Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

    De show rond de grote verbeteringen hadden bij mij wel iets hogere verwachtingen uitgelokt.

    Ik heb een smartshake (tel+internet) waarin Comfortnet XL zit.
    Upload gaat omhoog van 400 naar 768 en later naar 1mbps, en dat is meteen de grootste verbetering.
    De download stijgt van 12 naar 15 Mbps, maar daar had ik zelfs met tot 6 computers aan ons huisnetwerk geen problemen mee.
    Wel liepen we de laatste tijd regelmatig tegen de limiet van 30 GB per maand, en die verandert pas in Juli naar 50 GB.

    Laat ons zeggen dat ik beperkt tevreden ben.

    Een andere zaak is dat Fibernet. Wie kan die 100Mbps nu echt gebruiken? Waarvoor is dit nuttig? Misschien heb ik die hoek op het web nog niet gevonden.
    Gisteren moest ik een nieuwe driver voor mijn printer downloaden van 80Mb bij HP, en dat kwam maar binnen aan 25 kilobyte per seconde, en duurde dus een uur. Normaal haal ik 80 MB binnen in een dikke minuut.

    Comment


    • #17
      Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

      De site van HP kan inderdaad bij momenten tergend traag zijn, maar dat ligt aan hun.

      Bij Microsoft downloads trek ik mijn lijn volledig dicht. 2.7MB/s

      Downloadsnelheid ben ik momenteel wel tevreden over, die upload mag gerust een pak hoger.

      Geen limieten al heb ik met 100GB(200GB nachtsurfen) normaalgezien wel genoeg.

      Mailbox naar 5GB, bwoah iig beter dan die 50MB

      Prijs
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #18
        Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
        'oude' klanten van voor de 'shakes' profiteren wel niet mee
        Ik zit al ellenlang vast op 15 ipv 20MBps en 25gig ipv 40gig.
        Heb in de tijd een expresspack genomen, iets later kwamen de shakes....

        Heb naar telenet een bericht gestuurd om me over te zetten naar diamond shake aangezien ik elke maand 60€ betaal (en diamondshake 59€ is) en ik niet alle faciliteiten heb van die diamond.....
        Curieus wat hun antwoord deze keer wordt....
        Ik heb wel iets anders ontvangen:

        We leggen onze trouwe klanten immers graag in de watten. Vanaf midden maart kan je met Telenet ExpressNet nog sneller surfen. En dat zonder één cent meer te betalen.

        Jouw voordelen voor Telenet ExpressNet Je raast 2x sneller over het internet.
        Je krijgt meer volume (vanaf juli zelfs meer dan 3x zoveel).</STRONG>
        Je betaalt dezelfde prijs per maand.
        Extra volume aankopen wordt 50% goedkoper. N

        download: van 15 naar 30
        upload: van 1 naar 1.25
        volume; 25 gb -> 30 gb (juli 80 gb)
        mailbox: 50 mb -> 5 gb
        (dus zonder shake)
        www.digitalclickx.com

        Comment


        • #19
          Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          O
          Is Nellie Croes wel op de hoogte van de markt in België? Een beetje concurentie met de 'gele reus' zou welkom zijn.

          Grtz, RF
          Om van de "blauwe reus" die zijn tarieven elk jaar een beetje verhoogt maar te zwijgen zeker ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Oh Telenet doet een superstunt
            Het enige wat we gaan merken is dat die brievenbus eindelijk wat groter wordt.
            Als ze dan toch 'iets' zouden willen doen hadden ze beter de prijs met 50% laten zakken.
            Is Nellie Croes wel op de hoogte van de markt in België? Een beetje concurentie met de 'gele reus' zou welkom zijn.

            Grtz, RF
            Hola Red Falcon, mijn familienaam niet misbruiken. Die dame heet wel Kroes. Sommigen zouden wel eens kunnen denken dat die moeilijke tante familie van mij is.

            Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #21
              Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

              We zijn al midden Maart en er is nog geen verandering merkbaar.
              Om te betalen zijn ze wel tijdig op de afspraak.

