Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stierenvechten 18+

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stierenvechten 18+

Mijn topic komt aardig tot "leven"zeg
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

7.13.7. Voeder nooit de trol!

Een trol is iemand die provocerende berichten plaatst in een forum om veel schreeuwerige reacties op te roepen. Een trol is gevaarlijk voor forumbezoekers omdat die vaak niet door hebben dat ze met een trol te maken hebben en zich laten meeslepen in een spiraal van negatieve reacties.

Er zijn drie redenen waarom een trol een bericht plaatst. De eerste is aandacht vragen. De trol is vaak opgegroeid met het besef dat negatieve aandacht ook aandacht is. De tweede reden kan zijn dat hij discussies stuk wil laten lopen of (dit is de derde reden) hij is er op uit moedwillig problemen te veroorzaken.

Opgelet dus voor mensen die
      - zelden een eigen bericht plaatsen, maar altijd klaarstaan om een ander op een fout te wijzen
      - een forumgebruiker systematisch uitdagen en zijn/haar berichten eindeloos analyseren
      - proberen discussies te kapen door over een totaal ander onderwerp te beginnen, waardoor het topic een hele andere kant opgaat.

De forumleiding en de moderators kunnen dergelijke berichten meteen afsluiten of verwijderen, en desnoods de betreffende forumgebruiker tijdelijk of definitief bannen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

[Mod]Quote en reactie verwijderd.[/Mod]

7.13.7. Voeder nooit de trol!

Een trol is iemand die provocerende berichten plaatst in een forum om veel schreeuwerige reacties op te roepen. Een trol is gevaarlijk voor forumbezoekers omdat die vaak niet door hebben dat ze met een trol te maken hebben en zich laten meeslepen in een spiraal van negatieve reacties.

Er zijn drie redenen waarom een trol een bericht plaatst. De eerste is aandacht vragen. De trol is vaak opgegroeid met het besef dat negatieve aandacht ook aandacht is. De tweede reden kan zijn dat hij discussies stuk wil laten lopen of (dit is de derde reden) hij is er op uit moedwillig problemen te veroorzaken.

Opgelet dus voor mensen die
        - zelden een eigen bericht plaatsen, maar altijd klaarstaan om een ander op een fout te wijzen
        - een forumgebruiker systematisch uitdagen en zijn/haar berichten eindeloos analyseren
        - proberen discussies te kapen door over een totaal ander onderwerp te beginnen, waardoor het topic een hele andere kant opgaat.

De forumleiding en de moderators kunnen dergelijke berichten meteen afsluiten of verwijderen, en desnoods de betreffende forumgebruiker tijdelijk of definitief bannen.
        grt,bouk.
        Last edited by LesC; 15 juni 2010, 11:31.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Heel juist Bouk.
          Indien men hier het woord 'politiek' al durft uitspreken, wordt onmiddellijk op de vingers getikt.
          Bovenstaande discussie (maatschappelijk toch?) lijkt mij al behoorlijk op kookpunt en mag van mij ook op slot.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

[Mod]Zo, even grote kuis gehouden. En nu on topic, en beschaafd, of het draadje gaat dicht en verdwijnt helemaal.
            Mijn excuses aan degenen wiens post verwijderd is, omdat ie referenties (quotes) bevatte naar verwijderde posts.[/Mod]
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Wat de matador betreft: you win some, you lose some.

Wat betreft de reacties op dierenleed:
              Bekijk de hele situatie eens ipv zomaar te oordelen.

Het leven van een rund bij ons: ingepakt in een kleine stal en zo snel mogelijk vetgemest om dan op een eveneens dieronvriendelijke manier afgemaakt te worden (neem eens een kijkje in een slachthuis)

Stieren die gekweekt worden voor deze gevechten in Spanje worden behandeld als koningen in vergelijking met onze dieren.

Ik respecteer ieder zijn mening, ook al verschilt die van de mijne.
              Maar om de mensen die deze traditie eren ziekelijk te noemen vind ik wat ver gaan.

Dan trek je de lijn door en is bijgevolg heel de wereld ziekelijk:

vissers: steken haak door levende worm om hem dan te verdrinken
              inwoner van geraardsbergen: drink levende visjes op met krakelingenfeest
              moslims: kelen schapen om feest te vieren
              aziaten: eten hond en kat
              belgen: eten konijn met pruimen (aziaten denken hetzelfde over konijnen als wij over honden/katten)
              ...........

Comment

@ORACLE. Ik ben het bijna met je eens.
                Maar 1 groot verschil moet je toch wel indachtig zijn,he?

Er zit een hemelsbreed verschil tussen de oudere hardwerkende, wat zeg ik? hard knokkende generatie van vroeger die kippen en varkens afslachte in een tijd van oorlog en wederopbouw om met gewoon fatsoen te eten dan een of andere joker (ook van de luxebaby-generatie) die een dier expres langdurig en vol sadisme laat lijden ter vermaking van een achterlijk publiek.

Beledig uzelf en u voorouders nu niet door ze met die gekken te vergelijken alstublieft.
                Al mijn foto's zijn gemaakt van gerecyclede pixels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
                  Ik respecteer ieder zijn mening, ook al verschilt die van de mijne.
                  Maar om de mensen die deze traditie eren ziekelijk te noemen vind ik wat ver gaan.
                  Iedereen zijn mening zal je ook niet respecteren. Dat doet trouwens niemand - anders leefden we in een wereld van totale wetteloosheid.
                  Omdat iets een "traditie" is, betekent nog niet dat het moreel aanvaardbaar is.
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                    Omdat iets een "traditie" is, betekent nog niet dat het moreel aanvaardbaar is.
                    Wat voor jou moreel onaanvaardbaar is, is dat voor iemand anders dan weer niet.
                    Dit betekent dan niet dat zij achterlijk zijn, ze hebben gewoon een ander gedachtengoed.

