Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra Journaal op Eén

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Extra Journaal op Eén

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Volgens mij moet het pedaal constant ongeveer half ingedrukt worden en elke minuut wat dieper ingedrukt worden.

Mvg.
    Robert
    Kan, dan hebben ze mij in CW Mechelen maar de helft verteld
    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
    - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
      Kan, dan hebben ze mij in CW Mechelen maar de helft verteld
      Ik dacht dat zo te herinneren van mijn vader die dieselbestuurder is geweest.

Mvg.
      Robert
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Volgens mij moet het pedaal constant ongeveer half ingedrukt worden en elke minuut wat dieper ingedrukt worden.

Mvg.
        Robert
        Niet elke minuut Robert, maar wanneer de 'biep' gaat.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Grtz, RF
          Maar het pedaal ondertussen op een "halve" stand ingedrukt houden is niet zo?

Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik stel mij toch vragen bij al dat gedoe over die automatische remsystemen.

Als de trein inderdaad door het rood was gereden, was er dan een noodstop geweest, maar als die trein toen 40 kilometer per uur reed, zal hij wellicht ook nog tot voorbij die wissel geraakt zijn.

En dan was er die andere trein. Die kan toch niet ook het signaal voor een noodstop krijgen op dat ogenblik? Hoogstens ook een rood sein waardoor de bestuurder eerder een noodstop had kunnen maken, maar dan was hij toch ook niet voor die wissel kunnen stoppen? Het resultaat zou dan misschien 'anders' geweest zijn, maar wellicht even erg.

Het meest belachelijke stond in mijn krant. Er reed daar nog een trein naast (2 stelletjes model '300'), en die bestuurder zag wat er gebeurde en deed zelf een noodstop. Daarna was hij natuurlijk ook zijn elektriciteit kwijt door de breuken in de bovenleiding. Maar in mijn krant stond dat die bestuurder nog had kunnen uitwijken! Waarschijnlijk door zijn stuur naar links te draaien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht

En dan was er die andere trein. Die kan toch niet ook het signaal voor een noodstop krijgen op dat ogenblik? Hoogstens ook een rood sein waardoor de bestuurder eerder een noodstop had kunnen maken, maar dan was hij toch ook niet voor die wissel kunnen stoppen? Het resultaat zou dan misschien 'anders' geweest zijn, maar wellicht even erg.
              Het systeem werkt zo dat wanneer een trein een rood licht negeert ALLE treinen in een straal van x km in noodstop gaan.
              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
              - Isaac Asimov-

Comment

Grtz, RF
                En hoe zat dit met de medische keuring vroeger?
                Om de drie jaar?
                Hartziektes.... diabetes...., ogen en andere zintuigen?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                  Het systeem werkt zo dat wanneer een trein een rood licht negeert ALLE treinen in een straal van x km in noodstop gaan.
                  Wel is het zo dat wanneer er een trein een noodsignaal uitzend op een bepaalde lijn, er op diezelfde lijn alle treinen tot stilstand komen. Met de zogenaamde treingrond verbinding. Ter informatie. Op de lijn van pecrot was dit systeem nog niet aanwezig.

Wat die pedaal betreft. Je moet hem (denk ik ) half ingedrukt houden. Je kan elk moment de tijd opnieuw starten. Dus om de halve minuut indrukken kan. De tijd herbegind opnieuw. Hou je de pedaal te lang ingedrukt, dan is er een noodremming. Reageer je niet binnen een tijdspanne van 1 minuut, dan is er ook noodremming.

Hopelijk krijgt de machinist alle steun die hij nodig heeft.
                  Last edited by powerkiller; 17 februari 2010, 22:04.

Comment

Gelukkig staat de NMBS niet in voor het veilig luchtvervoer over ons hoofd.
                    Waarom hebben zij al zoveel problemen in een 2-dimensionaal netwerk? Is die beveiliging dan zo'n heksentoer? Als Marklin het kan, waarom dan niet op groter vlak?

Henri
                    lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                      Gelukkig staat de NMBS niet in voor het veilig luchtvervoer over ons hoofd.
                      Waarom hebben zij al zoveel problemen in een 2-dimensionaal netwerk? Is die beveiliging dan zo'n heksentoer? Als Marklin het kan, waarom dan niet op groter vlak?

