Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stomme verkiezingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stomme verkiezingen

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
    Als we eerlijk zijn dan is de kans dat ze er gewoonweg niet meer uitgeraken meer dan realistisch. De geschiedenis wijst uit dat de wereld constant in beweging is, België vormt daarop geen uitzondering. Ons land heeft klaarblijkelijk weer een hoofdstuk van zijn bestuurlijke geschiedenis afgesloten. Da's niet erg en het is evenmin een drama, maar het mag niet te lang duren want we moeten vooruit. Enkel diegenen die zich aan de steeds wijzigende situatie kunnen aanpassen, overleven.
    Daarvoor hebben we dan natuurlijk daadkrachtige bestuurders nodig. In de huidige situatie vind ik dat we gewoonweg de kandidaat-regeerders op de man af moeten vragen of ze een realistische visie hebben op een "nieuw-België". Indien onderhandelingen niet lukken (ik geef ze in het huidig economisch klimaat 2 maand om er uit te komen) moeten we gewoon op eigen kracht verder. Diegene die hierop geen visie hebben, of rond de pot blijven draaien, zijn in mijn ogen gebuisd.
    Iedereen heeft zijn persoonlijke visie Carola
    En ik denk niet dat die in verste verte iets te maken hebben met BHV of België enz.

Vermits we ons hier niet kunnen uitspreken omdat dan het topic gesloten wordt
    stel ik voor aan de liefhebbers op hun licht op te steken op een ander forum:
    Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Dit is géén reclame maar een voorstel of een beter alternatief.
    Ik begrijp zeer goed dat het interessanter is om te discussiëren met DB-mensen
    die je beter of al lang kent.
    De ervaring leert echter dat dit soms niet goed afloopt, vandaar het reglement
    van dit BD-forum om problemen te voorkomen.

update:
    De ministerraad is donderdagmorgen samengekomen om uit te maken hoe na het ontslag
    van de regering de lopende zaken zullen worden geregeld.
    Over een eventuele aanpassing van de grondwet is niet gesproken.
    Daar wordt wel nog verder overleg over gepleegd.
    De wetsontwerpen over de begrotingscontrole en een voorstel voor noodhulp aan Griekenland kwamen wel aan bod.
    In België hebben we een politiek met een goed hart....

** Verkiezingen zijn er ten vroegste op 13 juni.
    (die 13de is gene vrijdag )
    Last edited by theokus; 29 april 2010, 11:18.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Niet het belerende vingertje opsteken Theokus, de mod levert hier schitterend werk en het blijft hier een beschaafde discussie.
      Ja, er is de site van politics.be maar ik heb me daar al jaren amper nog vertoont omdat het een broeinest is geworden van zowel links als rechts extremisten.
      Zolang iedereen het hier beschaafd houdt kan er bewezen worden dat ook op BD een discussie ten gronde kan gevoerd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Niet het belerende vingertje opsteken Theokus, de mod levert hier schitterend werk en het blijft hier een beschaafde discussie.
        Ja, er is de site van politics.be maar ik heb me daar al jaren amper nog vertoont omdat het een broeinest is geworden van zowel links als rechts extremisten.
        Zolang iedereen het hier beschaafd houdt kan er bewezen worden dat ook op BD een discussie ten gronde kan gevoerd worden.
        Ik zie dat je veel ervaring hebt.

Mijn ervaring is dat ik me overal kan tonen, zelfs tussen links en rechts, extreem of niet.
        Ieder zijn mening maar die moet je wel kunnen verdedigen en argumenteren.
        En dit gaat niet altijd....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Mensen,

iedereen zijn vrije mening.
          Maar moet je als BD'er die verkiezing niet als een uitdaging zien?

Misschien de eerste niet gezamenlijke Shootingday organiseren.
          Een pak mensen in een stemlokaal overal rond gaan fotograferen en daar in het forum een apart tijdelijk plekje voor openen?
          Je kan er blije mensen (met plezier gaan stemmen), pruillippen (tegen gedacht gaan stemmen, te vroeg opgestaan), mensen die andere mensen helpen (bv rolstoel binnenduwen in stemhok), de lokale brandweer, de mensen in het stembureau en telbureau,...

