Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple-computer versus Windows-computer !!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

als ge vergeetachtig wordt en niet meer weet wat ge juist gedaan hebt? Vindt een machien dat "ploenk" zegt toch een meerwaarde hebben ...
    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
    - Isaac Asimov-

Comment

Elk zijn meug natuurlijk, maar ik denk dat je korte termijn geheugen toch niet meer optimaal is dan...
      http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
        Voel me toch geroepen om te antwoorden...
        ...
        Met andere woorden: je hebt er geen meer. Vrij positief dus voor Mac...

Verder nog aangeven dat als populariteit een baken is om je te laten leiden je altijd middelmaat koopt. Ik ken mensen die enkel en alleen toestellen kopen van één bepaald merk. Ik vraag me af wat ze dan doen als ze een wasmachien willen kopen. Maar misschien doen ze alles middels handwas...

Zelf heb ik altijd een boon voor de 'runner ups', deels omdat ik altijd al dwars heb willen doen, maar deels ook omdat het mijn overtuiging is dat hoe meer concurrentie, hoe beter voor de consument.

Mijne TV: JVC
        Mijn DSLR: Olympus (heb ook Pentax gehad.)
        Mijne DVD-speler: Pioneer
        ...en mijne computer: Mac (Macs moet ik zeggen...)

Tegenwoordig kijk ik zelfs niet meer naar wat de marktleider te bieden heeft (Nokia is bij mij onbekend...)
        Dus jij bevestigd het stereotiep van de mac gebruiker die het echt niet kan hebben dat er een slecht woord over gezegd wordt...
        Dat moet nogal een peperkoeken suikerharten droomwereldje zijn waar jij in leeft...
        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
          Dus jij bevestigd het stereotiep van de mac gebruiker die het echt niet kan hebben dat er een slecht woord over gezegd wordt...
          Helemaal niet... Zoals ik al eerder schreef, ben de eerste die enkele nadelen van de Mac onderschrijft; maar je moet wel afkomen met argumenten die snijden natuurlijk.

Daarenboven, opgemerkt dat ik je een tip heb gegeven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
            Het lijkt er echt wel op dat er maar 2 operating systems bestaan he zeg..

Waarom komt er hier niemand over zijn linux-bak stoefen tegenover een mac?
            Ubuntu desktop op het werk en debian server.
            Windows xp desktop op het werk en thuis.
            Thuis een Macbook pro van 2005 met Tiger erop (die ik niet meer kan upgraden) en een XP netbook voor het vrouwke.
            Nu nog Windows 7 laptopke van het werk bedelen en ubuntu netbook remix op de netbook zetten die maar een 4gb primary partitie heeft.

De Macbook doet trouwens wat ie moet doen en doet het goed. De interface vind ik dan weer niet zo eenvoudig, maar dat komt waarschijnlijk niet veel zin heb om er tijd in te investeren. Finder vind ik gewoon vreselijk, dan nog liever een terminalke of spotlight. Gebruiksgemak hangt dus ook af van wat je gewoon bent. Ik loop nog steeds verloren in Vista omdat ik het eigenlijk nooit gebruik, tenzij om iemand te helpen af en toe.

Beste toestel, om een beetje te stoefen, is de Debian server wegens onderhoudsgemak, veilig en bloedsnel.

-c

Comment

Helemaal niet... Zoals ik al eerder schreef, ben de eerste die enkele nadelen van de Mac onderschrijft; maar je moet wel afkomen met argumenten die snijden natuurlijk.

Daarenboven, opgemerkt dat ik je een tip heb gegeven?
              Als dat van die speciale tekens een tip was.. bdankt alvast.
              Wat de usb stick en windows betreft >> het is aangeraden hem veilig te verwijderen maar het MOET niet, doe je dat op een mac dan is uw usb stick niet bruikbaar zonder eerst verwijderd te hebben.

En ach.. argumenten die snijden.. komaan.. gewoon gebruikers ongemakjes, is dat niet voldoende? Wat autocad en canon betreft had ik zelf ook wel vermeld dat het aan de fabricant zelf ligt. langs de andere kant is het kleindere markt aandeel van apple de oorzaak
              dat sommige fabricanten gewoon niet de moeite doen om serieuze support te leveren..
              Wie's fout is dat dan? ohja.. de consument, die moet dat marktaandeel maar opkrikken.

Ik zie mijn mac alvast toch als een serieuze verbetering naar mijn jaren microsoft windows ervaring.
              Zowel met verschillende clone pc's alsook met standaard systemen van hp, dell, lenovo, enz...
              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Klopt dat van die USb stick? Heb dat zelf nog nooit gemerkt..... (maar goed, ik verwijder mijn dinges altijd veilig. )

Tja, het mindere marktaandeel: is niemands fout, moet je gewoon mee kunnen leren leven. Als ik op zoek ben naar een GPS dan ondersteunt dat ook enkel Canon en Nikon. Dan denk ik: dat is geld minder voor jullie (de fabrikanten die geen acht slaan op de 'runner ups'...) Soms zie ik het mindere marktaandeel ook als een voordeel: mensen zien direct dat ik een iMac heb, terwijl ze vroeger nooit acht sloegen op mijne PC. (maar om alle puntjes op de i te zetten: ik zoek geen aandacht...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Als je goed leest wat ik typ, weet je zelf het antwoord.

