Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

    thx voor allle hulp maar
    NIKS gaat.
    Niet vanop de laptop, niet vanop de desktop niet met 192.168.0.50
    Niet in IE of FF, of met https ....
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

    Comment


    • #17
      Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

      je kunt hem wrs ook resetten met een pen of zo in dat gaatje duwen en dan wachten tot de lichtjes knipperen (maar wacht op iemand anders zijn bevestiging eer je dat doet )

      heb zelf ook nog nie veel D-links/linksysen gezien die goed werken maar kom, degenen die werken kom ik nie tegen omdat ze werken wrs haha. Ik heb zelf met belkin gewerkt en nu met een hele goedkope topcom (lekker wit).

      Inloggen doe je dus best met een eternetkabel, maar zie dan wel dat je bij Netwerkverbindingen ook daadwerkelijk verbinding hebt met ethernet he.
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment


      • #18
        Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

        Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
        je kunt hem wrs ook resetten met een pen of zo in dat gaatje duwen en dan wachten tot de lichtjes knipperen (maar wacht op iemand anders zijn bevestiging eer je dat doet )

        heb zelf ook nog nie veel D-links/linksysen gezien die goed werken maar kom, degenen die werken kom ik nie tegen omdat ze werken wrs haha. Ik heb zelf met belkin gewerkt en nu met een hele goedkope topcom (lekker wit).

        Inloggen doe je dus best met een eternetkabel, maar zie dan wel dat je bij Netwerkverbindingen ook daadwerkelijk verbinding hebt met ethernet he.
        Hangt ook van het model af, check de handleiding. Maar inderdaad, je kan die resetten. Je bent dan wel alle beveiligingsinstellingen kwijt. Zoek ook eerst het standaard paswoord van dat ding op, zodat je zeker bent dat je wel kan inloggen. Meestal is dat admin/admin of zoiets.

        -c

        -edit: ik heb zelf ook een d-link na een US robotics gehad te hebben. Die US Robotics gaf zeer veel problemen, maar waren opgelost na een firmware update. Kort daarna ging de voeding er wel aan. Schijnt ook een probleem te zijn met die dingen. De d-link werkt goed, maar die moet ik soms ook wel eens resetten. Zal eens moeten checken of zij ook een firmware update hebben voor dit ding.

        Comment


        • #19
          Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
          je kunt hem wrs ook resetten met een pen of zo in dat gaatje duwen en dan wachten tot de lichtjes knipperen (maar wacht op iemand anders zijn bevestiging eer je dat doet )

          heb zelf ook nog nie veel D-links/linksysen gezien die goed werken maar kom, degenen die werken kom ik nie tegen omdat ze werken wrs haha. Ik heb zelf met belkin gewerkt en nu met een hele goedkope topcom (lekker wit).

          Inloggen doe je dus best met een eternetkabel, maar zie dan wel dat je bij Netwerkverbindingen ook daadwerkelijk verbinding hebt met ethernet he.
          Ik heb hem al ongeveer een ZILLION keer gereset
          Ik raak niet ingelogd via een eternetkabel (men desktop steekt rechstreeks met zo'n kabel in de switch van telenet , dus voor de wap)

          argh
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #20
            Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
            thx voor allle hulp maar
            NIKS gaat.
            Niet vanop de laptop, niet vanop de desktop niet met 192.168.0.50
            Niet in IE of FF, of met https ....
            Normaalgezien is 't:

            - AP afzetten
            - AP afkoppelen van Telenet netwerk
            - Laptop intellen met fixed addres in de 192.168.0.xx range (dus bijvoorbeeld: 192.168.0.10, Subnet Mask: 255.255.255.0 Default Gateway: niet invullen)
            - laptop/pc via netwerk kabel verbinden met AP
            - AP opstarten
            - Een minuut of 5 a 10 wachten (die AP's zijn trage dingen en proberen eerste zelf een adres te krijgen via DHCP
            - Na die 5-tal minuten zou je vanop je laptop/pc het 192.168.0.50 adres moeten kunnen pingen.
            - Inloggen (dacht admin/admin of admin/blanco)

            Succes!

