Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pdf bestanden ondertekenen met eID

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pdf bestanden ondertekenen met eID

Dag

Om maar met de deur in huis te vallen: Office (2007) documenten zijn geen probleem. Die kan ik perfect ondertekenen met mijn eID. Maar als je een Office document wegschrijft als pdf, dan is de handtekening "gone".
    Blijkbaar is het wel mogelijk om met Adobe dergelijke handtekening te plaatsen?
    Zie "digitale handtekeningen".
    Adobe Standard kost zo'n 415 EUR
    Is er geen betaalbaarder alternatief?? Zo erg veel heb ik het nu ook niet nodig, maar 't is wel een gemis...
    Update: Sorry, vergeten te vermelden: het alternatief - hoeft niet gratis te zijn maar wel "betaalbaar" - moet werken onder Win 7 pro - 64 bit.
    Last edited by BlueInk; 7 maart 2011, 18:10.

Re: Pdf bestanden ondertekenen met eID

Via certipost kan je elk document ondertekenen (gratis):

Rechts bovenaan zie je een rode button "test nu gratis"

Ik weet niet hoe lang het nog gratis blijft maar het is al meer dan een jaar gratis.
    flickr.com/wernerwattenbergh
    flickr.com/vdpsportfotograaf
    http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

geachte,

u kan in d"e gratis adobe reader documenten ondertekenen met de Belgische eID

hier vindt u een demo;

Luc Mertens
      Adjunct-coördinator eID Oost - Vlaanderen

T 09 265 91 27
      M 0476 84 01 87
      F 09 265 91 39
      luc.mertens@rrn.fgov.be
      FOD Binnenlandse Zaken
      Algemene Directie Instellingen en Bevolking
      Rijksregister - eID Oost-Vlaanderen
      Kouterpoort
      Savaanstraat 11/001
      9000 Gent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kombucha Bekijk bericht
        Bedankt voor die info. Ook ik probeer zoveel mogelijk m'n eID te gebruiken, maar was ook nog niet op de hoogte dat dit kon. Super
        Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Kijk ook eens naar www.scribble.be.
          Ik gebruik het al een tijdje voor het versturen van mijn bestelbonnen en het werkt gewoon goed.

Groetjes,
          Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kombucha Bekijk bericht
            geachte,

Oké! en dank voor de inlichtingen!
            Alleen ben ik er nog niet uit.

Office (2007) documenten kan ik perfect eID ondertekenen, maar met pdf bestanden via Adobe Acrobat X pro wil het niet echt lukken.

Nochtans al de help doorplozen, maar geen soelaas... Ofwel mis ik de oplossing ofwel snap ik het niet.
            Als ik een pdf bestand certificeer, komt er nadien altijd op: "De geldigheid van de documentcertificering is ONBEKEND. De auteur kan niet worden geverifieerd".

Welke stappen te ondernemen om alles correct te krijgen? Dergelijke mededeling op een pdf wekt weinig vertrouwen bij de lezer.

Comment

Working...
            X