Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaan we onder de 8000 vandaag?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    Maar ik ben er tegen om de deur open te zetten voor PULP(...)
    Die deur staat m.i. al heel lang open.
    Het is ook maar net hoe je 'pulp' definieert.
    En ach, misschien ben ik een pulpliefhebber, het zij zo.

    Comment


    • #77
      Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

      Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
      Hey juppekes

      De laatste dagen is het aantal actieve leden aan het dalen

      Als het zo voort gaat zitten we vandaag onder de 8000 actieve leden.

      EDIT: Om 9u00 7999 actieve leden
      Momenteel nog 6582 ...benzineprijs blijft stijgen,aantal leden blijft dalen. Crisis zeker ?
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #78
        Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

        Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
        en het komma-neuken wat het reglement betreft door Jan en klein Pierke als niet-moderatoren. .
        Zeker als dit als eerste reactie op je post komt en er voor de rest niks over de foto zelf gezegd wordt werkt dat idd héél motiverend

        Comment


        • #79
          Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          Akkord, maar niet ten koste van kwaliteit. Want een forum met 995 op de 1000 foto's gsm-snapshot-pulp, daar is ook niks aan [...] Maar ik ben er tegen om de deur open te zetten voor PULP, want dat zitten jullie hier te verdedigen.
          Dus zonder de foto te zien noem jij elk beeld met een gsm 'pulp'.

          Toestel is van ondergeschikt belang.

          Ik zie hier even veel pulp met high-end toestellen.

          EXIF interesseert mij niet.

          Het beeld moet spreken.

          Het is niet verwonderlijk dat er zo veel op techniciteit gehamerd wordt: of een foto 'mooi' of 'goed' is hangt voor een stuk van smaak af. Techniek is objectiever. Iedereen kan het erover eens worden dat een deel van een foto 'uitgebrand' is. Forumleden zeggen dat dan ook graag. Het is vaak het enige zinnige dat ze kunnen zeggen, want de rest (inhoud, esthetiek) is voor discussie vatbaar en discussiëren doen we niet graag. Stel je voor dat we plots zouden beseffen dat onze foto's eigenlijk op niets trekken. Nee nee, discussiëren doen we niet. Liever zagen dat het diafragma iets kleiner mocht (op basis van de EXIF natuurlijk, naar de foto kijken doen we niet) en het histogram iets meer naar rechts mocht (nacht- of dagopname maakt niet uit, dat histogram zal rechts staan).

          Comment


          • #80
            Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

            Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
            Toestel is van ondergeschikt belang.

            Ik zie hier even veel pulp met high-end toestellen.

            EXIF interesseert mij niet.

            Het beeld moet spreken.
            Aha bijna exact hetzelfde zei ik een uur geleden of zo in dit topic.
            Mijn reactie daar was niet ruziestokend of kwetsend, maar bedoeld om eens over na te denken.
            Maar dat was buiten de mod gerekend, na een paar minuten was mijn reactie al in het geniep verwijderd.
            Begrijpe wie kan.
            Zoals ik ook al eerder meermaals heb gezegd: op BD mag je niet buiten de lijntjes kleuren.
            Elk dissident geluid wordt afgestraft.
            Wat een gemiste kans toch.

            = = = = =

            benieuwd of deze reactie mag blijven staan ...
            Last edited by Control-Z; 7 april 2012, 16:15. Reden: benieuwd

            Comment


            • #81
              Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

              Zolang het beschaafd blijft zie ik niet in waarom deze berichten in rook zouden opgaan.

              En een beetje afdwalen in Chit Chat is ook niet verboden denk ik.

              ---

              Tja, grote mensen en hun toestellen. Als ze een D800 kopen, hebben ze geen goed woord meer voor de D700. Wat een slecht toestel! Dat daar ooit foto's uit gekomen zijn! Goh, wat waren die foto's slecht. Onvoorstelbaar dat men tot voor een paar dagen geleden foto's kon maken.



              In de analoge fotografie speelt enkel de lens en het filmpje een rol. Wat er tussen zit, is een lichtdichte doos. Of er nu 'Nikon', 'Canon' of 'Leica' op staat, het blijft een lichtdichte doos. Maar voor de meerderheid blijven de beste foto's uit de Leica rollen

              Maar om terug ontopic te gaan: waarom daalt het aantal actieve leden? Geen idee. Is de instroom kleiner? Of zijn er meer leden die het aftrappen? Kan dat niet onderzocht worden?

              Comment


              • #82
                Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                ..... Is de instroom kleiner? Of zijn er meer leden die het aftrappen? Kan dat niet onderzocht worden?
                We zullen daar een onderzoekscommissie opzetten,dat kost hier toch niet veel.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #83
                  Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  Maar dat was buiten de mod gerekend, na een paar minuten was mijn reactie al in het geniep verwijderd.
                  Begrijpe wie kan.
                  benieuwd of deze reactie mag blijven staan ...
                  ik zal maar eens diep zuchten zeker, jij reageerde in dat topic over de vraag naar de laatste nieuwe aanwinsten op fotografiegebied met het antwoord : ik heb nieuwe pullovers met een V hals gekocht . . . en dan ben je verwonderd dat die reply wordt verwijderd????

