Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Apple modellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nieuwe Apple modellen

    Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_O
    Iedere tak heeft eigen zo z'n eigen behoeftes en aanpassingen nodig aan zo'n computer
    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Moeilijke zin.
    Maar ok , ik versta wat je wilt zeggen.
    En daar ben ik het ook mee eens.
    Daarom eigenlijk kies ik voor een pc, die mag ook iets kosten maar ik kan er
    wel alle mogelijke software op draaien zonder hulpmiddelen.
    Ja 't is een beetje een rare zin. Maar wat ik bedoelde is: Een fotograaf of iemand uit de grafische wereld heeft bijvoorbeeld nood aan goed gecalibreerd scherm. Iemand uit de muziekproductie aan een meerkanaals audio interface. Een video editor aan een breakoutbox. Allemaal dingen die je niet zomaar standaard in een computer steekt. Waarom zou er dan standaard een supersnelle grafische in moeten zitten die voor het gros van mac gebruikers geen enkele meerwaarde bied. Ik snapte niet echt waarvoor het nodig was. Al heeft GroovBird mij ontertussen een antwoord gegeven. Maar dan nog het gaat nog steeds om toepassingen die niet door de huis, tuin en keuken gebruiker gebruikt worden.

    Comment


    • #47
      Re: Nieuwe Apple modellen

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Aaah ja ja
      Hoeveel gebruik je nu?

      ps. Ik kon ong. 10' niet op internet...
      Ik durf niet te zeggen hoe het kwam
      Ne kabel los van de router dus...hahaha.
      Ik zit hier met de standaard ingebouwde RAM, namelijk 1Gb.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #48
        Re: Nieuwe Apple modellen

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Ik zit hier met de standaard ingebouwde RAM, namelijk 1Gb.
        Vandaag de dag mag je 2Gb als een minimum beschouwen, met 4Gb als standaard. Hangt er vanaf welke machine je hebt. Standaard 1gb, dus zal al wel een ouder toestel zijn, waarschijnlijk nog met Tiger ?
        Dus snel 1Gb erbij (ik betwijfel of je 4Gb kan plaatsen), maar 2Gb zou toch het 'regenboogwieltje' voor het grootste stuk moeten doen verdwijnen...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #49
          Re: Nieuwe Apple modellen

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Vandaag de dag mag je 2Gb als een minimum beschouwen, met 4Gb als standaard. Hangt er vanaf welke machine je hebt. Standaard 1gb, dus zal al wel een ouder toestel zijn, waarschijnlijk nog met Tiger ?
          Dus snel 1Gb erbij (ik betwijfel of je 4Gb kan plaatsen), maar 2Gb zou toch het 'regenboogwieltje' voor het grootste stuk moeten doen verdwijnen...
          Ik heb het voorlaatste model, die wit plastiek uitvoering en draai Snow Leopard.
          Maar, nu komt de kat op de koord. De twee beschikbare slots zijn bezet met elk 512MB. Goed gezien van Steve. Dat heet dus marketing.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #50
            Re: Nieuwe Apple modellen

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Ik heb het voorlaatste model, die wit plastiek uitvoering en draai Snow Leopard.
            Maar, nu komt de kat op de koord. De twee beschikbare slots zijn bezet met elk 512MB. Goed gezien van Steve. Dat heet dus marketing.
            Apple is gekend voor hun vrijgevigheid qua standaard RAM

            Maar Snow Leopard met 1Gb RAM ? Heel kantje boord.

            Een witte iMac ? 20 of 24, maakt eigenlijk niets uit. Ik gok op een Core2duo 2.16 of 2.33 Ghz. Dan kan je maximum 2 x 2 Gb plaatsen maar je zal er maar 3,3Gb effectief van kunnen gebruiken.
            Voor 2x 200 pin PC2-5300 667 Mhz DDR2 SO-DIMM betaal je nu tussen de 120 en 150 euro, denk ik van een goed merk zoals Kingston.
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #51
              Re: Nieuwe Apple modellen

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Ik heb het voorlaatste model, die wit plastiek uitvoering en draai Snow Leopard.
              Maar, nu komt de kat op de koord. De twee beschikbare slots zijn bezet met elk 512MB. Goed gezien van Steve. Dat heet dus marketing.
              Een 2GB latje voor die iMac kost 45 euro. Je smijt die 2 er gewoon uit en vervang ze door 1 2GB latje. Of je laat er gewoon 1 van die 512MB latjes zitten, dan heb je 2,5GB.

