Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaan we onder de 8000 vandaag?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    2.1.2 Kies de juiste rubriek

Wil je eens alleen maar een leuke foto laten zien zonder dat je er een technisch oordeel over wil hebben: plaats die dan in het forumonderdeel 'Fotofun' of de Beginnershoek.
    grt,bouk.
    Fotofun omschrijving:
    "Forum voor het tonen van uw grappigste foto's of bloopers. Fotografie met een knipoog."

Beginnershoek omschrijving:
    "Forum voor het tonen van uw éérste foto's of leuke snapshots welke je niet direct ter beoordeling wil aanbieden."

Mijn foto's zijn noch grappig, noch ben ik een beginner.
    Laat de crew en mods mijn mening maar beoordelen.
    Wat jou betreft; een citaat van pg. 2:

Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
    en het komma-neuken wat het reglement betreft door Jan en klein Pierke als niet-moderatoren.
    Last edited by Jochen; 23 juni 2013, 18:40.
    http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      Jochen,

We kennen elkaar al héél lang ..., je reply is dus niet gelezen als kritiek of aanval

Dat van die bestuursleden en mods en die kritiek, dat is achterhaald. Er wordt geluisterd naar wat de leden zeggen en we maken er zelfs een platform voor.
      Dat is niet hetzelfde als ingaan op alle voorstellen. Dat is onrealistisch en hebben mensen in het verleden vaak niet willen begrijpen.

Bd zou veel groter kunnen zijn, daar heb je gelijk in. De vraag is uiteraard of dat wel wenselijk is, maar dat is wat anders.
      Om groter te (kunnen) zijn zouden we meer medewerkers nodig hebben dan we nu hebben - en die vinden we niet makkelijk, ondanks herhaalde oproepen.
      Vandaar dat het partnership met SHOOT zo belangrijk is/was mét behoud van de eigen identiteit en onafhankelijkheid.

BD heeft ook nood aan verjonging - maar weinigen voelen zich geroepen om hieraan mee te werken om diverse redenen eigen aan het huidig tijdsbeeld.
      We hebben prachtige doelstellingen, een geweldig internetplatform en de (kleine) groep van medewerkers van nu zijn heel enthousiaste en energierijke, luisterende mensen, bereid om hun ervaring te delen met anderen.
      Als dat die ene keer eens misloopt, dan mag dat zeker geen veralgemening zijn.

Kortom, we gaan naar 15 jaar BD en het bestuur is wel degelijk bezig met "BeeDeetwintigvijftien" en de toekomstdoelstellingen, en dat samen met SHOOT.
      Als BD nu ook nog eens "twintigvijtien" medewerkers kon vinden, dan hadden die allemaal al een taak
      En als je terugkijkt op die 14 jaar BD, dan is er onmiskenbaar toch een hele weg afgelegd ...

PS Ik voel me nog jong

Jaja
      Hey Jacques,

Het feit dat BD achteruit boert wil toch wel zeggen dat er iets fout loopt. En wat de antwoorden van mods, maar nu ook van jou, betreft: het lijkt wel alsof jullie nog steeds in de ontkenningsfase blijven zitten. Ik trek héél andere conclusies dan jij. Over dat "platform" om te luisteren naar leden bvb.

Mvg,

J.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        Over foto-topics in het bijzonder;
        - Kliekjesvorming is er altijd, op elk forum. Maar of die hier meer uitgesproken is dan op een ander? Ik ga het in ieder geval niemand kwalijk nemen als ze niet reageren op mijn foto's om dat ik zélf niet reageer op die van hun. Ze hebben namelijk gelijk! Ik heb daar meestal de tijd niet voor. Moest BD over een systeem beschikken met een simpele "like" button zoals 500px, dan zou dat al veel beter lukken.
        - Die overdreven focus op het technische is echter niet te ontkennen. Persoonlijk vind ik dit het meest spijtige aan de huidige gang van zaken. Ik fotografeer namelijk voor het plezier, en ik wil dat plezier graag delen met gelijkgezinden. Dat mijn foto's niet technisch perfect zijn, dat is omdat ik in eerste instantie natuurgids ben, en geen professioneel fotograaf. Terzijde; ik zou trouwens die mannen hun job niet willen. Kortom; ik laat graag foto's zien van dingen waar ik zélf veel geniet van heb gehad. En ik toon ook liever wat het niveau is dat je zélf kan en mag verwachten van je eigen foto's als je zélf ook op safari gaat. Daarom post ik méér dan de vijf of tien perfecte foto's waar elke safarist wel mee naar huis komt per reis.
        - Belangrijker is het gevolg van deze overdreven technische focus. Ik ben de tel kwijt van de Vlaamse mensen die hun foto's laten zien op andere (soms safari-gerelateerde) sites, maar niet hier. Als ik hun vraag "waarom niet op BD?" is hun antwoord steevast "omdat mijn shots daar het niveau van National Geographic moeten halen". Ik weet niet of dit in andere disciplines zo is, maar ik vermoed van wel. Niet elke modelfotograaf heeft toch de behoefte om Vogue-plaatjes af te leveren? Misschien komt het wel simpelweg neer op dit; er is op BD geen plaats waar je fotos kan tonen voor het plezier, zonder dat je commentaar behoeft. Elke foto moet en zal beoordeeld worden. Er zijn zelfs twee fora daarvoor, per categorie. Misschien zit daar het onevenwicht?

