Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stomme verkiezingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stomme verkiezingen

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    [Mod] @ Gilles, ken het verschil tussen sportfiguren en politiekers.
    @ Steven, de mods zorgen er enkel voor dat de reglementen worden gerespecteerd, jullie zorgen ervoor deze niet te overtreden. OK?

Grtz, RF
    bye bye chit chat :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
      bye bye chit chat :-)
      Moet gij nu blijven provoceren en het voor al de anderen verknoeien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
        Terug gaan stemmen? Nee toch,...

Ik voel me slecht telkens ik naar het stemhokje ga en terug kom.

Maar we moeten van de mod's zwijgen over de politiek en ik ga het dan ook niet riskeren om deze topic te vervuilen en hem te doen sluiten.

Maar eigenlijk heb ik al teveel gezegd, maar ik kon het toch niet laten.

Arm België
        In 2007 waren er 600.000 blanco stemmen zei prof. De Vos in Ter Zake.
        Je moet je aanbieden Steven maar in het hokje doe jij wat je wil.

Het zit er dik in dat we overal terug met de potlood moeten gaan stemmen.
        Dat is pas vooruitgang
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          In 2007 waren er 600.000 blanco stemmen zei prof. De Vos in Ter Zake.
          Je moet je aanbieden Steven maar in het hokje doe jij wat je wil.

Het zit er dik in dat we overal terug met de potlood moeten gaan stemmen.
          Dat is pas vooruitgang
          en met potlood en papier kan je niet ongeldig stemmen zeker?
          dan duurt het nog eens lang ook
          zo een voorrangsding is vrij zinloos als je zonder ook max 5 min moet wachten en op 300m van je stembureau woont

we zullen wel zien zeker. had er laatst niet iemand het over een bananenrepubliek?
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
            ... / had er laatst niet iemand het over een bananenrepubliek?
            Hola, daar hebben de politici helemaal geen schuld aan ... allemaal het gevolg van de opwarming van de aarde!

Comment

Stomme verkiezingen

De op handen zijnde verkiezingen zijn, zoals alle de laatste 40 jaar, compleet idioot én overbodig. OF je stemt voor je vertrouwde partij OF je gooit het over een andere boeg.
              Maar ook/zelfs dàn zijn het altijd dezelfde nitwits, parasieten, zoontjes, dochtertjes van de één of andere (ook al achterlijke, wegens politieke inteelt) vader die daar goed zijn centjes verdient. Door niets te kunnen, te kennen of te doen.
              Maar als iederéén het "over een andere boeg" gaat gooien zitten we nog steeds met dezelfde lul-de-behangers die van niéts kunnen, kennen of doen hun dikbetaald beroep hebben gemaakt. Samen met hun vele andere mandaten. Ik denk plots aan DeHaene.
              Enige hoop koesterde ik toen Dedecker op kwam maar door zijn eigen houding/karakter/geruzie heeft hij zijn "partij" gedegradeerd" tot een soort klini-clowns. Wat we "zouden" nodig hebben is een totaal àndere, nieuwe partij die de problemen durft te benoemen. Denk aan wijlen Pim Fortuyn in Nederland. Voor de rest is het allemaal lood om oud ijzer ; ik schaam me om wat "onze" politiekers van ons land maken.
              Last edited by Red Falcon; 29 april 2010, 20:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
                De op handen zijnde verkiezingen zijn, zoals alle de laatste 40 jaar, compleet idioot én overbodig. OF je stemt voor je vertrouwde partij OF je gooit het over een andere boeg.
                Maar ook/zelfs dàn zijn het altijd dezelfde nitwits, parasieten, zoontjes, dochtertjes van de één of andere (ook al achterlijke, wegens politieke inteelt) vader die daar goed zijn centjes verdient. Door niets te kunnen, te kennen of te doen.
                Maar als iederéén het "over een andere boeg" gaat gooien zitten we nog steeds met dezelfde lul-de-behangers die van niéts kunnen, kennen of doen hun dikbetaald beroep hebben gemaakt. Samen met hun vele andere mandaten. Ik denk plots aan DeHaene.
                Enige hoop koesterde ik toen Dedecker op kwam maar door zijn eigen houding/karakter/geruzie heeft hij zijn "partij" gedegradeerd" tot een soort klini-clowns. Wat we "zouden" nodig hebben is een totaal àndere, nieuwe partij die de problemen durft te benoemen. Denk aan wijlen Pim Fortuyn in Nederland. Voor de rest is het allemaal lood om oud ijzer ; ik schaam me om wat "onze" politiekers van ons land maken.
                Dat is ook uniek in ons land: politiek van vader op zoon of dochter.
                En dit bepaalt ook het imago van ons land (in het buitenland).
                En in de USA zijn we nog altijd de chocolade-makers

