Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra Journaal op Eén

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Extra Journaal op Eén

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Gelukkig hebben we nog geen ICE treinen van Siemens zoals in Duitsland.
    NA het in gebruik stellen hebben ze vastgesteld dat de assen (boogies ed.)

te zwak zijn....
    De assen waren niet te zwak, de wielbanden daarentegen waren te zwak. Door een breuk van een van deze banden was er bij dit wiel geen grip meer op het spoor. Na het paseren van een wissel is de trein dan van zijn spoor geslingerd en tegen een brug geperst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
      Het is inderdaad zo dat een iedereen ooit een fout maakt, maar als je zoveel verantwoordelijkheid draagt dan moet je je daar wel 100% van bewust zijn. Heb je sommige bussen in Gent al eens zien rondrijden? Het is precies een race in de stad. Levensgevaarlijk. Echt verantwoordelijk vind ik dat toch niet. En als je je leven niet riskeert in de bus, dan moet je als voetganger of fietser ongeloofelijk uitkijken of ze rijden je daar wel van je sokken.
      Het kan best zijn dat de bestuurders een strak schema moeten rijden en dat dit soms héél moeilijk en stresserend is, maar ik vind hun rijstijl soms echt wel onverantwoord.
      Idem trouwens voor al die idioten die je op de snelweg bijna van het linkerrijvak maaien. Die vergeten ook dat ze niet alleen op de weg zijn...

Tragisch drama!
      Deze voormiddag nog meegemaakt...
      Een letterlijk vuile BMW en een zwarte Saab met een blauw stoffen (?) dak.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
        De assen waren niet te zwak, de wielbanden daarentegen waren te zwak. Door een breuk van een van deze banden was er bij dit wiel geen grip meer op het spoor. Na het paseren van een wissel is de trein dan van zijn spoor geslingerd en tegen een brug geperst.
        24-10-2008
        De Duitse spoorwegen halen een deel van hun snelle ICE-treinen uit de dienst, omdat bij
        een van de treinen een scheur in een as is ontdekt. Bijna alle
        zeventig ICE-T treinen worden vanaf zaterdag aan de kant gehouden voor inspectie,
        maakte Deutsche Bahn vrijdag bekend.

De hogesnelheidstreinen van het model Venturio zijn gebouwd door een consortium van
        Bombardier, Alstom en Siemens. De treinen hangen door een speciale wielophanging
        schuin in de bochten, waardoor ze die met hogere snelheden kunnen nemen dan
        conventionele treinen.

Nadat bij een van de treinen een scheur in een as was ontdekt besloot Deutsche Bahn vaker inspecties uit te voeren.
        Vrijdag besloot de spoorwegmaatschappij tot de drastischere maatregel om alle treinen van het bewuste
        type uit de dienst te halen, omdat de fabrikanten alleen maar 'vage informatie' over de
        levensduur van de assen konden geven
        . De maatregel zal naar verwachting ingrijpende
        gevolgen hebben voor de dienstregeling.
        ================================================== ========================
        ICE-ramp in Eschede.
        3 juni 1998
        101 doden

Veel passagiers klaagden in het verleden over het feit dat de trein nogal veel schudde.
        De Duitse Spoorwegen ging daarom voortaan wielen met een rubberen
        laag gebruiken.
        Deze wielen waren echter berekend op de snelheden van
        trams
        , die veel langzamer rijden. Op 3 juni 1998 ging het fout. Een wiel met het rubber
        en het metalen omhulsel barstte. De bovenkant schoot door de vloer en kwam in de
        trein net tussen 2 stoelen terecht. De onderkant bleef echter onder de trein hangen.
        Een passagier die het voorval opgemerkt had ging naar de conducteur en probeerde
        deze over te halen de trein tot stilstand te brengen, maar deze weigerde.

