Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet POWERLINE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Telenet POWERLINE

    Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
    Is ook veiliger, want je router werkt meestal ook als firewall...

    j.
    Het is inderdaad veiliger, maar mijn pc staat vrij goed dicht.

    Comment


    • #32
      Re: Telenet POWERLINE

      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Je kan die dingen zelf kopen ja. 36€ voor twee lijkt me wel goedkoop, waarschijnlijk zijn het drus tragere dingen. Je moet er rekening mee houden dat er de maximum snelheid opstaat. Als je elektriciteitsnet wat verouderd is kan die snelheid dus zakken. Ik haal 80 mbit met mijn 200mbit adapters. Mijn netwerkkaarten zijn wel slechts 100mbit. 200 Mbit moet ik zeker niet verwachten

      Bij die devolo dingen komt een software waarbij je een paswoord encryptie op de adapters kan zetten. Heb net een mini bij aangeschaft. Daar staat een knopje op waarbij je automatische encryptie kan aanzetten. Mijn oudere adapters ondersteunen dit niet, heb het dus toch manueel moeten doen.
      Wij hebben al meer dan een jaar een powerline en ik wil niets anders meer . Werkt perfect. Wij hebben wel bij Mediamarkt snelle adapters gekocht voor 2 computers.
      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

      Comment


      • #33
        Re: Telenet POWERLINE

        Ik heb gisteren mijn installatie gedaan.
        Eerlijk gezegd stoort het me nogal dat er naast de router nog een switch nodig is.

        De verbinding lopen nu:

        Telenet kabelmodem : kabel naar switch.
        Van de switch, kabel naar mijn draadloze router.
        Van de switch kabel naar de powerline, om dan van de tweede powerline naar de Digicorder te gaan.

        Zou het lukken als ik de kabelmodem direct met de powerline zou verbinden.
        Dan powerline naar de Digicorder.
        Een 3de powerline naar de draadloze router, die ik dan echt kan zetten waar ik wil.

        Ik wil eigenlijk die powerlines de functie van de switch laten overnemen zodat ik een stroomverbruiker minder in huis heb.

        Comment


        • #34
          Re: Telenet POWERLINE

          Ik vermoedt van wel, maar:
          De derde powerline verbruikt ook.
          Een deel van je bandbreedte van de powerline gaat naar tv signalen ten koste van de snelheid voor het internet. het hangt er dus vanaf of kwaliteit van je elektrische installatie goed genoeg is.....

          j.

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Ik heb gisteren mijn installatie gedaan.
          Eerlijk gezegd stoort het me nogal dat er naast de router nog een switch nodig is.

          De verbinding lopen nu:

          Telenet kabelmodem : kabel naar switch.
          Van de switch, kabel naar mijn draadloze router.
          Van de switch kabel naar de powerline, om dan van de tweede powerline naar de Digicorder te gaan.

          Zou het lukken als ik de kabelmodem direct met de powerline zou verbinden.
          Dan powerline naar de Digicorder.
          Een 3de powerline naar de draadloze router, die ik dan echt kan zetten waar ik wil.

          Ik wil eigenlijk die powerlines de functie van de switch laten overnemen zodat ik een stroomverbruiker minder in huis heb.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #35
            Re: Telenet POWERLINE

            Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
            Ik vermoedt van wel, maar:
            De derde powerline verbruikt ook.
            Een deel van je bandbreedte van de powerline gaat naar tv signalen ten koste van de snelheid voor het internet. het hangt er dus vanaf of kwaliteit van je elektrische installatie goed genoeg is.....

            j.
            Ik denk toch dat die powerline minder verbruikt dan die hub.
            Wat de bandbreedte betreft maar ik met niet al te veel zorgen, want in principe verandert er niet veel. De switch moet toch ook 'schakelen' tussen internet en digitale TV.

            De verbinding via de powerline is nu uitstekend, zelfs met gebruik van 'verdeelstekkers'.

            Comment


            • #36
              Re: Telenet POWERLINE

              Bij mijn zoon in deurne was vorige week een inval Controle van de storing bij een zendamateur;
              deze storing was met zijn powerplugs van netgear zijn ook in beslag genomen door de gerechterlijke politie BITP kan dit zomaar ??
              een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

              Comment


              • #37
                Re: Telenet POWERLINE

                Als de powerplugs van Netgear niet gehomologeerd zijn door het BIPT, is dat perfect wettelijk. De mannen van het BIPT hebben het statuut van Officier van de Gerechtelijke politie.

