Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote fietstopic .....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het grote fietstopic .....

Ik ben vanmiddag gaan kijken naar deze , maar die zou een 50-tal euro meer kosten, terwijl ze mij voor de aangegeven prijs, deze aanboden , zelfde fiets maar zonder zadelvering, een detail, maar toch genoeg om te besluiten dat ik misschien maar beter naar een lokale fietshandelaar zal gaan .
    Last edited by toerist; 2 mei 2010, 21:15.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Ik zou voor de tweede gaan, zonder zadelvering maar met betere aandrijving (tourney versnellingen ipv van basis sis set).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Ik ben vanmiddag gaan kijken naar deze , maar die zou een 50-tal euro meer kosten, terwijl ze mij voor de aangegeven prijs, deze aanboden , zelfde fiets maar zonder zadelvering, een detail, maar toch genoeg om te besluiten dat ik misschien maar beter naar een lokale fietshandelaar zal gaan .
        hmmm, hoop dat je beseft dat je voor die prijs moeilijk een degelijke fiets kan kopen he,
        als ik jou was gaf ik toch iets meer eurotjes aan een fiets , deze aangehaalde fietsen zijn zeker niet beter dan aldi fietsen, hou daar rekening mee!
        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
          hmmm, hoop dat je beseft dat je voor die prijs moeilijk een degelijke fiets kan kopen he,
          als ik jou was gaf ik toch iets meer eurotjes aan een fiets , deze aangehaalde fietsen zijn zeker niet beter dan aldi fietsen, hou daar rekening mee!
          Op #19 was er wel iemand tevreden over
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Ik zou voor de tweede gaan, zonder zadelvering maar met betere aandrijving (tourney versnellingen ipv van basis sis set).
            Daar ken ik nu verschil niet van zie, de fiets waar ik nu op rij heeft een alivio van shimano, maar het is helaas niet mijn eigen fiets ( Kynast)
            edit;
            weet al wat meer

deze heeft een andere groep
            nog wat

Zijn over het algemeen nog wat betaalbaar .
            Last edited by toerist; 3 mei 2010, 06:22.
            George Orwell

Comment

Enkele jaren (3) geleden, bij I-TecK in Leopoldsburg , twee "luxe" fietsen gekocht...
              (UNION Antilope)

Dames & Herenuitvoering..
              Mooi verkoopverhaal, als u er nu twee koopt van hetzelfde merk ,dan kan ik ze u aanbieden voor , afijn u kent het verhaal wel....

Nja, een heel lang verhaal kort vertellen, ik koop die set voor ruim € 800.=

En echt mooie fietsen hoor .. maar na 3 weken fietsen begon de ellende pas !!!

Ten eerste had ik 2 overjarige modellen gekocht.
              (in Nederland niet meer leverbaar,dus ook geen reserveonderdelen)
              Ten 2e had ik er ruim € 100.= teveel voor betaald...

en ten 3e .. Na drie jaar, heb ik ze uiteindelijk weggegeven aan een paar zwervers die er helemaal mee in de hemel waren ...

Voor mij GEEN I-TecK spullen meer !!!

Vervolgens hebben we een paar goede fietsen gekocht van het merk RiH ...

Nederlands product, HANDGEMAAKT !!!

voor ons niks anders meer ....

gr. J@siu !!!
              >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

Comment

op de eerste fiets zit sis shimano versnelling
                dat is echt het goedkoopste van shimano dat er bestaat
                verende zadelpennen zijn nu ook niet echt schitterend te noemen kwestie vering
                de afstand tussen je zadel en je pedalen veranderd dat is niet bevorderlijk voor als je wat wilt doorfietsen
                ga naar een degelijke fietshandelaar
                eerst zal die u de juiste maat kunnen aanbevelen
                plus ook een fiets met de juiste onderdelen voor u gebruik aanbevelen
                en je hebt dan ook nog de service na de aankoop
                de meeste fietshandelaren zijn niet zo happig om aan een fiets te werken die via internet of een grootwarenhuis is aangeschaft

Comment

Geen Oxford meer hier want zo één heb ik op 2.5 jaar opgereden. Ongeveer alles heb ik moeten laten vervangen tot ik het beu was.

