Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: iPad

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    - De energiezuinige 1ghz processor gaat geen wonderen verrichten, wees toch eens realistisch. Verwacht snelheden à la Atom N270 of nog iets minder. Over het RAM geheugen wordt niets gelost, maar hier & daar denkt men aan 512MB. Genoeg om filmpjes of internet te gebruiken, maar dus niets wereldschokkends.
    Ken je de specs wel ?
    Dit is wat de A4 in huis heeft : A4 is a System-on-a-Chip, or SOC, that integrates the main processor [ARM Cortex-A9 MPCore i.e. Multi-Processing Core, identical to ones used in nVidia Tegra and Qualcomm Snapdragon] with graphics silicon [ARM Mali 50-Series GPU], and other functions like the memory controller on one piece of silicon – not unlike what Intel is trying to achieve with its future “Moorestown” Atom processor that debuted inside LG’s Smartphone

Dus de next generation Atom op zijn minst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Die onnozele laatste zin is weer een typisch voorbeeld van het type "antwoord" dat ik krijg.

Lees je wel de specs?

- De energiezuinige 1ghz processor gaat geen wonderen verrichten, wees toch eens realistisch. Verwacht snelheden à la Atom N270 of nog iets minder. Over het RAM geheugen wordt niets gelost, maar hier & daar denkt men aan 512MB. Genoeg om filmpjes of internet te gebruiken, maar dus niets wereldschokkends.

- De case kost 40 dollar. Het keyboard dock 70 dollar. Een USB/SD adapter 30 dollar. VGA adapter 29 dollar. Zoals altijd, in euro quasi hetzelfde. Wil je beetje praktisch kunnen werken, ga je nog minstens 100 euro uitgeven.

En de iPad draait écht wel uitsluitend software die Apple aanbiedt, vind je overal terug.
      Misschien kan je er eens bij stilstaan dat de processor aangepast is aan het doel......
      Er is nergens maar dan ook nergens de echte samenstelling van deze processor te vinden, het enige dat je vindt is gebaseerd op...
      Je wil ook gewoon niet snappen dat dit geen computer is, het is een andere manier van doen, een geintegreerde manier van werken met mail, surfen, digitale content lezen en video en foto's bekijken....
      Al eens goed stilgestaan bij de multi touch???
      steeds weer wordt er vergeleken met dingen die reeds bestaan, is het dan zoveel gevraagd even stil te staan en even de mogelijkheid voor te stellen dat het een andere manier van werken voor houd......
      Als er iets is dat ik geleerd heb uit het verleden van apple van de laatste 10 jaar is dat Steve Jobs niks zomaar doet, dat alles tot in de puntjes nageplozen, getest, afgewogen is en dat er nooit techniek om de techniek gebruikt wordt maar met een zeer goed omschreven doel voor ogen. De ervaring is veel belangrijker dan enkele technische stuntjes.
      Ik daag je uit binnen een jaartje je eigen analyse nog eens te komen bekijken.

BTW lees eens de inhoud van de doos, de poweradaptor zit er standaard bij.

Comment

Toen ik op het werk deze middag even toetste wat anderen vonden van de iPod, begon onze tech nerd direct te spreken over gigabytes, megaherts, pixels en andere zever.

Als ik dit ding ga kopen, dan kijk ik vooral naar de manier van gebruiken. Het interesseert me geen zak hoeveel RAM of ghz er in de grafische kaart zit.
        Ik kan best geloven dat er betere tablets op de markt zijn, maar dan moet ik weer beginnen met installaties van software, en duizend dingen configureren eer het werkt.

En hoe lang duurt het eer ik op het web zit nadat ik dit ding aan zet?

Ik begin zo langzaamaan een hekel te krijgen aan het gebruikelijk onderhoud van mijn Windows PC en de laptops van mijn kinderen. Ik wil een PC of Tablet gebruiken, niet programmeren, en dat heeft Apple heel goed begrepen.

Ik vergelijk deze evolutie met de eerste computer waar ik mee gespeeld heb. Een TRS-80 van Tandy. Als dat ding aanstond, dan kreeg je een 'prompt' te zien, en dat was het. Je moest eerst een progamma via een tape inladen of intikken, en je kon iets doen. Leek voor toen, maar dan was Windows 3.11 een revolutie.
        Dat werkte ook, en je had geen last van virussen, en eigenlijk moest je niets van computers weten om een brief te tikken of een spreadsheet te maken.

