Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Wel nu en dan eens boven water komen hé, anders ga je niet veel van de zon genieten .
    Onze flessen zijn jammer genoeg eindig in luchtvoorraad, dus zal wel op tijd en stond weer boven geraken . En voor de rest, 't zal inderdaad iets zijn van water - zon - water - zon - water - bed - repeat

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door wimbollein Bekijk bericht
      onze flessen zijn jammer genoeg eindig in luchtvoorraad, dus zal wel op tijd en stond weer boven geraken . En voor de rest, 't zal inderdaad iets zijn van water - zon - water - zon - water - bed - repeat :d
      Zaaaaaalig .

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht

        On topic, wat mij betreft zijn de temperaturen vrij ok (allé, voor de tijd van het jaar ben ik er content mee ), maar een zonnetje is toch plezanter dan dat eeuwige grijs ze...
        100% akkoord
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Het zijn geen 1 novembers meer zoals vroeger. Het wordt dit jaar wel geen 19° zoals vorig jaar, maar toch 15°.
          Dinsdag in de namiddag zou de bewolking dan toch toenemen en in de loop van de avond en nacht zou het gaan regenen en dan zouden we buiig weer krijgen voor de rest van volgende week.
          Dit alles volgens de voorspellingen, en die moeten dus nog uitkomen ook.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Vandaag in Spanje 26°C. Wolkenloze hemel en volledig windstil. Vanmiddag in zee gezwommen, maar het zeewater was aan de frisse kant (23°).

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              BD had in Mechelen ook een prima weertje vandaag bij de Algemene Vergadering en de twee fotowandelingen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Het zijn geen 1 novembers meer zoals vroeger.
                Vroeger kregen we vaak de eerste nachtvorst op 1 november zodat de bloemen op het kerkhof er direct aan waren ... nu kregen we de eerste nachtvorst al een tijd geleden.
                We staan dus niet achter op dat gebied.
                Ook hebben we al een te koude periode achter de rug mer dagtemperatuur van 6°C ... nu tijdelijk weer wat warmer.

                Het kan geen volledig jaar zomer zijn, maar toegegeven dat iets warmer weer een pak scheelt in verwarming.
                En minder verwarming is goed voor de rekening, maar ook voor het milieu.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  En weer zo'n schitterende dag !
                  Helaas zal het straks héél vroeg donker zijn...
                  Dat het maar vlug einde maart wordt.
                  Let op, dat wil niet zeggen dat ik me 5 maand ongelukkig ga voelen hé, maar ik ben nogal een "lichtmens".
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    En weer zo'n schitterende dag !
                    Helaas zal het straks héél vroeg donker zijn...
                    Dat het maar vlug einde maart wordt.
                    Let op, dat wil niet zeggen dat ik me 5 maand ongelukkig ga voelen hé, maar ik ben nogal een "lichtmens".
                    Valt niet vaak voor, maar ik ga volledig akkoord met deze stelling.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Hier is het nu lichtjes aan het regenen bij een temperatuur van 9.2° (gevoelstemperatuur idem).
                      Maar er is verandering op komst. Ze voorspellen de eerste sneeuw op de Ardense hoogten voor volgend weekend...
                      Maar dat is voor de ver van mijn bed show. Hier is het nog altijd wachten op de eerste nachtvorst.
                      Koudste dat we kregen was op 23 oktober om 8u20, dan was het zo'n 0.5°.
                      Benieuwd wanneer we de eerste nachtvorst gaan krijgen hier, volgens de voorspellingen bestaat de kans dat het voor begin volgende week is.
                      Laat maar komen, het zijn dan meestal de mooiste dagen overdag.
                      We draaien de thermostaat wel een paar graadjes hoger indien nodig, of leggen een blokje hout meer op het vuur (tijd van de elektrische vuurtjes is voorbij, mijn overschot is nl. weggewerkt ).

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Vandaag heb ik een heel mooie regenboog gezien terwijl ik naar huis fietste van het werk, maar toen ik bijna thuis was had ik de regenbui ingehaald en was de regenboog verdwenen (ik heb dus nog een beetje regen gehad onderweg).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Gisterenavond enige tijd lichte regen gehad, maar vanavond is het al enkele uren goed aan het regenen geweest.
                          Sommige beplanting had het wel dringend nodig.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            We krijgen al een tijdje mooi weer voorgeschoteld. Vandaag kregen we toch nog altijd als max. 12.4°, zon, en geen wind.
                            Morgen rap nog wat bladeren ruimen voor de regenzone er aan komt in de vooravond.
                            Eerst was het dagelijks noten rapen, nu zijn het bladeren van de notenboom...en er staan er nog veel aan ook die nog moeten afvallen.
                            Zo weten we altijd wat doen .

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Vandaag heb ik een heel mooie regenboog gezien terwijl ik naar huis fietste van het werk, maar toen ik bijna thuis was had ik de regenbui ingehaald en was de regenboog verdwenen (ik heb dus nog een beetje regen gehad onderweg).
                              Jammer dat je slechts de regenbui hebt ingehaald en niet de regenboog, anders had je de pot goud gevonden aan de voet ervan .

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Jammer dat je slechts de regenbui hebt ingehaald en niet de regenboog, anders had je de pot goud gevonden aan de voet ervan .
                                Ik was niet snel genoeg...
                                Spijtig dat ik geen camera bij had, anders had ik toch een paar mooie foto's kunnen maken.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X