Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hier deze namiddag rond een uur of drie een hele zware storm die overgetrokken is
    Alle bomen stonden bijna dubbel geplooid, ook veel bomen afgebroken hier in de buurt, wegen lagen vol met zware takken.
    En het zijn geen verotte bomen maar grote stevige eiken en zo, gewoon omver geduwd.
    Tegelijk was er een regenval die we hier maar zelden gezien hebben, straten stonden op enkele tellen blank.
    We konden niet eens meer het huis van de buurman aan de overkant van de straat zien staan, niet normaal, heel hevig maar gelukkig maar een kleine 15tal minuten zo
    En kort daarna kwam het zonnetje er weer door en werd het opeens weer warmer
    Eigenaardig om mee te maken, maar ook schrikwekkend

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

      Je haalt weer alles door elkaar. Toen ik om frisser weer en regen smeekte was het wel 30°C en meer. Nu spreken ze van volgende week 25°C en daar ben ik heel tevreden mee. Voor je vergelijkingen maakt eerst eens goed vorige berichten nalezen, en vooral weten wanneer ze geschreven werden. Zo insinueer je geen onwaarheden .
      En nu ga ik maffen, want het is nodig na als voorgerecht oesters en daarna de bouchotmosselen . En werk ze morgen .
      Rust maar goed uit want je viel al ik in slaap voordat je aan het laatste van mijn tekst kwam waar letterlijk staat dat 25 uiteraard geen 30 is. LOL
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

        Rust maar goed uit want je viel al ik in slaap voordat je aan het laatste van mijn tekst kwam waar letterlijk staat dat 25 uiteraard geen 30 is. LOL
        Ik had het zelfs heel goed gezien ... beginnen met iemand belachelijk te maken om het dan in de rapte op het laatst te vergoelijken. We zullen het weer maar eens catalogeren onder typisch VerSeg zeker. Je doet dat zo graag hé !

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

          Ik had het zelfs heel goed gezien ... beginnen met iemand belachelijk te maken om het dan in de rapte op het laatst te vergoelijken. We zullen het weer maar eens catalogeren onder typisch VerSeg zeker. Je doet dat zo graag hé !
          Dat voor iemand dat zelf anderen permanent aanvalt en zichzelf permanent tegenspreekt.
          Leer leven en drink eens iets anders dan azijn of citroensap.
          Geniet nu nog wat van het zonnetje en de frisse lucht, da's goed voor het moraal.

          Hier volle zon en 16,2 graden op dit moment, geen regen en niet te veel wind.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

            Dat voor iemand dat zelf anderen permanent aanvalt en zichzelf permanent tegenspreekt.
            Leer leven en drink eens iets anders dan azijn of citroensap.
            Geniet nu nog wat van het zonnetje en de frisse lucht, da's goed voor het moraal.

            Hier volle zon en 16,2 graden op dit moment, geen regen en niet te veel wind.
            Voila dat is nu precies hetgeen ik bedoel. Dank voor je bevestiging .

            Comment


            • Wat een ellendige dag. Koud, harde wind en nu nog regen. De trui al boven gehaald, short opgeborgen. Waar is de zon ?
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Wat een ellendige dag. Koud, harde wind en nu nog regen. De trui al boven gehaald, short opgeborgen. Waar is de zon ?
                Hier was het ook slechts 20°, maar geen harde wind en geen regen.
                Ik zie dat het aan het thuisfront toch 20,8°C geweest is, wat toch niet echt koud is en er is slechts eventjes 0,5 liter regen gevallen om 17u20.
                Maar leg je short maar niet te ver weg, volgende week zou, ik schrijf wel zou, de indian summer beginnen .

                Comment


                • De temperatuur viel hier vandaag best mee, en het is droog gebleven, maar er was wel veel wind (en dat heb ik gemerkt op de fiets).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • Uiteindelijk is in de loop van de namiddag de wind fors toegenomen en rond 19:30 een beetje verwaarloosbare motregen.
                    De maximumtemperatuur was 19,8 en op dit moment 17,5 om 20:55.
                    Volgende week voorspellen ze zonnig en droog, maar dat hadden ze vorige zondag ook voorspeld, eerst zien en dan geloven.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Meestal ga ik op donderdag winkelen, maar ik ben vandaag toch al maar naar de winkel gefietst omdat de voorspellingen er voor morgen niet al te best uitzien...(de aardappelen staan in reclame bij de Lidl, en met de fietskar kan ik gemakkelijk zo'n zak van 10 kg meebrengen)
                      Op de 24 uur voorspelling van de buienradar zie je de regenzone voor morgen al aankomen, en ook op de zonne-energieproductie voorspelling op de website van Elia ziet het er voor morgen heel somber uit (zo goed als geen zonne-energie voor morgen, maar ook vandaag zal het niet veel worden).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Het regent hier in Leuven nauwelijks, en volgens de buienradar zal de meeste neerslag ten westen voorbijgaan.
                        Na de middag terug zon verwacht.
                        Last edited by palombian; 21 september 2023, 09:38. Reden: zinswending

                        Comment


                        • Ik zie dat het aan het thuisfront goed regent. Sedert middernacht viel er reeds 24,6 liter/m² en het is nog steeds aan het regenen.
                          Temperatuur daar nu 13,6 °C ().

                          UP om 13u18 : ondertussen 27,9 liter en het regent nog steeds, en temperatuur 14,6°C.
                          Volgens buienradar zou het rond 14u30 ophouden met regenen.​

                          Hier op ons vakantie-adres ook slechts 15° en regelmatig een bui en voor deze namiddag, vanavond en vannacht ziet het er niet beter uit ... nat, natter, natst .
                          Last edited by Guest49; 21 september 2023, 12:22.

                          Comment


                          • Tot nu toe is het hier vandaag grijs, nat en de temperatuur is nog niet hoger geraakt dan 15°C.
                            Gelukkig ben ik gisteren al gaan winkelen.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • Buienradar was er dik naast, het begint hier goed te gieten en het zal nog een tijd duren.

                              PS: de eerste keer sinds het begin van de zomer dat we elektriciteit zullen moeten aankopen. Er is eten in de diepvries (en de winkels zijn maximum een paar honderd meter ver).
                              Last edited by palombian; 21 september 2023, 11:50.

                              Comment


                              • Ik ben net terug van een wandeling, het regende de hele tijd, maar dat is niet echt een probleem als je een regenjas aan hebt.
                                Het voordeel was dat muggen niet graag rondvliegen terwijl het regent, vorige week werd ik constant aangevallen door muggen tijdens een wandeling, daar heb ik nu helemaal geen last van gehad.

                                Met de elektriciteit die in de accu zit kom ik vandaag nog wel toe, op dit ogenblik leveren de panelen zelfs iets meer dan wat ik verbruik.
                                Als het een paar dagen na elkaar zo'n donker weer is dan geraakt de accu wel leeg, maar gisteren was ze 100% geladen en dan heb ik voldoende buffer om een sombere dag door te komen.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X