Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa CentauriBekijk bericht
Het is wel goed voor de Hydrangea's eh
Regen is niet zo aangenaam, maar anderzijds langdurige droogte is ook niet ideaal.
Groot verschil tussen eens regen en langdurige of overdreven regen.
Ik weet het … goed voor de waterput en als ideaal excuus om niet in de tuin te moeten werken, maar na veel regen is er ook veel meer onderhoud in de tuin.
Niemand is trouwens verplicht bloemen of planten te kiezen die veel water nodig hebben. [emoji848]
Trouwens is een “ietwat” vochtigere bodem voor de Hydrangea het ideale, die moet niet ondergedompeld zijn in water. [emoji849]
Met het huidige weer kan men beter vijverplanten in de tuin zetten, ze zullen niet te droog staan. [emoji23]
Ik zeg niet dat alles moet uitdrogen, maar een aangenaam lente- of zomerweer is toch plezanter.
Na die snikhete dag van zaterdag (>30°C ?) is het overnacht flink afgekoeld; nu zondagmorgen rond 17°C, dus alles open om het interieur ook wat te laten afkoelen! Spatjes nattigheid en zware grijze wolkendek.
Frisse bedoening na de sauna van gisteren. Het hitterimpeltje is duidelijk voorbij.
Gisteravond tussen 7 en 8 een 20 km gaan fietsen: was dat zalig na die hitte.
Frisse bedoening na de sauna van gisteren. Het hitterimpeltje is duidelijk voorbij.
Gisteravond tussen 7 en 8 een 20 km gaan fietsen: was dat zalig na die hitte.
Om 19:00 was het gisteren bij ons nog 35,5°C, ik veronderstel dat het bij u dan al veel frisser was.
Vandaag was het maximum 22,4°C van 09:00 tot 11:00 redelijk wat regen en overdag regelmatig wat regen, nu 19:10 ook met gedonder erbij.
Comment