Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple-computer versus Windows-computer !!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

Oorspronkelijk geplaatst door streethawk Bekijk bericht
    inderdaad ntfs wel.
    Yup, maar daar kan mijn mac dan weer niet met lachen vrees ik

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Helaas is dat tot nu toe ongeveer het ENIGE voordeel tov 32 bit. En dat na 7 jaar 64 bit processors.
    Linux draaien

Comment

Sorry dat ik die vraag stelde !

Mvg

Derry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Derryy Bekijk bericht
        Sorry dat ik die vraag stelde !

Mvg

Derry
        Al beslist?
        Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
        - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
          Wat de usb stick en windows betreft >> het is aangeraden hem veilig te verwijderen maar het MOET niet, doe je dat op een mac dan is uw usb stick niet bruikbaar zonder eerst verwijderd te hebben.
          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          In Windows kon je USB stickjes altijd al direct uitpluggen na gebruik, zonder "safely remove hardware" te moeten uitvoeren. Op USB hardware wordt nooit write caching toegepast, dus eenmaal een kopieerbewerking achter de rug is, is alles veilig. Mac is daar altijd consequent in geweest om dat niet toe te laten en erover te mekkeren. 't Stamt waarschijnlijk nog uit de tijd dat de Mac floppy drives geen "eject" knop hadden en je dat icoontje naar de prullenmand moest slepen om de schijf eruit te krijgen.
          Om het even juist te stellen, het is dus op beide systemen net hetzelfde.
          Je moet wachten tot de schrijf actie gedaan is. Het enige verschil is dat het MAC OS je een fout boodschap geeft als je niet veilig verwijdert.

Maar als je de USB gewoon uittrekt na een tijdje, dan is die nog even bruikbaar op een MAC.
          En ik heb al een USB sticks te snel uit een Win machine gehaald waardoor de data beschadigt was.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Yup, maar daar kan mijn mac dan weer niet met lachen vrees ik
            Toch wel. Mijn broer demonstreerde onlangs dat hij met zijn Mac mijn NTFS-geformatteerde USB schijfjes kon lezen.

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Tussen haakjes, onlangs zo dom geweest om een 4gb file naar een fat32 usb stick te schrijven. Alles was netjes gewist, fat32 ondersteunt geen files groter dan 2gb dacht ik.
            -c
            Toch wel. FAT32 ondersteunt bestanden tot 4GB.

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
            Je moet wachten tot de schrijf actie gedaan is. Het enige verschil is dat het MAC OS je een fout boodschap geeft als je niet veilig verwijdert.

Maar als je de USB gewoon uittrekt na een tijdje, dan is die nog even bruikbaar op een MAC.
            En ik heb al een USB sticks te snel uit een Win machine gehaald waardoor de data beschadigt was.
            Nu herhaal je exact wat ik schreef. Bedankt voor de beaming.
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht

alweer wat bijgeleerd...
              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Toch wel. Mijn broer demonstreerde onlangs dat hij met zijn Mac mijn NTFS-geformatteerde USB schijfjes kon lezen.
                Yeps, lezen werkt zonder problemen.
                Maar... probeer er niet op te verwijderen of te scrhijven. Dan heb je een tooltje nodig zoals bijvoorbeeld NTFS for MAC

Omgekeerd heb je op een pc bijvoorbeeld macdrive nodig als je een mac geformatteerde externe hdd of usb stick zou willen gebruiken op een pc.
                Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

[QUOTE=GroovBird;2572297]Toch wel. Mijn broer demonstreerde onlangs dat hij met zijn Mac mijn NTFS-geformatteerde USB schijfjes kon lezen.

Inderdaad lezen kan out of the box, maar dat is niet zo handig om bestandjes uit te wisselen. Schrijven gaat echter niet zomaar, maar dan moet je je systeembeheerder pet opzetten

Toch wel. FAT32 ondersteunt bestanden tot 4GB.
                  Sorry, ik had wat correcter moeten zijn, want je hebt gelijk. De file was 4,87 GB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    Er is nog plaats voor intellectuelen, caleido mag zijn applicatieformulier insturen.

