Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    zachtjes tikt de regen tegen het zolderraam.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      wordt maar niet tè dik.
      grt,bouk.
      Hangt van de gerechten af he bouk
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        6 à 10.2°C hier.
        Aanvankelijk wat zon maar nu grijs.
        Goed weer om te koken of te bakken
        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        wordt maar niet tè dik.
        grt,bouk.
        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Hangt van de gerechten af he bouk


        Van koken wordt je niet dik hoor...'t Is van da proeven en eten..
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Je kan het echt niet laten hé

          Januari 2013 was te koud
          Februari 2013 was te koud
          Maart 2013 was te koud
          April 2013 was te koud
          Mei 2013 was te koud
          Juni 2013 was te koud

          We zijn dus nog altijd aan een inhaalbeweging bezig.

          Plus oktober 2012 was iets zonniger en oktober 2011 was véél zonniger.
          Jij kan het ook niet laten.

          Ik heb je al verschillende keren gezegd dat je niet alleen naar de temperaturen moet kijken, maar ook naar de hoeveelheid neerslag die er valt. Daarin waren, op de maand mei na, alle maanden dit jaar te droog.

          Bovendien was april en juni qua temperatuur normaal en niet te koud zoals jij zegt. Dat juli, augustus, september en oktober veel te warm waren, zeg je er alweer niet bij.

          Oktober 2011 was inderdaad extreem zonnig, maar dat hele jaar was veel te zonnig en te warm. Zo kan ik nu ook zeggen dat de afgelopen zomer veel zonniger en kurkdroog was in vergelijking met de voorbije jaren.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
            Jij kan het ook niet laten.

            Ik heb je al verschillende keren gezegd dat je niet alleen naar de temperaturen moet kijken, maar ook naar de hoeveelheid neerslag die er valt. Daarin waren, op de maand mei na, alle maanden dit jaar te droog.

            Bovendien was april en juni qua temperatuur normaal en niet te koud zoals jij zegt. Dat juli, augustus, september en oktober veel te warm waren, zeg je er alweer niet bij.

            Oktober 2011 was inderdaad extreem zonnig, maar dat hele jaar was veel te zonnig en te warm. Zo kan ik nu ook zeggen dat de afgelopen zomer veel zonniger en kurkdroog was in vergelijking met de voorbije jaren.
            Je vraagt er om

            KMI gegevens op hun site voor April: het verschil was niet extreem, maar 9° is bij mij nog altijd bijna 1 graad minder dan de "normale" 9,8°.
            Gemiddelde temperatuur °C 9,0 9,8 n 14,3 2007 6,6 1986

            Voor juni:
            Gemiddelde temperatuur °C 15,8 16,2 n 19,3 2003 13,2 1991 Toch nog 0.4° kouder. Niet veel, maar het was wel de zesde maand op rij met een dikke of minder dikke min.

            Ik dacht dat er in oktober welgeteld 3l (drie liter) minder neerslag gevallen is dan het langjarig gemiddelde. Als je dat kurkdroog vind...

            Waar beweer ik dat we een slechte zomer gekregen hebben ? We hebben een uitzonderlijk mooie zomer en najaar gehad, mocht ook wel na die gruwel in de eerste helft.

            En nu mag het hondenweer stilaan gaan ophouden...
            Last edited by nete; 5 november 2013, 11:26.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Storm...
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                regen en wind.
                7 graden.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Rustig.
                  Vochtig maar geen neerslag, grijs.
                  Ong. 11°C
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Hier miezert het al de ganse dag bij een 10°.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Ik ben die eindeloze natte grijze erwtensoep al k**tsbeu.
                      Geef me dan maar wat vriesweer met wat zon.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Ik hou van elk type weer, als elk type maar niet te lang duurt.
                        Is het te nat, ga dan voor een paar weken naar waar het droger is.
                        Is het te warm, ga dan voor een paar weken naar waar het frisser is.
                        Is het te koud, ga dan voor een paar weken naar waar het warmer is.
                        En ik kan zo nog een tijdje doorgaan.
                        Nu is het reeds de ganse dag aan het miezeren, maar ik heb daar, hier voor de PC en naast de radiator, geen last van.....
                        Ik heb nog wat buitenwerk, maar dat loopt niet weg, en er komen heus nog droge(re) dagen, dus.....
                        Wat ik vandaag niet kan doen, doe ik morgen, of overmorgen, of volgende week, of of of......
                        Zoals U ziet, is er in plaats van te mekkeren over het weer, voor alles een oplossing

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Ik hou van elk type weer, als elk type maar niet te lang duurt.
                          Is het te nat, ga dan voor een paar weken naar waar het droger is.
                          Is het te warm, ga dan voor een paar weken naar waar het frisser is.
                          Is het te koud, ga dan voor een paar weken naar waar het warmer is.
                          En ik kan zo nog een tijdje doorgaan.
                          Nu is het reeds de ganse dag aan het miezeren, maar ik heb daar, hier voor de PC en naast de radiator, geen last van.....
                          Ik heb nog wat buitenwerk, maar dat loopt niet weg, en er komen heus nog droge(re) dagen, dus.....
                          Wat ik vandaag niet kan doen, doe ik morgen, of overmorgen, of volgende week, of of of......
                          Zoals U ziet, is er in plaats van te mekkeren over het weer, voor alles een oplossing
                          Ook in pensioen?

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                            Ook in pensioen?
                            Yep, maar iedereen die werkt heeft ook 4 weken verlof .
                            Er zijn er wel die de periode van hun verlof niet vrij kunnen kiezen.....pech voor hen dan zeker ?
                            Groetjes

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              als elk type maar niet te lang duurt.
                              Zeker dat wat we nu te verwerken krijgen.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Je vraagt er om

                                KMI gegevens op hun site voor April: het verschil was niet extreem, maar 9° is bij mij nog altijd bijna 1 graad minder dan de "normale" 9,8°.
                                Gemiddelde temperatuur °C 9,0 9,8 n 14,3 2007 6,6 1986

                                Voor juni:
                                Gemiddelde temperatuur °C 15,8 16,2 n 19,3 2003 13,2 1991 Toch nog 0.4° kouder. Niet veel, maar het was wel de zesde maand op rij met een dikke of minder dikke min.

                                Ik dacht dat er in oktober welgeteld 3l (drie liter) minder neerslag gevallen is dan het langjarig gemiddelde. Als je dat kurkdroog vind...

                                Waar beweer ik dat we een slechte zomer gekregen hebben ? We hebben een uitzonderlijk mooie zomer en najaar gehad, mocht ook wel na die gruwel in de eerste helft.

                                En nu mag het hondenweer stilaan gaan ophouden...
                                Ukkel heeft dan ook een kletsnatte dag gehad in oktober met +20 liter die veel andere provincies in België niet hebben gehad. Daar bleef het toen bewolkt en grotendeels droog.

                                De temperaturen in april en in juni 2013 hier waren duidelijk hoger dan in Ukkel, maar dat heb ik je al meerdere keren gezegd.

                                Wat bedoel je met hondenweer?

                                Momenteel is het hier nog 13,2°C, enorm abnormaal warm weer dus voor de tijd van het jaar en zeker na 23 uur 's avonds.

                                Comment

                                Working...
                                X