Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spaarcentjes... wat er mee doen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Hier ene die daar niet bij hoort.
    Maar Robert
    Geen schuld hebben is tegenwoordig al HEEL VEEL

    Het is erg (maar mijn mening he) als mensen moeten leven van loon tot loon.
    Die geraken nooit vooruit he.
    (denk ook niet dat die een seconde gerust zijn)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Wat moet je dan met de opbrengst? Terug zonnepanelen?
      Inderdaad. Zoals sommige bedrijven al doen: daken van andere woningen huren en daar zonnepanelen opzetten. Goedkopere stroom voor de eigenaars en groene stroom certificaten voor jou

      Comment


      • #33
        Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        koop grond. of een ferrari.

        Nerdi
        Meer een luxe-ding dan een investering...

        Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
        heb je een eigen woning?

        ligt je dak naar het zuiden?

        er is geen betere opbrengst dan zonnepanelen, als je ziet hoeveel je op 20jaar terugkrijgt
        ...
        Ik heb een eigen huis en het ligt naar het zuiden... Zonnepanelen is misschien nog een gedacht, maar daar moet ik mij dan eens goed over informeren!

        Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
        Koop een huis in Gent centrum en richt het in als appartementen (met 2 tot 4 slaapkamers per appartement) verhuur de appartementen aan studenten, en ge zijt rijk!
        Verhuren is het laatste wat ik ooit zou doen. Ik heb genoeg kennissen en collega's die meer geld verloren hebben door zulke dingen. Wanbetalers, profiteurs, etc... Daarnaast woon ik in Oostende en ik zie het niet zitten om voor elk ding naar daar te rijden

        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Je kan het geld geven aan een goed doel..
        Stichting "schoonspikke heeft jou nodig"..

        Als ik van jou was zou ik zeggen...eerst eens een goei vakantie..Niet te duur maar ook wel een beetje lui lekker leven hé..
        Dan als je thuis komt zoek je meteen een andere vakantie voor binnen de 6 maanden of zo..Dan heb je nog eens om te verlangen..
        EN dat doe je elk jaar.
        Geld is er om van te leven en te genieten..Maar let wel op dat je een appeltje voor de dorst hebt..

        Oja..en denk ook aan het vrouwke he?
        Lees mn eerste zin eens Spikke!!!

        De vakantie hebben we al gedaan (3 weekse rondreis Zuid Afrika), alleen voor nog een reis heb ik geen verlof genoeg Hier en daar wat kleinere uitstapjes kunnen nog, maar daar voor heb ik mn spaarboekje niet.

        En dat vrouwtje heeft ook wat aan de kant staan.. Maar dat laten we gescheiden.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        zou je het ook voor kunnen gebruiken?
        grt,bouk.
        Momenteel is het geen slechte tijd

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Dat peis ikke ook tommmm
        K= kilo=1000 > 10.000 euro.
        Laat die maar rustig staan op het spaarboekje.
        Dat is "zeker" geld
        Goh ja, dat is geld die daar staat... Ik kan het evengoed in een sok onder mn bed leggen Elke euro is iets hé!

        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        10.000 euro is een bedrag dat normaal wordt aanzien als "buffertje" voor onvoorziene omstandigheden. Beleggen lijkt mij onnodig.
        Ik ben niet op zoek naar echte rijkdom Maar ik zou toch graag hebben dat mn centjes iets opbrengen.


        Maar als ik het zo lees zijn er hier niet veel mensen die een echte belegging of investering doen?

        Nu de eerste investering die ik zal doen zal waarschijnlijk de Sigma 10-20 worden

        PS: @Lesc: sorry voor het misplaatsen !!!
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

        Comment


        • #34
          Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

          Een lens zie ik niet als een investering.

          Aandelen, spaarboekjes, kasbons, zonnepanelen,...of een investering in je woning wel, omdat dit minstens zijn waarde houdt.
          Mensen die zeggen dat ze investeren in hun auto, is hetzelfde als geld in je gat steken.
          Je hoort me niet zeggen dat je geen (mooie) auto mag kopen, maar zie het aub niet als een investering, maar als een grote uitgave.

          Comment


          • #35
            Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

            Toch een investering in mn foto-materiaal

            Een mooie auto etc wil ik allemaal niet... Geld moet rollen zeggen ze, maar daar ben ik toch niet te gretig mee

            Ik wil in iets investering die iets opbrengt, maw iets aan mn huis ofzo.


            Voor "kleinere" zaken zoals lenzen, uitstapjes etc heb ik genoeg aan mn loon en wat overblijft van de vorige maand(en)
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

            Comment


            • #36
              Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

              Momenteel heb ik er de centen niet voor maar ...

              Vastgoed kan een optie zijn, zoals gezegd, als je de (extra) lening kan afbetalen.