                Comment


                • #38
                  Re: Telenet POWERLINE

                  Oorspronkelijk geplaatst door fiets Bekijk bericht
                  Bij mijn zoon in deurne was vorige week een inval Controle van de storing bij een zendamateur;
                  deze storing was met zijn powerplugs van netgear zijn ook in beslag genomen door de gerechterlijke politie BITP kan dit zomaar ??
                  Zie antwoord #13

                  Spijtig voor je zoon maar je mag nu eenmaal geen storing veroorzaken op andere goedgekeurde toestellen. Mochten de powerplugs storingen veroorzaken op FM of TV frequenties dan was het systeem nooit toegelaten geweest. Nu stoort het "maar" de gebruikers van HF (kortegolf) en dan gaan de commerciële belangen weer doorwegen. In o.a. de US zijn experimenten met BPL (broadband over powerlines), powerplugs in't groot, al op veel plaatsen afgevoerd en ook daar neemt de FCC actie als de maatschappijen de storingen niet oplossen.

                  Ik kan je verzekeren dat de eerste gebruiker van powerplugs die in mijn buurt storing veroorzaakt ook het BIPT op bezoek zal krijgen. Het systeem had nooit op de markt mogen komen.

                  Meer info: kijk eens naar de effecten van BPL op youtube
                  Wat je in het filmpje ziet is gelijkaardig wat de radio amateur onderging dor de powerplugs van je zoon zij het dat het over een kleiner gebied gaat dan BPL.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #39
                    Re: Telenet POWERLINE

                    Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                    Als de powerplugs van Netgear niet gehomologeerd zijn door het BIPT, is dat perfect wettelijk. De mannen van het BIPT hebben het statuut van Officier van de Gerechtelijke politie.
                    Homologatie is hier van geen belang, powerplugs veroorzaken storing op een vergunde dienst. Je mag powerplugs gebruiken omdat ze een laag vermogen uitsturen maar de gebruiker ervan heeft geen recht van klagen als hij zelf storing heeft. De wet is hierin duidelijk.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #40
                      Re: Telenet POWERLINE

                      raar, heb 2 zendamateurs als buren (aan elke kant eentje) en zowel ik, als 1 van die 2 gebruiken powerlines (weliswaar voor BGTv) maar die mannen hebben geen storingen
                      Mijn Blog
                      D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                      Comment


                      • #41
                        Re: Telenet POWERLINE

                        De mijne zijn defect, maar 45e is wat veel ten opzichte van de winkelprijs. Graag had ik geweten welk type ze nu plaatsen.
                        Groeten Yves
                        http://www.ds-photography.be/ - Nikon D800 - Nikon 70-200 2.8 - Nikkor 24-70 2.8 - Nikkor 50 F/1.8 D AD - Nikon SB-900 - Sekonic L-358 Flash Master - Elinchrom Studio

                        Comment


                        • #42
                          Re: Telenet POWERLINE

                          De mijne zijn vervangen door DEVOLO.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Telenet POWERLINE

                            Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                            Als ik alle reacties hier lees lijkt mij het toch de beste oplossing om "zo mogelijk" een extra kabeltje te trekken.
                            Die draadloze of die "electriciteitsnetwerkverbindingen" lijken mij toch niet zo stabiel en vooral niet zonder storingen.
                            Iedereen die heeft gereageerd op dit topic wens ik van harte te danken.
                            Mvg WillyB
                            Natuurlijk: via kabel is ALTIJD beter of minstens even goed. Als je via wireless een stuk comfort wint (laptop, of vermijden kabels te moeten trekken) is het natuurlijk een geldig alternatief.
                            Eergisteren nog een laptop zien staan, draadloos verbonden op 15cm van de B-box.
                            Ik denk, als iedereen met een nutteloze wireless verbinding mij één euro geeft, dat ik dan stinkend rijk zal zijn.
                            Last edited by nete; 19 maart 2011, 14:16.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment

                            Working...
                            X