Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stierenvechten 18+

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stierenvechten 18+

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Onderschat ook niet de Spanjaarden zelf die er niet voor te vinden zijn... denken dat Spanjaarden zelf àllemaal kicken op bloedende stieren is ook niet echt realistisch.
    klopt

Het is ook vooral een €€€'s kwestie: alle toeristen willen naar zo'n arena gaan, omdat ze denken dat dit hét voorbeeld is van Spaanse cultuur, zoals hierboven al aangehaald
    De meesten toeristen weten ook niet beter
    Je vergeet nog de biefstuk en de friet met mayonaise....(hahaha).
    Die toeristen komen dan terug in België en klagen er over dat de frieten toch
    niet zo goed waren in Spanje
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Fotos in de link van TS zijn van zeer matige kwaliteit en dienen mi enkel om een op sensatie belust publiek te bevredigen.

Gezien dit in de eerste plaats een fotografie-forum blijft (dacht ik toch) stel ik dan ook ter compensatie gaarne deze link voor : http://www.felipe-rodriguez.com/Bull...68815667_ptpwf

Oh ja , voor diegene die het ff vergeten waren : "There are but three true sports--bullfighting, mountain climbing, and motor-racing. The rest are merely games." (E. Hemingway)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
        Oh ja , voor diegene die het ff vergeten waren : "There are but three true sports--bullfighting, mountain climbing, and motor-racing. The rest are merely games." (E. Hemingway)
        Heel normaal, toch voor iemand die constant aan de fles hing.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Fotos in de link van TS zijn van zeer matige kwaliteit en dienen mi enkel om een op sensatie belust publiek te bevredigen.
          Dit topic is geplaatst in chit chat. De kwaliteit van de foto speelt in dit geval weinig rol.
          Last edited by vinstermik; 17 juni 2010, 00:12.

Comment

Gezien dit in de eerste plaats een fotografie-forum blijft (dacht ik toch) stel ik dan ook ter compensatie gaarne deze link voor : http://www.felipe-rodriguez.com/Bull...68815667_ptpwf

Ik dacht foto's van het incident te zien, krijg ik gewoon foto's van stierengevechten? Ik snap de toegevoegde waarde niet...

En alle stierengevechen dienen enkel om een op sensatie belust publiek te bevredigen.

Onze vriend Hemingway leefde quasi 100jaar geleden, niet echt een referentie dus...

Comment

er is in Spanje een stierenvechter door de Politie aangehouden, omdat ie was weggelopen uit de arena tijdens een gevecht, zonder de stier te hebben gedood!
              aangehouden en beschuldigd van contractbreuk.
              grt,bouk.

sorry, niet in Spanje maar:
              Last edited by bouk; 17 juni 2010, 10:34.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bull 1 - Matador 0
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

Onze vriend Hemingway leefde quasi 100jaar geleden, niet echt een referentie dus...
                  Er zijn wel hopen mensen die nog geloven in 'verlossers' die 2000 jaar geleden leefden, waarom zou iemand die 100 jaar geleden leefde nu plots geen referentie kunnen zijn?
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Er zijn wel hopen mensen die nog geloven in 'verlossers' die 2000 jaar geleden leefden, waarom zou iemand die 100 jaar geleden leefde nu plots geen referentie kunnen zijn?
                    Je moet toch toegeven dat de "publieke opinie" een eeuw geleden sterk verschilde van wat de mensen (in het algemeen) vandaag denken over bepaalde onderwerpen.
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Het statement ging over welke sporten écht waren ("bullfighting, mountain climbing, and motor-racing" volgens hem) - dus gebaseerd op moed, snelheid en het lef van de deelnemer kunnen we veronderstellen. Nu was er 50-100jaar geleden en toch compleet andere ethiek tegenover beesten en hun leed. En bovendien zijn er véél meer nieuwe sporten en bezigheden ontstaan, die véél meer moed, lef en risico vragen.

Ik zie een matador nog niet echt basejumpen van de Eiffeltoren. In vergelijking met die sporttak, is stierenvechten iets voor wussies - waar uitzonderlijk eens iets misloopt voor de matador..

Comment

Ik zie een matador nog niet echt basejumpen van de Eiffeltoren. In vergelijking met die sporttak, is stierenvechten iets voor wussies - waar uitzonderlijk eens iets misloopt voor de matador..
                        Ik zou het niet weten, geen van beide liggen in mijn interessesfeer.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                        X