Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote fietstopic .....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het grote fietstopic .....

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Met de meeste fietsen wordt zo weinig gereden dat de ketting en tandwielen nooit versleten geraken, en als dat dan wel het geval is, dan komt dat door gebrekkig onderhoud (een ketting moet af en toe gesmeerd worden).
    Een voorste tandwiel dat letterlijk vervormt, dat komt wellicht niet door het al dan niet smeren hé. Ik woon niet in de polders, dus af en toe moet ik op m'n trappers staan om naar boven te rijden en indertijd zat daar ook regelmatig een kind achterop. Mijn fiets was daar absoluut niet voor uitgerust. Tandwielen, trappers, achterwiel, remblokjes elke 2 maand, ... het hield niet op.
    Vandaag is dit met een robuuste Batavus allemaal verleden tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
      Een winkel met goedkope prijzen en met goede naservice

http://www.vaneycksports.com/
      laat die goede naservice maar zitten
      dat is een groot warenhuis op dat gebied
      je kan er goedkoop onderdelen en fietsen vinden maar verwacht er niet de kennis van een echte goede fietsmaker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
        Een voorste tandwiel dat letterlijk vervormt, dat komt wellicht niet door het al dan niet smeren hé. Ik woon niet in de polders, dus af en toe moet ik op m'n trappers staan om naar boven te rijden en indertijd zat daar ook regelmatig een kind achterop. Mijn fiets was daar absoluut niet voor uitgerust. Tandwielen, trappers, achterwiel, remblokjes elke 2 maand, ... het hield niet op.
        Vandaag is dit met een robuuste Batavus allemaal verleden tijd.
        Welke fiets was dat ?
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Ik heb gekozen...
          ofwel deze
          of deze
          , en het was de tweede die ik nu heb gekocht. De eerste was mooier en beter, maar de tweede was een goeie middenmoot qua prijs/kwaliteit
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Succes met je nieuwe fiets, goeie keuze. Hopelijk wordt het weer wat beter zodat je van je aankoop kan genieten.
            Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
              Succes met je nieuwe fiets, goeie keuze. Hopelijk wordt het weer wat beter zodat je van je aankoop kan genieten.
              Deze week was het weer goed genoeg om te fietsen, maar ik heb wel alle dagen tegenwind gehad onderweg naar huis.

Het moet van mij geen 30°C zijn als ik met de fiets rij.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Deze week was het weer goed genoeg om te fietsen, maar ik heb wel alle dagen tegenwind gehad onderweg naar huis.

Het moet van mij geen 30°C zijn als ik met de fiets rij.
                Met de fiets kunnen gaan werken is gewoon zalig, maar jammer genoeg niet haalbaar voor mij. Ben dus gekluisterd aan het weekend, meestal zondag ochtend om wat kilometerkes te gaan rijden en de weekenden zijn toch redelijk nat geweest de laatste maanden.
                Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Beide hebben wij een tweedehands Koga, en wij fietsen toch wel wat af, tot op heden zijn wij zeer tevreden. nadien in de familiekring zijn er nog 2 elektrische Koga's en 2gewoon Koga's gekocht ergens in Landen met fikse korting.
                  Canon Powershot G3

Comment

Ik heb onlangs een nieuwe racefiets gekocht (zie mn andere topic )

Een Bulls Desert Falcon met Shimano Ultegra afwerking. Leuk fietsje om mee te rijden Heb er in een goeie week een 200 km mee gereden, meer dan mn Batavus in één jaar
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                      laat die goede naservice maar zitten
                      dat is een groot warenhuis op dat gebied
                      je kan er goedkoop onderdelen en fietsen vinden maar verwacht er niet de kennis van een echte goede fietsmaker
                      Hihi, bij Van Eyck is 't net zoals bij foto Konijn: ze hebben alle nodige kennis in huis en je krijgt goede service als 't niet te druk is, best door de week te bezoeken.

Comment

Ondertussen heb ik ook een wat sportievere fiets gekocht.
                        Die Norta LRC S30 bolt wel heel wat lichter dan de zware Oxford.

Maar nu zal ik wel elke 8.000 km ketting en tandwielen moeten vervangen...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Naast m'n Colnago racefiets onlangs nog een Gazelle Cabby aangeschaft, ideaal om wat fotogerief mee te nemen De Muur beklimmen zal een ander paar mouwen zijn

Comment

Maar nu zal ik wel elke 8.000 km ketting en tandwielen moeten vervangen...
                            Dat doe ik op 5 minuutjes, Bart.
                            Maar het is ook belangrijk tijdig - als je veel fietst toch 1x/jaar - de rem- en derailleurkabels te (laten) vervangen.

@ Sam Jae: Die fiets kende ik nog niet - wat een leuk ding is me dat.

Comment

Quote komende van www.hln.be

Nieuwe fietsen worden na de zomer duurder. Dat meldt de krant Het Laatste Nieuws. De prijsstijging bedraagt gemiddeld 5 à 10 procent. "Oorzaak is de stijging van de dollar en de yen in Azië, waar de onderdelen worden gemaakt," zeggen fabrikanten.
                              De Accel Group, marktleider in Europa, kondigt voor dit najaar prijsstijgingen aan "tot 10 procent". In ons land verdeelt de groep fietsen van Sparta, Koga en Batavus. De prijsverhoging gaat in zodra de nieuwe modellen voor 2011 in de winkel staan. Naar verwachting is dat eind oktober/begin november.

Maar ook Belgische fabrikanten voorspellen een verhoging. "Tussen 5 en 10 procent," klinkt het bij Norta uit Olen, één van de oudste fietsenmakers van het land.

Onderdelen worden aangekocht in dollar en yen. De wisselkoers van die munten tegenover de euro steeg de laatste zes maanden met 20 procent, waardoor de fabrikanten duurder moeten inkopen. "Het aluminium en carbon voor de frames, het staal voor de vijzen en het rubber voor de banden worden ook steeds prijziger, net als het transport uit Azië," zegt Eddy Vandenberghe van Oxford uit Sint-Niklaas.

De prijsstijging treft alle soorten fietsen, van stadsfietsen en kinderfietsen over mountainbikes tot koersfietsen. Jaarlijks worden in België zo'n half miljoen fietsen verkocht. Gemiddeld geeft de Vlaming daar 600 euro aan uit. (belga/adb)
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

Comment

Vraagje: Ik ben van plan om mn ketting te reinigen Stom en simpel waarschijnlijk maar ik wil toch zeker zijn..

Ketting afvegen met doek (of tandenborstel als ie erg vuil is met zand), en daarna inspuiten met ketting"vet", ik heb hier WD40 staan.

Meer moet je niet doen? OF zit ik fout met mn werkwijze?
                                500px

Comment

Working...
                                X