Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaan we onder de 8000 vandaag?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    ... De nauwkeurigheid is toch niet van die aard om op basis van deze ene statistiek straffe en nauwkeurige conclusies te trekken.
    Zou jij zo vriendelijk willen zijn, mij te vertellen waar de nauwkeurigheid mankeert?
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #62
      Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht

      Effe verduidelijken: de nauwkeurigheid van wat je zou kunnen afleiden... (de stat zelf is exact uiteraard).

      heb ik er onmiddellijk na de originele post nog aan toe gevoegd.
      Ga bij aangeboden kijken en loop wat namen van aanbieders af en je zal er wel tegenkomen die 3 of 4 posten geplaatst hebben op 2 jaar, telkens om iets aan te bieden. Ik heb nu zelf geen zin (ben niet speciaal op zoek naar materiaal momenteel... ).
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #63
        Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

        Wel knap werk maar 'k heb al mooiere achtergronden gezien.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #64
          Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

          Wat ik wel al ondervonden heb is dat de ervaren fotografen weinig tot geen commentaar geven bij de beginnershoek en in beoordeling.

          Deze forums verwaarlozen vind ik een doodzonde!

          Iemand die een vraag stelt welke lens hij best koopt wordt soms botweg verwezen naar de zoekfunctie, en dan vraag ik mij af waarom men de moeite neemt om zo te antwoorden inplaats van een helpend antwoord te geven?
          Wat moet een nieuw of beginnend lid dan wel denken? "Ik ben hier weg, het zijn toch allemaal dikke nekken"?

          En dan die ellenlange discussies waar na enige tijd niemand meer weet waar de TS het eigenlijk over had in zijn openingspost.

          Enfin, het is stil waar het niet waait, en aan ieder huis hangt een kruisje zou Theo zeggen.


          Grtz, RF
          Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #65
            Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

            Ik kan Red Falcon alleen maar bijtreden.

            Gelukkig zijn er ook genoeg topics waar de TS uitleg krijgt zonder de 'google' of zoekfuctie-deksel op zijn neus te krijgen. Een vriendelijke verwijzing naar een ander draadje kan uiteraard wel.

            Ook vind ik het belangrijk dat er in de beginnershoek tips worden gegeven om zijn/haar foto te verbeteren. Dikwijls echter zijn het de beginners onder elkaar die een schouderklopje geven en hun mening over een foto. Dus als een "oude rot" zijn/haar beoordeling geeft ben ik extra aandachtig.

            Ik heb hier toch al veel informatie kunnen opdoen toen ik mijn DSLR zocht. Helaas heb ik nog niet veel foto's durven posten.

            Het forum "ouwbollig"? Ik vind het overzichtelijk, je bent direct in de categorie die jouw interesseert. Flashy forum verveeld ook op den duur, hoor.
            Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

            Comment


            • #66
              Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

              Ik vind dat de naam "Belgiumdigital" het breder moet bekijken, de naam zelf zegt niet meteen dat het enkel om fotografie gaat.
              Fotos en filmen zijn heel dicht bij elkaar, waarom geen subforum "videocamera's" ?

              Er is geen in België en is een groot tekort. Veel mensen hebben kinderen, gaan op reis, nemen fotos en filmpjes van hun bezigheden.
              Vanaf dat je hier over een videocamera durft te praten heb je problemen met moderators.


              Een fotocamera die filmt mag je aanbieden, maar een videocamera die kan fotos nemen niet.
              Over gsm's moeten ze niet beginnen, maar de stap tussen een fotocamera en videocamera is toch wel heel klein.

              Filmen is nochthans zo tof nu je dit met een spiegelreflex kan met diverse objectieven, nu kun je ook de bokeh bekomen in de hd-movies zoals op tv.
              Met gewone (goedkopere) videocamera's zijn het nog platte filmpjes zonder weinig scherptediepte.

