Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple-computer versus Windows-computer !!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
    Ford vs. Renault
    Hetero vs. Homo
    enz enz enz..

Goed idee, deze discussies hebben we hier nog niet gehad
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Omdat mensen gewoontedieren zijn: wie dagelijks professoneel op Mac werkt, heeft geen zin om thuis een ander Os te leren gebruiken en vice versa werken mensen thuis graag op wat ze ook op 't werk gebruiken, dus wie werkt met een win-Pc zal sneller thuis ook een win-Pc in huis halen. Alleen wie een win Pc koopt, heeft de keuze om minderwaardige componenten te kopen, of kwaliteitscomponenten te kopen. Bij Mac kan je kiezen tussen ene Macpro en een imac

Apple is voor mij niet meer dan hype gedreven door een zeer goede marketingmachiene.

De gebruikers van Mac zijn zodanig geïndoctrineerd dat ze allen in koor zeggen "think diffrent" maar allen zeggen ze hetzelfde, en durven ze niet anders te denken. De performantie en gebruiksvriendelijkheid van hun machienes worden vaak sterk overdreven, het gebrek aan vrijheid wordt met de mantel der liefde toegedekt.

Ik ben in ieder geval tevreden van windows als platform voor professioneel creatief bezig te zijn. De keren dat ik op Mac werkte vond ik een ramp, 't is te zeggen, de "gebruiksvriendelijke" interface was voor mij totaal niet gebruiksvriendelijk, maar dat zal persoonlijk zijn.

de filosofie is een totaaloplossing te bieden die er gelikt uit ziet. Maar door zich nu te willen storten op de massamarkt is het gelikt uitzien blijkbaar het enige dat nog telt. de beeldkwaliteit van apple schermen is ronduit bedroevend. Maar ja, in de grafische industrie gebruiken ze dan een MacPro waar een Eizo scherm aan hangt, dan zijn ze van dat probleem al af

het minder crasen is zeer relatief: als ik op een Mac werkte, dan hing die ook regelmatig vast in Photoshop of illustrator, maar ipv een blauw scherm te krijgen, doet de applicatie alsof er niets aan de hand is, maar je kan vb. niet meer bewaren, of geen bewerkigen uitvoeren, maar crashen doet die dan niet

er zijn minder virussen, da's een feit (understatement), maar op mijn PC werk ik al jarenlang zonder problemen van virussen. De enige vervelende contacten met PC virussen die ik heb zijn mensen die komen huilen dat hun PC niet meer werkt en vragen of ik het niet kan oplossen. Vak is het opvoeden van die mensen belangrijker dan het herstellen van hun PC: hoe ze met internet en illegale soft omgaan is vaak de reden van hun problemen, en voor dergelijke mensen is een Mac mogelijks een goed ding, dan zeuren ze niet meer aan mijn deur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Mag ik hieruit afleiden dat Apple-gebruikers geen verstandige gewone mensen zijn, of gaat het hem hier specifiek over die met lange tenen?
        Als je goed leest wat ik typ, weet je zelf het antwoord.

We gaan toch niet allemaal kinderachtig beginnen doen?

Comment

Voor wat het waard is.

Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Voor wat het waard is.

Mvg.
            Robert
            van nieuws gesproken...
            zal zijn....
            Waarom houden ze die competietie nog als de uitslag al vaststaat?

Wat brengt dergelijk bericht in godsnaam (godsnaam voor de religieuze inslag van die simpele macfanaten) bij.
            Maar tja de maccers zijn religieuze fanaten om niet te zeggen idioten en dan zijn alle middelen goed zolang ze maar van de echte ware Microschoft gelovigen komen.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
              Omdat mensen gewoontedieren zijn: wie dagelijks professoneel op Mac werkt, heeft geen zin om thuis een ander Os te leren gebruiken en vice versa werken mensen thuis graag op wat ze ook op 't werk gebruiken, dus wie werkt met een win-Pc zal sneller thuis ook een win-Pc in huis halen. Alleen wie een win Pc koopt, heeft de keuze om minderwaardige componenten te kopen, of kwaliteitscomponenten te kopen. Bij Mac kan je kiezen tussen ene Macpro en een imac

Apple is voor mij niet meer dan hype gedreven door een zeer goede marketingmachiene.

De gebruikers van Mac zijn zodanig geïndoctrineerd dat ze allen in koor zeggen "think diffrent" maar allen zeggen ze hetzelfde, en durven ze niet anders te denken. De performantie en gebruiksvriendelijkheid van hun machienes worden vaak sterk overdreven, het gebrek aan vrijheid wordt met de mantel der liefde toegedekt.