En vandaag wil ik surfen, krant lezen, een mailtje sturen, een foto bekijken, zonder dat ik me moet bezighouden met het updaten of herinstalleren van de antivirus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Ik kan me niet herinneren dat Apple ooit een flop heeft gehad.
          Dat heeft toch te maken met visie niet?
          Enkele flops van Apple:
          • de Apple Lisa
          • de Apple QuickTake
          • de Apple Newton
          • de Apple Pippin
          • Mac OS 8
          • de Apple Network Server
          • de Macintosh TV
            ..en ik kan mij nog zoiets herinneren als een PC kaart dat je in een Mac moest stoppen om er deftig Windows op te kunnen draaien, maar dat een flop noemen zal waarschijnlijk niet in dank aanvaard worden.
          Last edited by GroovBird; 29 januari 2010, 20:53.
          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Enkele flops van Apple:
            • de Apple Lisa
            • de Apple QuickTake
            • de Apple Newton
            • de Apple Pippin
            • Mac OS 8
            • de Macintosh TV
              ..en ik kan mij nog zoiets herinneren als een PC kaart dat je in een Mac moest stoppen om er deftig Windows op te kunnen draaien, maar dat een flop noemen zal waarschijnlijk niet in dank aanvaard worden.
            Veel van die flops ( Lisa,Newton) waren gewoon te vroeg, en een server, daar hadden ze gewoon geen behoefte voor. Een zwak punt is wel dat ze nooit een deftigantwoord op outlook gehad hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Veel van die flops ( Lisa,Newton) waren gewoon te vroeg, en een server, daar hadden ze gewoon geen behoefte voor. Een zwak punt is wel dat ze nooit een deftigantwoord op outlook gehad hebben.
              Ik spreek mij niet uit over hoe, waarom, wanneer. Ik leg gewoon wat feiten op tafel. Het staat vast dat de meeste onder die dingen baanbrekende producten zijn, waar een ander daarna een gelijkaardig succesvol product heeft van kunnen maken. Iets wat we vaker tegenkomen, niet alleen bij Apple.
              pixelpusher

Comment

Er draait alleen Apple SW op? Het ding is nog niet op de markt en er zijn al 140.000 applicaties. Toegegeven het gros van die applicaties is rommel. Maar dat is in de PC wereld zeker niet anders.

Het klopt dat de iPAD duur is in vergelijking met andere producten die meer specs hebben, meer Mbyte, snellere processor, meer open SW interface, open connectors....

Maar.

Dat geld ook voor een iMAC. Er zijn PC's die HW matig de iMAC wegblazen.
                Dat geld ook voor een MacBook. Je kan een laptop kopen met veel meer mogelijkheden.
                Dat geld ook voor een iPOD. Een andere MP3 kan veel meer bieden.
                Dat geld ook voor de iPhone. Andere merken hebben features die de iPhone niet heeft.

En dat is nu net de kracht van die Apple producten. Het is meer gecontroleerd. Je kan niet eender welke HW uitbrengen om die dingen aan te passen. Je kan niet eender welke SW uitbrengen op erop te draaien. En dat is net de reden waarom die dingen hun werk doen. Het is gewoon veel leuker werken op die dingen omdat die doen wat je wilt doen. Geen geleuter met instellingen, koppige drivers, minder bugs. Minder afvragen hoe moest dat nu weer. Gewoon doen. Apple producten hebben ook af en toe kuren, maar het is gewoon veel minder knoeien.

De HW is stevig en gaat minder snel stuk. De vormgeving is gewoon mooi. Als je die dingen vastpakt dan voel je dat. De interface of manier van werken is fun en gemaakt voor een gebruiker en minder voor een technische nerd.

Daarom zal de iPAD meer succes hebben dan alle andere tablet achtige dingen. Zelfs al zijn die goedkoper of kunnen die meer.

Vraag aan een tablet user hoe je een e-Book moet kopen:
                - Je drukt op die drie knoppen om het ding op te zetten.
                - Je wacht even 15 minuten totdat het opgestart is.
                - Dan klik je op start
                - Dan op programs
                - En dan op internet explorer
                - Even wachten tot het opgestart is
                - Dan klik je in dat programma bovenaan
                - Dan typ je www.amazon.com
                - Dan kies je zoeken
                - Je typt eBook
                - Dan kan je zoeken tussen de beschikbare boeken
                - Je klikt op "in winkelwagentje"
                - Je klikt op "naar winkelwagentje gaan"
                - Je klikt op "bevestig bestelling"
                - Je moet je gegevens invullen (3/4 schermen)
                - Je wacht tot de bevestiging komt dat de betaling is afgerond
                - Je open je Email (via start->programs->...)
                - Je zoekt de Email van de bookstore (even geduld, druk eens op "verzenden" om de nieuwe Email te ontvangen).
                - Open de Email
                - Je klikt op de link het boek te downloaden
                - Je typt de naam en locatie in waar het moet worden opgeslagen
                - Je moet dat wel onthouden anders weet je straks niet meer waar je eBook staat
                - En dan kruis je je vingers omdat je hoopt dat het eBook dat je net betaalde wel degelijk werkt op je toestel. Want blijkbaar zit er soms nog een bug in...