              Als er een wat breder publiek wordt aangesproken gaan er ook automatisch meer actieve leden zijn.
              Waar moet het Belgisch filmend publiek nu naartoe, in het nederlands communiceren op AV Forums in de UK, en dan gaan we daar geschrapt worden

              Worden de niet-actieve leden niet gewoon geschrapt na een bepaalde tijd, want het heeft geen zin als iemand registreert en nooit iets post of éénmaal registreert om iets te kopen ?
              Last edited by CanonYouCan; 20 juni 2010, 17:07. Reden: opmerking geschrapt

              Comment


              • #67
                Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                Worden de niet-actieve leden niet gewoon geschrapt na een bepaalde tijd, want het heeft geen zin als iemand registreert en nooit iets post of éénmaal registreert om iets te kopen ?
                Hier ben ik het wel mee eens,Iemand die 6 maanden niet van zich laat horen (zonder reden) zou ik schrappen.Dat zal al een veel duidelijker beeld geven van het aantal leden.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #68
                  Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                  Hey juppekes

                  De laatste dagen is het aantal actieve leden aan het dalen

                  Als het zo voort gaat zitten we vandaag onder de 8000 actieve leden.

                  EDIT: Om 9u00 7999 actieve leden
                  en we blijven dalen ... 6.657
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                    Tiens heeft lang rond de 6700 geschommeld, beetje meer, eens wat minder...
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                      Heb deze topic helemaal gemist toen hij enkele maanden geleden aangemaakt werd blijkbaar... Ik zie hem nu pas.

                      Wat betreft jeugd op het forum, ik ben 19
                      Na verloop van tijd ben ik hier ook minder gaan posten, al ben ik hier nog steeds elke dag aan het lezen. In allerlei subfora zit een schat aan informatie.

                      Waarom ik minder post? Als 'jeugdige deelnemer' aan dit forum vind ik dat ruimdenkendheid en vooruitstrevende ideeën te weinig gewaardeerd worden door de meerderheid...

                      Om enkele voorbeelden te noemen:

                      Laatst dook in fotofun een topic gsm-fotografie op, leuk initiatief. De dag van vandaag rollen uit smartphones degelijke foto's, niet te onderscheiden van foto's gemaakt met een compactcamera eens ze wat bewerkt zijn. Topic werd meteen de grond ingeboord.

                      Ook heb ik al gemerkt dat wanneer er foto's gepost worden met een creatievere insteek, die technisch niet oké is, er vaan 0,0 reactie op komt, ofwel enkele afkeurende opmerkingen.

                      Ik wil hiermee niet zeggen dat iedereen hier zomaar zijn dagdagelijkse gsm snapshots moet komen droppen, maar iemand die creatief omgaat met licht en de situatie, kan er vaak mooie dingen van maken, al zijn die technisch niet altijd oké... maar als nieuwe ideeën of een andere manier van fotograferen meteen afgeblokt worden, dan ontneem je sommige mensen inderdaad de zin om verder nog actief een bijdrage te leveren.

                      Dit alles is natuurlijk mijn persoonlijke mening, en niemand hoeft het daarmee eens te zijn...

                      Dan ga ik nu terug in read-only mode

                      Y.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                        Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                        Heb deze topic helemaal gemist toen hij enkele maanden geleden aangemaakt werd blijkbaar... Ik zie hem nu pas.

                        Wat betreft jeugd op het forum, ik ben 19
                        Na verloop van tijd ben ik hier ook minder gaan posten, al ben ik hier nog steeds elke dag aan het lezen. In allerlei subfora zit een schat aan informatie.

                        Waarom ik minder post? Als 'jeugdige deelnemer' aan dit forum vind ik dat ruimdenkendheid en vooruitstrevende ideeën te weinig gewaardeerd worden door de meerderheid...

                        Om enkele voorbeelden te noemen:

                        Laatst dook in fotofun een topic gsm-fotografie op, leuk initiatief. De dag van vandaag rollen uit smartphones degelijke foto's, niet te onderscheiden van foto's gemaakt met een compactcamera eens ze wat bewerkt zijn. Topic werd meteen de grond ingeboord.

                        Ook heb ik al gemerkt dat wanneer er foto's gepost worden met een creatievere insteek, die technisch niet oké is, er vaan 0,0 reactie op komt, ofwel enkele afkeurende opmerkingen.

                        Ik wil hiermee niet zeggen dat iedereen hier zomaar zijn dagdagelijkse gsm snapshots moet komen droppen, maar iemand die creatief omgaat met licht en de situatie, kan er vaak mooie dingen van maken, al zijn die technisch niet altijd oké... maar als nieuwe ideeën of een andere manier van fotograferen meteen afgeblokt worden, dan ontneem je sommige mensen inderdaad de zin om verder nog actief een bijdrage te leveren.

