Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: iPad

    Volgens mij zal de iPad het verschil maken met de applicaties die gaan ontwikkeld worden ervoor. Een iPhone is ook maar gewoon een dure telefoon zonder de extra applicaties die je kan installeren.
    filmpje zien op youtube (wat al moeilijk wordt met afwezigheid van flashondersteuning)
    -> er is een YouTube applicatie beschikbaar, dus zie het probleem niet...

    Anyway, ik twijfel nog, maar zal die waarschijnlijk toch aanschaffen...

    Comment


    • #77
      Re: iPad

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht


      M.a.w. je kan mij geen antwoorden geven.
      er zijn je hier tal van antwoorden gegeven maar tja als jij halstarrig blijft vastzitten aan je vooroordelen en veronderstellingen zonder echt te weten zal je nooit een antwoord ontdekken....
      Te traag? op wat is dit gebaseerd???? al enkel benchmarks en zoja welke gedraaid of gezien,
      Iets dat "waarschijnlijk" 10tallen euro's zal kosten???? vanwaar deze info?????

      Nu ja het ziet er uit als een induktieplaat maar je kan er niet eens een ei op bakken, laat staan koffie zetten....wat een brol maakt apple toch weer.

      Comment


      • #78
        Re: iPad

        Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
        Nu ja het ziet er uit als een induktieplaat maar je kan er niet eens een ei op bakken, laat staan koffie zetten....wat een brol maakt apple toch weer.
        ssstttt... nu gaat iedereen dat vernoemen als 1 van de redenen waarom een iPad niet goed is...

        Comment


        • #79
          Re: iPad

          Ik startte dit topic, en na een dag zitten we al aan 4 pagina's...

          Ik merk dat er nogal wat rabiate voor- en tegenstanders zijn. En dat is meestal zo voor succesvolle produkten. Je bent ofwel helemaal gewonnen, of je haat het.

          Waarom wil ik een iPad?

          - ik wil dat ding vastnemen en binnen de 30 seconden een website kunnen openen. (mijn grootste frustratie bij PC's, netbooks etc, en meteen waarom ik de iPod touch van mijn zoon niet kan laten liggen).
          - ik wil het gebruiken om thuis te surfen in de zetel, en niet aan een bureel. De krant lezen bij voorbeeld, mijn fora bekijken (en daarvoor is de iPod te klein)
          - ik wil snel een mailtje kunnen schrijven, en mogelijk de kinderen in de auto naar een videootje laten kijken op een deftig scherm.
          - ik wil in een boek kunnen bladeren en snel mijn foto's kunnen terugvinden, bekijken en delen.
          - ik wil wel eens een spelletje spelen. (poker of een andere iApp)

          Eigenlijk was ik van plan om dit jaar ergens zelf een iPod touch te kopen, maar het kleine scherm heeft me altijd tegengehouden. Toen ik de presentatie van de iPad zag, was ik vrij snel verkocht.
          Nu nog even wachten tot de Europese prijzen bekend zijn... Laat ons hopen dat ze bij Apple beseffen dat een Euro iets meer waard is dan een dollar.

          Ik besef ook dat het geen PC of iMac vervangt, maar die wil ik eigenlijk alleen gebruiken als ik echt computerwerk wil doen (foto's bewerken, brieven maken, etc.)

          Comment


          • #80
            Re: iPad

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Gratis? Ik ook
            Daar ga je toch geen 500 euro aan geven he.

            Toch wel ...

            Comment


            • #81
              Re: iPad

              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              Toch wel ...
              Haha, zal je niet tegen houden

              Ik zei het ook al bij die iPhone Wimpy: het kan fijn zijn om zoiets te hebben.
              Meer moet dat niet zijn.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #82
                Re: iPad

                Ik denk ook dat het gemaakt is als een "gadget" waarmee je overal kan surfen en vanuit je zetel je krant kan lezen bijvoorbeeld. Voor sommigen(mij inbegrepen) is dit wel heel makkelijk. Ik ben mss gewoon te lui om altijd aan mijn bureau te gaan zitten om mijn krant te lezen op mijn pc. Er zal altijd veel discussie over zijn. EN toch wil ik er wel een.

                Weet toevallig iemand de release datum in belgië of gaat er iemand naar de USA binnenkort?


                Grtz
                Thomas

                Comment


                • #83
                  Re: iPad

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Zo'n dingen in het onderwijs? Aan 400-500 euro 't stuk, per student? Weet je wel hoeveel dat kost? Wie mag dat dan betalen? De ouders? De belastingbetaler?
                  Wel leuk, aandelen in Apple, maar je wel blauw betalen aan materiaal/inschrijving voor je studerende kinderenn, hetzij via schoolfactuur of via belastingsgeld. Beetje nul-operatie nee?

                  En wat zou dan het educatief voordeel zijn? Het mooi design? Het niet meer moeten schrijven?

                  En dit is een apple product: het werkt alleen met apple producten en diensten. Muziek van iTunes, boeken van iBook, software van App Store, etc... Lijkt mij niet zo gezond om zoiets in het onderwijs te integreren.
                  Nee, Open Source is the way to go in het onderwijs.

                  Het is ook meer een GSM dan een laptop, het draait op het OS van de iPhone.

