Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

    Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
    als je wep wil gebruiken als beveiliging kan je beter geen beveiliging gebruiken.

    Gebruik op zijn minst wpa of wpa2 en kies een eigen passphrase. Veel veiliger.
    domme vraag nu......
    Hoe gebruik ik WAP ?
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

    Comment


    • #32
      Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

      Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
      domme vraag nu......
      Hoe gebruik ik WAP ?
      niet wap... wpa

      staat in je router bij wireless security.
      wpa is een encryptiemethode net zoals wep, maar dan beter.
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #33
        Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
        Als ik die WEP durf aan te zetten , dan kan ik nog wel verbinding maken met men netwerk
        maar 'acquiring ip' duurt dan ontzettend lang en werkt dan ook niet.
        Dan moet ik terug naar default en wep encriptie afzetten.
        Dit is normaal.. Als jij alleen nieuwe sloten koopt en geen sleutels kan je achteraf ook niet meer in je huisje.

        WEP en WPA zijn zoals reeds eerder gezegd vormen van beveiliging.
        Ten eerste zorgen ze ervoor dat je geen toegang krijgt tot het netwerk zonder de code te kennen.
        Ten tweede gaan ze er ook voor zorgen dat, wanneer je toegang hebt, alle data die draadloos tussen uw router en uw pc wordt verstuurd gecodeerd zal zijn.

        Dus jij schakelt wep nu uit, daarmee kan iedereen in de wijde omgeving op uw netwerk en als ze echt willen kunnen ze de data uitlezen die jij opvraagt via uw draadloos signaal.

        Dus...

        Ik doe mijn configuraties van mijn routers altijd het liefste op een machine die met een kabel is aangesloten op de router. Daar heb je namelijk niets met wep of wpa te maken
        vermits dit enkel draadloze beveiligingen zijn. Als je dan iets fout doet moet je niet de hele boel resetten.

        Je schakelt wpa of wpa2 in op uw router en kiest een algoritme. (AES of TKIP+AES)
        Uw WPA shared key mag je zelf kiezen maar maak het niet te makkelijk.
        Kies voor sterke wachtwoorden met hoofdletters, kleine letters, cijfers en speciale tekens. Als je dat gedaan hebt ga je dit opslaan in uw router.

        Dan moet je uw laptop ook van deze wijziging op de hoogte brengen, je hebt namelijk het slot veranderd, hij moet nog de sleutel hebben

        Het beste verwijder je uw huidige netwerkinstellingen volledig.
        Laptop even herstarten, controlecentrum van draadloze netwerken openen, uw eigen netwerk selecteren en op verbinden klikken.
        Als alles goed gaat gaat de pc zelf zien dat het wpa of wpa2 is en ook het algoritme zou correct gedetecteerd moeten worden, u rest alleen het wachtwoord in te geven dat je eerder als WPA shared key hebt ingegeven.
        Als alles goed is zou de pc daarna moeten verbinden en zijn instellingen onthouden.

        Voor de zekerheid even herstarten nog, werkt alles nog? ok, good job

        Als extra laag van beveiliging zou je achteraf in uw router de SSID broadcast kunnen uitschakelen. Dan staat die router daar niet voor de hele straat te roepen dat hij er is en hoe hij noemt, uw laptop weet dat al, dus die moet er niet meer naar zoeken.
        Buitenstaanders gaan zonder geavanceerde tools uw netwerk ook niet zien.

        Allez.. suc6
        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

        Comment


        • #34
          Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

          THX

          MAAR
          Weeral BANANEN, godver.
          Weer men signaal weg, stond nu op een ander kanaal, nog niks.

          Ik snap het niet meer, telkens het avond is heeft ier er last van.
          Kan ik dit probleem voor altijd nekken door de accespoint van telenet te vervangen door een router?
          Kan deze:

          Die msi router dan gewoon achter men fast ethernet switch van telenet ??

          Ben het echt beu dat dat draadloos er altijd uitvalt, hoe komt dat toch ?? Teveel verkeer in de omtrek 's avonds ofzo???




          thx
          Glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #35
            Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
            THX

            MAAR
            Weeral BANANEN, godver.
            Weer men signaal weg, stond nu op een ander kanaal, nog niks.

            Ik snap het niet meer, telkens het avond is heeft ier er last van.
            Kan ik dit probleem voor altijd nekken door de accespoint van telenet te vervangen door een router?
            Kan deze:

            Die msi router dan gewoon achter men fast ethernet switch van telenet ??

            Ben het echt beu dat dat draadloos er altijd uitvalt, hoe komt dat toch ?? Teveel verkeer in de omtrek 's avonds ofzo???




            thx
            Glenn
            Er schiet mij ineens iets te binnen... een vriend van mij had hetzelfde voor.

