Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

te druk op "SC macro en close-up"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: te druk op "SC macro en close-up"

    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
    De TS (en iedereen die hem gelijk geeft) spreekt zichzelf wel tegen : enerzijds pleit hij voor meer kwaliteit en anderzijds stelt hij voor betalende forumleden meer foto's te laten posten. Dat je door te betalen betere foto's maakt, lijkt me toch een moeilijk te verdedigen stelling. Of schiet mijn logica hier schromelijk te kort?


    Nee hoor, je logica schiet niet tekort, maar ze is wel een ietsepietsie krom.

    Comment


    • #47
      Re: te druk op "SC macro en close-up"

      Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
      Nee hoor, je logica schiet niet tekort, maar ze is wel een ietsepietsie krom.
      Oke, maar als kwaliteit de echte bekommernis is, stel dan voor dat alle forumleden maximaal 1 of 2 foto's per week mogen posten, en niet dat de betalende leden er 2 mogen tonen terwijl voor de anderen 1 het maximum is.
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

      Comment


      • #48
        Re: te druk op "SC macro en close-up"

        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
        Oke, maar als kwaliteit de echte bekommernis is, stel dan voor dat alle forumleden maximaal 1 of 2 foto's per week mogen posten, en niet dat de betalende leden er 2 mogen tonen terwijl voor de anderen 1 het maximum is.
        dat bedoel ik met andere suggesties

        Comment


        • #49
          Re: te druk op "SC macro en close-up"

          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
          Oke, maar als kwaliteit de echte bekommernis is, stel dan voor dat alle forumleden maximaal 1 of 2 foto's per week mogen posten, en niet dat de betalende leden er 2 mogen tonen terwijl voor de anderen 1 het maximum is.
          Niet boos worden, ik zie je graag hoor.

          Je moet dit gewoon zien als een extra aanmoediging om betalende leden te ronselen. Uiteindelijk kost het onderhoud van de servers en al het administratieve daarrond ook handenvol geld. Daar wordt volgens mij iets te weinig bij stil gestaan.
          Maar eigenlijk moet dit onderscheid voor mij ook niet gemaakt te worden hoor. Maar als ik eerlijk mag zijn, ik vind dit eigenlijk wel een verdedigbare denkpiste.
          Maar zoals Bopatje reeds zei; alle voorstellen zijn welkom (en evenwaardig).

          Comment


          • #50
            Re: te druk op "SC macro en close-up"

            Even dit nog, alvorens ik ga slapen.
            Het Macro-forum onderscheidt zich door de zeer vriendschappelijke sfeer die er tussen de posters heerst.
            Laten we dat zo houden. Een discussie loopt al snel uit de hand, niet? Zeker een discussie ten gronde zoals deze.
            Misschien dat deze oproep wat al te sentimenteel overkomt, maar ja, zo ben ik nu eenmaal.

            Comment


            • #51
              Re: te druk op "SC macro en close-up"

              Schaf toch gewoon het kastje-systeem van SC, Beoordeling, beginneling... AF :
              wie kan er nu echt bepalen in welk vakje de foto moet staan naargelang kwaliteit niemand hier op forum of zijn wij allen top-experten : denk het niet.
              Maar we kunnen wel bepalen onder welke categorie de foto moet komen, macro, landschap,...
              Laat die onderdelen staan : macro,landschap,architectuur....

              Dan staat iedereen in het zelfde "kwaliteit-kastje" dat er niet meer is.
              Iemand die graag macro ziet, moet dan alle foto's gaan bekijken, want hij weet niet van tervoren, of het een beginneling,of een SC is, zodoende wordt alles bekenen en niet alleen de SC zoals nu.