We gaan toch niet allemaal kinderachtig beginnen doen?

Ik heb niet gevraagd om grof tegen mij te beginnen te doen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Het veilig verwijderen controleert alleen of er geen schrijfactie bezig is, uittrekken van de stick tijdens deze actie beschadigd je stick. Dus als je er op let of er geen ledje knippert kan je de stick veilg verwijderen (geldt zowel voor mac als pc)
                    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                    - Isaac Asimov-

Comment

Redelijk waardeloze opmerking: is niet anders bij WIN...
                      Toch wel,

In Windows kon je USB stickjes altijd al direct uitpluggen na gebruik, zonder "safely remove hardware" te moeten uitvoeren. Op USB hardware wordt nooit write caching toegepast, dus eenmaal een kopieerbewerking achter de rug is, is alles veilig. Mac is daar altijd consequent in geweest om dat niet toe te laten en erover te mekkeren. 't Stamt waarschijnlijk nog uit de tijd dat de Mac floppy drives geen "eject" knop hadden en je dat icoontje naar de prullenmand moest slepen om de schijf eruit te krijgen.

Ook iTunes heeft van mijn iPod altijd gezegd da'k eerst moest ejecten voorda'k hem eruit trok, niet dat ik mij dat ooit heb aangetrokken... Van m'n iPhone zegt ie dat dan weer niet (maar die wordt dan ook niet als mass storage beschouwd).

Dave
                      pixelpusher

Comment

Aha, weeral iets bijgeleerd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Toch wel,

In Windows kon je USB stickjes altijd al direct uitpluggen na gebruik, zonder "safely remove hardware" te moeten uitvoeren. Op USB hardware wordt nooit write caching toegepast, dus eenmaal een kopieerbewerking achter de rug is, is alles veilig. Mac is daar altijd consequent in geweest om dat niet toe te laten en erover te mekkeren. 't Stamt waarschijnlijk nog uit de tijd dat de Mac floppy drives geen "eject" knop hadden en je dat icoontje naar de prullenmand moest slepen om de schijf eruit te krijgen.

Ook iTunes heeft van mijn iPod altijd gezegd da'k eerst moest ejecten voorda'k hem eruit trok, niet dat ik mij dat ooit heb aangetrokken... Van m'n iPhone zegt ie dat dan weer niet (maar die wordt dan ook niet als mass storage beschouwd).

Dave
                          Ik zou toch aanraden om de safely remove hardware optie te gebruiken om zeker te zijn dat er geen schrijfaktie meer aan de gang is.

Tussen haakjes, onlangs zo dom geweest om een 4gb file naar een fat32 usb stick te schrijven. Alles was netjes gewist, fat32 ondersteunt geen files groter dan 2gb dacht ik.

-c

Comment

Wat een bla bla allemaal er zijn nu eenmaal voorstanders van Mac en voorstanders van windows en zelfs linux. Allemaal hebben ze hun voordelen mac en linux zijn bvb niet virusgevoelig maar dit is slechts schijn omdat de markt van deze produkten gewoon te klein is. Wie gebruikt linux of mac meestal mensen die het ook gebruiken in hun professionele omgeving. 80 percent gebruikt dus windows en als je een beetje weet waarover je praat dan weet je ook dat er veel programmas of wel illegaal te krijgen zijn of er gratis versies bestaan die juist hetzelfde doen. Voor mij elk zijn ding weet wel als je gewoon bent om met windows te werken dat linux en mac wel een zekere aanpassing vergen,terwijl windows 7 het beste windowsbesturingssysteem sedert windows 98 second ed. voorhanden is. Voor de meesten wel de 64 bit versie nemen he dan kan je meer geheugen gebruiken dan de 4 gig in 32 bit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              Ik zou toch aanraden om de safely remove hardware optie te gebruiken om zeker te zijn dat er geen schrijfaktie meer aan de gang is.

Tussen haakjes, onlangs zo dom geweest om een 4gb file naar een fat32 usb stick te schrijven. Alles was netjes gewist, fat32 ondersteunt geen files groter dan 2gb dacht ik.

-c
                              inderdaad ntfs wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door streethawk Bekijk bericht
                                Voor de meesten wel de 64 bit versie nemen he dan kan je meer geheugen gebruiken dan de 4 gig in 32 bit.
                                Helaas is dat tot nu toe ongeveer het ENIGE voordeel tov 32 bit. En dat na 7 jaar 64 bit processors.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X