Na ongeveer 5½ kilometer kwam de trein aan bij een wissel. De gebarsten band trok
        het wissel kapot en de trein ontspoorde, doordat het eerste deel rechtdoor ging over
        het nog niet beschadigde wissel, en het tweede deel naar rechts ging over het
        kapotgetrokken wissel. De trein botste met 200 km/h tegen een betonnen pijler van
        een viaduct nabij Eschede. Het viaduct stortte hierna in, waardoor de trein nog meer
        beschadigd raakte. Door het gewicht van het viaduct werden enkele rijtuigen
        samengeperst tot 20 cm dik verwrongen metaal.
        Last edited by theokus; 15 februari 2010, 14:49.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Gelukkig hebben we nog geen ICE treinen van Siemens zoals in Duitsland.
          NA het in gebruik stellen hebben ze vastgesteld dat de assen (boogies ed.)
          te zwak zijn....
          Oei, we hebben ook zulke dingen meegemaakt hoor.
          Herinner je je het begin van de 'Break' stellen? (Toen nog tweeledig.)
          Eén van de remsystemen liet het met de regelmaat van de klok afweten.
          Daar is ook een dodelijk ongeval mee gebeurd toen.
          Bij de in dienst name van de elektrische locomotieven van het type 11, 12, 21 en 27 waren er ook grote problemen met het profiel van de wielbanden.
          Vanaf een bepaalde snelheid begon de locomotief te slingeren waardoor bepaalde lijnen helemaal kapot werden gereden (spoorslingeringen heet dat).

Tegenwoordig ontwerpt men een locomotief op de computer en alles 'zou' perfect moeten kloppen.
          Het bewuste type wordt direct in serie gebouwd met de gekende gevolgen.
          Vroeger (en nu, hebben ze uit hun fouten geleerd de IR's) maakte men 2 à 3 prototypen en na de kinderziekten ging die pas in productie.

Maar men mag algemeen stellen dat de spoorwegen veilig zijn, alleen als er een ramp gebeurd vallen er veel doden.
          Hoeveel doden vallen er niet dagelijks op de weg?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Oei, we hebben ook zulke dingen meegemaakt hoor.
            Herinner je je het begin van de 'Break' stellen? (Toen nog tweeledig.)
            Eén van de remsystemen liet het met de regelmaat van de klok afweten.
            Daar is ook een dodelijk ongeval mee gebeurd toen.
            Bij de in dienst name van de elektrische locomotieven van het type 11, 12, 21 en 27 waren er ook grote problemen met het profiel van de wielbanden.
            Vanaf een bepaalde snelheid begon de locomotief te slingeren waardoor bepaalde lijnen helemaal kapot werden gereden (spoorslingeringen heet dat).

Tegenwoordig ontwerpt men een locomotief op de computer en alles 'zou' perfect moeten kloppen.
            Het bewuste type wordt direct in serie gebouwd met de gekende gevolgen.
            Vroeger (en nu, hebben ze uit hun fouten geleerd de IR's) maakte men 2 à 3 prototypen en na de kinderziekten ging die pas in productie.

Maar men mag algemeen stellen dat de spoorwegen veilig zijn, alleen als er een ramp gebeurd vallen er veel doden.
            Hoeveel doden vallen er niet dagelijks op de weg?

Grtz, RF
            Ja, ben ik het ook helemaal mee eens.

Als ik me niet vergis heeft Siemens een "test-track"?

Het zijn zware "dossiers" en dito zo' n beslissingen en aankopen van treinen.
            En vermits de staat nooit genoeg geld heeft
            Over al de rest zwijg ik liever.
            >> rubberbanden geschikt voor trams? Begrijp jij dat?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ja, ben ik het ook helemaal mee eens.

Als ik me niet vergis heeft Siemens een "test-track"?

Het zijn zware "dossiers" en dito zo' n beslissingen en aankopen van treinen.
              En vermits de staat nooit genoeg geld heeft
              Over al de rest zwijg ik liever.
              >> rubberbanden geschikt voor trams? Begrijp jij dat?
              Van voor onze tijd Theo,had de NMBS een stelletje die men 'Micheline' heette.
              Die liep op rubberen wielbanden. De treinbestuurder was toen helemaal in het wit gekleed.