Vraag aan een iPAD gebruiker hoe doe je dat:
                - Je drukt op de on-knop en je krijgt dan onmiddellijk het startscherm.
                - Daar druk op het bookstore icoontje
                - Je bladert door de beschikbare boeken
                - Je klikt op kopen
                - Nu moet je wel even wachten tot het boek is ingeladen op je systeem.
                - Dan begin je te lezen.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                  Je wil ook gewoon niet snappen dat dit geen computer is, het is een andere manier van doen, een geintegreerde manier van werken met mail, surfen, digitale content lezen en video en foto's bekijken....
                  "een andere manier van doen", "een geïntegreerde manier van werken". Kan je anders eens reageren zonder de vage marketing van Apple gewoon klakkeloos over te nemen?

Tuurlijk is het geen computer. Je kan er minder mee dan een computer/laptop/netbook. En nu eens een daartegen overstaand duidelijk voordeel van de iPad aub?

Als ik geld op tafel wil leggen, kijk ik naar het praktisch nut, naar de concrete voordelen. Ik ben relatief ongevoelig voor imago, marketing, fancy design, sfeer, media-aandacht... rond merken en producten. Juist en niet toevallig dingen waar Apple een kei in is. En waar de meeste mensen voor door de knieën gaan uiteindelijk.

Al eens goed stilgestaan bij de multi touch???
                  steeds weer wordt er vergeleken met dingen die reeds bestaan, is het dan zoveel gevraagd even stil te staan en even de mogelijkheid voor te stellen dat het een andere manier van werken voor houd......
                  Toch maar doodnormaal om het apparaat te vergelijken met bestaande toestellen. Ze doen het zelf in de keynote. En jijzelf ook: "een andere manier van werken"

Als er iets is dat ik geleerd heb uit het verleden van apple van de laatste 10 jaar is dat Steve Jobs niks zomaar doet, dat alles tot in de puntjes nageplozen, getest, afgewogen is en dat er nooit techniek om de techniek gebruikt wordt maar met een zeer goed omschreven doel voor ogen. De ervaring is veel belangrijker dan enkele technische stuntjes.
                  Ze besteden minstens evenveel aan PR en marketing.

BTW lees eens de inhoud van de doos, de poweradaptor zit er standaard bij.
                  Komaan zeg, het wordt beetje zielig.
                  In mijn opsomming zeg ik niets over een poweradapter. Iedereen kan het zelf lezen in mijn post: ik heb het over het keyboarddock, de USB/SD adapter, de case en de VGA adapter.
                  Kan je nu echt niets beters neertypen dan dit, dingen uit je duim zuigen over wat ik zou getypt hebben en voor de rest de feiten die ik gaf negeren, zonder reactie?

Als je niet kan of wil discussieren op een normale manier, waarom nog reageren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Als ik één flop kan noemen is het wel de MacBook Air. Het veel te dure apparaat heeft nooit de verwachtingen ingelost.

.
                    Ik heb er dag 1 een gekocht, en het is mijn beste computerke ooit, het gaat overal mee; ik merk het gewicht niet. Snel genoeg en het air principe is heerlijk... Enigste nadeel is geen 3G, daarvoor tether ik via mijn 3GS iphone.
                    Zo zie je maar, oordeel niet te snel.

Comment

• Re: iPad

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Ik startte dit topic, en na een dag zitten we al aan 4 pagina's...

Ik merk dat er nogal wat rabiate voor- en tegenstanders zijn. En dat is meestal zo voor succesvolle produkten. Je bent ofwel helemaal gewonnen, of je haat het.

Waarom wil ik een iPad?

- ik wil dat ding vastnemen en binnen de 30 seconden een website kunnen openen. (mijn grootste frustratie bij PC's, netbooks etc, en meteen waarom ik de iPod touch van mijn zoon niet kan laten liggen).
                      - ik wil het gebruiken om thuis te surfen in de zetel, en niet aan een bureel. De krant lezen bij voorbeeld, mijn fora bekijken (en daarvoor is de iPod te klein)
                      - ik wil snel een mailtje kunnen schrijven, en mogelijk de kinderen in de auto naar een videootje laten kijken op een deftig scherm.
                      - ik wil in een boek kunnen bladeren en snel mijn foto's kunnen terugvinden, bekijken en delen.
                      - ik wil wel eens een spelletje spelen. (poker of een andere iApp)

Eigenlijk was ik van plan om dit jaar ergens zelf een iPod touch te kopen, maar het kleine scherm heeft me altijd tegengehouden. Toen ik de presentatie van de iPad zag, was ik vrij snel verkocht.
                      Nu nog even wachten tot de Europese prijzen bekend zijn... Laat ons hopen dat ze bij Apple beseffen dat een Euro iets meer waard is dan een dollar.