            Ow en als de config gedaan is, je laptop/pc terug op DHCP zetten.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #21
              Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Normaalgezien is 't:

              - AP afzetten
              - AP afkoppelen van Telenet netwerk
              - Laptop intellen met fixed addres in de 192.168.0.xx range (dus bijvoorbeeld: 192.168.0.10, Subnet Mask: 255.255.255.0 Default Gateway: niet invullen)
              - laptop/pc via netwerk kabel verbinden met AP
              - AP opstarten
              - Een minuut of 5 a 10 wachten (die AP's zijn trage dingen en proberen eerste zelf een adres te krijgen via DHCP
              - Na die 5-tal minuten zou je vanop je laptop/pc het 192.168.0.50 adres moeten kunnen pingen.
              - Inloggen (dacht admin/admin of admin/blanco)

              Succes!

              Ow en als de config gedaan is, je laptop/pc terug op DHCP zetten.
              WOW das totaal iet anders
              Zal ik eens proberen ze
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • #22
                Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                En maar telenet afbreken dat het niet werkt... in het verhaal is het duidelijk dat er veel toch nie teveel van netwerken kennen .............. Access point moet volgens mij altijd via fixed ip gebeuren !!!! pak maar 192.168.0.55. en als wpa niet werkt schakel maar over naar wep en eventueel ander kanaal. Heb dit ook al paar keer tegengekomen bij klanten en het is pc/ruimte afhankelijk. Telenet kan instellen op uw pc en na uur werkt het niet meer. Probleem, niet bij telenet en niet bij u . de combinatie van de 2. Wat settings veranderen en probleem is opgelost
                Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                http://www.racenews.be

                Comment


                • #23
                  Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                  Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                  En maar telenet afbreken dat het niet werkt... in het verhaal is het duidelijk dat er veel toch nie teveel van netwerken kennen .............. Access point moet volgens mij altijd via fixed ip gebeuren !!!! pak maar 192.168.0.55. en als wpa niet werkt schakel maar over naar wep en eventueel ander kanaal. Heb dit ook al paar keer tegengekomen bij klanten en het is pc/ruimte afhankelijk. Telenet kan instellen op uw pc en na uur werkt het niet meer. Probleem, niet bij telenet en niet bij u . de combinatie van de 2. Wat settings veranderen en probleem is opgelost
                  Dat ze er bij telenet dan een deftige uitleg aan geven he, ik breek ze niet af, maar ze schepen me wel af met een betaalnummer voor ettelijke minuten en GEEN oplossing of mogelijke uitleg.
                  Heb die helpdesk niet 1 keer horen zeggen dat ik misschien betere of andere settings moest gebruiken, nog straffer, toen de wap vervangen werd door telenet (want dit is men 2de wap) dan zei die kerel dat er echt wel iets aan haperde en dat ze al verscheidene kapotte waps hadden............
                  Nou dan denk een mens toch snel dat deze wap ook naar de haaien aan het gaan is....
                  Ik ga morgen verschillende settings uitproberen als ik er inraak.

                  Alvast bedankt aan iedereen voor de reacties


                  grtz
                  glenn
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                    FWIW .. de meeste router/waps die ik gezien en geconfig'd heb zitten met factory default niet in een 192.168.0.x domein maar in 192.168.1.x ttz uw router zit dan op 192.168.1.1 ... en afhankelijk van uw "proxy" instellingen kan uw pc nogal wat rondjes draaien voor hij die lokale bestemming ook daadwerkelijk vindt
                    .. en ik heb nooit problemen met routers WiFi or otherwise ... behalve als ze kapot zijn natuurlijk ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Normaalgezien is 't:

                      - AP afzetten
                      - AP afkoppelen van Telenet netwerk
                      - Laptop intellen met fixed addres in de 192.168.0.xx range (dus bijvoorbeeld: 192.168.0.10, Subnet Mask: 255.255.255.0 Default Gateway: niet invullen)
                      - laptop/pc via netwerk kabel verbinden met AP
                      - AP opstarten
                      - Een minuut of 5 a 10 wachten (die AP's zijn trage dingen en proberen eerste zelf een adres te krijgen via DHCP
                      - Na die 5-tal minuten zou je vanop je laptop/pc het 192.168.0.50 adres moeten kunnen pingen.
                      - Inloggen (dacht admin/admin of admin/blanco)

                      Succes!

                      Ow en als de config gedaan is, je laptop/pc terug op DHCP zetten.
                      Dit werkt tot op een bepaald niveau, ik kan inloggen nu en het kanaal veranderen.
                      Alleen als ik wil saven dan gaat het niet dan gaat hij 'offlin' ofzo en toont een boodschap 'offlinemodus'. Het wap program verdwijnt en als ik daar terug op aanlog staat hij natuurlijk terug op de oude '6' waarde van kanaal.......


                      enig idee?
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

                      Comment


                      • #26
                        Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                        Dit werkt tot op een bepaald niveau, ik kan inloggen nu en het kanaal veranderen.
                        Alleen als ik wil saven dan gaat het niet dan gaat hij 'offlin' ofzo en toont een boodschap 'offlinemodus'. Het wap program verdwijnt en als ik daar terug op aanlog staat hij natuurlijk terug op de oude '6' waarde van kanaal.......


                        enig idee?
                        Ik zou denken een script die niet werkt via je browser ofzo. Probeer eens met een andere browser?
                        Die zaken kun je normaliter ook allemaal instellen via een telnet sessie, maar die uitleg ga'k u besparen aangezien het allemaal commandline is.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #27
                          Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                          Dit werkt tot op een bepaald niveau, ik kan inloggen nu en het kanaal veranderen.
                          Alleen als ik wil saven dan gaat het niet dan gaat hij 'offlin' ofzo en toont een boodschap 'offlinemodus'. Het wap program verdwijnt en als ik daar terug op aanlog staat hij natuurlijk terug op de oude '6' waarde van kanaal.......


                          enig idee?
                          Is er geen autoscan optie die je moet uitvinken?

                          -c

                          Comment


                          • #28
                            Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Ik zou denken een script die niet werkt via je browser ofzo. Probeer eens met een andere browser?
                            Die zaken kun je normaliter ook allemaal instellen via een telnet sessie, maar die uitleg ga'k u besparen aangezien het allemaal commandline is.
                            Niet in IE of niet in firefox, argghhhh
                            Kom altijd terug op die 'offline' modus
                            Bij IE ook de auto via browser afgezet
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

                            Comment


                            • #29
                              Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd


                              Ok werkt nu wel.
                              Met IE en firefox, het probleem ligt aan men WEP encriptie blijkbaar...
                              Nu zit ik zonder te surfen (dus wep af) en op een ander kanaal (chan 9)
                              Snelheid is top momenteel.
                              Als ik die WEP durf aan te zetten , dan kan ik nog wel verbinding maken met men netwerk
                              maar 'acquiring ip' duurt dan ontzettend lang en werkt dan ook niet.
                              Dan moet ik terug naar default en wep encriptie afzetten.

                              Kan dat zijn omdat men laptop al wat ouder is?
                              Of zorgt die WEP meer voor problemen met een d-link AP ?

                              Glenn
                              Mijn site...
                              vandaelefotografie.be
                              * BD0916BE *

                              Comment


                              • #30
                                Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                                als je wep wil gebruiken als beveiliging kan je beter geen beveiliging gebruiken.

                                Gebruik op zijn minst wpa of wpa2 en kies een eigen passphrase. Veel veiliger.
                                Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                                Comment

                                Working...
                                X