Ciao,

J.
        Ik ben het niet eens met 'de overdreven technische focus'. Deze commentaren hebben mij juist geholpen om een betere fotograaf te worden. Met 'dat is best een leuke foto', 'proficiat!' of 'wat kijkt deze leuk' ben je niet veel. Schouderklopjes zijn leuk om te krijgen, maar ze maken je geen betere fotograaf, constructieve kritiek wel. Mensen die reageren met 'omdat mijn shots daar het niveau van National Geographic moeten halen' kunnen mijns inziens niet tegen kritiek of willen enkel positieve commentaar krijgen als ze een foto posten. In elk subforum kan je kiezen tussen 'Fotobeoordeling' en 'Showcase'. Dat vind ik prima, persoonlijk. Sommige van je foto's zullen goed genoeg zijn om van showcase niveau te zijn, anderen niet, maar toch nog leuk genoeg om te laten zien, deze kan je dus prima in fotobeoordeling posten lijkt mij.

Ik post persoonlijk mijn foto's op BD (en andere fora) om tips te krijgen van andere fotografen, niet voor de 'schouderklopjes', die krijg je al genoeg via 500px, flickr en van familie en vrienden. Op die manier leer je weinig bij. Zo zie ik best een groot verschil tussen mijn eerste vogelfoto's en die ik nu maak. Dat is deels dankzij commentaar op foto's via BD, mensen die mij tips gegeven hebben via privéberichten etc.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Jochen,

Wat bedoel je precies met "achteruit boert"?
          We hebben nog nooit zoveel pageviews gehad als nu (metriweb meting), het aantal VZW-leden zit op zijn hoogst ... Dat zijn objectieve gegevens.
          Voor de rest zijn het bijna allemaal subjectieve elementen of elementen waarop we geen of weinig vat hebben (zoals het aantal "actieve leden")

En die ontkenningsfase Jochen, dat is maar net hoe je dat interpreteert ... Twee mensen, twee interpretaties ... BD ontkent helemaal niets ...
          Na elke AV is er bv. tijd voorzien voor "face to face" communicatie waarbij het bestuur geen enkele vraag of antwoord uit de weg gaat.

Tot slot mag je zelf eens een aantal plakken op het aantal mensen dat op dit moment BD draaiende houdt ... (op alle vlakken).

Maar goed, respect voor elke mening - al zijn ze dan verschillend.

Jaja

Hey Jacques,

Het feit dat BD achteruit boert wil toch wel zeggen dat er iets fout loopt. En wat de antwoorden van mods, maar nu ook van jou, betreft: het lijkt wel alsof jullie nog steeds in de ontkenningsfase blijven zitten. Ik trek héél andere conclusies dan jij. Over dat "platform" om te luisteren naar leden bvb.

