Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPod

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: IPod

    Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
    je comment over EQ is natuurlijk kwats We hebben het wel over een apparaat dat je voornamelijk voor je muziek gebruikt, dus een goede EQ is een van de belangrijkste troeven.
    Het is zeker belangrijk om muziek af te spelen zoals het bedoeld is, maar de Ipod doet dat niet.
    klank bijregelen doe je bij het filterontwerp van de luidsprekers aan de hand van specifieke metingen, niet in een bagger set "schuifregelaars" die enkele frequenties boosten/dempen.

    een goeie DA convertor daarmee had je me kunnen overtuigen, maar equalizing?
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #17
      Re: IPod

      En wat zijt ge trouwens met een equaliser zonder white noise generator en meetmicrofoon?
      Zoals hiervoor gezegd: goei oortjes in de oren en voor de rest overal afblijven.

      Comment


      • #18
        Re: IPod

        Ben zeker geen audiophiel, maar naar mijn mening is het technisch verschil in geluidskwaliteit dat uit het toestel zelf komt, te verwaarlozen tussen de Apple iPod (eender welke) en een ander kwalitatieve mp3 speler.

        De koptelefoon die je gebruikt zal echter wel van doorslaggevende factor zijn. Wat je bij je iPod krijgt is uiteraard geen topkwaliteit. Een set kwalitatieve oortjes gaan van 50 tot 500 euro.. maar als je dit alles gaat gebruiken om slecht omgezette 64kbps mp3'tjes van het net af te spelen, heeft het uiteraard maar weinig zin.

        Heb je veel CD's? Neem dan een iPod classic en zet je CD's om met iTunes op de grootste kwaliteit/kleinste compressie of zelfs lossless. En investeer in een setje high-end oortjes (vanaf 100 euro heb je al fantastische in-ear koptelefoontjes).

        Maak je geen zorgen over iTunes, ik vind het prima en normaal heb ik er ook een hekel aan als ik een specifiek programma "moet" gebruiken. Je kan gewoon je bestaande mp3 collectie importeren, je kan dan je "bibliotheek" op vele vele manieren gaan indelen om snel het juiste nummer te vinden. En als je echt iTunes niet wil gebruiken zijn er uiteraard alternatieven genoeg die de job ook klaren..

        Veel plezier.
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

        Comment


        • #19
          Re: IPod

          Als ik die reacties hierboven lees, dan kan ik wel merken dat het hier een fotosite is.

          Ik ga ervan uit dat jullie op je stereotoren ook nooit aan de bass- en trebleknop draaien??

          Zelfs met de fabrieksafstelling blaast Cowon een Ipod weg. Doe dan gewoon een praktijktest en je komt erachter hoe dom en triest jullie theoretische gelul hierboven is.
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #20
            Re: IPod

            Nochtans komen hier een heleboel muzikanten over de vloer die wél een ipod hebben.
            Ik ben alles behalve een apple fan, maar een iPod nano gebruik ik ook (na heel wat miserie met een ander merk te hebben gehad).

            Voordelen:
            gebruiksgemak
            degelijk
            zelden prolemen mee (is wel al 2-3 keren 'gecrasht')
            compact

            Nadelen:
            Batterij (niet vervangbaar)
            Ipod connector (geen mini USB)
            Itunes (geen drag and drop zoals een memorystick)
            Beperkt in afspelen van films (moeten worden geconverteerd), een animated gif bvb werkt ook niet.
            ontbreken van luidsprekers, micro, radio, ..

            Maar die nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen (alleen vloek ik soms achter dat ***-kabeltje).

            Comment


            • #21
              Re: IPod

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              Als ik die reacties hierboven lees, dan kan ik wel merken dat het hier een fotosite is.

              Ik ga ervan uit dat jullie op je stereotoren ook nooit aan de bass- en trebleknop draaien??

              Zelfs met de fabrieksafstelling blaast Cowon een Ipod weg. Doe dan gewoon een praktijktest en je komt erachter hoe dom en triest jullie theoretische gelul hierboven is.
              Wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar!

              Is er nu echt geen mogelijkheid om een antwoord op de vraag te geven zonder antwoorden van anderen als 'gelul' te noemen?

              Je zou bijna schrik hebben van je mening hier te zeggen...

              Comment


              • #22
                Re: IPod

                Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht

                Nadelen:
                Batterij (niet vervangbaar)
                Ipod connector (geen mini USB)
                Itunes (geen drag and drop zoals een memorystick)
                Beperkt in afspelen van films (moeten worden geconverteerd), een animated gif bvb werkt ook niet.
                ontbreken van luidsprekers, micro, radio, ..
                Voor mij dus redenen om niét voor een iPod te gaan.