En dan maar speciaal voor caleido er bij, dit is chitchat, hier mag al eens gelachen worden hé, misschien maar lach toch maar eens, zelfrelativering is trouwens het begin avn alle wijsheid, ik weet na 30 jaar informatica dat ik nog veel (altijd weer meer) te ontdekken heb.
                    Je bent echt volledig aan het wegdrijven jong... het wordt chronisch.

Ik hoef helemaal niets te relativeren. Ik pretendeer nergens iets beter te weten.
                    Jij zit hier al twee pagina's te kakken op een reactie van mij die juist de hele Apple-PC discussie relativeert ("OS crasht soms ook").
                    Ipv toe te geven dat je mij (als enige blijkbaar) stomweg verkeerd begrepen hebt, begin je'r nog een schep bovenop te doen door mijn IT-niveau te vergelijken met de gemiddelde secretaresse en begin je zelf ter compensatie te spuien over je exceptionele ervaring in de sector.

En je bent dan nog niet eens een Apple-aanhanger, wat het alleen maar absurder maakt en veel zegt over uw mentale toestand.

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Ik heb niet gevraagd om grof tegen mij te beginnen te doen.
                    Ik typ een duidelijke en klare zin neer met opmerking over een bepaald soort mensen, maar toch moet jij per se met een waarschuwend vingertje in de lucht, polsen of ik nu zomaar alle Apple gebruikers wil beledigen.

Dat staat er helemaal niet, dus uw opmerking was misplaatst en provocerend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                      Hoeveel krijg je betaald om zulke onzin neer te schrijven?
                      onzin? gebruikerservaring bedoel je !

allé, altijd tof als er op de man gespeeld wordt ipv op het onderwerp

Comment

Applaus, bis, nog meer van dat, goe bezig...

Zitten hier ook nog mensen die een normale discussie kunnen houden, of wordt dat steeds zeldzamer. Je weet wel : hier ging het over windows en Apple PC's. Misschien terug on topic pogen te gaan, op een iets minder beledigende toontje, want het begint hier belachelijk te worden. Ik dacht dat dat enkel lukte bij een Nikon, Canon discussie. Maar met mijn Olympus kan ik daar gelukkig niet over meespreken.

Ik gebruik enkel windows, omdat windows het enige besturingssysteem is dat alle software draait die ik wil kunnen draaien, zonder daar kunstgrepen als virtualisatie te moeten voor toepassen. Ook een 2e besturingssysteem heb ik niet nodig.

Wie erin geslaagd is om Autocad, EN pro-e en bv. nog een paar spelletjes (bv flight simulator) ook op iets anders native aan de praat te krijgen mag altijd afkomen.
                        (Yep : ik weet dat Pro-e eigenlijk een unix-applicatie is)...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Wat een gezever hier over een simpel iets als een besturingssysteem. Tegenwoordig zijn zowel windows als macos volwassen en stabiele besturingssystemen die beide goed werken. MacOs is eenvoudiger voor mensen zonder computerkennis, veiliger danzij een striktere scheiding tussen user en administrator. Windows-systemen hebben dan weer het voordeel van het grotere software en hardware aanbod.

Zelf heb ik al wel zwaar gevloekt op MacOs, maar de grote oorzaak daarvan was dat ik enkel windows gewoon ben. Ik heb zelf een paar mensen op mijn aanraden een Apple laten kopen en zij waren daar steeds heel tevreden over (probeer wel steeds na te gaan welk besturingssysteem het meest geschikte is vooraleer ik dergelijk advies geef)
                          http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

Ik typ een duidelijke en klare zin neer met opmerking over een bepaald soort mensen, maar toch moet jij per se met een waarschuwend vingertje in de lucht, polsen of ik nu zomaar alle Apple gebruikers wil beledigen.

Dat staat er helemaal niet, dus uw opmerking was misplaatst en provocerend.
                            Dat mijn beste, maak ik wel uit.
                            Ik hoef geen preek.
                            Met een andere houding zou je misschien wat meer bijval genieten.
                            Uiteraard is het zeer gemakkelijk om op een forum in alle anonimiteit je zo arrogant mogelijk te gedragen.
                            Rest my case.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

En een ludiek zijsprongetje:
                              Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                                "Sommige aanwezige jongeren probeerden de plechtigheid te verstoren, maar uiteindelijk verliep alles naar wens."

Waar kennen we dat van?
                                Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                                - Isaac Asimov-

Comment

Working...
                                X