Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

inductie kookplaat

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: inductie kookplaat

    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    En dat is absoluut onjuist. Ons nieuw samengesteld gezin bestaat uit 10 personen waarvan 5 universitairen, 3 hoger geschoolden en 2 technisch geschoolden waarvan 1 elektricien. Jij mag eens raden hoeveel van deze mensen enige notie van theorie elektriciteit hebben. Dat is inderdaad niet op de man spelen, eerder op een hele groep. En als er regels en wetten bestaan voor elektriciteit waarmee rekening moet gehouden worden, dan tellen taalregels geleerd in het basisonderwijs evenzeer. Maar ja, als het om taal gaat dan ben je een (uitspuwend) purist.

    Sans racunes.
    Mvg.
    Robert
    daar heb ik 'n andere mening over.
    zwijg me over universitairen...staan er genoeg aan den dop...
    er is meer vraag naar vakmensen met jaren ervaring.
    universitairen hebben ze alleen nodig omdat 'n bedrijf wettelijk verplicht is iemand met diploma 'n aan te nemen, omwille van de verantwoording.
    paraplu zeg maar.
    anyway, toen ik naar school ging kreeg ik les van mensen die in de industrie hadden gezeten of maw burgelijk ing waren. (mensen met praktische ervaring)
    in die tijd bestonden er nog geen (edit)rekenmachientjes of PC's
    we hadden 'n rekenliniaal, als je dat kent.
    daar kregen we de boodschap, bij exames, dat je redenering moet kloppen bij het oplossen van vraagstuk en niet als ff de orde van grootte mis had.

    in deze topic ging het ook om een technische vraag, ivm elektriciteit en daarom vind ik redelijk ver gezocht om over mijn taalfouten te beginnen....totaal OT imo.
    Last edited by w00ha; 8 februari 2010, 18:21.

    Comment


    • Re: inductie kookplaat

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      daar heb ik 'n andere mening over.
      zwijg me over universitairen...staan er genoeg aan den dop...
      er is meer vraag naar vakmensen met jaren ervaring.
      universitairen hebben ze alleen nodig omdat 'n bedrijf wettelijk verplicht is iemand met diploma 'n aan te nemen, omwille van de verantwoording.
      paraplu zeg maar.
      anyway, toen ik naar school ging kreeg ik les van mensen die in de industrie hadden gezeten of maw burgelijk ing waren. (mensen met praktische ervaring)
      in die tijd bestonden er nog rekenmachientjes of PC's
      we hadden 'n rekenliniaal, als je dat kent.
      daar kregen we de boodschap, bij exames, dat je redenering moet kloppen bij het oplossen van vraagstuk en niet als ff de orde van grootte mis had.

      in deze topic ging het ook om een technische vraag, ivm elektriciteit en daarom vind ik redelijk ver gezocht om over mijn taalfouten te beginnen....totaal OT imo.
      Dan valt het hier in het gezin nog best mee betreffende werkloze universitairen.

      Ik ben er ook nog één van voor rekenmachine of computer en les gekregen voor de technische vakken van mensen uit de praktijk, de leraren Nederlands dus niet.

      Normaal reageer ik niet op taalfouten. Zou je dit hier telkens moeten doen, dan heb je een voltijdse bezigheid. Ik vond van jouw schrijven dat iedereen die het eerste jaar lager middelbaar heeft gedaan, zijn kennis over theorie elektriciteit voldoende zou moeten zijn om die "lampenvraag" te kunnen beantwoorden wat te ver en dacht ik mij te kunnen veroorloven te denken dat iedereen die het Lager onderwijs heeft gedaan, zijn kennis en gebruik van onze taal zeker voldoende moet zijn om d t correct te gebruiken, of het verschil tussen nog en noch te kennen. Niet dus en dat heb ik ondervonden.

      Mvg.
      Robert

      Mvg.
      Robert
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • Re: inductie kookplaat

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Normaal reageer ik niet op taalfouten. Zou je dit hier telkens moeten doen, dan heb je een voltijdse bezigheid. Ik vond van jouw schrijven dat iedereen die het eerste jaar lager middelbaar heeft gedaan, zijn kennis over theorie elektriciteit voldoende zou moeten zijn om die "lampenvraag" te kunnen beantwoorden wat te ver en dacht ik mij te kunnen veroorloven te denken dat iedereen die het Lager onderwijs heeft gedaan, zijn kennis en gebruik van onze taal zeker voldoende moet zijn om d t correct te gebruiken, of het verschil tussen nog en noch te kennen. Niet dus en dat heb ik ondervonden.



        Mvg.
        Robert
        tiens, blijkbaar alleen bij mij dat je op taalfouten reageert....
        er bestaat zo iets gelijk Nettiquette.
        algemene regel dus echt: "not done"
        zeker niet om van 'n technische discutie 'n taalprobleem te maken.
        vergeet niet dat ik je nergens heb gequote met 'n opmerking...
        waarom moet je dan zonodig, wanneer ik de stemming met 'n raadseltje positief wil afsluiten, blijven doordrammen op taalfouten.

        btw: heb je er ook al aan gedacht dat er misschien personen zijn die dyslexie hebben en je daarmee zwaar zou kunnen beledigen ?

        in mijn geval, op 'n forum is 't gewoon blabla ...ieder vogeltje zingt gelijk 't gebekt is...
        IRL klap je onder tafel, zeker achter 10 duvels....challenge ?