                  En "andermaal". Wanneer heeft Apple nog al het onderwijs ingepalmd?
                  Oh ik spreek van uit de praktijk, waarin we jaarlijks een budget krijgen en waarin we merken dat laptops duurder zijn, minder gemakkelijk verplaatsbaar dan zo'n iPad, en waarmee we eindelijk zoals in Portugal (waar elk kind zijn netbook heeft, ELK kind, daar is opvoeding en onderwijs nog wel goed doordacht) de kinderen in de lagere school op een goeie manier kunnen voorbereiden.

                  De zin over de aandelen in Apple heb je verkeerd gelezen, wie voor de aankondiging van de iPad aandelen kocht heeft is vandaag een blij mens.

                  Educatief voordeel: gemakkelijk door te geven in de klas, kan zowel web als applicaties aan, kan een beamer besturen, en van wat ik gezienheb kan zeer gemakkelijk gesynchroniseerd worden als er weer eentje alles weggehaald heeft.

                  Apple product : dat meent ge nu toch niet, internet is op een Apple hetzelfde hoor, tekstbestanden en rekenbladen ook, wat een argument.
                  open source : jazeker, wij gebruiken en promoten OpenOffice, Tux e.d. mar geen Linux, want als er iets verkeerd loopt en er is maar én Pipo die het kan oplossen (in casu de ICT-co dan riskeer de school veel downtime. (ter info een ICT-CO heeft meestal een beperkt aantal uren in een school, ik sta in 5 scholen).

                  Je kan er niet me bellen, dus is het geen GSM.

                  Apple eeft in het verleden op zeer slimme wijze de grafische sector via het onderwijs aan zich gebonden, chapeau zeg ik.

                  Comment


                  • #84
                    Re: iPad

                    ifail - grappig!

                    http://i48.tinypic.com/2vwi80i.jpg

                    -c

                    Comment


                    • #85
                      Re: iPad

                      Voor wat het waar(d) is, hier en hier

                      Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #86
                        Re: iPad

                        Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                        er zijn je hier tal van antwoorden gegeven maar tja als jij halstarrig blijft vastzitten aan je vooroordelen en veronderstellingen zonder echt te weten zal je nooit een antwoord ontdekken....
                        Te traag? op wat is dit gebaseerd???? al enkel benchmarks en zoja welke gedraaid of gezien,
                        Iets dat "waarschijnlijk" 10tallen euro's zal kosten???? vanwaar deze info?????

                        Nu ja het ziet er uit als een induktieplaat maar je kan er niet eens een ei op bakken, laat staan koffie zetten....wat een brol maakt apple toch weer.
                        Die onnozele laatste zin is weer een typisch voorbeeld van het type "antwoord" dat ik krijg.


                        Lees je wel de specs?

                        - De energiezuinige 1ghz processor gaat geen wonderen verrichten, wees toch eens realistisch. Verwacht snelheden à la Atom N270 of nog iets minder. Over het RAM geheugen wordt niets gelost, maar hier & daar denkt men aan 512MB. Genoeg om filmpjes of internet te gebruiken, maar dus niets wereldschokkends.

                        - De case kost 40 dollar. Het keyboard dock 70 dollar. Een USB/SD adapter 30 dollar. VGA adapter 29 dollar. Zoals altijd, in euro quasi hetzelfde. Wil je beetje praktisch kunnen werken, ga je nog minstens 100 euro uitgeven.



                        En de iPad draait écht wel uitsluitend software die Apple aanbiedt, vind je overal terug.

                        Comment


                        • #87
                          Re: iPad

                          ach ja, de iPad is een goede start voor andere bedrijven om betere én goedkopere varianten te maken

                          identiek hetzelfde toestel, maar met Windows 7 starter erop + ingebouwde webcam natuurlijk en wat usb,hdmi poortjes en SD kaartslot
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #88
                            Re: iPad

                            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                            En de iPad draait écht wel uitsluitend software die Apple aanbiedt, vind je overal terug.
                            Natuurlijk tot BlackRa1n een hack ervoor uitbrengt, wat het ineens tot een wereldtablet qua applicaties gaat maken.

                            Net zoals bij de iPhone. Die is imho geen rotte zak waard zonder jailbreak, maar mét, is het een super toestel!!
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #89
                              Re: iPad

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              Natuurlijk tot BlackRa1n een hack ervoor uitbrengt, wat het ineens tot een wereldtablet qua applicaties gaat maken.

                              Net zoals bij de iPhone. Die is imho geen rotte zak waard zonder jailbreak, maar mét, is het een super toestel!!
                              Ja wist ik wel.
                              Maar hoeveel procent van de iPhones zijn gehackt? De doorsnee consument blijft daar ver vandaan.

                              Kan je moeilijk een feature noemen van de iPhone (en toekomstige iPad)..

                              Comment


                              • #90
                                Re: iPad

                                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                                Ja wist ik wel.
                                Maar hoeveel procent van de iPhones zijn gehackt? De doorsnee consument blijft daar ver vandaan.
                                Kan je moeilijk een feature noemen van de iPhone (en toekomstige iPad)..
                                ook waar. zonder hack zou geen haar op mijn hoofd er ooit aan denken om een iPhone (of iPad te kopen) maar het is wél mogelijk

                                ik vind het trouwens zo grappig, dat als ik iemand anders met een iPhone tegenkom, en die is er niet tevreden van omdat hij niets kan doen ermee. Haal ik 10min de mijne boven en zitten ze al te smeken om de hunne ook te hacken (duurt zo'n 2 muisklikken, en dan 2-3min met de vingers draaien en klaar is kees)
                                5DmkIII en wat glas

                                Comment

                                Working...
                                X