Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe kijk op evolutietheorie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

Ik luister frequent naar de haast profetische woorden van Carl Sagan. Wat kan die man het prachtig vertellen.

Dit is een fraai stukje http://www.youtube.com/watch?v=pxlPVSAnWOo
    Nikon spul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
      Zaken die voor de hedendaagse evolutietheorie onbeantwoord blijven:
      * de continentale drift; hoe komt het dat de aardkorst uit platen bestaat?
      Toch redelijk logisch dat op een bol vloeibare lava onderhevig aan gigantische magnetische krachten (de zon, de maan, Jupiter etc...), dat de harde korst daarrond, niet mooi uit één stuk blijft bestaan? En dat die brokken onmogelijk mooi ter plekke blijven "drijven", rand tegen rand, onbeweeglijk.. Ooit al crème brûlée gegeten?

* Egyptische pyramides; stonehendge,..... geen mens weet hoe men er vroeger in geslaagd is deze 'wereldwonders' te creeeren!
      Er gaat nochtans al lang een documentaire rond op het simpele National Geographic, waarin ze tonen hoe de piramides gemaakt werden. Toch redelijk basic dit? Duidelijk een gat in je kennis... en gemakkelijk op te vullen met iets anders

Ik heb mij nu verdiept in de theorie van een professor, die met zijn theorie op alles direct een antwoord kan geven. Op het eerste zicht een SF-verhaal, maar het gehele plaatje lijkt te kloppen.
      Eén professor.... één bron. Die àlle andere bronnen, onderzoeken en theorieën weerlegt? hmm

Kritiek op Lloyd Pye vind je onderaan wikipedia. Het voorbeeld van de schedel is al tekenend...

@a90
      Carl Sagan, ik ben ook een fan Populistisch, maar interessant om te horen.
      Last edited by caleido; 10 juli 2010, 23:40.

Comment

Ben helemaal niet thuis in al die materie, maar ik vind het allemaal super boeiend. We moeten inderdaad niet alles "voor waar" aannemen.
        Veel mensen associeren bvb ufo met buitenaardse wezens, terwijl de meeste van die "unidentified flying objects" hoogst waarschijnlijk militaire oorsprong hebben.
        We kunnen al veel, maar bijlange nog niet alles. Oplossing voor AIDS, remedie tegen kanker. We vliegen naar de maan, en verder, maar in onze eigen diepzeeen zit er nog vanalles dat we niet kennen.
        Alle legendes hebben een oorsprong van waarheid, maar waar houdt de waarheid op, en begint de fictie. De maya-beschaving was ook heel ver gevorderd. de nasca lijnen in Peru.... Allemaal fascinerend. 'k Wou dat ik een andere job had gekozen...
        Hiawatha
        What if...

Comment

Aah, jeugdherinneringen, waar is de tijd van Erich von Dänichen??? Grandioze boeken schreef die man waar je heerlijk bij kon wegdromen. Dat hij zo gek was als het achtereind van een rotte sjallot nam je er graag bij.

Comment

Ikzelf ben wetenschapper in de cel- en gentechnologie;
            Hé, heb jij voor bio-ingenieur gestudeerd? En waar dan? In Leuven? (oh nee, ik zie het al in je profiel, zal wel in Gent geweest zijn.)

Comment

En ik ben helemaal geen aanhanger van Scientology; ik ken die term eigenlijk enkel maar van de roddelblaadjes (artikels ivm Tom Cruise), maar ik weet niet waarvoor ze eigenlijk staan.
              Die beweging heeft zijn hoofdkwartier recht over mijn werk, en ik weet ondertussen wel waar ze voor staan; verschrikkelijk veel geld vergaren, baden in luxe (wat ik daar heb zien binnensleuren tijdens de verbouwing; niet normaal), in feite dus hetzelfde als de RK.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Toch redelijk logisch dat op een bol vloeibare lava onderhevig aan gigantische magnetische krachten (de zon, de maan, Jupiter etc...), dat de harde korst daarrond, niet mooi uit één stuk blijft bestaan? En dat die brokken onmogelijk mooi ter plekke blijven "drijven", rand tegen rand, onbeweeglijk.. Ooit al crème brûlée gegeten?
                Ik bedoelde eigenlijk waarom de aarde platen heeft? Dat ze 'drijven' is idd niet moeilijk te verstaan ;-) (maar je mag het altijd nog eens extra komen demonsteren met een créme brûlée )
                Er is een theorie dat de aarde vroeger veel groter was, en bestond uit een volledig gesloten korst. Door de botsing met een andere planeet zou een deel van de korst de ruimte ingeslingerd zijn, en de rest van de korst zou gescheurd zijn. (= de verschillende platen).