        Comment


        • Re: inductie kookplaat

          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          t'Is, om een afkappingsteken meer of minder doen we het niet
          Voilà se en 't is zo nog wat beter.
          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Er wordt hier serieus met scherp geschoten op Hasseltenaar.
          Anders komt er nadien weer commentaar dat het onscherp is.
          Zal beroepsmisvorming (of amateurmisvorming) zijn.
          Last edited by VerSeg; 8 februari 2010, 21:18.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: inductie kookplaat

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Voilà se en 't is zo nog wat beter.
            Om heel juist te zijn, moet het in dit geval zo zijn: 't Is...

            Mvg.
            Robert

            PS. Maar ik was inderdaad verkeerd. Dat komt er van als je de "purist" wil zijn.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • Re: inductie kookplaat

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Om heel juist te zijn, moet het in dit geval zo zijn: 't Is...

              Mvg.
              Robert

              PS. Maar ik was inderdaad verkeerd. Dat komt er van als je de "purist" wil zijn.
              wel die had ik ook gezien en je vandaag via PM willen sturen samen met nog 'n andere interpunctie fout.

              Comment


              • Re: inductie kookplaat

                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                wel die had ik ook gezien en je vandaag via PM willen sturen samen met nog 'n andere interpunctie fout.
                Als jouw taalkennis schijnbaar dan toch beter is dan jouw schrijfwijze, waarom doe je dan niet die kleine moeite om alles eens na te lezen voor je op de "versturen" knop drukt?
                Dit in plaats van een quiz vraag van het niveau 1e middelbaar, volgens jou dan toch en die niets te maken had met het onderwerp!?
                En dan durf je nog te zeggen dat ik een trol zou zijn en niet op de hoogte ben van net-etiquette!?

                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • Re: inductie kookplaat

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Dit in plaats van een quiz vraag van het niveau 1e middelbaar, volgens jou dan toch en die niets te maken had met het onderwerp!?
                  En dan durf je nog te zeggen dat ik een trol zou zijn en niet op de hoogte ben van net-etiquette!?

                  Robert
                  luister m'n beste...
                  zolang ik de forum regels respecteer, schrijf ik in spreektaal...
                  iedereen verstaat me en dat is nog steeds, voor mij, het meest belangrijkste.
                  voor zolang ik hier vertoef heb weinig of geen commentaar gekregen.
                  daarbij werk ik ook met 'n qwerty toetsenbord, wat me soms niet altijd de juiste afkortingen of trema's laat gebruiken...of, maw ik ook niet de moeite gaan doen om die te gaan zoeken met copy/paste.

                  verder (ik val in herhaling) is er tijdens het probleem vaak OT gegaan waar de TS niets aan had.
                  daarna was alles ok en dan kan je imo moeilijk OT gaan als je bij het onderwerp elektriciteit blijft. het is niet dat je van elektriciteit naar geschiedenis gaat en 'n vraag stelt over de 19de eeuw, of zo...
                  dus heb ik op ludieke wijze na dat was alles gezegd was mijn raadseltje geschreven...
                  dit is minder OT als iemand op taalfouten te wijzen.
                  VB: ik schrijf meeste en jij moet in het rood er meesten van maken...
                  toch 'n beetje overdreven vind ik...na de zoveelste opmerking.

                  ik zal je 'n PM sturen met foutjes die ik in jouw teksten heb gevonden.
                  Last edited by w00ha; 9 februari 2010, 10:23.

                  Comment


                  • Re: inductie kookplaat

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    En dat geldt alleen voor mij?

                    Mvg.
                    Robert
                    Dude .. wie is er hier begonnen om gans nutteloos de kommas te n...ken?

                    Wat is trouwens uw topic bijdrage in deze ?
                    cut the cr@p & go & get a life man ... of krijgen we nog meer nutteloze drab om door te waden ... djeezes, sommigen hebben echt niks om handen!

                    Comment


                    • Re: inductie kookplaat

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Dude .. wie is er hier begonnen om gans nutteloos de kommas te n...ken?

                      Wat is trouwens uw topic bijdrage in deze ?
                      cut the cr@p & go & get a life man ... of krijgen we nog meer nutteloze drab om door te waden ... djeezes, sommigen hebben echt niks om handen!
                      Dude? Zitten we hier met een verloren gelopen hippie? Je mag ook altijd mijn voornaam gebruiken hoor.

                      Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • Re: inductie kookplaat

                        [Mod] Volgens mij is hier al alles gezegd geweest en de laatste posts is toch maar met bloemen werpen waar de potten aanhangen.
                        Dus kan er evengoed een slotje op.

                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment

                        Working...
                        X