Een alleenstaande moeder met 4 kinderen die het moet doen met een leefloon, zal het ook niet moreel aanvaardbaar vinden dat jij/ik een camera koop van duizenden euro's. Ben ik/jij dan ook achterlijk.

Heb die gelezen maar vind stierenvechten nog steeds smerige dierenmishandeling en hoop van harte dat iedereen die daaraan meehelpt nog ellendiger aan zijn eind komt dan de stieren.
                    U eet geen vlees of zuivelproducten??
                    Toch wel?
                    Moet ik U dan ook veroordelen tot een ellendiger eind dan de dieren/producten die op uw bord komen?

Dit is geen persoonlijke aanval, gewoon een beetje animo

Comment

Als je stierenvechten een normale bezigheid vind scheelt er iets grondig met jou. Dat is mijn gedacht.
                      Last edited by Wimpy; 15 juni 2010, 15:31.

Comment

Dit betekent dan niet dat zij achterlijk zijn, ze hebben gewoon een ander gedachtengoed.

Een alleenstaande moeder met 4 kinderen die het moet doen met een leefloon, zal het ook niet moreel aanvaardbaar vinden dat jij/ik een camera koop van duizenden euro's. Ben ik/jij dan ook achterlijk.

Toch wel?
                        Moet ik U dan ook veroordelen tot een ellendiger eind dan de dieren/producten die op uw bord komen?

Zorg dan wel voor relevante animo... je beide voorbeelden zijn totaal niet te vergelijken.

Als ik een camera koop dan, dan doe ik daar niemand last mee, laat staan dat ik er een dier mee folter. Als die moeder de lotto wint, koopt zij ook een camera.
                        Als ik een konijn eet, dan is dat konijn niet eerst 2u gemarteld en gestoken, tot het uiteindelijk neervalt en dan een mes in zijn nek krijgt.

In een slachthuis treedt de dood ogenblikkelijk in, in een arena wordt de dood zo lang mogelijk uitgesteld - mensen willen bloed zien voor hun ticket dat ze betaalden.

Je kan culturen vergelijken, maar er is nog steeds iets als een universele humane moraliteit, dat gaat over de grenzen heen.

Als je iets wil goedpraten of nuanceren, dan moet je wel met geldige vergelijkingen komen.

Comment

Toch wel?
                          De vergelijking die u maakt door een dier doden om op te eten en een dier doden als vermaak naast elkaar te stellen loopt mank.
                          Het eerste heeft te maken met levensonderhoud (in-stand-houden van het leven en wat nodig is om in leven te blijven) en het tweede met een barbaars verschijnsel van cultureel bepaalde gedragspatronen (etnicisme om het eens met een moeilijk woord te omschrijven).
                          Dit is ook geen persoonlijke aanval, maar ik hou ook wel van wat animo.
                          Last edited by weebee; 15 juni 2010, 18:37.
                          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Gewoon de spelregels een beetje aanpassen: laat ze strijden met gelijke wapens. De matador ook ongewapend de arena insturen of de stier met scherpe messen op zijn horens uitrusten. En verder zoals bij de gladiatoren: één tegen één en doorgaan tot de dood. De publieke opinie zou rap omzwaaien als er regelmatig een matador kan worden afgevoerd.

Enfin, dat er mensen deze dierenmishandeling zo fervent kunnen verdedigen zeg. Als kind sprak het ook wel tot mijn verbeelding (doch nooit gezien), maar ergens in het begin van mijn puberteit is het barbaarse karakter van deze activiteit (we gaan dat toch geen sport of spectakel noemen zeker) bij mij toch wel al doorgedrongen.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                              De vergelijking die u maakt door een dier doden om op te eten eten en een dier doden als vermaak naast elkaar te stellen loopt mank.
                              Het eerste heeft te maken met levensonderhoud (in-stand-houden van het leven en wat nodig is om in leven te blijven) en het tweede met een barbaars verschijnsel van cultureel bepaalde gedragspatronen (etnicisme om het eens met een moeilijk woord te omschrijven)....
                              Het doden van dieren om te eten in die hoeveelheden zoals we dat momenteel doen heeft evenmin iets met levensonderhoud te maken, volgens vegetariers/veganisten zelfs volledig overbodig. Als je uitgaat van een ethiek die dieren ten behoefte van de mens plaatst dan kom je altijd in een grijze zone. Begrijp me niet verkeerd , ik eet graag vlees, ik heb ook kippen, konijnen en vissen gedood die als maaltijd gediend hebben, maar tot op het moment van slachten moeten m.i. dieren zo goed mogelijk behandeld worden. Als hierdoor de kostprijs stijgt, mij ook goed...

Ter vermaak dieren laten strijden of bejagen al dan niet tot ter dood is voor mij verwerpelijk, maar is zeer diep geworteld in alle culturen denk maar onze honden- of hanengevechten die nog niet zo gek lang verboden zijn.
                              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                                Als je stierenvechten een normale bezigheid vind scheelt er iets grondig met jou. Dat is mijn gedacht.
                                Mee eens.

Comment

Working...
                                X