Mvg,

J.
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Sinds meer dan 2 jaar zit/post ik hier op het forum, Het bedroefd mij dat de verzuring ook hier toeslaat. Waar gaat het hier eigenlijk over. 'Leef en laat leven'zou ik zeggen !
            Ik ben hier al vergruist geweest ben hier al bewierookt.
            Ik heb hier al moeten wenen en heb hier al hartelijk moeten lachen.
            Heb hier mensen weten bijkomen en heb hier mensen weten wegvallen. En ja sommigen omdat ze de mentaliteit niet meer aankonden.Zelf heb ik me niet laten verjagen maar wel de aangeboden mogelijkheid om iemand te negeren gebruikt en nog gebruik.
            Maar bovenal heb ik hier al héél veel geleerd! Mijn hobby werd een passie !
            En ik werd vzw lid.
            Ken hier niemand persoonlijk dus vriendjes politiek ken ik hier ook niet.
            Vind dat dit topic veel lucht bevat en stillaan een eigen leven gaat leiden!
            Ik wil bij deze mijn respect betuigen aan de mensen die heel dit BD forum in goede banen leiden. Dank voor aangeboden kansen!
            vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
              Sinds meer dan 2 jaar zit/post ik hier op het forum, Het bedroefd mij dat de verzuring ook hier toeslaat. Waar gaat het hier eigenlijk over. 'Leef en laat leven'zou ik zeggen !
              Ik ben hier al vergruist geweest ben hier al bewierookt.
              Ik heb hier al moeten wenen en heb hier al hartelijk moeten lachen.
              Heb hier mensen weten bijkomen en heb hier mensen weten wegvallen. En ja sommigen omdat ze de mentaliteit niet meer aankonden.Zelf heb ik me niet laten verjagen maar wel de aangeboden mogelijkheid om iemand te negeren gebruikt en nog gebruik.
              Maar bovenal heb ik hier al héél veel geleerd! Mijn hobby werd een passie !
              En ik werd vzw lid.
              Ken hier niemand persoonlijk dus vriendjes politiek ken ik hier ook niet.
              Vind dat dit topic veel lucht bevat en stillaan een eigen leven gaat leiden!
              Ik wil bij deze mijn respect betuigen aan de mensen die heel dit BD forum in goede banen leiden. Dank voor aangeboden kansen!
              Sien, ik denk(bijna zeker) dat U een heel lief/goed mens bent Wil niet zeggen dat ik je werk hier niet meer kritisch in de toekomst ga volgen

Comment

Hey Jacques,

Sorry voor een late reply.

Inderdaad, mijn mening is maar een mening. Ik reageer maar op wat ik zie op dit forum, en op wat ik hoor over de meetings. Maar dat kan fout zijn, of een foute interpretatie van mij zijn. Hopelijk blijft het de "goeie" richting uit gaan dan hee (als dit de richting is dat BD uit wil). No pun intended! Eerlijk waar niet.

Mvg,

J.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                  Ik ben het niet eens met 'de overdreven technische focus'. Deze commentaren hebben mij juist geholpen om een betere fotograaf te worden. Met 'dat is best een leuke foto', 'proficiat!' of 'wat kijkt deze leuk' ben je niet veel. Schouderklopjes zijn leuk om te krijgen, maar ze maken je geen betere fotograaf, constructieve kritiek wel. Mensen die reageren met 'omdat mijn shots daar het niveau van National Geographic moeten halen' kunnen mijns inziens niet tegen kritiek of willen enkel positieve commentaar krijgen als ze een foto posten. In elk subforum kan je kiezen tussen 'Fotobeoordeling' en 'Showcase'. Dat vind ik prima, persoonlijk. Sommige van je foto's zullen goed genoeg zijn om van showcase niveau te zijn, anderen niet, maar toch nog leuk genoeg om te laten zien, deze kan je dus prima in fotobeoordeling posten lijkt mij.

Ik post persoonlijk mijn foto's op BD (en andere fora) om tips te krijgen van andere fotografen, niet voor de 'schouderklopjes', die krijg je al genoeg via 500px, flickr en van familie en vrienden. Op die manier leer je weinig bij. Zo zie ik best een groot verschil tussen mijn eerste vogelfoto's en die ik nu maak. Dat is deels dankzij commentaar op foto's via BD, mensen die mij tips gegeven hebben via privéberichten etc.
                  Het hangt er van af hoe je dit beziet. Wat is een "betere foto"? Misschien heb je helemaal geen betere foto leren maken, maar alleen maar conformisme geleerd. Grappig dat je vogelfotografie aanhaalt. Deze evenaart hier studio fotografie; optimale controle proberen te verkrijgen op je subject. Een schuilhut, een strategisch geplaatste tak, een egale achtergrond, en lokkertjes (voederplank) net buiten beeld. Ik zeg niet dat er iets fout is met deze plaatjes. Integendeel; ze zijn fantastisch. Maar er staat bijna niets anders meer op het natuurforum. Nou ja, het is tegenwoordig iets beter. Nu het wat zomert is de voederplank minder in trek, en zie ik ook veel vogels in de vlucht. Maar heb je je dit al afgevraagd; waarom die overdreven focus op vogels? Van alle pics op de 1e pagina van Dieren-Showcase zijn er slechts vier geen vogel ...waarvan twee shots van mij. Ik kan dit maar op één manier uitleggen; conformisme.