OT
                En Frank Raes kent nog niet het verschil tussen een ekster en een zwaluw
                (Liverpool <> Atletico > 1 - 0)
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Dat is ook uniek in ons land: politiek van vader op zoon of dochter.
                  En dit bepaalt ook het imago van ons land (in het buitenland).
                  En in de USA zijn we nog altijd de chocolade-makers

OT
                  En Frank Raes kent nog niet het verschil tussen een ekster en een zwaluw
                  (Liverpool <> Atletico > 1 - 0)
                  Familie Bush in de VS
                  Familie Bhutto in Pakistan
                  Familie Kennedy in de VS
                  Familie Sarkozy in Frankrijk

En zo zijn er nog veel voorbeelden aan te halen hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Familie Bush in de VS
                    Familie Kennedy in de VS

Ok maar de (nadelige) effecten hebben wel andere proporties.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ok maar de (nadelige) effecten hebben wel andere proporties.
                      oeps...namen, insinuaties naar 'zonen en dochters' van....sorry ik kon het niet laten, echt niet het was sterker dan mezelf....hey blijven lachen he zeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Familie Bush in de VS
                        Familie Kennedy in de VS

Het is SCHANDELIJK en zou onmiddellijk VERBODEN moeten worden. En in Griekenland (& Cie is het - onwaarschijnlijk maar wààr - nog érger). Ons land wordt "geregeerd" door een paar families die zo achterlijk zijn als je je maar kunt voorstellen. Geef ons gvd ADEM maar er komen nauwelijks àndere partijen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
                          Het is SCHANDELIJK en zou onmiddellijk VERBODEN moeten worden. En in Griekenland (& Cie is het - onwaarschijnlijk maar wààr - nog érger). Ons land wordt "geregeerd" door een paar families die zo achterlijk zijn als je je maar kunt voorstellen. Geef ons gvd ADEM maar er komen nauwelijks àndere partijen....
                          Dat denken zij althans over het kiesvee
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Dat denken zij althans over het kiesvee
                            Toerist.... "de kiezer heeft het laatste woord" zeggen alle politici.
                            En dat klopt nooit....: "De kiezer heeft het eerste woord, nooit het laatste".
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Ik vraag mij soms af of een 2-partijensysteem zoals in de VS of in Engeland hier in België geen betere oplossing zou zijn.
                              We hebben dan wel op papier meer keuzevrijheid, maar de vraag is of dit wel in de praktijk niet contraproduktief werkt. Ik zie in iedere politieke partij goede en minder goede politici zitten. Jammer helaas, dat ze het niet altijd eens zijn om zaken te beslechten net omwille van hun politieke gebondenheid.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                                Ik vraag mij soms af of een 2-partijensysteem zoals in de VS of in Engeland hier in België geen betere oplossing zou zijn.
                                We hebben dan wel op papier meer keuzevrijheid, maar de vraag is of dit wel in de praktijk niet contraproduktief werkt. Ik zie in iedere politieke partij goede en minder goede politici zitten. Jammer helaas, dat ze het niet altijd eens zijn om zaken te beslechten net omwille van hun politieke gebondenheid.
                                Daar hadden ze het nog over in Phara deze week. Ze vonden het daar iets te extreem en verkozen misschien toch eerder het Franse systeem. Anderzijds, BHV is een 2 partijen probleem, de Walen tegen de Vlamingen.

Comment

Working...
                                X