              Die iMac moet geen geheugen in paren hebben dus zo'n combinatie is mogelijk.



              En waarom iedereen zaagt over de hopeloze grafische kaarten die Apple altijd gebruikt ? Grafische kaarten zijn niet alleen voor spelletjes meer. OSX maakt er zeker en vast gebruik van om allerhande bewerkingen sneller te laten verlopen (OpenCL) en voor de Aperture gebruikers onder ons bijvoorbeeld.

              Nu schijnt het wel dat die ATI 5750 in de nieuwe iMac eigenlijk een 5850 is. Wat een ENORM verschil maakt.
              mijn website

              Comment


              • #52
                Re: Nieuwe Apple modellen

                Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                Een 2GB latje voor die iMac kost 45 euro. Je smijt die 2 er gewoon uit en vervang ze door 1 2GB latje. Of je laat er gewoon 1 van die 512MB latjes zitten, dan heb je 2,5GB.

                Die iMac moet geen geheugen in paren hebben dus zo'n combinatie is mogelijk.
                OK, maar ik kom juist terug van de winkel en ik heb begrepen dat een latje van 1GB 45 EUR kost en een latje van 2GB 90 EUR.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #53
                  Re: Nieuwe Apple modellen

                  crucial.com

                  Selecteer de EU site en dan het juiste type iMac kiezen. Crucial is 100% betrouwbaar hoor en goed spul.
                  mijn website

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nieuwe Apple modellen

                    Check via MacTracker welke Mac je precies hebt, en check dan hoeveel GB RAM je sowieso zou kunnen benutten.
                    Ik ga akkoord met vorige posters dat 1 GB RAM te weinig is voor (Snow) Leopard.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nieuwe Apple modellen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      OK, maar ik kom juist terug van de winkel en ik heb begrepen dat een latje van 1GB 45 EUR kost en een latje van 2GB 90 EUR.
                      "Gewoon" geheugen zonder een gouden (jobs)randje zal toch ook wel werken in een Mac ?
                      Last edited by nete; 29 juli 2010, 12:27.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nieuwe Apple modellen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        OK, maar ik kom juist terug van de winkel en ik heb begrepen dat een latje van 1GB 45 EUR kost en een latje van 2GB 90 EUR.
                        Voor jouw Mac (als het dus die is die ik dacht) kan je dus ook 1x2 en 1x1 steken. Dan heb je 3Gb. Maar een 4Gb kit (2x2) zal je quasi hetzelfde kosten. En dan heb je nog net iets meer...

                        En inderdaad, Crucial RAM heeft een goede reputatie. Persoonlijk koop ik altijd Kingston, maar da's gewoon omdat ik daar al altijd tevreden van geweest ben en dan blijf ik bij "m'n merk"...

                        In elk geval, 2 of 3Gb zal een groter verschil maken dan je denkt tov je 1Gb.
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nieuwe Apple modellen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Voor jouw Mac (als het dus die is die ik dacht) kan je dus ook 1x2 en 1x1 steken. Dan heb je 3Gb. Maar een 4Gb kit (2x2) zal je quasi hetzelfde kosten. En dan heb je nog net iets meer...

                          En inderdaad, Crucial RAM heeft een goede reputatie. Persoonlijk koop ik altijd Kingston, maar da's gewoon omdat ik daar al altijd tevreden van geweest ben en dan blijf ik bij "m'n merk"...

                          In elk geval, 2 of 3Gb zal een groter verschil maken dan je denkt tov je 1Gb.
                          OK, bedankt aan allen.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nieuwe Apple modellen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            OK, bedankt aan allen.
                            Ondertussen vermoed ik dat onze Hasseltenaar druk aan 't werk is met het inblazen
                            van nieuw leven in zijn iMac
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nieuwe Apple modellen

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ondertussen vermoed ik dat onze Hasseltenaar druk aan 't werk is met het inblazen
                              van nieuw leven in zijn iMac
                              Toch niet Theo. Ik heb hier een paar gouden tips gekregen die nader moeten onderzocht worden, maar ik krijg mijn IT-steun en toeverlaat (lees neef) niet aan de lijn.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nieuwe Apple modellen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Toch niet Theo. Ik heb hier een paar gouden tips gekregen die nader moeten onderzocht worden, maar ik krijg mijn IT-steun en toeverlaat (lees neef) niet aan de lijn.
                                Bellen rond etenstijd....
                                (iedereen haat dat maar 't werkt meestal)
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X