Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

    Heb hier een download van 10,33
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #62
      Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

      Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
      Had ik ook met die domme dingen van Apple, vervangen door een deftige router en nu haal ik zogoed als hetzelfde tussen utp en wifi (eigenlijk zoals het zijn moet, mijzelf in het verleden te lang voorgehouden dat wifi 'trager' mocht zijn).
      Mja, 't is al een ouder wifi station, 1 van de eerste die 54 Mbps haalde. En de laptop is ook al een ouder beestje, een Dell D610. Werkt allemaal nog goed, maar misschien toch tijd voor een "oepgreet" .
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #63
        Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

        Ik heb Expressnet van Telenet
        En sinds vorige week een nieuwe modem geplaatst door Telenet

        Downloadsnelheid is 6,95 MB

        Is ver beneden de 30 Mbps volgens de specificaties...

        Comment


        • #64
          Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

          Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
          Ik heb Expressnet van Telenet
          En sinds vorige week een nieuwe modem geplaatst door Telenet

          Downloadsnelheid is 6,95 MB

          Is ver beneden de 30 Mbps volgens de specificaties...
          6.95 MB/s is bijna het dubbele van 30Mb/s, bedoel je niet 6,95 Mb/s?
          ik wil niet pietje precies uithangen, maar het is heel verwarrend om een overzicht te krijgen als MB/s en Mb/s zomaar door elkaar worden gebruikt...
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #65
            Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

            6.95 MB/s is bijna het dubbele van 30Mb/s, bedoel je niet 6,95 Mb/s?
            ik wil niet pietje precies uithangen, maar het is heel verwarrend om een overzicht te krijgen als MB/s en Mb/s zomaar door elkaar worden gebruikt...
            6,95 Mb/s (met een klein "b"eeke )

            Comment


            • #66
              Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

              Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
              6,95 Mb/s (met een klein "b"eeke )
              Toch niet gepingt naar Vladivostok?
              't Is niet echt dat hé.

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #67
                Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                Vorige week was dit hier nog +/- 18 en 0.9

                Comment


                • #68
                  Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  Al iets sneller.
                  Eigenlijk ben je achteruit gegaan. Want PeakCellRate heeft weinig waarde. De ping moet lager.
                  Stel je surft naar een krant-web-site. Dan zal je misschien 1Mb in totaal aan data moeten downloaden. Laat ons om zeker te zijn dat op 5Mb zetten. Maar je zal minstens een 50-tal connectie requests moeten sturen.
                  Eerst DNS request, dan TCP/IP connection request. Dan retrieve index.html, dan CSS, dan logo of logo's, dan script file of files, dan als de image files.....

                  Dus stel 5 Mbit nodig en 50 connection requests.

                  Voor: 16Mb/s dus de 5Mb kan in 0.3 seconden binnen zijn.
                  Maar 50x14ms geeft nog eens 0,7 seconden om die messages rond te sturen.
                  Dus de webpage staat op je scherm in 1 seconde.

                  Na: 20Mb/s dus het totaal aan data kan binnen zijn op 0.25 seconden
                  Maar de 50 messages hebben nu 50x23ms nodig of 1.1 seconde.
                  Dezelfde webpage staat nu op je scherm in 1.3 seconden.

                  Voor het downloaden van een video zal je dus uiteraard met een 20Mb verbinding beter af zijn dan een 16Mb verbinding. Maar voor surfen is dus de RTT (round Trip Time) veel belangrijker.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #69
                    Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                    Citaat:
                    6.95 MB/s is bijna het dubbele van 30Mb/s, bedoel je niet 6,95 Mb/s?
                    ik wil niet pietje precies uithangen, maar het is heel verwarrend om een overzicht te krijgen als MB/s en Mb/s zomaar door elkaar worden gebruikt...
                    6,95 Mb/s (met een klein "b"eeke )
                    Ik weet nu inmiddels waaraan het ligt dat ik zo een trage downloadsnelheid heb.
                    Ik gebruik een router Linksys BEFSR41 V2. Als ik deze even loskoppel en rechtstreeks de computer met de modem verbind dan kom ik plots op een download snelheid van 28,43 Mb/s.