Pas op; ik zeg niet dat kritiek op plaatjes geen nut heeft. Ik zeg dat die kritiek steeds dezelfde is. En dat het de niet-conformistische plaatjes zijn die kritiek krijgen. De rest krijgt "schouderklopjes".

Om een paar voorbeelden van mezelf te geven;
                  - Een shot van een neushoorn met zeer jong kalf, een pic die werd gevraagd voor een artikel in de NY Times, werd hier als ondermaats beschouwd wegens een rommelige achtergrond. De thread verdween de dieperik in met amper twee commentaren.
                  - Op een shot van drie olifanten die recht op me toelopen was de commentaar "je horizon staat scheef". Inderdaad, achter hen loopt de grond schuin opwaarts. Maar als ik die "horizon" zou rechtzetten, dan zouden de olifanten scheef op me toelopen, alsof ze dronken zijn.
                  - Een shot van een vuile, berookte en warme avondlucht werd hier bestempeld als "kapot geprocessed". Terwijl ik niks met de pic heb gedaan. 't Is gewoon dat die shot afwijkt van de norm, nl. de koude kale, noorderse luchten van bij ons.

Ik kan nog een half uurtje doorgaan, maar het gaat niet om mijn pics hee. Om eerlijk te zijn; ik "zeur" er hier nu wel over in deze thread, maar in feite kunnen die commentaren me niets schelen (al verduidelijk ik soms wel). Waar het om gaat is om de pics die hier niet meer staan. Omdat men geen zin meer heeft om ze nog te posten. Er is toch geen waardering (waarmee ik niet bedoel; waardering in de vorm van "schouderklopjes").

Mvg,

J.

Comment

Het hangt er van af hoe je dit beziet. Wat is een "betere foto"? Misschien heb je helemaal geen betere foto leren maken, maar alleen maar conformisme geleerd. Grappig dat je vogelfotografie aanhaalt. Deze evenaart hier studio fotografie; optimale controle proberen te verkrijgen op je subject. Een schuilhut, een strategisch geplaatste tak, een egale achtergrond, en lokkertjes (voederplank) net buiten beeld. Ik zeg niet dat er iets fout is met deze plaatjes. Integendeel; ze zijn fantastisch. Maar er staat bijna niets anders meer op het natuurforum. Nou ja, het is tegenwoordig iets beter. Nu het wat zomert is de voederplank minder in trek, en zie ik ook veel vogels in de vlucht. Maar heb je je dit al afgevraagd; waarom die overdreven focus op vogels? Van alle pics op de 1e pagina van Dieren-Showcase zijn er slechts vier geen vogel ...waarvan twee shots van mij. Ik kan dit maar op één manier uitleggen; conformisme.

Pas op; ik zeg niet dat kritiek op plaatjes geen nut heeft. Ik zeg dat die kritiek steeds dezelfde is. En dat het de niet-conformistische plaatjes zijn die kritiek krijgen. De rest krijgt "schouderklopjes".

Om een paar voorbeelden van mezelf te geven;
                    - Een shot van een neushoorn met zeer jong kalf, een pic die werd gevraagd voor een artikel in de NY Times, werd hier als ondermaats beschouwd wegens een rommelige achtergrond. De thread verdween de dieperik in met amper twee commentaren.
                    - Op een shot van drie olifanten die recht op me toelopen was de commentaar "je horizon staat scheef". Inderdaad, achter hen loopt de grond schuin opwaarts. Maar als ik die "horizon" zou rechtzetten, dan zouden de olifanten scheef op me toelopen, alsof ze dronken zijn.
                    - Een shot van een vuile, berookte en warme avondlucht werd hier bestempeld als "kapot geprocessed". Terwijl ik niks met de pic heb gedaan. 't Is gewoon dat die shot afwijkt van de norm, nl. de koude kale, noorderse luchten van bij ons.

Ik kan nog een half uurtje doorgaan, maar het gaat niet om mijn pics hee. Om eerlijk te zijn; ik "zeur" er hier nu wel over in deze thread, maar in feite kunnen die commentaren me niets schelen (al verduidelijk ik soms wel). Waar het om gaat is om de pics die hier niet meer staan. Omdat men geen zin meer heeft om ze nog te posten. Er is toch geen waardering (waarmee ik niet bedoel; waardering in de vorm van "schouderklopjes").

