Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Hier heb ik om 16:45 onder de struiken 37,2°C gemeten met een digitale thermometer die in ijswater (gedestilleerd water) -0,1°C aangeeft, het weerstation (Oregon) meet op die plaats een temperatuur van 38,4°C.
Dat is geen geijkte meting onder een thermometer hut, die meting geldt dus niet voor de officiële statistieken (maar het is tot nu toe wel de hoogste temperatuur die ik hier ooit heb gemeten).
Binnen is het nu 27,4°C, zonder airco, maar daarvoor heb ik wel de hele nacht een grote ventilator verse buitenlucht door de woning laten blazen.
Zonder die verluchting tijdens de nacht zou de temperatuur hier binnen ook ruim over de 30°C zitten.
Voor het raam van de woonkamer hangen ook weer witte lakens om de warmte tegen te houden, ik heb geen daar geen rolluik.
Het is nog te doen, maar veel warmer moet het nu toch niet meer worden.
Om de warmte nog meer buiten te houden ben ik de frieten buiten aan het bakken (ze zijn net voorgebakken), dat scheelt ook weer een paar graden in de keuken.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Hier heb ik om 16:45 onder de struiken 37,2°C gemeten met een digitale thermometer die in ijswater (gedestilleerd water) -0,1°C aangeeft, het weerstation (Oregon) meet op die plaats een temperatuur van 38,4°C.
Dat is geen geijkte meting onder een thermometer hut, die meting geldt dus niet voor de officiële statistieken (maar het is tot nu toe wel de hoogste temperatuur die ik hier ooit heb gemeten).
Vandaag:
Vorig jaar 27/07:
En dat is niet de hoogste temperatuur van vorig jaar, maar de foto heb ik niet meteen bij de hand.
Hier dus zeker nog geen record van vorig jaar verbroken.
Ik weet het ... ook niet officieel geldig. [emoji6]
Comment