                    De oorzaak is dat deze Linksys router maar max 10 Mb/s aankan. Dus uitkijken naar een nieuwe router en het probleem zou moeten opgelost zijn

                    Comment


                    • #70
                      Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                      Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
                      Ik weet nu inmiddels waaraan het ligt dat ik zo een trage downloadsnelheid heb.
                      Ik gebruik een router Linksys BEFSR41 V2. Als ik deze even loskoppel en rechtstreeks de computer met de modem verbind dan kom ik plots op een download snelheid van 28,43 Mb/s.

                      De oorzaak is dat deze Linksys router maar max 10 Mb/s aankan. Dus uitkijken naar een nieuwe router en het probleem zou moeten opgelost zijn
                      Heb hetzelfde probleem hier.
                      Modem = Belkin 802.11g en die zou toch 50 MBs moeten aankunnen.
                      Als ik de modem aansluit verlies ik meer 10 MBs.

                      Rechtstreeks haal ik iets van 28+ MBs
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #71
                        Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                        Ik heb niet echt behoefte aan meer snelheid, eerder aan "betaalbaar" ongelimiteerde bandbreedte.
                        Online storage is betaalbaar, echter probleem zijn de upload/download limieten. Zodra het betaalbaar is zou ik graag online backup systeem hanteren.

                        Betaal nu 50 euro (Goldshake), als ik ongelimiteerd wens, kost me dat (vanaf juli) +25 euro (shake+ is 75 euro/maand), beetje teveel

                        Comment


                        • #72
                          Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                          Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                          Ik heb niet echt behoefte aan meer snelheid, eerder aan "betaalbaar" ongelimiteerde bandbreedte.
                          Online storage is betaalbaar, echter probleem zijn de upload/download limieten. Zodra het betaalbaar is zou ik graag online backup systeem hanteren.

                          Betaal nu 50 euro (Goldshake), als ik ongelimiteerd wens, kost me dat (vanaf juli) +25 euro (shake+ is 75 euro/maand), beetje teveel
                          Ben net ook overgeschakeld naar power-shake...
                          Komt me iets goedkoper uit dan Telenet+Belgacom (telefoon).
                          (rond de 50 euro per maand dus voor internet en telefoon bij Telenet)
                          Plus ik heb nu 50GB volume i.p.v. 30 GB.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #73
                            Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                            Naar aanleiding van deze draad even die speedtest gedaan

                            Volgens mijn abonnement zou ik moeten krijgen: 20 Mbps up en 1 Mbps down
                            • iMac wired geeft: 11,36 Mbps down - 0,37 Mbps up
                            • MacBookPro wifi geeft: 11,36 Mbps down - 0,35 Mbps up


                            Vervolgens de nuttige tip (reset modem) uitgvoerd
                            • iMac wired geeft: 18,94 Mbps down - 0,72 Mbps up
                            • MacBookPro wifi geeft: 18,94 Mbps down - 0,72 Mbps up


                            Als ik mijn US Robotics router er tussenuit haal, heb ik dezelfde resultaten.

                            Al een geluk dat ik deze draad heb opgevangen

                            Comment


                            • #74
                              Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                              Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                              Ik heb niet echt behoefte aan meer snelheid, eerder aan "betaalbaar" ongelimiteerde bandbreedte.
                              Online storage is betaalbaar, echter probleem zijn de upload/download limieten. Zodra het betaalbaar is zou ik graag online backup systeem hanteren.

                              Betaal nu 50 euro (Goldshake), als ik ongelimiteerd wens, kost me dat (vanaf juli) +25 euro (shake+ is 75 euro/maand), beetje teveel
                              Ik kon niet aan de verleiding weerstaan en heb me ingeschreven voor de fibernet (50), vooral voor de upspeed.

                              Bijna 90€ helaas
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment


                              • #75
                                Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                                bij mij is het via een draadloze N-router daarstraks als volgt:
                                Down: 11.47 Mbps
                                Up: 0.39 Mbps
                                Ping: 20ms


                                Nu na de reset:
                                Down: 19.08 Mbps
                                Up: 0.73 Mbps
                                Ping: 23ms

                                Comment

                                Working...
                                X