Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Hier ook veel gras ingezaaid, en ja een periode regen is voor de tuin nu welkom
    We knorren dikwijls op het weer, maar regen is letterlijk levensnoodzakelijk.
    Er was hier wel wat storm afgelopen nacht.
    Het moet niet regenen wanneer je zaait, je moet zaaien wanneer het gaat regenen. [emoji23]
    Goed weer en zon moet er komen … vooral volgende week dan. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Vannacht (rond 1u) ben ik ook even buiten geweest om een paar stenen op de gele en de groene afvalcontainer te leggen (de groene was toen al omgewaaid).
      Vanmorgen tegenwind en regen onderweg naar het werk, maar toen ik terug naar huis fietste kon ik profiteren van een sterke wind in de rug, zodat ik heel snel thuis was (het regende toen ook, maar niet genoeg om de regenbroek aan te trekken).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Hey juppekes.

        Warm hebben we hier niet in Oostende, amper 8°C
        Maar het mag weleens gaan regenen.
        Vorige week hebben we hier eens op een nacht een ferme vlaag gehad, maar mijn bloempotten op de koer staan er allemaal nu maar droog bij.
        Ik zal ze vanavond maar weer zelf wat kraantjeswater geven.
        Bootjes

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Koud, koud,koud,koud,koud,koud,koud,koud,koud,koud,koud, koud,koud,koud,koud,koud,koud.

          Wel een luxe, onze recent geplaatste airco (voorzien voor beetje comfort bij langdurige hittegolven) is bijna versleten van het gebruik als verwarming...
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Er zit evolutie in: koud (11°) en nu ook al uren aan een stuk troosteloze regen...
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Tot 19,2°C al geweest en nu nog 18°C om 17:30 is niet slecht.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Het weer weer.

                Pfff … 26,1°C en vochtig … weer plots veel te veel in één keer. [emoji848]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Het mag nog eens flink regenen, en afkoelen!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Het mag nog eens flink regenen, en afkoelen!
                    Twee dagen geen wintertemperaturen en het moet al afkoelen ?
                    Het moet voor mij geen 30° zijn, maar die eindeloze ijskoude april was ik ook stilaan kotsbeu.
                    En aan regen zal er de eerstvolgende dagen geen gebrek zijn als de voorspellingen kloppen.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Twee dagen geen wintertemperaturen en het moet al afkoelen ?
                      Het moet voor mij geen 30° zijn, maar die eindeloze ijskoude april was ik ook stilaan kotsbeu.
                      En aan regen zal er de eerstvolgende dagen geen gebrek zijn als de voorspellingen kloppen.
                      26°C (na amper 16°C daags tevoren) is niet goed. Regen (of water, hoe dan ook) komen we bij ons nog steeds te kort. Maar geef me warme regen, zoveel je wil.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        EINDELIJK een beetje lentegevoel.
                        De wisselvalligheid zullen we er maar bijnemen.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          EINDELIJK een beetje lentegevoel.
                          De wisselvalligheid zullen we er maar bijnemen.
                          Lentegevoel? [emoji849]
                          Hier toch niet vandaag, zondag was dat wel.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Lentegevoel? [emoji849]
                            Hier toch niet vandaag, zondag was dat wel.
                            Zondag was al zomergevoel hé, al waaiden we met de fiets bijna omver
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Het weer weer.

                              Pfff … de maand is al in de helft en de zonnepanelen zitten deze maand nog maar op 1/3 van vorig jaar, zal gene vette worden. [emoji848]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Het wordt stilaan een rampzalig 2021: nog 5 weken en de dagen worden terug korter, en dat wintergevoel (koude wind) blijft.
                                Het mag ook stilaan iets droger worden en een graad of 15 warmer...
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X