Ik besef ook dat het geen PC of iMac vervangt, maar die wil ik eigenlijk alleen gebruiken als ik echt computerwerk wil doen (foto's bewerken, brieven maken, etc.)
                      Ik koop dat ipad de ding het moment dat ik hem kan krijgen, misschien breng ik hem mee uit de VS.
                      En een hit zal het worden. Het is Apple ten voete uit. Mooi, handig, en "af". de software is er van dag 1, (applestore is machtig), en heel veel mensen moeten in veel gevallen niet meer hebben dan een leuke surf en mail machine, en voor de echte apple users heb je de integratie met je wifi, iphoto enzovoort.
                      Je begint hier meer en meer het voordeel te zien, dat het het "one brand" solution aanslaat vanwege uniformiteit en eenvoud, daar waar andere kampen hopeloos verdeeld zijn en veel meer technische kennis durft vragen.
                      Ik zie altijd veel criticasters, maar die hebben we zowat bij iedere lancering van een nieuw produkt...
                      Toen in mijn eerste draagbare telefoon had (analoge autotelefoon, iedereen blabla veel te duur, niet voor de gewone mens, enzovoort, en nu loopt elke -12jarige al met een gms) Maar de massa is gaan kopen toen er een Nokia betaalbaar werd en goed werkte.
                      Gps, ik gebruik mijn landkaart wel, remember, nu koopt iedereen zo een ding bij "den aldi" (en gps is al héél oud hé) maar de massa is gaan kopen toen er een tomtom kwam die goed werkte.
                      Tablet pc's of ebook-readers ? bestaan ook al, maar maar de massa (weliswaar potentiele gebruikers, het vervangt nog geen pc) zal nu ipad gaan kopen, wait and see.
                      Iphone was ook duur, niet vernieuwend enzovoort. en kijk nu.....

En dan denk ik, stel je voor dat we eindelijk software kunnen gaan "huren of betalen per gebruik" ik denk aan dure en zwaar "belastende" paketten zoals MSoffice, en deze online kunnen gaan gebruiken, dan kan een nut van een ipad nog wel eens sterk toenemen.

Comment

Overigens, de typische Apple gebruiker kijkt minder naar de specs, maar naar het concept, daar draait het om. integratie, eenvoud dat zijn "keywords"
                        Of er nu een xx processor of niet inzit, zal mij bijvoorbeeld worst wezen, als het ding zijn ding goed doet, wat is er dan mis mee?
                        en wat de xtraatjes kosten? (ik moet opletten nu niet te .....), liggen de meeste Apple gebruikers niet van wakker. Ze kiezen zo wie zo niet voor het "goedkoopste" system.

Comment

Enkele flops van Apple:
                          • de Apple Lisa
                          • de Apple QuickTake
                          • de Apple Newton
                          • de Apple Pippin
                          • Mac OS 8
                          • de Macintosh TV
                          Dat was allemaal "toen"
                          Is er eigenlijk een recente flop?
                          ook niet vergeten, dat een deel van het recente apple succes komt uit frustratie uit het andere kamp hé. (ik zelf hoor daar ook bij)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Dat was allemaal "toen"
                            Is er eigenlijk een recente flop?
                            ook niet vergeten, dat een deel van het recente apple succes komt uit frustratie uit het andere kamp hé. (ik zelf hoor daar ook bij)
                            Rudy,

Je hebt in je storm van protest mijn post weer helemaal misvat.

Dave
                            pixelpusher

Comment

Rudy,

Je hebt in je storm van protest mijn post weer helemaal misvat.

Dave
                              kijk, je leest dit weer fout, dit is geen storm van protest, maar aan aanbidding van SJ ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                kijk, je leest dit weer fout, dit is geen storm van protest, maar aan aanbidding van SJ ;-)
                                Ja, als hij van de berg Cupertino afdaalt met een nieuwe tafel begint het wel daarop te lijken.

Het is alsof iemand zou schrijven "maar ik kan mij niet herinneren dat de Duitsers ooit iets verkeerd gedaan hebben", waarop ik dan zal antwoorden "en de holocaust dan?". Sommigen lijden soms wel eens aan technologisch negationisme.

's all.

Dave
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X