                  ik zeg dus ook : begrijpe wie kan . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                    en dan ben je verwonderd dat die reply wordt verwijderd????
                    Maar ja, dat was een grappige intro voor wat ik daar in wezen zei:
                    namelijk dat fotografische gear onbelangrijk is, maar wel de eindresultaten, de beelden die je maakt.
                    Moet zo'n reactie perse verwijderd worden?
                    Is daar een aanleiding voor welke in het reglement staat??
                    Of is dat omdat ik het ben?
                    soms heb ik die indruk.
                    verontschuldig me als het niet zo is.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                      En nu helemaal terzake :
                      Volgens mijn bescheiden mening is het de betrachting van BD om de grootste te blijven.
                      Daarom die bezorgdheid over bezoekersaantallen en leden.
                      ik post mijn foto's op een ander, kleinschalig, fotografieforum en daar wordt in de verste verte niet gerept over exifs,
                      en komt de vraag “met welke lens?” hoogstzelden eens aan bod.
                      Hier komt ze regelmatig aan bod en wordt er, vooral aan beginnelingen, oeverloos gevraagd om die exifs.
                      Zet dat verschil dan niet tot denken aan, vraag ik me af?
                      Er zijn immers nog andere manieren om een beeld te beoordelen dan aan de hand van exifs.
                      Daar heb ik zo dikwijls op gewezen, maar ik heb het opgegeven.
                      Ik kan het niet bondiger zeggen dan Ersolati:

                      “Toestel is van ondergeschikt belang.

                      Ik zie hier even veel pulp met high-end toestellen.

                      EXIF interesseert mij niet.

                      Het beeld moet spreken.”


                      Het is vooral die visie die de fotografie naar een hoger niveau kan tillen.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        En nu helemaal terzake :

                        Ik kan het niet bondiger zeggen dan Ersolati:

                        “Toestel is van ondergeschikt belang.

                        Ik zie hier even veel pulp met high-end toestellen.

                        EXIF interesseert mij niet.

                        Het beeld moet spreken.”


                        Het is vooral die visie die de fotografie naar een hoger niveau kan tillen.
                        Ersolatie, Control-Z (vooral die eerste) ... jullie moeten mijn woorden niet anders interpreteren dan ik ze bedoel en neerpen. Ik heb hier duidelijk gesteld dat "wat aanmodderen" niet met creativiteit moet worden verward, en dat 995 op de 1000 foto's snapshotpulp zijn, is een feit gewoon. Facebook staat vol van dergelijke vaak totaal onscherpe (en neen, geen meerwaarde, gewoon geknoei, gsm-pulp), foutbelichte, slecht gekadreerde SNAPSHOTS. Ik ga in elk geval met mijn gsm niet op stap om eens iets creatiefs te doen qua fotografie.
                        Dus die DOORGEDREVEN visie van jullie, die tilt niks naar een hoger niveau. Die overspoelt de boel met PULP. Zomaar wat mikken en klikken leidt meestal tot niets, en al zeker zonder enige achtergrondnotie van wat er zou kunnen gebeuren. En dat is het laatste dat ik daar hier over ga posten.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #87
                          Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                          Bij de reden waarom het aantal actieve leden afneemt: misschien zijn er de laatste tijd ook minder nieuwe speeltjes aangeschaft? Mensen hebben de neiging om vol trots een stap vooruit te laten zien en zo'n stap voelt sneller gezet als er net een nieuwe lens/toestel in de hand ligt dan wanneer vele kleine stapjes zijn gezet met de apparatuur die men reeds langere tijd in handen heeft...

                          Zelf post ik trouwens nog niet veel hier: ik probeer vooral te leren door reacties op foto's te voorspellen en vervolgens op mijn eigen foto's te kijken of die ook van toepassing zijn. Wanneer ik zelf niet meer zie hoe het beter had gekund als ik buiten tijdig had gedacht aan.... dan kom ik de plaatjes hier laten zien
                          Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

                          Comment


                          • #88
                            Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plumeau Bekijk bericht
                            Bij de reden waarom het aantal actieve leden afneemt: misschien zijn er de laatste tijd ook minder nieuwe speeltjes aangeschaft? Mensen hebben de neiging om vol trots een stap vooruit te laten zien en zo'n stap voelt sneller gezet als er net een nieuwe lens/toestel in de hand ligt dan wanneer vele kleine stapjes zijn gezet met de apparatuur die men reeds langere tijd in handen heeft...

                            Zelf post ik trouwens nog niet veel hier: ik probeer vooral te leren door reacties op foto's te voorspellen en vervolgens op mijn eigen foto's te kijken of die ook van toepassing zijn. Wanneer ik zelf niet meer zie hoe het beter had gekund als ik buiten tijdig had gedacht aan.... dan kom ik de plaatjes hier laten zien
                            Of misschien is de rage van "iedereen koopt een DSLR want mooie plaatjes maken kan nu iedereen..." een beetje over de top? Zou dan in de verkoopscijfers een beetje te zien moeten zijn (alhoewel, die dalen ook als iedereen omwillevan crisistijden wat langer met zijn zelfde speeltje doet).
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #89
                              Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                              Of misschien is de rage van "iedereen koopt een DSLR want mooie plaatjes maken kan nu iedereen..." een beetje over de top? Zou dan in de verkoopscijfers een beetje te zien moeten zijn (alhoewel, die dalen ook als iedereen omwillevan crisistijden wat langer met zijn zelfde speeltje doet).
                              Die personen verwacht ik hier niet op het forum. Voor mensen die voor de rage kopen moet het vooral altijd mooi zijn, want daar is het ding voor gekocht. Wat ze zelf nog kunnen doen behalve het knopje op 'groen' laten staan boeit ze niet

                              Ik denk dat de tweede reden een grotere invloed heeft op BD.
                              Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

                              Comment


                              • #90
                                Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                                ik post mijn foto's op een ander, kleinschalig, fotografieforum en daar wordt in de verste verte niet gerept over exifs,
                                en komt de vraag “met welke lens?” hoogstzelden eens aan bod.
                                Hier komt ze regelmatig aan bod en wordt er, vooral aan beginnelingen, oeverloos gevraagd om die exifs.
                                Welk forum is dat dan?
                                Daar zou ik ook wel eens willen kijken en evt. meedoen.

                                Comment

                                Working...
                                X