Zo veel mogelijkheden om journalistiek of portret foto's te maken.
          Na de correcte tussenkomsten van de moderator: kan die ook nagaan of fotograferen in en rond de stembureau's kan en mag?
          En is dergelijke schooting day overal in gemeenten en steden te organiseren (wie coördineert?) ook mogelijk?

Als zoiets lukt en meevalt, zijn we straks vragende partij voor 3 a 4 stemmingen per jaar om ons archief en forumtopic aan te vullen met nieuwe foto's.
          De regering zal wel boos zijn om het kostenplaatje.

MVG

Franky

PS: nog een tip: de lokale jeugdbewegingen van Lendelede (west Vlaanderen) zetten altijd een bar op voor de mensen die gaan stemmen vlak bij het stemlokaal: de mensen van de gemeente ontmoeten elkaar, over partijgrenzen heen, lachen, drinken een aperitief,... en maken er het beste van. De manier waarop ze tegenover de verkiezingen staan doet daar niets meer toe. Positief denken ook bij de vreemdste voorvallen dus.

Comment

tis een beetje terzijde, maar ik heb tegen 14 juni een aardige klepper te leren (toevallig over de belgische instellingen ), maar wat ik nog niet ben tegengekomen: "moet" ik in mijn thuisgemeente stemmen of mag ik ook in de buurt van mijn kot stemmen? het blijft in dezelfde provincie, dus ook op dezelfde lijst. Of weet iemand waar ik dat het beste navraag?
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franky Roels Bekijk bericht
              Mensen,

iedereen zijn vrije mening.
              Maar moet je als BD'er die verkiezing niet als een uitdaging zien?

Misschien de eerste niet gezamenlijke Shootingday organiseren.
              Een pak mensen in een stemlokaal overal rond gaan fotograferen en daar in het forum een apart tijdelijk plekje voor openen?
              Je kan er blije mensen (met plezier gaan stemmen), pruillippen (tegen gedacht gaan stemmen, te vroeg opgestaan), mensen die andere mensen helpen (bv rolstoel binnenduwen in stemhok), de lokale brandweer, de mensen in het stembureau en telbureau,...

Zo veel mogelijkheden om journalistiek of portret foto's te maken.
              Na de correcte tussenkomsten van de moderator: kan die ook nagaan of fotograferen in en rond de stembureau's kan en mag?
              En is dergelijke schooting day overal in gemeenten en steden te organiseren (wie coördineert?) ook mogelijk?

Als zoiets lukt en meevalt, zijn we straks vragende partij voor 3 a 4 stemmingen per jaar om ons archief en forumtopic aan te vullen met nieuwe foto's.
              De regering zal wel boos zijn om het kostenplaatje.

MVG

Franky

PS: nog een tip: de lokale jeugdbewegingen van Lendelede (west Vlaanderen) zetten altijd een bar op voor de mensen die gaan stemmen vlak bij het stemlokaal: de mensen van de gemeente ontmoeten elkaar, over partijgrenzen heen, lachen, drinken een aperitief,... en maken er het beste van. De manier waarop ze tegenover de verkiezingen staan doet daar niets meer toe. Positief denken ook bij de vreemdste voorvallen dus.
              Geen slecht gedacht Franky.
              Trouwens de politici doen dat ook zo: op tv elkaar figuurlijk het hoofd inslaan en
              achter de schermen samen een pint drinken
              Sorry voor deze voorstelling maar het "gewone volk" kan zich soms letterlijk
              het hoofd inslaan met als resultaat een kater en hoofdpijn na de feiten
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                tis een beetje terzijde, maar ik heb tegen 14 juni een aardige klepper te leren (toevallig over de belgische instellingen ), maar wat ik nog niet ben tegengekomen: "moet" ik in mijn thuisgemeente stemmen of mag ik ook in de buurt van mijn kot stemmen? het blijft in dezelfde provincie, dus ook op dezelfde lijst. Of weet iemand waar ik dat het beste navraag?
                Peins dat ge bij Paul Rotthier zal moeten zijn, allee het gemeentehuis toch.
                Volgens mij kunt ge echter maar stemmen in de gemeente waar je gedomicilieerd bent.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                  Bij de KUL kon je (althans de vorige verkiezingen) een document van vrijstelling krijgen. Ook krijg je voorrang als je je studentenkaart vertoont; je mag dan meteen vooraan in de rij gaan staan. Is echt hilarisch om dan de verontwaardigde blik van alle aanschuivenden te zien.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

