Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Intussen toch eens een mooie lentedag. Net geen zomerse 25°
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Intussen toch eens een mooie lentedag. Net geen zomerse 25°
      Meer dan warm genoeg, ook voor een zomerdag is alles boven de 22°C in de schaduw al wat te veel om nog vlot iets te kunnen doen.
      Misschien was het bij jullie wat kouder, maar hier is het toch enkele uren boven de 25°C geweest met als hoogste temperatuur zelfs 28,4°C.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • En de tweede zomerdag is ook met zomerweer verlopen, zelfs 30°C vandaag.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Welke app gebruik jij?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Welke app gebruik jij?
            MyPWS gekoppeld aan de data van ons weerstation dat op zich gekoppeld is aan Weather Underground.
            Werkt prima en vind ik overzichtelijk met veel mogelijke grafieken per dag, week, maand, jaar, …
            WSView Plus werkt anders ook, maar is een persoonlijke voorkeur.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Voor mij mag het nu tot minstens eind september tussen 25 en 30° zijn, meer hoeft niet maar minder al zeker niet: ik ben de voorbije negen maanden koude en kletsnatte weergruwel nog niet vergeten...
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Zalig weertje vandaag
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Gelukkig maar van korte duur. Dertig (30°C) graden hier in de Turnhoutse Kempen. Alle rolluiken zijn dicht, en wij wachten in het donker zonsondergang af.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                  Comment


                  • Vakantie, een aangename 22° hier in De Haan, in mijn thuisfront (Kempen) blijkbaar een stuk warmer...

                    Comment


                    • Ik heb hier gisteren al de zonwering (oude lakens) opgehangen voor het raam van de woonkamer (aan de buitenkant natuurlijk, anders helpt dat niet veel).
                      Om de warmte buiten te houden moet je er op tijd aan beginnen om de zon niet door de ramen te laten schijnen, tenzij je airco hebt, dan kan je de warmte daarmee nog terug buiten krijgen.
                      Meestal moet ik die "zonwering" al een aantal dagen gebruiken in mei, nu is dat dus veel later.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Veel te warm om nog iets te doen, het is van het ene uiterste naar het andere gegaan.
                        Vandaag was het met een temperatuur tot 32,3°C nog iets warmer dan gisteren.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          het is van het ene uiterste naar het andere gegaan.
                          Welk uiterste kiezen de lezers hier ? Mijn keuze ?, ja, juist. Het is tenslotte dubbel zomer hé (de weerkundige en de astronomische).

                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                            Welk uiterste kiezen de lezers hier ? Mijn keuze ?, ja, juist. Het is tenslotte dubbel zomer hé (de weerkundige en de astronomische).
                            Geen uitersten want geen enkel is goed.
                            Gewoon een aangenaam zomerweer met vooral overdag droog en temperaturen tussen de 22 en 25 graden in de schaduw.
                            Al de rest is er over.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • VerSeg Als je wat meer naar het noordwesten van het land woont, zoals wij, dan zijn dat inderdaad onze huidige temperaturen
                              Dus wat mij betreft, voor mijn locatie, zalig zomerweer
                              Doch blijkbaar is het alweer gedaan ...

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Vandaag was het nog wat warmer dan vorige dagen, tot 33,4°C is het geweest en buiten kom je bijna geen kat meer tegen, zowat iedereen kruipt binnen op zoek naar wat koelte.
                                Komt ook door de plotse en te grote verschillen, er is geen tijd voor enige gewenning.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X