              Heb dit tervoren al meerdere keren aangehaald, vandaar dat ik ook een tijd nog alleen in beginnershoek een foto plaatste (opstandeling tegen het vakjes-indelen)
              Maar een aantal mensen hebben mij terug ervan overtuigd om dit niet te doen

              Ps
              de fouten in de tekst hieboven mag men mij altijd doormailen : want er zijn er hier verschillende die nog alleen fouten zoeken in de tekst/titel en niet in de foto
              Jos
              Site

              Comment


              • #52
                Re: te druk op "SC macro en close-up"

                Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                Even dit nog, alvorens ik ga slapen.
                Het Macro-forum onderscheidt zich door de zeer vriendschappelijke sfeer die er tussen de posters heerst.
                Laten we dat zo houden. Een discussie loopt al snel uit de hand, niet? Zeker een discussie ten gronde zoals deze.
                Misschien dat deze oproep wat al te sentimenteel overkomt, maar ja, zo ben ik nu eenmaal.
                helemaal mee eens ,ook ik vind het tof dat de sfeer heel aangenaam is ,en is zeker niet mijn bedoeling dat te verprutsen ,ik heb mijn vraag gesteld ,meningen zijn er gevallen ,laten we het nu aan hogerhand overlaten en zien wat zij ermee zullen doen ,ik ben ermee begonnen laten we het hier nu ook beëindigen

                Comment


                • #53
                  Re: te druk op "SC macro en close-up"

                  Ik heb voor jullie nog wat verder geanalyseerd en twee grafiekjes bijgevoegd in reactie #16 op pagina 1 van dit topic.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #54
                    Re: te druk op "SC macro en close-up"

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Ik heb voor jullie nog wat verder geanalyseerd en twee grafiekjes bijgevoegd in reactie #16 op pagina 1 van dit topic.
                    Jos, nie normaal met welke grafiekjes jij altijd boven komt
                    Die laatste is toch wel eentje om over na te denken, lijkt me. Blijkbaar gaan members maar al te snel posten in SC, juniors in beoordeling en seniors kiezen dan terug vooral voor SC.
                    Het is idd wel zo dat nieuwelingen (members) vaak niet duidelijk de forumregels doornemen. Hoe vaak moet er niet verwezen worden dat maar 1 topic mag in SC bv. of dat 900 pxl het max. is voor de foto-grootte.
                    Ik herinner me dat ooit eens geopperd was om members niet direct in SC te laten posten, maar lijkt me een moeilijk haalbare optie, want er zijn nu soms wel eens van die nieuwelingen die het echt wel waard zijn om direct in SC te posten (vind ik).

                    Josv heeft ook wel een punt dat het beoordelingsproces een moeilijke kwestie is. Wat is SC, wat niet? Ik zou er geen probleem mee hebben moest de onderverdeling wegvallen, maar aangezien alles vorig jaar zooooo grondig is doorgelicht zie ik dat niet snel gebeuren
                    Al doende leert men...

                    Flickr

                    Comment


                    • #55
                      Re: te druk op "SC macro en close-up"

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                      Jos, nie normaal met welke grafiekjes jij altijd boven komt
                      ...
                      Ik heb nog wel 't een en 't ander achter de hand hoor.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                      Vraagje!

                      Is het heel het jaar door zo druk in Macro of enkel nu omdat het zomer is en er veel mogelijkheden zijn om foto's te maken van dat genre? 'k Weet wel, in de andere seizoenen kan je ook macro's maken, maar nu zijn er "plat gezegd" meer beestjes ...
                      't Is nog véél te vroeg om op die vraag te antwoorden Sannepoes. We hebben nog een maand zomer tegoed, nog een volledige herfst en een stuk winter.
                      Als de insecten verdwenen zijn komt de paddenstoelentijd. Dan zal Macro het waarschijnlijk moeten afleggen tegen de herfstlandschappen.
                      We zullen zien hoe het allemaal loopt.
                      Ik heb daar wel een grafiekske van, maar dat is nog prematuur.



                      Eén week later:



                      Twee weken later:

                      Last edited by Jos Vanhengel; 4 september 2013, 00:56.
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #56
                        Re: te druk op "SC macro en close-up"

                        Bedankt voor die info! Toch interessant om te weten hoor.