Mvg,

J.
                    Jochen, hier herken ik je in.
                    Maar, dit is nu éénmaal eigen aan de mens om "objectief", (laat ons niet lachen" te oordelen.
                    1) Ik heb nog maar zelden een portretfoto gezien van een door leeftijd en hard leven getijsterde huid, oudere dame of heer. Soms lukt dat wel, maar de waardering voor de huid verzeepte schones loopt er vaak zo af en dan is het eerder de vraag of het komt omdat we geil worden en dromen gaan ... Ik probeer bij fotografie realiteit weer te geven en minder fantasmen.
                    2) Foto's van zeldzaamheden zoals een parende roze olifant aan de stranden van de Noordpool in volle zomer scoren imens hoog, ook al is de foto dan onscherp, .... Het wouw-effect zit dan in het unieke zeldzame beeld en minder in de fotografische kwaliteit. The right place at the right time.

Voor mij is fotografie het vastleggen van een emotie. Ik vind iets mooi (emotionele ervaring) en wil dit vast leggen. Indien later toeschouwers snappen wat mijn emotionele ervaring op het moment van de opname was, dan lijkt mijn opdracht, vastleggen van de momentopname van een gevoel geslaagd. Raar, maar vaak wordt de foto dan ook als goed ervaren.
                    Als hij technisch (voor de techneuten) dan nog goed zit komt er nog een schouderklopje bij

Maar we wijken af van het onderwerp. TS had het over een dalend aantal leden. Wij zijn nu bezig met de waarde van de foto. Of beiden een verband hebben met elkaar. Best wel, maar dat duidt dan enkel maar naar ingesteldheid van de leden. Zijn we egotrippers die steeds die "mooi, scherp beeld", "Prachtig" nodig hebben of zijn we zijn we meer gedien met een negatieve opbouwende kritiek ? Of vinden we het leuk iemand af te breken of iemand zonder enige argumentatie ook de hemel in te prijzen ?
                    Hier alleen kan het betrokken lid een antwoord op geven, maar als de twee uitersten elkaar ontmoeten botst het veelal. Dit is trouwens ook de reden waarom ik zelden nog post en nog minder kommentaren geef.

Zoals jij en vele anderen, neem ik foto's voor mijn plezier. Ik geniet er van en als ik dan jaren later naar de oudere beelden kijk geniet ik daar nog meer van. Evolutie, gevoelens, herinneringen en dan is de ontvangen kommentaar al lang bijzaak, verloren, vergeten. Ik verzamel beelden en daarmee gaand herinneringen. In mijn database vind ik echter geen enkele ontvangen of geleverde kommentaar terug. Heb ik ook niet nodig.

PS. En zet aub die horizon niet horizontaal. Er zijn nu éénmaal plaatsen waar die ook in realiteit niet horizontaal is. Zolang het beelscherm niet nat wordt is er geen vuiltje aan de lucht (eventueel wel even de sensor kuisen moest dit zich voor doen)
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

Comment

Hey Purlut,

Yup, je snapt hem.

By the way, ik heb niets tegen kritiek geven hee. Er moet zeker zo'n plaats zijn op BD waar mensen dit kunnen doen!

Maar mijn idee is eerder; waarom dit zwart-wit beeld?
                      Waarom kunnen niet beide; een forum voor kritiek, en eentje waar dat niet hoeft?
                      Het is waar, "oohs en aahs" daar heb je niet veel aan om te leren. Maar wat als je "bijleren" niet je bedoeling is? Wat als je gewoon wil posten voor de fun?

Bottom line van dit allemaal; misschien is die zuivere beoordeling-invalshoek wel een bron van verzuring.

Mvg,

J.

Comment

..... Maar wat als je "bijleren" niet je bedoeling is? Wat als je gewoon wil posten voor de fun?
                        zie #118.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                          Jochen, hier herken ik je in.
                          Maar, dit is nu éénmaal eigen aan de mens om "objectief", (laat ons niet lachen" te oordelen.
                          1) Ik heb nog maar zelden een portretfoto gezien van een door leeftijd en hard leven getijsterde huid, oudere dame of heer. Soms lukt dat wel, maar de waardering voor de huid verzeepte schones loopt er vaak zo af en dan is het eerder de vraag of het komt omdat we geil worden en dromen gaan ... Ik probeer bij fotografie realiteit weer te geven en minder fantasmen.
                          2) Foto's van zeldzaamheden zoals een parende roze olifant aan de stranden van de Noordpool in volle zomer scoren imens hoog, ook al is de foto dan onscherp, .... Het wouw-effect zit dan in het unieke zeldzame beeld en minder in de fotografische kwaliteit. The right place at the right time.

