet wel, in de andere seizoenen kan je ook macro's maken, maar nu zijn er "plat gezegd" meer beestjes

                              'k Stel voor om je macro's in ZW om te zetten, vandaag waren daar welgeteld 2 nieuwe topics
                              Dit is voor Macro en Close-up het drukste seizoen, inderdaad omdat er juist nu veel meer beestjes zijn die je kan fotograferen.

                              Bij de meeste beestjes zie ik graag de kleuren, als je een mooi gekleurde libel of vlinder omzet naar zwart-wit, dan wordt de foto er over het algemeen niet beter van.

                              In het najaar krijg je meer foto's bij natuur en landschappen als de bomen mooie kleurtjes krijgen, en als er in de winter sneeuw valt, dan is het in dat forumdeel ook bijzonder druk.
                              Sommige onderwerpen zijn dus sterk afhankelijk van de seizoenen.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: te druk op "SC macro en close-up"

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Sommige onderwerpen zijn dus sterk afhankelijk van de seizoenen.
                                Da's waar en is logisch, maar dat verantwoordt daarom nog niet dat er soms te pas en te onpas in SC wordt gepost. Fotobeoordeling blijft een 'minderwaardig' foto-onderdeel waar je amper commentaren krijgt...
                                Al doende leert men...

                                Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X