                        Ik zou daarentegen nooit de indeling "Beginnershoek" weg doen. Het is voor een aantal mensen een laagdrempelig forumonderdeel om hun eerste foto's te plaatsen. Niet iedereen is zo zelfzeker dat hij/zij gelijk tussen de indrukwekkende foto's van anderen zou durven posten. (denk ik dan weer)

                        Dan maak ik mij ook een bedenking, misschien is die verkeerd hoor, ben maar even aan het brainstormen. Als je de niveau's weg doet, en enkel categoriën overhoud krijg je dan niet het volgende probleem:
                        Er zijn pakweg 35 nieuwe topics in een dag (geen idee hoeveel het er echt zijn, het is maar om er een getal op te plakken ) in SC, 5 in beoordeling en nog eens 5 in Beginners die onder Macro en Close-up kunnen. Als je de onderscheidingen weg doet heb je in 1 forum (ipv 3) ineens 45 topics, dan ga je toch nog meer het effect hebben dat je topic verdwijnt in de berg naar de tweede pagina?

                        En inderdaad, zoals ik een flink aantal posts geleden al zei, verplaatsen van SC naar beoordeling door een mod is niet simpel. Niemand van het leuk om "gedegradeerd" te worden, daar komt dan nog eens bij dat smaken verschillen.
                        Je kan zeggen, wat je mooi vindt mag niet uitmaken, je kijkt naar het technische deel van de foto. Ok, daar ga ik mee akkoord, maar ook daar hebben mensen een verschillende kijk op. Soms zie ik een foto waarvan ik denk, maar jongens, dat scherptepunt ligt toch niet waar het hoort, die foto is veel te donker en de compositie is binnenstebuiten, ondersteboven en achterstevoren gedraaid... Maar dan lees ik de comments en blijkt iedereen het super te vinden.
                        Andersom gebeurt het ook, al de comments gaan van, niet goed, te druk, te kleine dof,... en dan denk ik, maar dat is een super foto, zou ik gelijk inkaderen.
                        Kan natuurlijk zijn dat dat gewoon aan mij ligt Ben dan natuurlijk ook maar beginnend amateur

                        Comment


                        • #57
                          Re: te druk op "SC macro en close-up"

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                          Er zijn pakweg 35 nieuwe topics in een dag (geen idee hoeveel het er echt zijn, het is maar om er een getal op te plakken ) in SC, 5 in beoordeling en nog eens 5 in Beginners die onder Macro en Close-up kunnen. Als je de onderscheidingen weg doet heb je in 1 forum (ipv 3) ineens 45 topics, dan ga je toch nog meer het effect hebben dat je topic verdwijnt in de berg naar de tweede pagina?

                          )
                          daar heb je een sterk punt Sanne waar ik je gelijk in geef ,dat zou juist het omgekeerde effect bereiken dan de essentie van mijn vraag ,ik wilde juist de drukte daar omlaag halen

                          Comment


                          • #58
                            Re: te druk op "SC macro en close-up"

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Ik heb daar wel een grafiekske van, maar dat is nog prematuur.
                            Scheelt er niets aan die grafiek, Jos? Algemeen SC dieptepunt aan 't begin van de herfst?
                            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                            Comment


                            • #59
                              Re: te druk op "SC macro en close-up"

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Sorry, maar dat kan toch nooit de bedoeling zijn van een fotografieforum?
                              Als je zoals Jos schrijft niet graag hebt dat je foto vlug onderaan verdwijnt is het een oplossing. Nergens schrijf ik dat dit "de" oplossing is.
                              ik heb er geen last (meer) van ; post geen foto's (meer) om diverse redenen vb wie post is belangrijker op dit forum dan wat gepost wordt. ;-)

                              Comment


                              • #60
                                Re: te druk op "SC macro en close-up"

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                                Scheelt er niets aan die grafiek, Jos? Algemeen SC dieptepunt aan 't begin van de herfst?
                                Als je de seizoenen bekijkt zoals ze over het kalenderjaar verdeeld zijn, dan heb je één stuk winter aan 't begin van 't jaar en het andere stuk op het eind. Vandaar die vreemde grafiek.
                                Vriendelijke groet,

                                Jos

                                Comment

                                Working...
                                X