              Goud zou ik mijden. Dat is het afgelopen jaar al redelijk stevig gestegen. De mensen die in de jaren 80 (denk ik) goud gekocht hebben konden pas het afgelopen jaar terug hun verliezen goed maken. Het heeft in ieder geval lang slecht gestaan.

              Een tak 23 belegging met geld dat je niet nodig hebt lijkt mij de moeite waard. Op lange termijn kan je normaal gezien spreken over economische groei. Dit artikel geeft daar een goed beeld van. De enige onbekende in dit verhaal is de aard van de afgelopen crisis, maar het systeem gaat op zich niet veranderen. Als je dus geld kan missen voor 10 tot 20 jaar, zeker het overwegen waard zo een tak 23.

              Comment


              • #37
                Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                Mark maai words"
                Mark III of IV ?
                A picture a day, keeps the doctor away.

                Comment


                • #38
                  Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                  post verwijderd
                  Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:53.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                    De meeste koppels in onze vriendenkring leven zo... 1 koppel, ze hebben pakweg 1400 net per persoon, betalen bijna 1000 euro in de maand af voor hun nieuwbouw, en zomaar eventjes bijna 600 voor hun Audi A4 break. daar komen dan nog eens alle kosten bij... Electrabel, Belgacom, water, verzekeringen, kinderopvang, enz enz. Als daar ene in dat gezin zijn werk verliest zijn ze alles kwijt. Na 6-7 jaar dat ze daar wonen staan daar amper meubels, is het nog altijd blote plaaster aan de muren ....

                    ( En als we op bezoek zijn ( meestal zij bij ons, in ons bescheiden huisje in een sociale wijk krijg "ik" dan van die half scheve opmerkingen dat ik toch wel gek moet zijn om zoveel geld aan een fotoapparaat te geven....tja )
                    Een Audi A4 break Tommmm, op afbetaling.
                    Goe bezig, goe bezig.
                    Een Clio was ook goed geweest hee, zoals een paar vrienden van mij in een
                    naburige gemeente.
                    Maar ja, wie ben ik
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                      Investeren in een regering, dat wordt een rariteit.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                        1 koppel, ze hebben pakweg 1400 net per persoon, betalen bijna 1000 euro in de maand af voor hun nieuwbouw, en zomaar eventjes bijna 600 voor hun Audi A4 break
                        Als die A4 nuttig is om zijn verplaatsingen te doen en zijn job te kunnen uitvoeren, dan is dat misschien een nuttige investering. Krijgt die vergoedingen van zijn werkgever, is het een zelfstandige, ... kan die de kosten inbrengen?
                        Wie zijn wij om te zeggen wat nuttig is of niet?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Als die A4 nuttig is om zijn verplaatsingen te doen en zijn job te kunnen uitvoeren, dan is dat misschien een nuttige investering. Krijgt die vergoedingen van zijn werkgever,
                          is het een zelfstandige, .. kan die de kosten inbrengen?.
                          Wie zijn wij om te zeggen wat nuttig is of niet?
                          Ja, dat is nu juist de kunst he: anderen laten betalen

                          In de ogen van de koper is deze aankoop altijd nuttig.
                          We hebben hierover nog ooit een discussie gehad VerSeg: het verhaaltje dus om de
                          schijn hoog te houden.
                          Maar ja, dat is "een" waarheid (niet "dé" waarheid hee) die men niet zo graag hoort
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #43
                            Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                            post verwijderd
                            Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:54.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                              ( Ik had eerder het voorbeeld aangehaald om de "mentaliteit" weer te geven... Ze zijn niet zelfstandig... Zij willen ( dat koppel en ze zijn zeker de enige niet ) naar de buitenwereld toe vooral een indruk geven dat ze het absoluut niet slecht hebben ( Wysteria Lane ? )...

                              Veel schone schijn indeed... ( die al voor veel ellende gezorgd heeft ook overal en nergens )

                              Ach ja, ze zijn er voorlopig niet minder gelukkig om hoor ( denk ik ) Ze komen wel meer BBQ'n bij ons, dan omgekeerd, want die kolen, tja, dat kost wat hé ...
                              Hahaha Tommmm.
                              Goede vrienden: je moet er me leren leven, iets kunnen verdragen.
                              (maar wel wederzijds hee)
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #45
                                Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                                Even topic terug van onder het stof gehaald Maar wat sommige hier gezegd hebben kan waarheid worden: we hebben ons oog laten vallen op een stuk bouwgrond.

                                Ligt net buiten Oostende (zo een 500m ): 119 000 voor 691m², waarvan 160m² bebouwbaar. Te koop zonder bouwverplichtingen, handig omdat we nog een jaar of 5 zouden willen wachten om te bouwen.

                                We moeten wel nog het complete plaatje berekenen: prijs grond + kosten + notaris + afbetaling van ons huis nu... Iemand hier ervaring mee wat de kosten zouden zijn?

                                Gelukkig hebben we samen iets meer dan €10 000
                                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                                500px

                                Comment

                                Working...
                                X