Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra Journaal op Eén

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Extra Journaal op Eén

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Dat weet ik niet Theo, vroeger was dat in handen van de NMBS nu is de keuring in handen van een onafhankelijke instelling.
    Een machinist met een hartziekte/vallende ziekte mag nooit meer rijden, die krijgt een job achter een bureau.
    Weet ook dat een machinist regelmatig een ondervraging krijgt en om de zoveel tijd een examen.
    De reglementen veranderen snel en ze moeten constant op de hoogte blijven.
    Al gaven ze me 4.500 euro per maand, ik zou die job nooit willen doen.
    Grote verantwoordelijkheid, onregelmatige uren (slaap- en eetstoornissen tot gevolg), week-end werk, werkdruk, stress, geen sociaal leven meer en tegenwoordig een veel te klein kader.
    De jonge gasten zijn niet meer bereid in het weekend te werken en haken dan af.

Grtz, RF

Kan ik volledig beamen. Thuis zo ervaren bij mijn vader.
    Het aantal zondagen dat hij vrij was op een jaar, waren verwaarloosbaar. Was hij dan eens vrij, stond er ééntje aan de deur met een telegram of hij niet kon komen werken. Belde je ziek, om te bellen moest hij naar de buurtwinkel, dan stond de controledokter al aan de deur voor je terug was. En die "dokter" kwam nog het liefst langs achter.
    In de tas zaten meer boeken met reglementen dan eten en drinken. Kortweg, een hondenjob.

Toch één voordeel, wij mochten gratis in eerste klas rijden. Met die mooie groene of rode stoffen zetels.

Mijn vader had nog liever dat ik in de mijn ging werken, dan machinist op de spoorweg. Maar daar ben ik wijselijk ook weggebleven.

Als toemaatje, een oude foto uit de doos met mijn vader op zijn "masjien".

Mvg.
    Robert

Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Kan ik volledig beamen. Thuis zo ervaren bij mijn vader.
      Het aantal zondagen dat hij vrij was op een jaar, waren verwaarloosbaar. Was hij dan eens vrij, stond er ééntje aan de deur met een telegram of hij niet kon komen werken. Belde je ziek, om te bellen moest hij naar de buurtwinkel, dan stond de controledokter al aan de deur voor je terug was. En die "dokter" kwam nog het liefst langs achter.
      In de tas zaten meer boeken met reglementen dan eten en drinken. Kortweg, een hondenjob.

Toch één voordeel, wij mochten gratis in eerste klas rijden. Met die mooie groene of rode stoffen zetels.

Mijn vader had nog liever dat ik in de mijn ging werken, dan machinist op de spoorweg. Maar daar ben ik wijselijk ook weggebleven.

Als toemaatje, een oude foto uit de doos met mijn vader op zijn "masjien".

Mvg.
      Robert

Inderdaad, die controleurs kwamen geheel onverwachts en o jee als ze maar iets verdachts konden vaststellen. Ze waren er alleen maar op uit om te zien of ge al dan niet in bed lag.

Ik ben er 100% zeker van dat uw vader fier was dat "zijn masjien" blonk gelijk een spiegel, zowel van buiten als in de cabine.
      Tegnwoordig als ze hun "sjat" koffie omkippen kuisen ze het zelfs nog niet op!
      De tijden veranderen snel hé.

Grtz, RF

PS: Dit type ken ik niet, 't zal zeker nog een 'oorlogsbuit' zijn?
      Ik zoek trouwens nog een mooie foto van het type 1, een Pacific voor op mijn website.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Vraag daar eens na
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Working...
        X