Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spaarcentjes... wat er mee doen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Dat kunnen zich enkel de banken permitteren...
    en die met nen handdoek over hune kop

    Comment


    • #47
      Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

      neem een minares
      Mijn Blog
      D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

      Comment


      • #48
        Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

        We zijn bezig met (serieuze) verbouwingen (als we alles samen tellen, hadden we beter een nieuw huis gebouwd), we hebben twee kinderen, twee auto's, twee katten, twee hamsters.
        Spaarcenten, wat is dat voor een beest ?
        Last edited by Kaneda; 30 september 2010, 20:55.
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #49
          Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
          Even topic terug van onder het stof gehaald Maar wat sommige hier gezegd hebben kan waarheid worden: we hebben ons oog laten vallen op een stuk bouwgrond.

          Ligt net buiten Oostende (zo een 500m ): 119 000 voor 691m², waarvan 160m² bebouwbaar. Te koop zonder bouwverplichtingen, handig omdat we nog een jaar of 5 zouden willen wachten om te bouwen.

          We moeten wel nog het complete plaatje berekenen: prijs grond + kosten + notaris + afbetaling van ons huis nu... Iemand hier ervaring mee wat de kosten zouden zijn?

          Gelukkig hebben we samen iets meer dan €10 000
          Prijs van grond en 'schrijfkosten': vraag dat rustig aan uw notaris, en neem zeker uw eigen notaris mee als er een compromis en akte getekend wordt.

          Prijs van bouwen: vraag om te beginnen eens een sleutel op de deur bedrijf (maar blijf weg van Bostoen) naar een paar voorstellen. Dan heb je al een héél goed startidee.
          Of je dan met dit bedrijf werkt, of met een architect en een boel aannemers, dat is jouw keuze.

          Comment


          • #50
            Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

            Het is sowiezo met een bouwpromotor... (Ook de grond komt van hen)

            Zelf met architecten prutsen zie ik niet zitten. Het is met Gino Feys, 30 jaar ervaring. Goeie dingen van gelezen op internet, naast onze bouwgrond staan al 2 huizen, daar even aangebeld en ook zij waren zéér tevreden!

            Maar het gaat ons meer voor de bouwgrond momenteel, zelf ken ik er niet veel van. Maar dat zou een zéér mooie prijs zijn. Enige nadeel: net ernaast staat een zendmast (kleintje wel ). Geld om te bouwen hebben we "nog" niet We hebben momenteel ons eigen huis, in afbetaling, maar we willen denken aan later. Met kinderen wonen gaat hier niet gaan (misschien de eerste jaren wel). Als we nog wat jaren kunnen wachten komt alles goed

            Het gaat over een alleenstaande bebouwing trouwens.
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

            Comment


            • #51
              Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

              Laat die bouwpromotor dan maar eens een paar schetsen maken, en de prijs er bij zetten.
              Als je de grond van de promotor koopt, dan kan die zeker zeggen hoeveel kosten er nog bij komen.

              Ik heb zelfs al gehoord dat een promotor bouwt, en dat hij jouw oud huis verkoopt zodat je geen overbruggingskrediet nodig hebt.
              Trek er maar eens een dagje voor uit, koop een rekenmachine met een display met véél cijferkes en go!!

              Comment


              • #52
                Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                Een gouden raad, zorg dat je ten minste 10% 'extra' hebt van de prijs die je promotor opgeeft ... er komen altijd onvoorziene kosten bij een bouw ... been there, done that

                Onze nieuwbouw is nu ondertussen zo'n zes jaar opgeleverd, en voor de grap heb ik een schatting laten maken voor verkoop ... wij kunnen op een verkoopprijs rekenen die minstens 210% is van het bedrag dat we betaald hebben voor alles ... nogmaals blijkt dat een huis zowat de beste investering is.

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #53
                  Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                  wat een luxe probleem zeg....
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #54
                    Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Een gouden raad, zorg dat je ten minste 10% 'extra' hebt van de prijs die je promotor opgeeft ... er komen altijd onvoorziene kosten bij een bouw ... been there, done that

                    Onze nieuwbouw is nu ondertussen zo'n zes jaar opgeleverd, en voor de grap heb ik een schatting laten maken voor verkoop ... wij kunnen op een verkoopprijs rekenen die minstens 210% is van het bedrag dat we betaald hebben voor alles ... nogmaals blijkt dat een huis zowat de beste investering is.

                    Mark
                    Is die schatting door een echte schatter gedaan of door een immokantoor? Groot verschil hoor

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #55
                      Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                      Er kan nogal eens een verschil zijn tussen vragen en krijgen...

                      Een collega van mij verkoopt een huis in Vilvoorde.
                      Werd al 3 keer geschat op 350-375.000 Euro.
                      Begonnen aan 400.000, en nu vraagt hij nog 350.000 €.
                      Hij moet dit geld krijgen, anders kan hij zijn overbruggingskrediet niet terugbetalen...

                      Maar het boeltje staat nu al een vol jaar te koop, met één bod van 250.000€ ...
                      Al 3 Immokantoren zijn er vol enthousiasme aan begonnen, en gaven op ...

                      Zo makkelijk is het allemaal niet.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                        een appartementje of 4 bouwen, en zorgen dat je ze verkocht hebt voor de bouw af is.
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                          Nu even serieus, stuur me een bericht via PM en ik geef je mijn bankrekening retour..
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #58
                            Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Er kan nogal eens een verschil zijn tussen vragen en krijgen...

                            Een collega van mij verkoopt een huis in Vilvoorde.
                            Werd al 3 keer geschat op 350-375.000 Euro.
                            Begonnen aan 400.000, en nu vraagt hij nog 350.000 €.
                            Hij moet dit geld krijgen, anders kan hij zijn overbruggingskrediet niet terugbetalen...

                            Maar het boeltje staat nu al een vol jaar te koop, met één bod van 250.000€ ...
                            Al 3 Immokantoren zijn er vol enthousiasme aan begonnen, en gaven op ...

                            Zo makkelijk is het allemaal niet.
                            dat is volgens mij een reactie op het opdrijven van prijzen door makelaars en schatters zodat deze heden ten dage eigenlijk niet meer realistisch zijn..

                            iets meer dan 15j geleden kon een alleenstaande nog iets kopen, tegenwoordig kost de afbetaling bijna zijn maandloon (of meer)..

                            grts
                            Peter
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

                            Comment


                            • #59
                              Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                              wat een luxe probleem zeg....
                              tja, en ik probeer er wat bijeen te krijgen...
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment


                              • #60
                                Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                                tja, en ik probeer er wat bijeen te krijgen...
                                als het een troost mag zijn, je bent niet alleen....geloof me
                                http://www.jvs-photography.be/

                                Comment

                                Working...
                                X