Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Weer, Deboosere, volkssterrenwacht, MIRA, Frank Deboosere, VRT, ISS, meer weer, weerman, fiets, mobiliteit,
ISS ruimtestation, Kom op tegen kanker, Kom op, Frank De Boosere, zichtbaarheid ISS, vuurbol, hittegolf, weernieuws, klimaat, Debosere, Debozere, broeikas,
broeikaseffect, weerpraatje, vallende ster, vallende sterren, meteoor, meteoren, meteorenzwerm, weerbericht, klimaatverandering, klimaatopwarming, klimaatverstoring
Soit, vandaag mooi weertje voor "autovrije" *kuch* zondag.
Nog nooit zoveel auto's tegengekomen tov een gemiddelde zondagnamiddag (enfin, op Vlaamse steenwegen dan toch).
En weer enkelen die zich op het midden van 't fietspad parkeerden zodat ik als fietser weer de straat op moest.
Eveneens bijna omvergereden door een Porsche die de snelheidsborden aan het vermenigvuldigen was. En oldtimers haalden ze ook nog eens van stal. Sommigen hebben echt het principe van autovrije zondag niet door precies.
Hier in Brussel centrum daarentegen is het gelukkig wel rustig.
Wat lees ik in die tabel:
1) Dat het voor september mag stoppen met regenen, we zitten al rond het gemiddelde op de 21ste.
2) Dat die 50 liter het resultaat zijn van het...... gemiddelde van kurkdroge septembers (2006, 2009) en verzopen septembers (2010, 2013) en een aantal "normale" septembers.
Vandaag een zonnige start, maar nu trekt de zaak stilaan dicht. Temperatuur (19°) mag er best zijn.
1) Dat het voor september mag stoppen met regenen, we zitten al rond het gemiddelde op de 21ste.
2) Dat die 50 liter het resultaat zijn van het...... gemiddelde van kurkdroge septembers (2006, 2009) en verzopen septembers (2010, 2013) en een aantal "normale" septembers.
Vandaag een zonnige start, maar nu trekt de zaak stilaan dicht. Temperatuur (19°) mag er best zijn.
De onafgebroken stoet van buien begint me nu toch ongelooflijk tegen te steken.
September 2015 is een pure sombere herfstmaand. De gemiddelde productie van mijn zonnepanelen voor september voor de jaren 2011 tot en met 2014 is 410 kWh.
Tot gisteren hebben we voor september 2015 een zéér schamele 224 kWh. Zelfs al zouden we vanaf nu tot het einde van de maand een onbewolkte hemel hebben dan halen we nog net niet dat gemiddelde van 410 kWh.
In september hebben we recht op 68,9 liter. Zie hier: http://www.kmi.be/meteo/view/nl/1237...ige+maand.html
Daar zitten we dus nog bijlange niet aan. Bovendien is er nog geen enkele maand dit jaar geweest die te nat was...
Over de septembers van 2004 en 2005, die ook veel te droog waren, zeg je dan weer niets.
September 2015 is een pure sombere herfstmaand. De gemiddelde productie van mijn zonnepanelen voor september voor de jaren 2011 tot en met 2014 is 410 kWh.
Tot gisteren hebben we voor september 2015 een zéér schamele 224 kWh. Zelfs al zouden we vanaf nu tot het einde van de maand een onbewolkte hemel hebben dan halen we nog net niet dat gemiddelde van 410 kWh.
Je beseft toch dat we nog heel wat liters moeten krijgen om aan het gemiddelde van de maand september te geraken. Bovendien heb ik op elke dag deze maand minstens even de zon gezien. Onafgebroken klopt dus helemaal niet.
De septembers van de afgelopen jaren waren dan ook heel zonnig, warm en droog.
Als er nog zo'n 25 liter regen valt de komende 8 dagen, dan krijgen we een zo goed als normale septembermaand, zowel qua neerslag en temperatuur. Ik snap dus echt niet waarom je hier zo zit te klagen.
Er moet nog véél regen vallen dit jaar vooraleer we een normaal jaar krijgen qua neerslag.
Comment