                Zelf heb ik een Creative Zen. Nog nooit gecrasht, speelt alles af, kan eenvoudig 99% van de filmformats afspelen (simpel Divx-je ook), radio en microfoon, kan gewoon drag & drop doen, niet verplicht software te gebruiken. En er kan een extra SD kaart in, kan je dus nog eens extra 8 of 16 GB toevoegen als je wilt.

                En inderdaad de handigheid van het standaard mini usb kabeltje. Als ik mijn exemplaar vergeet, is er àltijd iemand in de buurt die zelf eentje heeft, bijv. van z'n camera. De Zen laadt ook overal op via het USB kabeltje.

                Comment


                • #23
                  Re: IPod

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                  Wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar!

                  Is er nu echt geen mogelijkheid om een antwoord op de vraag te geven zonder antwoorden van anderen als 'gelul' te noemen?

                  Je zou bijna schrik hebben van je mening hier te zeggen...
                  Als ze hierboven met conclusies komen, dat elke mp3speler hetzelfde klinkt en het enige wat verschil maakt , is welke koptelefoon je erop aansluit. mmmmm ja, dat is inderdaad gelul
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #24
                    Re: IPod

                    Heb een aantal ook een Creative Zen gehad (en nog steeds) en ook nooit problemen mee gehad... maar een iPod... heeft toch net dat tikkeltje méér... vooral als je met Mac werkt...
                    Laat je vooral niet afschrikken door de negatieve commentaren van een aantal individuen hier... Sinds 2001 zijn reeds 250 miljoen iPods verkocht... zegt genoeg.
                    Go for it!
                    BD0910BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: IPod

                      Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                      Heb een aantal ook een Creative Zen gehad (en nog steeds) en ook nooit problemen mee gehad... maar een iPod... heeft toch net dat tikkeltje méér... vooral als je met Mac werkt...
                      Laat je vooral niet afschrikken door de negatieve commentaren van een aantal individuen hier... Sinds 2001 zijn reeds 250 miljoen iPods verkocht... zegt genoeg.
                      Go for it!
                      Leg dan misschien aan de TS uit wat het tikkeltje meer is, ipv te zeggen dat ze gewoon de rest moet volgen.

                      Vreemd dat dit altijd zo bij Apple voorgesteld wordt. Als we over lenzen en camera's spreken of als er info gevraagd wordt, gaat het - terecht - over de technische details, kenmerken en prijs-kwaliteit. Maar bij Apple is het... gewoon dat tikkeltje meer.

                      Iemand een verklaring?

                      Comment


                      • #26
                        Re: IPod

                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Leg dan misschien aan de TS uit wat het tikkeltje meer is, ipv te zeggen dat ze gewoon de rest moet volgen.

                        Vreemd dat dit altijd zo bij Apple voorgesteld wordt. Als we over lenzen en camera's spreken of als er info gevraagd wordt, gaat het - terecht - over de technische details, kenmerken en prijs-kwaliteit. Maar bij Apple is het... gewoon dat tikkeltje meer.

                        Iemand een verklaring?
                        Voor sommigen is Apple gewoon heilig. Waarom weten ze niet, maar zolang er maar een apple-logo opstaat is het al genoeg.

                        Want waarom zou je met itunes willen werken , terwijl elk ander merk (zelfs flutmerken) je bestanden gewoon kunt slepen vanuit windowsverkenner?

                        Plus verschil in geluidskwaliteit??? laten we daar maar over ophouden
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                        Comment


                        • #27
                          Re: IPod

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          Voordelen:
                          gebruiksgemak
                          degelijk
                          zelden prolemen mee (is wel al 2-3 keren 'gecrasht')
                          compact
                          idd. het touchweel werkt enorm prettig en maakt het scrollen door artiesten, afspeellijsten,... zo gemakkelijk. Heel prettig!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          Nadelen:
                          Batterij (niet vervangbaar)
                          Ipod connector (geen mini USB)
                          Itunes (geen drag and drop zoals een memorystick)
                          Beperkt in afspelen van films (moeten worden geconverteerd), een animated gif bvb werkt ook niet.
                          ontbreken van luidsprekers, micro, radio, ..
                          Voordeel van Itunes vind ik dan weer het gemak om met afspeellijsten te werken. Gemakkelijk drag and drop, et voila op 1-2-3 alle muziek die je wenst gegroepeerd. Je kan elk nr ook in verschillende playlists plaatsen zonder dat het daadwerkelijk 2 maal op de mp3-speler geplaatst wordt.

                          Bovendien heeft de Ipod Nano 5th generation nu ook een ingebouwde radio met wat leuke extra's. Het ontbreken van een radio vond ik bij de vorige generatie echt jammer maar dat is nu opgelost

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          Maar die nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen (alleen vloek ik soms achter dat ***-kabeltje).
                          dikke +1. heb redelijk wat zitten rondkijken naar een nieuwe MP3-speler, en enkel apple had er eentje die al mn vereisten invulde.