Ik ben in ieder geval tevreden van windows als platform voor professioneel creatief bezig te zijn. De keren dat ik op Mac werkte vond ik een ramp, 't is te zeggen, de "gebruiksvriendelijke" interface was voor mij totaal niet gebruiksvriendelijk, maar dat zal persoonlijk zijn.

de filosofie is een totaaloplossing te bieden die er gelikt uit ziet. Maar door zich nu te willen storten op de massamarkt is het gelikt uitzien blijkbaar het enige dat nog telt. de beeldkwaliteit van apple schermen is ronduit bedroevend. Maar ja, in de grafische industrie gebruiken ze dan een MacPro waar een Eizo scherm aan hangt, dan zijn ze van dat probleem al af

het minder crasen is zeer relatief: als ik op een Mac werkte, dan hing die ook regelmatig vast in Photoshop of illustrator, maar ipv een blauw scherm te krijgen, doet de applicatie alsof er niets aan de hand is, maar je kan vb. niet meer bewaren, of geen bewerkigen uitvoeren, maar crashen doet die dan niet

er zijn minder virussen, da's een feit (understatement), maar op mijn PC werk ik al jarenlang zonder problemen van virussen. De enige vervelende contacten met PC virussen die ik heb zijn mensen die komen huilen dat hun PC niet meer werkt en vragen of ik het niet kan oplossen. Vak is het opvoeden van die mensen belangrijker dan het herstellen van hun PC: hoe ze met internet en illegale soft omgaan is vaak de reden van hun problemen, en voor dergelijke mensen is een Mac mogelijks een goed ding, dan zeuren ze niet meer aan mijn deur
              Hoeveel krijg je betaald om zulke onzin neer te schrijven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                Hoeveel krijg je betaald om zulke onzin neer te schrijven?
                Als je per regel betaald zou worden, verdien jij alvast een pak minder

Bon, andere aanpak, waarbij ik met mijn Linux, OS X en Windows toestellen in het midden probeer te laten wat er het beste is.

Ziehier het marktaandeel. Eigenlijk, als we van de veronderstelling uitgaan dat Windows gebruikers dommeriken zijn en dat Mac OS X zoveel eenvoudiger is, dan zouden deze statistieken er toch anders moeten uitzien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht

Bon, andere aanpak, waarbij ik met mijn Linux, OS X en Windows toestellen in het midden probeer te laten wat er het beste is.

Ziehier het marktaandeel. Eigenlijk, als we van de veronderstelling uitgaan dat Windows gebruikers dommeriken zijn en dat Mac OS X zoveel eenvoudiger is, dan zouden deze statistieken er toch anders moeten uitzien
                  Waarom maak je je nog moe in het nederlands?
                  Chinees is de meest gebruikte wereldtaal.
                  Sluit je maar vast aan bij de massa.
                  Oeps ho neen, maccers zijn de massadieren.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht

Nooit van een gauscurve gehoord?
                    10% echte idioten - 80% middelmatige sukkelaars - 10% relatief intelligente betweters
                    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                    - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                      Nooit van een gauscurve gehoord?
                      10% echte idioten - 80% middelmatige sukkelaars - 10% relatief intelligente betweters
                      Er is nog plaats voor intellectuelen, caleido mag zijn applicatieformulier insturen.

En dan maar speciaal voor caleido er bij, dit is chitchat, hier mag al eens gelachen worden hé, misschien maar lach toch maar eens, zelfrelativering is trouwens het begin avn alle wijsheid, ik weet na 30 jaar informatica dat ik nog veel (altijd weer meer) te ontdekken heb.
                      Last edited by Zappa; 18 februari 2010, 18:44. Reden: typfout

Comment

Het lijkt er echt wel op dat er maar 2 operating systems bestaan he zeg..

Waarom komt er hier niemand over zijn linux-bak stoefen tegenover een mac?

Allez.. om aan te tonen dat niet alle mac gebruikers niets slecht over hun mac willen horen.. mijn persoonlijke minpunten van mijn imac.