Er gaat nochtans al lang een documentaire rond op het simpele National Geographic, waarin ze tonen hoe de piramides gemaakt werden. Toch redelijk basic dit? Duidelijk een gat in je kennis... en gemakkelijk op te vullen met iets anders
                Ik heb pyramides aangegeven als eerste voorbeeld, maar dat is niet het enigste....
                Tis trouwens niet omdat het in mijn eerste post als vraag stel, dat ik geen enkele uitleg rond ken. Ik ben gewoon aant vissen naar meerdere bestaande theorieen

Kritiek op Lloyd Pye vind je onderaan wikipedia. Het voorbeeld van de schedel is al tekenend...
                http://en.wikipedia.org/wiki/Lloyd_Pye
                Ik geloof ook niet alles klakkeloos wat hij verkondigt, maar -weeral- vind het zeer interessante materie!

Comment

Ik bedoelde eigenlijk waarom de aarde platen heeft? Dat ze 'drijven' is idd niet moeilijk te verstaan ;-) (maar je mag het altijd nog eens extra komen demonsteren met een créme brûlée )
                  Er is een theorie dat de aarde vroeger veel groter was, en bestond uit een volledig gesloten korst. Door de botsing met een andere planeet zou een deel van de korst de ruimte ingeslingerd zijn, en de rest van de korst zou gescheurd zijn. (= de verschillende platen).
                  Wel: ik zeg het toch hierboven? Harde korsten zijn niet flexibel en dus breken ze. Toch eenvoudig? De Aarde zet constant uit en af. Rots geeft niet mee é. Rots breekt af. En dus vandaar de platen. Daar zit geen groot plan achter.

En ja de aarde is al ooit eens gebotst met een planetoïde. De put in de aarde is logischerwijs mooi gedicht, maar van het debris dat rond de aarde cirkelde achteraf is mettertijd de maan gevormd.

Comment

En ja de aarde is al ooit eens gebotst met een planetoïde. De put in de aarde is logischerwijs mooi gedicht, maar van het debris dat rond de aarde cirkelde achteraf is mettertijd de maan gevormd.
                    Dit is de eerste keer dat ik dit hoor. Allé, deze nacht weer wat wijzer geworden

Comment

Dit is de eerste keer dat ik dit hoor. Allé, deze nacht weer wat wijzer geworden

Ja, tegelijkertijd zijn ze niet gevormd hé, de aarde en de maan. Zo van: hier dit steentje krijg jij, ik neem dan weer die paar steentjes. Laten we nu rollen en spinnen tot we grote en klein bal zijn

De meeste manen zijn zo gevormd. Kijk naar Jupiter. Die is groter, die heeft er meer. En bestaande uit verschillende substanties.

Het moet niet altijd uit impacten komen, gewoon asteroïdes die in de baan rond de aarde vastkomen, samenklitten en in het geval van de maan... uiteindelijk een witte stoffige bal vormen. Die dan op zijn beurt zelf de volle laag krijgt qua steentjes

Ruimte... één grote speeltuin!

Comment

Ruimte... één grote speeltuin!
                        Vooral ook één groot zwart gat.......ook in mijn hersenen

Comment

Vooral ook één groot zwart gat.......ook in mijn hersenen
                          Don't get me started on "donkere materie" Nog meer van dat dan gewone materie, in de speeltuin. Volgens theorieën uiteraard.