Voor mij is fotografie het vastleggen van een emotie. Ik vind iets mooi (emotionele ervaring) en wil dit vast leggen. Indien later toeschouwers snappen wat mijn emotionele ervaring op het moment van de opname was, dan lijkt mijn opdracht, vastleggen van de momentopname van een gevoel geslaagd. Raar, maar vaak wordt de foto dan ook als goed ervaren.
                          Als hij technisch (voor de techneuten) dan nog goed zit komt er nog een schouderklopje bij

Maar we wijken af van het onderwerp. TS had het over een dalend aantal leden. Wij zijn nu bezig met de waarde van de foto. Of beiden een verband hebben met elkaar. Best wel, maar dat duidt dan enkel maar naar ingesteldheid van de leden. Zijn we egotrippers die steeds die "mooi, scherp beeld", "Prachtig" nodig hebben of zijn we zijn we meer gedien met een negatieve opbouwende kritiek ? Of vinden we het leuk iemand af te breken of iemand zonder enige argumentatie ook de hemel in te prijzen ?
                          Hier alleen kan het betrokken lid een antwoord op geven, maar als de twee uitersten elkaar ontmoeten botst het veelal. Dit is trouwens ook de reden waarom ik zelden nog post en nog minder kommentaren geef.

Zoals jij en vele anderen, neem ik foto's voor mijn plezier. Ik geniet er van en als ik dan jaren later naar de oudere beelden kijk geniet ik daar nog meer van. Evolutie, gevoelens, herinneringen en dan is de ontvangen kommentaar al lang bijzaak, verloren, vergeten. Ik verzamel beelden en daarmee gaand herinneringen. In mijn database vind ik echter geen enkele ontvangen of geleverde kommentaar terug. Heb ik ook niet nodig.

PS. En zet aub die horizon niet horizontaal. Er zijn nu éénmaal plaatsen waar die ook in realiteit niet horizontaal is. Zolang het beelscherm niet nat wordt is er geen vuiltje aan de lucht (eventueel wel even de sensor kuisen moest dit zich voor doen)
                          Idem hier. Ik post nooit een foto, tenzij er om één of andere reden naar gevraagd wordt. Mijn foto's beoordeel ik zelf en leer uit mijn fouten. Iemand anders foto's beoordelen doe ik evenmin omdat ik zelf niet voldoende technische achtergrond heb om dat te doen. Mijn foto's zijn voor mij ook herinneringen aan wat ik met mijn eigen ogen op dat moment waarnam en wil vastleggen omdat het mij boeide of ik er een emotionele waarde aan kon koppelen. Momenteel spelen mijn kleinkinderen hierbij een zeer belangrijke rol, en voor mij behoort dit tot mijn privésfeer en enkel toegankelijk voor intimi.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            ... Ik post nooit een foto..
                            Mijn foto's beoordeel ik zelf en leer uit mijn fouten.
                            Iemand anders foto's beoordelen doe ik evenmin omdat ik zelf niet voldoende technische achtergrond heb om dat te doen...........
                            waarom dan lid geworden van een fotosite.?
                            grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              waarom dan lid geworden van een fotosite.?
                              grt,bouk.
                              Het is maar hoe je een fotosite gaan interpreteren. Ik post amper foto's en toch neem ik er hopen. Fotografie is voor mij iets persoonlijks, een uitlaatklep om "het kopke leeg te maken van werk" en wel door dierenfotografie.
                              Waarom kom ik hier dan wel? Ik leer elke dag nog iets bij en daarom niet noodzakelijk over fotografie an sich maar dat is een andere discussie. Als ik denk met mijn beperkte kennis een bijdrage kan leveren in een discussie zal ik dat doen, anders laat ik liever mijn meerdere aan het woord. Liever zwijgen dan kortzeggende en nietszeggende posts te schrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                ...... Ik post amper foto's ...
                                klopt en wij maar wachten..!
                                (Zoals gezegd, allen bedankt voor jullie reactie Morgen volgt er een nieuwe )
                                grt,bouk.

Comment

Working...
                                X