1. USB stick of geheugenkaart moet je altijd softwarematig verwijderen vooraleer fysiek de verbinding te verbreken *zucht*
                        2. Voorlopig nog geen shift-delete functie gevonden, dus altijd prullenbak leegmaken...
                        3. Het keyboard is iets te vereenvoudigd, sommige leestekens staan er gewoon niet op. Als je dan wat wil scripten of je gaat via virtualisatie op wat op admin niveau prutsen op een servertje dan is het zoeken geblazen naar al die speciale tekens.
                        4. Mighty mouse zuigt big time, die heeft geen dag aan mijn mac gehangen, een lekkere logitech erop. een Zwarte dan nog wel!
                        5. Autocad werkt niet op osX, eigenlijk is dat een probleem voor de fabricant, autodesk, maar goed... Enkel via virtualisatie beschikbaar dus.
                        6.Mijn pixma ip5000 werkt perfect als wireless printer, maar jammer genoeg ziet de canon software geen lokale printer en weigert dat pakketje te printen.
                        7. Ja... mijn mac is al gecrashed... En gevloekt dat ik toen gedaan had.. weer vergeten saven he...
                        8. ... er zullen er zeker en vast nog zijn.
                        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

is dit een uitnodiging

win op't werk
                          Mac bij lesgevers die ik "ondersteun"
                          Ubuntu thuis

de beste?

het gemiddelde van de 3

Christiaan
                          Fuji Digitaal fototoestel

Comment

Het lijkt er echt wel op dat er maar 2 operating systems bestaan he zeg..

Allez.. om aan te tonen dat niet alle mac gebruikers niets slecht over hun mac willen horen.. mijn persoonlijke minpunten van mijn imac.
                            Voel me toch geroepen om te antwoorden...

1. USB stick of geheugenkaart moet je altijd softwarematig verwijderen vooraleer fysiek de verbinding te verbreken *zucht*
                            Redelijk waardeloze opmerking: is niet anders bij WIN...

2. Voorlopig nog geen shift-delete functie gevonden, dus altijd prullenbak leegmaken...
                            Er bestaat een toetsencombinatie om dat te doen, alleen weet ik niet welke. Ik gebruik dat nooit (zou het ook niet weten op een WIN machien...

3. Het keyboard is iets te vereenvoudigd, sommige leestekens staan er gewoon niet op. Als je dan wat wil scripten of je gaat via virtualisatie op wat op admin niveau prutsen op een servertje dan is het zoeken geblazen naar al die speciale tekens.
                            [Wijzig][Speciale Tekens] (Alt Appeltje T - werkt overal in eender welk programma.) Probleem opgelost...

4. Mighty mouse zuigt big time, die heeft geen dag aan mijn mac gehangen, een lekkere logitech erop. een Zwarte dan nog wel!
                            Geen ervaring met Mighty Mouse, maar ik ben dan ook voorstander van bedraade oplossingen...

5. Autocad werkt niet op osX, eigenlijk is dat een probleem voor de fabricant, autodesk, maar goed... Enkel via virtualisatie beschikbaar dus.
                            Tja, je kan dat moeilijk Apple kwalijk nemen...

6.Mijn pixma ip5000 werkt perfect als wireless printer, maar jammer genoeg ziet de canon software geen lokale printer en weigert dat pakketje te printen.
                            Ligt aan de Canon Software...

7. Ja... mijn mac is al gecrashed... En gevloekt dat ik toen gedaan had.. weer vergeten saven he...
                            Vreemd, bij mij nog nooit...

8. ... er zullen er zeker en vast nog zijn.
                            Met andere woorden: je hebt er geen meer. Vrij positief dus voor Mac...

Verder nog aangeven dat als populariteit een baken is om je te laten leiden je altijd middelmaat koopt. Ik ken mensen die enkel en alleen toestellen kopen van één bepaald merk. Ik vraag me af wat ze dan doen als ze een wasmachien willen kopen. Maar misschien doen ze alles middels handwas...

Zelf heb ik altijd een boon voor de 'runner ups', deels omdat ik altijd al dwars heb willen doen, maar deels ook omdat het mijn overtuiging is dat hoe meer concurrentie, hoe beter voor de consument.

Mijne TV: JVC
                            Mijn DSLR: Olympus (heb ook Pentax gehad.)
                            Mijne DVD-speler: Pioneer
                            ...en mijne computer: Mac (Macs moet ik zeggen...)

Tegenwoordig kijk ik zelfs niet meer naar wat de marktleider te bieden heeft (Nokia is bij mij onbekend...)
                            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Juist in een ander topic een groot nadeel van Mac ontdekt:

bij het insteken van een usb-stick zegt windows "ploengk", mac's doen dat niet
                              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                              - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                                Juist in een ander topic een groot nadeel van Mac ontdekt:

bij het insteken van een usb-stick zegt windows "ploengk", mac's doen dat niet
                                Enlighten me: waarom zou het een voordeel zijn als het 'ploengk' zegt...?
                                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Working...
                                X