              Comment


              • #22
                Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
                We zijn al midden Maart en er is nog geen verandering merkbaar.
                Om te betalen zijn ze wel tijdig op de afspraak.
                Ik moet dat tegenspreken.

                Gisteren, uit vieze goesting, een WoW trial gedownload. Jaren geleden dat ik nog eens een spel heb gespeeld. Speeds waren zeker onder de 1Mb/sec. 800Kb max.

                Vandaag de updates aan het downloaden (want pas daarna kan je spelen). Ik zit aan 1,5Mb/sec

                Wat ik wel nog niet zie is een uitbreiding van 25Gb naar 30Gb. Dat was nochtans ook beloofd?
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #23
                  Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                  Alles is hier dik in orde ...

                  Last Result:
                  Download Speed: 2064 kbps (258 KB/sec transfer rate)
                  Upload Speed: 916 kbps (114.5 KB/sec transfer rate)
                  Latency: 41 ms
                  dinsdag 16 maart 2010 21:49:43

                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                    Waarom moet dat allemaal zo snel gaan ?
                    Niet zozeer omdat die vervelende klanten dat vragen, maar wel omdat een aantal "grote jongens" (bvb Microsoft) diensten à la video-on-demand willen aanbieden via internet. En dan is het natuurlijk wel net zo vervelend als blijkt dat de meeste klanten opgescheept zitten met te lage snelheden en belachelijke volumelimieten. Je krijgt dus meer omdat ze hopen dat ze er veel geld mee kunnen verdienen. De reden is dus altijd hetzelfde: money !!
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                      dat de snelheid verhoogt is veroorzaakt door concurrentie. telenet maakt al jaren reclame met het feit dat ze het snelste zijn, belgacom bedreigde dat even en vervolgens is telenet ook moeten verhogen zonder prijsaanpassing.

                      de downloadlimieten zijn vermoedelijk aangepast dankzij het dreigen van microsoft. Microsoft bied nu ook video on demand aan via de xbox, maar door de beperkte downloadlimieten hier in België zou er dan sprake zijn van concurrentievervalsing. De grote aanbieders van internet bieden ook video on demand aan (via digitale tv) en de downloadlimieten zorgden ervoor dat er op dat gebied geen concurrentie mogelijk is (of was)
                      http://www.mimoza.be/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                        Midden maart is voorbij, en ik zie nog geen snelheidsverhoging...

                        Woon in de buurt van MEchelen.

                        Loopt het elders al sneller?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                          eerlijk gezegd kan die snelheidsverhoging mij niet echt iets schelen. Wat ben je nu met een hogere snelheid, als mijn verbruikerslimiet al op is na een paar dagen downloaden aan die snelheid? Of het downloaden van een film nu tegen 1MB/s gaat, of tegen 2MB/sec, is dat zo belangrijk?

                          het internet is voor mij persoonlijk al jaren lang meer dan snel genoeg. De limieten daarentegen
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #28
                            Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            eerlijk gezegd kan die snelheidsverhoging mij niet echt iets schelen. Wat ben je nu met een hogere snelheid, als mijn verbruikerslimiet al op is na een paar dagen downloaden aan die snelheid? Of het downloaden van een film nu tegen 1MB/s gaat, of tegen 2MB/sec, is dat zo belangrijk?

                            het internet is voor mij persoonlijk al jaren lang meer dan snel genoeg. De limieten daarentegen
                            De limieten vallen dit jaar weg.

                            Ik heb mijn Fibernet 50/2.5 aangevraagd en dit voor al om de verhoogde up speed.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #29
                              Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Midden maart is voorbij, en ik zie nog geen snelheidsverhoging...

                              Woon in de buurt van MEchelen.

                              Loopt het elders al sneller?
                              Nope, hier ook nog niks veranderd, nog steeds 15 MB down / 1 MB up.
                              David Leemans
                              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                              Comment


                              • #30
                                Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                                In Vilvoorde: 14 MB up / 0,934 down
                                En van de limietverhoging tot 30 Gig op half maart is bijlange geen sprake.



                                Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                                Nope, hier ook nog niks veranderd, nog steeds 15 MB down / 1 MB up.

                                Comment

                                Working...
                                X