                        Dit alles is natuurlijk mijn persoonlijke mening, en niemand hoeft het daarmee eens te zijn...

                        Dan ga ik nu terug in read-only mode

                        Y.
                        Wijkt een beetje af van dit topic, maar ik denk dat je ook "wat aanmodderen" niet mag verwarren met creatief zijn. Wie zijn technieken beheerst, kan van de gebaande paden afdwalen. Wie dat niet doet, kan idd. wat experimenteren maar loopt daarbij het risico aanzien te worden als de zoveelste "wannabe creative", terecht overigens.
                        En als er dan van die avontuurtjes zijn die de moeite zijn, worden ze wel degelijk geapprecieerd. Ik denk zo bvb. aan die foto in Z/W met die lepels voor de ogen... weet al niet eens meer van wie die was.
                        Van die gsm heb je oo wel een punt, maar anderzijds staat FB vol van die onscherpe slecht gekadreerde snapshots. is een beetje de polaroid discussie misschien (maar daar ben je dan weer wat jong voor om dat meegemaakt te hebben). Er zijn nog andere redenen waarom mensen minder posten of wegblijven op dit forum. Trouwens, wat je nu voor dit forum aanhaalt, gaat ook op voor de gemiddelde fotoclub: als het technisch maar ok is en volgens de regeltjes van portret, landschap,... en liefst in de stijl van de beste drie van de club. En die lopen toch niet leeg hé...
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #72
                          Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                          Trouwens, wat je nu voor dit forum aanhaalt, gaat ook op voor de gemiddelde fotoclub: als het technisch maar ok is en volgens de regeltjes van portret, landschap,... en liefst in de stijl van de beste drie van de club. En die lopen toch niet leeg hé...
                          Misschien niet maar toch ben ik blij dat er af en toe een 'dissident' blijkt te zijn.
                          Zelf ben ik niet echt jeugdig en al helemaal niet creatief maar toch ben ik het volledig eens met Yakke.
                          En hoop dat er snel een generatie ruimdenkende mensen de oude bekrompen meuk van het forum verdringt en het gedaan is met de technisch perfecte eenheidsworst.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                            Misschien niet maar toch ben ik blij dat er af en toe een 'dissident' blijkt te zijn.
                            Zelf ben ik niet echt jeugdig en al helemaal niet creatief maar toch ben ik het volledig eens met Yakke.
                            En hoop dat er snel een generatie ruimdenkende mensen de oude bekrompen meuk van het forum verdringt en het gedaan is met de technisch perfecte eenheidsworst.
                            Akkord, maar niet ten koste van kwaliteit. Want een forum met 995 op de 1000 foto's gsm-snapshot-pulp, daar is ook niks aan. Ik heb het net gepost: er zijn er zat die zichzelf creatief vinden en 'wat proberen'. Goed, doe maar en post je Instagrammetjes op FB maar niet op een fotoforum. Er zijn er die een stijl aanhangen met uitgebrande delen (Littleleentje bvb.) of met veel CS (JvS), en dat kan hier allemaal. Maar ik ben er tegen om de deur open te zetten voor PULP, want dat zitten jullie hier te verdedigen. Dan liever 5.000 leden.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #74
                              Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                              Akkord, maar niet ten koste van kwaliteit. Want een forum met 995 op de 1000 foto's gsm-snapshot-pulp, daar is ook niks aan. Ik heb het net gepost: er zijn er zat die zichzelf creatief vinden en 'wat proberen'. Goed, doe maar en post je Instagrammetjes op FB maar niet op een fotoforum. Er zijn er die een stijl aanhangen met uitgebrande delen (Littleleentje bvb.) of met veel CS (JvS), en dat kan hier allemaal. Maar ik ben er tegen om de deur open te zetten voor PULP, want dat zitten jullie hier te verdedigen. Dan liever 5.000 leden.
                              kan ik wel onderschrijven
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

                              Comment


                              • #75
                                Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

                                Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                                en het gedaan is met de technisch perfecte eenheidsworst.
                                en het komma-neuken wat het reglement betreft door Jan en klein Pierke als niet-moderatoren. .

                                Comment

                                Working...
                                X