Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
35°C is wat mijn thermometer aanduid die deels in de zon hangt... is da nie wa teveel van 't goede (voor dezen tijd van 't jaar)?!
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Ben vandaag buiten geweest (rond de luchthaven in Brussel) van 06.30h tot ongeveer 15.30h.
Wat verbrand in mijn gezicht (kan moeilijk zonnecrème op mijn gezicht smeren tussen twee vliegtuigen door, of mijn camera hangt vol met zonnecrème!) en mijn nek, maar het beetje zonnecrème op mijn armen is wel effectief geweest.
In de zon was het 27 graden (zoniet meer) ...
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Wat verbrand in mijn gezicht (kan moeilijk zonnecrème op mijn gezicht smeren tussen twee vliegtuigen door, of mijn camera hangt vol met zonnecrème!) en mijn nek, maar het beetje zonnecrème op mijn armen is wel effectief geweest.
suggestie; zonnecrème op voorhand smeren? zou dat helpen denk je?
Da's trouwens het meest effectief want smeren net voor of tijdens het zonnen helpt niets...
Ten minste een halfuur op voorhand smeren, dan pas zonnen.
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
"Op voorhand" zou in mijn geval betekend hebben dat ik me moest insmeren om 06.30h ...want nadien begon de 'ochtendgolf' van vliegtuigen binnen te komen.
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
De Goede Week en dagen die zo mooi zijn dat je zoudt willen plukken en in een vaasje
zetten. Maar je kan er ook in rondwandelen en op een terras gaan zitten en je koelte
toewuiven met een bierviltje, al was het hoogzomer. Maar net zo goed zou je kunnen
gaan fietsen en naar iemand aan de andere kant van de weg zwaaien die ook naar ner-
gens op weg is.
Wat is de lente licht. Zou je niet iedereen een zoentje willen geven?
In Brugge is het nu al -om 6 uur in de ochtend- 18 graden en helder weer. De lente heeft
zich laten verjagen, zoals een mus bij een enkele veeg van een borstel. De zomer in
zijn helder wit tenue met messcherpe vouw heeft de zaak overgenomen. Zoals vandaag
een stroom toeristen Brugge heeft overgenomen. En mensen uit geheel het binnenland
de kust hebben ingepalmd en bezet met hun nog witte lijven, zonnecrème, teenslippers
en het schuim op de lippen van het vloeken in de file, daarstraks.
En achter mijn p.c. bedenk ik dat het lelijk is, en dat het mooi is, maar dat morgen is
wat ik er vandaag van maak. Zo eenvoudig is dat. Een simpel feit. Maar dat ik er toch
niets van zal maken.
En ik zal me troosten dat ik mijn taal nog heb. Mijn woordjes.
Maar nog voordat ik het denk, nog voordat ik het hier heb opgeschreven, weet ik al dat
ook dit geen betekenis heeft. Dat ik eigenlijk niets te vertellen heb.
Of, zoals Kierkegaard zei: de zekerste manier om niets te zeggen is niet om te zwijgen
maar om te spreken. Daar moet ik me mee verzoenen. Dat is wat ik doe. Dat is wie ik
ben. Wat ik ben.
En Paaszondag is ook maar gewoon een dag zoals alle andere.
Gisteren was het barbecueweer, toen ik in de voormiddag naar de Lidl ging zag ik in bijna elke winkelkar wel een paar zakken houtskool liggen.
En toen ik gisterenavond een fietstochtje maakte kon ik overal de barbecue-geuren opsnuiven.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Gisteren was het barbecueweer, toen ik in de voormiddag naar de Lidl ging zag ik in bijna elke winkelkar wel een paar zakken houtskool liggen.
En toen ik gisterenavond een fietstochtje maakte kon ik overal de barbecue-geuren opsnuiven.
Gisterenavond hier ook.
Buren hebben in hun tuintje toch wel een heel grote feesttent geplaatst in verhouding
tot de grootte van hun tuintje.
Maar kom, het lijkt me wel heel gezellig.
Tijdens de dag zal het eerder een sauna zijn dan een feesttentje
Comment