Maar dat brengt ons al ver van het topic af.

Die gouverneur durft ook nogal zomaar te stellen dat een rood licht werd genegeerd.
              Stond hij misschien erop te kijken?
              Zo'n persoon zou best tien maal zijn tong in de mond ronddraaien voor hij zoiets durft te beweren.

Een machinist die in slaap gevallen was mag je zeker uitsluiten, er is een 'dode man' op elke locomotief of stel.

Grtz, RF
              Last edited by Red Falcon; 15 februari 2010, 18:47.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Een machinist die in slaap gevallen was mag je zeker uitsluiten, er is een 'dode man' op elke locomotief of stel.

Grtz, RF
                Dodemanspedaal, naam die niet graag werd gebruikt door de treinbestuurders. Dat herinner ik me toch van mijn vader die eerst machinist was en later omgeschoold naar dieseltrein bestuurder.

Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

"menselijke fout" is een goedkope term die de waarheid omtrent het ondermaatse onderhoud van ons spoorwegnet moet verhullen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    "menselijke fout" is een goedkope term die de waarheid omtrent het ondermaatse onderhoud van ons spoorwegnet moet verhullen.
                    Dat ligt me beter
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Dodemanspedaal, naam die niet graag werd gebruikt door de treinbestuurders. Dat herinner ik me toch van mijn vader die eerst machinist was en later omgeschoold naar dieseltrein bestuurder.

Mvg.
                      Robert
                      Robert, ik herinner me iets van bakstenen en zware metalen gereedschapskisten....
                      Maar ok misschien meer fabel dan realiteit.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Van voor onze tijd Theo,had de NMBS een stelletje die men 'Micheline' heette.
                        Die liep op rubberen wielbanden. De treinbestuurder was toen helemaal in het wit gekleed.

Maar dat brengt ons al ver van het topic af.

Die gouverneur durft ook nogal zomaar te stellen dat een rood licht werd genegeerd.
                        Stond hij misschien erop te kijken?
                        Zo'n persoon zou best tien maal zijn tong in de mond ronddraaien voor hij zoiets durft te beweren.

Grtz, RF
                        Net was op NOVA (tv-Nederland) een interview met de gouverneur.
                        En de reporter vroeg expliciet naar zijn bewering.
                        De gouverneur had dit gehoord op de éérste crisisvergadering.
                        Neen, de gouverneur zat niet in die trein en stond er ook niets naast

============================================
                        *** Vandaag ligt alle treinverkeer stil.... ***
                        Ik hoop dat ze dan vandaag interviews afnemen van reizigers....ben benieuwd.
                        Last edited by theokus; 16 februari 2010, 05:33.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          Het onderhoud ondermaats ? Leg dat eens nader uit. Hoe kan jij dit weten ?

Wel weet ik dat er regelmatig koperdraad geknipt word naast het spoor. Waardoor er regelmatig defecten ontstaan. Wie zegt niet dat daar dit soort vandalisme is gebeurd.

Alleszinds mijn medeleven aan de betrokkene.

Comment

is idd een trieste zaak,en nu word weer de schuld van de ene naar de andere geschoven!
                            en uiteindelijk blijven de slachtoffers toch met de miserie zitten!
                            ik vond wel dat die fotograaf van reuters erg snel ter plaatse was om de foto van de agent in burger met het kleine meisje op de arm te maken!
                            grts; M

Comment

Robert, ik herinner me iets van bakstenen en zware metalen gereedschapskisten....
                              Maar ok misschien meer fabel dan realiteit.
                              De pedaal moet elke minuut kort ingedrukt worden, juist om dit soort toestanden te vermijden
                              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                              - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                                De pedaal moet elke minuut kort ingedrukt worden, juist om dit soort toestanden te vermijden
                                Volgens mij moet het pedaal constant ongeveer half ingedrukt worden en elke minuut wat dieper ingedrukt worden.

Mvg.
                                Robert
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X