Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spaarcentjes... wat er mee doen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Is die schatting door een echte schatter gedaan of door een immokantoor? Groot verschil hoor

    mir
    Schatting door de bank 'bij gedwongen verkoop' ... dus zeker niet boven de marktprijs geschat

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Hij moet dit geld krijgen, anders kan hij zijn overbruggingskrediet niet terugbetalen...
    Dat hebben ze me ook eens proberen aan te smeren ... maar dat is enorm duur hé zo'n overbruggingskrediet ... wij hadden al een woning en hadden dus grond gekocht, de bank (notabene !) gaf ons de raad om een overbruggingskrediet aan te gaan en zo de nieuwbouw te zetten, volledig af te werken en dan pas onze woning te verkopen ... dat kwam op een maandlast van zo maar even 2500 Euro

    'Ja maar dat is toch maar voor enkele maanden meneer' ... yeah right, als je huis snel verkocht geraakt, maar in de prijsklasses waar onze vorige woning stak stonden de meeste woningen 12 tot 18 maanden te koop, huisjes van 100k verkopen op een week meestal, maar eens je de 250k overschrijdt kan het serieus wat langer duren hoor

    Dus eerst mijn huis verkocht (ik had al een woning toen we trouwden ) en dan terug in het huisje van mijn vrouw ingetrokken met twee kinderen (was een klein rijhuisje in Leuven dat ze gekocht had voor ze mij kende ... dus redelijk klein, en dan maar behelpen met vier ... maar op die manier spaarden we wel een overbruggingskrediet uit hé.

    Rustig onze nieuwbouw laten zetten, volledig afgewerkt om dan op ons tempo te verhuizen ... twee keer verhuizen op 12 maanden tijd is wel niet evident hoor

    Ik wil niemand zijn rekening maken, maar ik kan perfect begrijpen dat het momenteel niet gemakkelijk is om een eigen huisje te kopen, de prijzen zijn gewoon belachelijk hoog en sparen is niet altijd voor iedereen mogelijk, net zoals sponsoring van ouders ... mijn beide ouders waren al overleden voor ik getrouwd ben, dus alles zelf mogen betalen.

    Als je dan nog eens een huis en twee auto's ... op krediet koopt ... ik wil ze geen eten geven die halverwege de maand op droog zaad zitten hoor, gelukkig hebben wij alleen onze hypotheek en verder geen leningen, en zo zou je het moeten houden vind ik, op krediet kopen is gewoon het probleem vooruit schuiven.

    Mark
    Last edited by LamboCars; 2 oktober 2010, 08:56.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #62
      Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
      Eerst en vooral: nee ik stort niet op jullie rekening
      Hoeft niet hoor ......wil je het rekeningnummer van mijn vrouw wel geven
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #63
        Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Er kan nogal eens een verschil zijn tussen vragen en krijgen...

        Maar het boeltje staat nu al een vol jaar te koop, met één bod van 250.000€ ...
        Al 3 Immokantoren zijn er vol enthousiasme aan begonnen, en gaven op ...

        Zo makkelijk is het allemaal niet.
        Soms gaat het wel supersnel.
        Achterbuuur liet zijn villa schatten door 3 experts. De laagste schatte 495000€ en de hoogste 535000€. Om een beetje ruimte te hebben bij afbieders zet hij verleden zaterdag zijn villa te koop op Immoweb voor 585000€. Maandag kwamen reeds 3 kandidaten kijken, dinsdag kwamen er 2 kijken. Donderdag werd de verkoopakte al getekend voor 585000€. De 50000€ extra is mooi meegenomen. Afbieden is door geen enkele kandidaat-koper gedaan.
        Wie zegt er dat het crisistijd is ?
        Last edited by notex; 2 oktober 2010, 12:35.

        Comment


        • #64
          Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

          Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
          Inderdaad. Zoals sommige bedrijven al doen: daken van andere woningen huren en daar zonnepanelen opzetten. Goedkopere stroom voor de eigenaars en groene stroom certificaten voor jou
          Het is niet de eerste keer dat ik dat hoor. Moet wel het eerste bedrijf nog vinden die dat ook effectief doet. Heb je voorbeelden??? Ik heb veel dak opp. maar geen $ voor nen hoop panelen. dus zeker interesse!!!

          Comment


          • #65
            Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Soms gaat het wel supersnel.
            Achterbuuur liet zijn villa schatten door 3 experts. De laagste schatte 495000€ en de hoogste 535000€. Om een beetje ruimte te hebben bij afbieders zet hij verleden zaterdag zijn villa te koop op Immoweb voor 585000€. Maandag kwamen reeds 3 kandidaten kijken, dinsdag kwamen er 2 kijken. Donderdag werd de verkoopakte al getekend voor 585000€. De 50000€ extra is mooi meegenomen. Afbieden is door geen enkele kandidaat-koper gedaan.
            Wie zegt er dat het crisistijd is ?
            't Is ook geen gewoon huisje en de crisis is er niet voor iedereen.
            Het gaat hier over ongeveer 23,6 miljoen oude Belgische frankskes
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #66
              Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rover Bekijk bericht
              Het is niet de eerste keer dat ik dat hoor. Moet wel het eerste bedrijf nog vinden die dat ook effectief doet. Heb je voorbeelden??? Ik heb veel dak opp. maar geen $ voor nen hoop panelen. dus zeker interesse!!!
              Ik heb de panelen zelf op mijn dak laten leggen met een groene lening op 14 jaar.
              Die 14 jaar zo gekozen omdat dan de hypothekaire inschrijving vervalt.
              Geloof me, vanaf de tweede of derde maand is de cashflow positief (maar je moet wel niet lenen op 4 jaar hé).

              In het 3e en 4e jaar trek je 3600€ extra terug van de belastingen. Daarmee kan je dan ofwel een behoorlijk stuk van de lening terug betalen, of je laat de boel gewoon verder lopen.

              Je hebt (in de meeste gevallen) echt geen cash nodig om panelen te leggen.
              Informeer je maar eens bij 3 firma's (ik kan je al één goede firma geven), en ga eens met je bank praten.

              Eerlijk gezegd, bij mij is het de bankdirecteur die me op het pad heeft gezet.

              Comment


              • #67
                Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                Om even terug te komen op topic starter zijn vraag, hangt er vanaf hoeveel spaarcentjes.

                Meer dan 50.000 euro, koop een rijwoning lap het wat op en verkoop het met dikke winst.
                Heb je tussen de 10 en 20.000 euro leg zonnepanelen op je dak en dan liefst nog dit jaar. Ik heb hier sinds 2007 panelen liggen en deze brengen me aan groene stroom certificaten 1800 euro per jaar op en dan ook nog een besparing op mijn energie factuur van 784 euro (cijfers van 2009).

                In totaal heb ik sinds novembeder 2007 reeds 6700 euro terug gekregen op mijn investering. Je moet anders maar eens mijn site bekijken, bij data logging vind je alle cijfertjes terug. Maar nogmaals wacht niet e lang want elk jaar minderen de GSC's !

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment

                Working...
                X