            Na lang zoeken bleek er een buurman te zijn die op een bepaald uur s'avonds een draadlooze camera aanzette die zijn voordeur in beeld bracht.
            Het toestel was iets chinees, via ebay gekocht, helemaal niet europees goedgekeurd.
            Niets anders dan miserie. Nu, die woont in nogal een dichte wijk waar iedereen iedereen kent.
            Buurman was zo vriendelijk iets anders te zoeken en iedereen was tevree
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

            Comment


            • #36
              Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
              Er schiet mij ineens iets te binnen... een vriend van mij had hetzelfde voor.

              Na lang zoeken bleek er een buurman te zijn die op een bepaald uur s'avonds een draadlooze camera aanzette die zijn voordeur in beeld bracht.
              Het toestel was iets chinees, via ebay gekocht, helemaal niet europees goedgekeurd.
              Niets anders dan miserie. Nu, die woont in nogal een dichte wijk waar iedereen iedereen kent.
              Buurman was zo vriendelijk iets anders te zoeken en iedereen was tevree
              lol
              Ik denk dat dat hier niet echt is men buur is 88

              Zou een router een 'sterker' signaal hebben en me kunnen helpen?
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • #37
                Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                Lees nu pas dat je een wireless access point hebt en geen router.. bon...

                Zou het niet kunnen zijn dat wanneer jij niet op je WAP kan iemand anders er ondertussen
                al op verbonden is??
                Kan je ergens een RX / TX status zien die zwaar aan het verzenden en ontvangen is wanneer jij niet op je WAP kan?
                Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                Comment


                • #38
                  Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                  Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                  Lees nu pas dat je een wireless access point hebt en geen router.. bon...

                  Zou het niet kunnen zijn dat wanneer jij niet op je WAP kan iemand anders er ondertussen
                  al op verbonden is??
                  Kan je ergens een RX / TX status zien die zwaar aan het verzenden en ontvangen is wanneer jij niet op je WAP kan?
                  Ik denk het niet want deze problemen kwamen ook al voor toen alles wel een encriptie had, en ik woon met niet teveel volk rond me, die zijn trouwens allemaal op pensioen .....
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

                  Comment


                  • #39
                    Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                    Ik denk het niet want deze problemen kwamen ook al voor toen alles wel een encriptie had, en ik woon met niet teveel volk rond me, die zijn trouwens allemaal op pensioen .....
                    Dan verdenk ik de WAP...
                    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                      Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                      Dan verdenk ik de WAP...
                      Ikzelf ook aangezien dit al de 2de is !!
                      In principe moet ik die toch door een router kunnen vervangen en men laptop via de router ipv via het access point laten surfen niet?
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

                      Comment


                      • #41
                        Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                        Ikzelf ook aangezien dit al de 2de is !!
                        In principe moet ik die toch door een router kunnen vervangen en men laptop via de router ipv via het access point laten surfen niet?
                        Yeps, zolang je een draadloze router aanschaft uiteraard
                        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                          Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                          Yeps, zolang je een draadloze router aanschaft uiteraard
                          voor al je hulp, ik denk dat ik dat ga doen, ben da gesukkel beu
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

                          Comment


                          • #43
                            Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                            WHOOOOOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOO

                            Juist een routerke van MSI gehaald......
                            In 15 minuten tijd:
                            - encrypted in WPA (volledig automatisch )
                            - netwerk opgezet op kanaal 10
                            - Surfsnelheden tot 2-3maal zo hoog als met die crappy acces point van telenet
                            - Pings rond de 10ms !!! was nog 200 deze morgen met de wap.

                            Zeer gebruiksvriendelijke router
                            GRAAAAAAAffffff
                            Aan allen dank voor de hulp en aan allen die met een telenet wireless access point van d-link zitten >>>>> ZWIER BUITEN


                            grtz
                            Glenn
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

                            Comment


                            • #44
                              Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                              Toch raar dat die dlink hier al 2 jaar zonder spanningsonderbreking blijft draaien op een dhcp server . Het gebeurt heel soms dat een bepaald type netwerkkaart juist de dlink niet pakt . heb dit nog maar een paar keer tegengekomen op een 1000 tal installs . **** Happens. Dat kom ik ook tegen met een linksys en netgear router. belangerijkste is dat het nu wel werkt en het kan evengoed zijn dat je die bij iemand anders zet deze ook perfect werkt
                              Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                              http://www.racenews.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                                Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                                Toch raar dat die dlink hier al 2 jaar zonder spanningsonderbreking blijft draaien op een dhcp server . Het gebeurt heel soms dat een bepaald type netwerkkaart juist de dlink niet pakt . heb dit nog maar een paar keer tegengekomen op een 1000 tal installs . **** Happens. Dat kom ik ook tegen met een linksys en netgear router. belangerijkste is dat het nu wel werkt en het kan evengoed zijn dat je die bij iemand anders zet deze ook perfect werkt
                                Dan zal ik de grote pech gehad hebben denk ik.
                                Want naast men netwerkkaart van men dell latitude heb ik nog een levelone usb netwerkstick gekocht en beide hebben dan blijkbaar problemen met die WAP.
                                Nuja, het werkt nu wel

                                Grtz
                                Glenn
                                Mijn site...
                                vandaelefotografie.be
                                * BD0916BE *

                                Comment

                                Working...
                                X