Henri
                      Henri, hier rijden nog stellen rond van bijna 50 jaar oud ZONDER aanpassingen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

WAT er ook van aan is, rood geen rood,pedaal in of half, als veel reizigers eens bewust zouden reageren met hun comment over het al of niet staken ten gevolge van een gebeurtenis, en wat bezorgder voor hun eigen veiligheid zich vragen zouden stellen over de chauffeur en dit in alle vervoersmiddelen, hoe daar met die man of vrouw wordt omgesprongen.
                        Maar zo als altijd zal die arme man wel de schuld van het beleidsfalen moeten dragen !
                        Last edited by guido.g; 18 februari 2010, 00:37. Reden: tekst
                        https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                          WAT er ook van aan is, rood geen rood,pedaal in of half, als veel reizigers eens bewust zouden reageren met hun comment over het al of niet staken ten gevolge van een gebeurtenis, en wat bezorgder voor hun eigen veiligheid zich vragen zouden stellen over de chauffeur en dit in alle vervoersmiddelen, hoe daar met die man of vrouw wordt omgesprongen.
                          Maar zo als altijd zal die arme man wel de schuld van het beleidsfalen moeten dragen !
                          Ben ik het weer mee eens Guido.
                          Jouw laatste zin hier: moeten we nog afwachten.
                          De heilige drievuldigheid van de NMBS kan zich gaan verantwoorden komende week....
                          (staat een goed artikel in de Morgen van Ives Desmedt)
                          Gewoonlijk laat Vervotte niet met zich sollen en de afgelopen dagen heeft ze enkel
                          kunnen reageren met hetgeen haar ingefluisterd werd door die Drie
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                            Ik stel mij toch vragen bij al dat gedoe over die automatische remsystemen.

Als de trein inderdaad door het rood was gereden, was er dan een noodstop geweest, maar als die trein toen 40 kilometer per uur reed, zal hij wellicht ook nog tot voorbij die wissel geraakt zijn.

Het meest belachelijke stond in mijn krant. Er reed daar nog een trein naast (2 stelletjes model '300'), en die bestuurder zag wat er gebeurde en deed zelf een noodstop. Daarna was hij natuurlijk ook zijn elektriciteit kwijt door de breuken in de bovenleiding. Maar in mijn krant stond dat die bestuurder nog had kunnen uitwijken! Waarschijnlijk door zijn stuur naar links te draaien?
                            Tussen het sein en de eerste wissel is er altijd een remweg voorzien.
                            Dit wil zeggen dat het sein ver genoeg staat van de eerste wissel zodat de trein tot stilstand kan gebracht worden nog voor de wissel.
                            De remweg is ruim bemeten aan de max. snelheid van de lijn.

Fijne reporter, die van uw krant, ge moet niet vragen hoe goed die op de hoogte is.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              En hoe zat dit met de medische keuring vroeger?
                              Om de drie jaar?
                              Hartziektes.... diabetes...., ogen en andere zintuigen?
                              Dat weet ik niet Theo, vroeger was dat in handen van de NMBS nu is de keuring in handen van een onafhankelijke instelling.
                              Een machinist met een hartziekte/vallende ziekte mag nooit meer rijden, die krijgt een job achter een bureau.
                              Weet ook dat een machinist regelmatig een ondervraging krijgt en om de zoveel tijd een examen.
                              De reglementen veranderen snel en ze moeten constant op de hoogte blijven.
                              Al gaven ze me 4.500 euro per maand, ik zou die job nooit willen doen.
                              Grote verantwoordelijkheid, onregelmatige uren (slaap- en eetstoornissen tot gevolg), week-end werk, werkdruk, stress, geen sociaal leven meer en tegenwoordig een veel te klein kader.
                              De jonge gasten zijn niet meer bereid in het weekend te werken en haken dan af.

Grtz, RF

Comment

De jonge gasten zijn niet meer bereid in het weekend te werken en haken dan af.

Grtz, RF
                                Idd. of spoken wat anders uit.... als ik de media mag geloven.
                                (verklaringen op VTM)
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X