Comment

Als "wetenschapper" in de gentechnologie zou je wel wat beter beslagen mogen zijn in de korte/lange termijn "evolutie" van DNA en aanverwanten .. het zou een aantal van je vragen al overbodig maken
                            Vreemd ook dat je als "wetenschapper" duidelijk moeilijkheden schijnt te hebben met het verschil tussen "duidelijke theorien met voldoende bewijs" en "al dan niet historische verhaaltjes" waar de tijdsschaal behoorlijk bij het haar getrokken werd (bijbel, kleitabletten etc..) BTW, in essentie is "De Bijbel" een zwakke kroniek van een nomadische stam en hun omzwervingen in Klein Azië, waarbij hun herinnering aan "de vroegste tijden" bijzonder vaag is zodat werkelijkheid en fictie nauwelijks van mekaar te onderscheiden zijn. Nog een geluk dat een aantal beschreven fenomenen op een tijdsschaal, qua gelijkloop, na te trekken zijn door vergelijkend onderzoek met de "geschriften" uit andere culturen, en niet in het minste de Zuid-Amerikaanse, of wat daar van nog over is. (Op een of andere babylonische kleitablet staat een verhaal dat te correleren is met een klimatologische ramp, waarschijnlijk te wijten aan een achi langdurige Super-El Nino )
                            Per slot van rekening kan men elke dag het wiel terug uitvinden en de huidige tijd geeft een hoop charlatans vrij spel om de minder geinformeerden appels voor citroenen te verkopen .. je kan "de mensen" tegenwoordig vanalles wijsmaken, vreemd genoeg!
                            groten uit de Mol.Biol/Biotech.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Als "wetenschapper" in de gentechnologie zou je wel wat beter beslagen mogen zijn in de korte/lange termijn "evolutie" van DNA en aanverwanten .. het zou een aantal van je vragen al overbodig maken
                              Vreemd ook dat je als "wetenschapper" duidelijk moeilijkheden schijnt te hebben met het verschil tussen "duidelijke theorien met voldoende bewijs" en "al dan niet historische verhaaltjes" waar de tijdsschaal behoorlijk bij het haar getrokken werd (bijbel, kleitabletten etc..) BTW, in essentie is "De Bijbel" een zwakke kroniek van een nomadische stam en hun omzwervingen in Klein Azië, waarbij hun herinnering aan "de vroegste tijden" bijzonder vaag is zodat werkelijkheid en fictie nauwelijks van mekaar te onderscheiden zijn. Nog een geluk dat een aantal beschreven fenomenen op een tijdsschaal, qua gelijkloop, na te trekken zijn door vergelijkend onderzoek met de "geschriften" uit andere culturen, en niet in het minste de Zuid-Amerikaanse, of wat daar van nog over is. (Op een of andere babylonische kleitablet staat een verhaal dat te correleren is met een klimatologische ramp, waarschijnlijk te wijten aan een achi langdurige Super-El Nino )
                              Per slot van rekening kan men elke dag het wiel terug uitvinden en de huidige tijd geeft een hoop charlatans vrij spel om de minder geinformeerden appels voor citroenen te verkopen .. je kan "de mensen" tegenwoordig vanalles wijsmaken, vreemd genoeg!
                              groten uit de Mol.Biol/Biotech.
                              Ik heb het een aantal posts hiervoor al vermeld: tis niet omdat ik de vraag stel, dat ik er niks van weet. Ik ben aan het 'vissen' naar verschillende theorieen. Sommigen zijn écht fascinerend om te horen! Of ze ook waar zijn is een andere zaak....

Comment

Ik ben aan het 'vissen' naar verschillende theorieen. Sommigen zijn écht fascinerend om te horen! Of ze ook waar zijn is een andere zaak....
                                De theoriëen die niet gedoceerd worden, niet in het collectief geheugen zitten van de wetenschappelijke wereld, slechts door één iemand verkondigd worden of gepredikt worden door een organisatie die eigenlijk puur handelt uit winstbejag (bijv. Scientology), zijn meestal met serieuze emmer zout te nemen.

Want wat zou de motivatie zijn van de gewone wetenschappers om ons een dikke leugen voor te spellen of iets te verkondigen waar ze eigenlijk helemaal niet zeker van zijn? Wat winnen ze daarbij? Juist, niets. Ze verliezen alleen maar geloofwaardigheid.

Tenzij het aliens zijn natuurlijk ...

Comment

Working...
                                X