ALs we nou eens massaal, met zijn allen, iedereen dus, thuis bleven.
                    Misschien is dat een manier om te laten weten dat we het echt wel K... beu zijn om nog langer met ons voeten te laten spelen.
                    Blijkbaar volgen er toch geen sancties. Ik heb in ieder geval al veel mensen gehoord die het deze keer voor gezien houden.

Groetn, Bert
                    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                    www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                      ALs we nou eens massaal, met zijn allen, iedereen dus, thuis bleven.
                      Misschien is dat een manier om te laten weten dat we het echt wel K... beu zijn om nog langer met ons voeten te laten spelen.
                      Blijkbaar volgen er toch geen sancties. Ik heb in ieder geval al veel mensen gehoord die het deze keer voor gezien houden.

Groetn, Bert
                      Iedereen is het "K-beu" berto, zowel de Vlamingen als de Walen.
                      (zowel het volk als le peuple )
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        [Mod] We houden het bij verkiezingen en laten de partijen, personen, gemeenschappen of het koningshuis ongemoeid.

Grte, RF
                        Inderdaad, geen probleem, maar het vreemde is dat op 'minder belangrijke' chit chat onderwerpen zoals sport, je blijkbaar wel de draak mag steken met sportmensen met een groot palmares...ga maar eens na, nietwaar mod?

Politici zijn evenzeer publieke figuren, als je politiek überhaupt als topic toelaat moet je ook besluiten dat je niet over politiek kan praten zonder namen te noemen. Dat doe je immers ook als de rond van vlaanderen gereden was, nietwaar? :-)

Mag dit grapje wel 'gepubliceerd'?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                          Inderdaad, geen probleem, maar het vreemde is dat op 'minder belangrijke' chit chat onderwerpen zoals sport, je blijkbaar wel de draak mag steken met sportmensen met een groot palmares...ga maar eens na, nietwaar mod?

Politici zijn evenzeer publieke figuren, als je politiek überhaupt als topic toelaat moet je ook besluiten dat je niet over politiek kan praten zonder namen te noemen. Dat doe je immers ook als de rond van vlaanderen gereden was, nietwaar? :-)

Mag dit grapje wel 'gepubliceerd'?
                          [Mod] Het is tot hier toe (buiten enkele uitzonderingen) bewezen dat het wel kan!

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            [Mod] Het is tot hier toe (buiten enkele uitzonderingen) bewezen dat het wel kan!
                            Prima, ik zal het onthouden als ik bij andere onderwerpen iemand als 'loser' bestempeld zie

Comment

Terug gaan stemmen? Nee toch,...

Ik voel me slecht telkens ik naar het stemhokje ga en terug kom.

Maar we moeten van de mod's zwijgen over de politiek en ik ga het dan ook niet risceren om deze topic te vervuilen en hem te doen sluiten.

Maar eigenlijk heb ik al teveel gezegd, maar ik kon het toch niet laten.

Arm België

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                                Prima, ik zal het onthouden als ik bij andere onderwerpen iemand als 'loser' bestempeld zie
                                Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                                Terug gaan stemmen? Nee toch,...

Ik voel me slecht telkens ik naar het stemhokje ga en terug kom.

Maar we moeten van de mod's zwijgen over de politiek en ik ga het dan ook niet risceren om deze topic te vervuilen en hem te doen sluiten.

Maar eigenlijk heb ik al teveel gezegd, maar ik kon het toch niet laten.

Arm België
                                [Mod] @ Gilles, ken het verschil tussen sportfiguren en politiekers.
                                @ Steven, de mods zorgen er enkel voor dat de reglementen worden gerespecteerd, jullie zorgen ervoor deze niet te overtreden. OK?

Grtz, RF

Comment

Working...
                                X