                          Gebruik nu de Nano 8gb en ben er echt tevreden van. Als je geen radio/schermpje,.. nodig hebben maar enkel een praktische mp3-speler zoeken, dan is de shuffle mss meer jou ding. Ook hier werken de playlistst op! Ik heb er eentje besteld ter vgl met mn nano. Zal zeker iets posten eens ik beide getest heb,... en welke dan de deur uit mag natuurlijk

                          Comment


                          • #28
                            Re: IPod

                            Hopen CD's en de meeste heb ik geript op PC en de CD's komen dus nog zelden de kast uit.

                            Shuffle is klein, minder extra opties (wat ik niet nodig heb) maar max. 4 GB
                            Nanno heeft 8 en max 16 GB maar iets meer opties (eigenlijk niet echt nodig)
                            Wel vervelend dat je niet gewoon drag en drop kunt doen vanuit windows verkenner maar het zal een kwestie van gewoonte zijn wss.

                            Waar koop je deze nu het best?
                            Ik zie dat je op de website van Apple zelf kan kopen maar ik vermoed dat ze in andere Elektro zaken ze ook wel hebben? (Apple store is niet bepaald hier ergens in de buur vermoedk)
                            Racing Pics
                            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                            Comment


                            • #29
                              Re: IPod

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                              Waar koop je deze nu het best?
                              Ik zie dat je op de website van Apple zelf kan kopen maar ik vermoed dat ze in andere Elektro zaken ze ook wel hebben? (Apple store is niet bepaald hier ergens in de buur vermoedk)
                              Er zal wel ergens een electro-zaak in je buurt zijn veronderstel ik?!
                              Heb al redelijk wat via de Apple-store online besteld, volgende dag geleverd... Prijzen zijn identiek aan de prijzen in de winkel genre MM, saturn, VDB,...
                              BD0910BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: IPod

                                Het zijn ook altijd mensen die geen iPOD hebben die dan kunnen posten waarom het niet goed is, maar dan moet je wel juist posten hé.

                                Hier in ons huishouden zijn we alle 4 van een ander merk MP3 speler overgestapt op een iPOD en alle de gezinsleden vinden dit een enorme verbetering. Alle 4 werken we met iTUNES.

                                Waarom?

                                iTUNES neemt automatisch een backup van je iPOD gegevens.
                                iTUNES werkt ook de SW regelmatig bij, dat doen de andere MP3 spelers niet.
                                Als wij met meerdere users tegelijkertijd onze PC met iTUNES open hebben staan, dan zien wij elkaars bibliotheek en kunnen wij liedjes uitwisselen.
                                Uw bestaande MP3's kan je via drag en drop toevoegen in uw bib.
                                Ook via drag en drop kan je van die iTUNES bib een kopie maken naar eender welke andere folder.
                                iTUNES zal standaard uw CD's in AAC coderen, maar het is in te stellen als je liever MP3 wilt.
                                FM Radio is ook beschikbaar. Die laatste nano kan zelf de radio pauzeren en terugspoelen tot 15 minuten terug. Zoals de digitale TV boxen dat vandaag doen.
                                Oneindig aantal docking stations/speakers mogelijk en ja het zit zowat in allen nieuwe wagens ingepakken tegenwoordig.
                                Dat kabeltje vind ik bij al mijn vrienden/familieleden ook terug.
                                Je kan heel eenvoudig foto's, contacten, programma's, podcasts beheren en synchroniseren met iTUNES en je iPOD.
                                In iTUNES pas je snel de MP3 gegevens aan (artiest, titel, album, genre...) Op je iPOD kan je dan snel per artiest/album/genre selecteren en shufflen.
                                In iTUNES kan je eenvoudig playlist aanmaken, die ook autmatisch met je iPOD worden gesynchroniseerd.
                                Zo'n playlist kan je branden op een CD met een eenvoudige klik.

                                Echt waar mijn vrouw is computer analfabeet en kon haar bibliotheek niet zelf beheren met een andere MP3. Een CD branden was helemaal uitgesloten. Nu moet ik haar niet ondersteunen. Ze doet het allemaal zelf, ik hoef het niet meer uit te leggen.

                                De shuffle is handig als jogger. Maar liedjes selecteren is wat moeilijker want je hebt geen schermpje. Je moet dus luisteren en steeds volgende kiezen tot de gewenste song.
                                De classic heeft een massa opslagcapaciteit maar is groter en zwaarder.
                                De nano is compact en licht. En via het scherm eenvoudig te bedienen.
                                De Touch vind ik de leukste en de veelzijdigste maar is wel wat duurder.

                                En ja wij hebben dus die 4 varianten hier.
                                Tot sluitertijd, Dirk

                                Comment

                                Working...
                                X