Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

[QUOTE=Mordred;2559309]Hi,

Ligt het aan het feit dat dit altijd 's avonds en int weekend voorkomt?
    Kan telenet zen snelheden niet houden of connectiemogelijkheden??
    Kan ik van men netwerk terug een beveiligd netwerk maken?
    Hoe doe ik dat? Kan ik kanalen selecteren??

De 2.4 band die courant gebruikt wordt voor draadloze routers heeft maar 13 kanalen ter beschikking. Tevens is er overloop naar de omliggende kanalen. Een router die ingesteld is op kanaal 6, zal zich uitstrekken over de kanalen 4 tot en met 8. Als je dan weet dat de buren waarschijnlijk ook nog over draadloze routers beschikken, wordt het krapjes op de band. Verschillende routers op het zelfde kanaal: kan, maar ... je router zal moeten uitzoeken welke signalen voor hem bedoeld zijn. Als het rustig is, gaat je performance omhoog, maar als iedereen thuis is (avond en weekend) en zit te surfen, gaat de kwaliteit er sterk op achteruit. Best een vrij onbezet kanaal uitzoeken. Kijk even op de site www.metageek.net bij de downloads naar inSSIDer. Installeer deze op je laptop en kijk welke kanalen 'over'bezet zijn. Probeer je router op een rustiger kanaal in te stellen. De software is gratis. Metageek maakt analysers om draadloze netwerken te analyseren, de software is dus maar bijzaak voor hen. De andere software die je daar vindt heeft weinig zin als je niet over hun hardware beschikt.

Succes

Comment

Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

[QUOTE=blenchi;2562969]
      Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
      Hi,

De 2.4 band die courant gebruikt wordt voor draadloze routers heeft maar 13 kanalen ter beschikking. Tevens is er overloop naar de omliggende kanalen. Een router die ingesteld is op kanaal 6, zal zich uitstrekken over de kanalen 4 tot en met 8. Als je dan weet dat de buren waarschijnlijk ook nog over draadloze routers beschikken, wordt het krapjes op de band. Verschillende routers op het zelfde kanaal: kan, maar ... je router zal moeten uitzoeken welke signalen voor hem bedoeld zijn. Als het rustig is, gaat je performance omhoog, maar als iedereen thuis is (avond en weekend) en zit te surfen, gaat de kwaliteit er sterk op achteruit. Best een vrij onbezet kanaal uitzoeken. Kijk even op de site www.metageek.net bij de downloads naar inSSIDer. Installeer deze op je laptop en kijk welke kanalen 'over'bezet zijn. Probeer je router op een rustiger kanaal in te stellen. De software is gratis. Metageek maakt analysers om draadloze netwerken te analyseren, de software is dus maar bijzaak voor hen. De andere software die je daar vindt heeft weinig zin als je niet over hun hardware beschikt.

Succes
      Thx, maar dit probeerde ik reeds met die access point zonder succes.
      Ik blijf erbij dat die 'stuk' aan het gaan was, ik heb nog al eens zoëen gehad.
      Nu staat er een msi router tussen en op 10minutjes was alles geklaard, kzit ernu mee op kanaal 10 (stelde de softw auto voor) en een wap2 encryptie.
      Op die wap kon ik zeer moeilijk inloggen en eens ik er een beveiliging opzette werkte het helemaal niet meer. Nu werkt alles tot dusver gladjes en perfect.......
      Ik heb zelfs pings van 20ms naar zweden, met die wap had ik er 200 naar.....telenet ....

mvg
      glenn
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

Comment

Working...
      X