Met 30 Euro fietsvergoeding per maand verdien ik op een paar jaar een degelijke fiets terug. Batavus, Koga, of Gazelle dus voor mij.

Comment

Daar ken ik nu verschil niet van zie, de fiets waar ik nu op rij heeft een alivio van shimano, maar het is helaas niet mijn eigen fiets ( Kynast)
                    edit;
                    weet al wat meer

deze heeft een andere groep
                    nog wat

Zijn over het algemeen nog wat betaalbaar .
                    Shimano altus is een goedkope derailleur.
                    Shimano Nexus, is geen derailleur maar een naafversnelling Robuuster, minder kwetsbaar, minder onderhoud, maar het maakt je fiets een pak zwaarder. Ik heb een Nexus7 en die werkt na +5000 km nog perfect.
                    Last edited by pichayandege; 3 mei 2010, 11:44.

Comment

allemaal merken...een geen vermelding van Kettler.
                      verleden jaar 2 kettlers gekocht en zeer tevreden. Zijn wel niet de lichtste fietsen maar degelijk. 24 versnellingen, naafdynamo, verende voorvork, verend zadel......

gekocht bij Emrin (Kapelle op de Bos), goeie service en naverkoop.
                      Sony RX10 Mark IV
                      nog een fijne dag verder!
                      Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                        allemaal merken...een geen vermelding van Kettler.
                        verleden jaar 2 kettlers gekocht en zeer tevreden. Zijn wel niet de lichtste fietsen maar degelijk. 24 versnellingen, naafdynamo, verende voorvork, verend zadel......

gekocht bij Emrin (Kapelle op de Bos), goeie service en naverkoop.
                        Ik heb een Ketller met een naafversnelling en een interne dynamo ...
                        De dochter heeft identiek maar dan een oxford.
                        Mijn fiets kostte 15% meer dan de oxford (en neen geodkoop was hij helemaal niet)
                        De dochter haar fiets is er ook geen van de geodkoopste ...

Ongeveer evenveel km en onder dezelfde omstandigheden ...
                        1) heb al een naafversnelling moeten vervangen, en een rollement in het voorwiel.
                        2) Het bagagerek is dusdanig zwak dat het al doorbuigt met het plaatsen van een gewicht van 4 kg. Die doorzakking zie je pas na verloop van tijd.

De fiets is evenveel binnen voor onderhoud als de oxford, namelijk jaarlijks een nazicht, wel twee verschillende fietsenmakers.

Ik merk dat ik meer en meer met de Oxford rijd. Je zit hoger, en iets comfortabeler, maar vooral het hoger zitten, zorgt ervoor dat ik minder snel vermoeid ben. Heeft met houding te maken.

De Ketler is een goede fiets (?) maar als ik het zou herdoen dan was het een gazelle of een oxford.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Uit welke streek ben je?

Ik heb overlaatst een fiets gekocht bij Chamizo in St. Katelijne.

Zeer goed en duidelijk advies van de verkoper, die je niet het duurste wil aansmeren, maar énorm veel keuze kan aanbieden in alle prijsklassen, en types.
                          Je vindt er een goede fiets voor dagelijks gebruik vanaf een goede 400€ tot een racefiets van TREK of Merckx.

Niet altijd de laagste prijs, maar zeker en vast de beste service, en dat vind ik véél belangrijker dan 50€ korting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                            wil je echt de top dan is de signature misschien wel iets...
                            En als een Koga nog niet goed genoeg is dan ben je toe aan een fiets van IDWORX. Kan je mee naar China fietsen als je wil (en er zijn er die dat al gedaan hebben ook). Moeilijk te vinden, in Leuven is er wel een dealer.

Comment

Ik rij nog alle dagen met mijn BSA die 34 jaar oud is naar mijn werk. (ong 10 km enkel).
                              Zware fiets, maar onverslijtbaar denk ik. Ik vraag me af of dit merk nog bestaat?

Comment

Mijn dochter heeft een Topmaster (Oxford)van 19 jaar oud met een sachs naafversnelling, werkt nog steeds naar behoren ( er zijn er ook met sturmey archer), tegenwoordig lijkt alles veranderd in Shimano, waar is de simplex derailleur gebleven ( ook nog gehad in de 60's)?
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X