Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet POWERLINE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telenet POWERLINE

    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
    Je kan op de site van Telenet een formulier invullen waar je uw vragen of klachten kan formuleren. Kan ook bellen naar 0800 66801 en daar vragen welk email-adres je kan gebruiken.
    OK. Bedankt.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #17
      Re: Telenet POWERLINE

      Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
      Opletten als je 3-fasen electriciteit hebt (of hoe zeg je dat?)
      De powerlines moeten op de zelfde fase zitten, en best ook nog op hetzelfde circuit.

      j.
      Ik gebruik deze nogthans op een driefasig net (3X400 volt + nulleider) en 100% zeker werkt het ook op een circuit dat op een andere fase staat, blijkbaar hebben deze dingen genoeg aan een gemeenschappelijke nulleider.

      Comment


      • #18
        Re: Telenet POWERLINE

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ik gebruik deze nogthans op een driefasig net (3X400 volt + nulleider) en 100% zeker werkt het ook op een circuit dat op een andere fase staat, blijkbaar hebben deze dingen genoeg aan een gemeenschappelijke nulleider.
        Bij mij werkt dat ook op twee verschillende fasen, maar hier en daar blijkt het wel problemen te geven.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Telenet POWERLINE

          ik werk nu toch al een tijdje als helpdesk IDTV en ADSL (wel belgacom). even een paar feiten;

          -3 fasen is niet noodzakelijk een probleem, maar in sommige gevallen wel
          -wat storingen betreft: het alternatief is een WIFI systeem wat alles doorstuurt (zoals bv Ruckus, dit geeft storingen op draadloze signalen zoals modems en draagbare telefoons, dus niet echt beter. bovendien storen alle wifi zenders elkaar dus om nu alleen over de zendamateuren te vallen....
          -powerline systemen zijn soms echt moeilijk aan de praat te krijgen omdat ze natuurlijk betrouwen op onderliggende bekabeling maar zijn anderzijds eens ze werken wel vrij stabiel. Stroompannes zijn wel een probleem....

          Comment


          • #20
            Re: Telenet POWERLINE

            Als ik alle reacties hier lees lijkt mij het toch de beste oplossing om "zo mogelijk" een extra kabeltje te trekken.
            Die draadloze of die "electriciteitsnetwerkverbindingen" lijken mij toch niet zo stabiel en vooral niet zonder storingen.
            Iedereen die heeft gereageerd op dit topic wens ik van harte te danken.
            Mvg WillyB

            Comment


            • #21
              Re: Telenet POWERLINE

              Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
              Als ik alle reacties hier lees lijkt mij het toch de beste oplossing om "zo mogelijk" een extra kabeltje te trekken.
              Die draadloze of die "electriciteitsnetwerkverbindingen" lijken mij toch niet zo stabiel en vooral niet zonder storingen.
              Ik heb die powerline van Telenet gekocht bij de installatie en dat werkt gewoon perfect.
              Bij ons is het een driefasig netwerk, er staat een WiFi zender op 50 cm van zo'n powerline en mijn digibox en een van de buren is radio-amateur.
              Op de hoop toe staat binnen de drie meter ook nog eens de zender van de draadloze telefoons en ligt er een GSM of twee binnen handbereik plus een draadloos weerstation en draadloze bediening van een verlichting.
              Soms komt daar nog een portable bij op WiFi en een draadloze muis of twee. En al bij al werkt de afstandsbediening van de airco, auto's en moto ook nog.
              En wat geeft dat als resultaat ... alles werkt hier normaal zonder enig probleem.

              Als je met goedgekeurd materiaal werkt zou dat geen enkel probleem mogen zijn.
              Heb je er wel last van, dan is een van die zaken brol en stoorzender of ontvanger, koop dus gewoon deftig materiaal.
              Last edited by VerSeg; 28 januari 2010, 07:54.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Telenet POWERLINE

                Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                Als ik alle reacties hier lees lijkt mij het toch de beste oplossing om "zo mogelijk" een extra kabeltje te trekken.
                Die draadloze of die "electriciteitsnetwerkverbindingen" lijken mij toch niet zo stabiel en vooral niet zonder storingen.
                Iedereen die heeft gereageerd op dit topic wens ik van harte te danken.
                Mvg WillyB
                Ik heb tot dusver geen klagen van mijn Powerlines. Zag het ook niet zitten om te zitten boren op allerhande plaatsen.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #23
                  Re: Telenet POWERLINE

                  Ik heb net een bestelling geplaatst voor Telenet Digitale TV.
                  Blijkbaar kosten die powerlines tegenwoordig 45€ per stuk.
                  Ik kan bij Vandenborre een pakketje kopen aan 36€ voor de 2.

                  Zou ik die elders mogen kopen?

                  Wat moet je doen om daar een paswoord op te zetten?
                  Ik heb geen zin het internet van mijn buren op te zetten, want blijkbaar kunnen sommigen het net van hun buren gebruiken.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telenet POWERLINE

                    uiteraard mag iedereen zn eigen apperatuur gebruiken
                    de technieker sluit dat gewoon niet aan (of ge moest proberen wa fooi te geven )
                    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Telenet POWERLINE

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Ik heb net een bestelling geplaatst voor Telenet Digitale TV.
                      Blijkbaar kosten die powerlines tegenwoordig 45€ per stuk.
                      Ik kan bij Vandenborre een pakketje kopen aan 36€ voor de 2.

                      Zou ik die elders mogen kopen?

                      Wat moet je doen om daar een paswoord op te zetten?
                      Ik heb geen zin het internet van mijn buren op te zetten, want blijkbaar kunnen sommigen het net van hun buren gebruiken.
                      Je kan die dingen zelf kopen ja. 36€ voor twee lijkt me wel goedkoop, waarschijnlijk zijn het drus tragere dingen. Je moet er rekening mee houden dat er de maximum snelheid opstaat. Als je elektriciteitsnet wat verouderd is kan die snelheid dus zakken. Ik haal 80 mbit met mijn 200mbit adapters. Mijn netwerkkaarten zijn wel slechts 100mbit. 200 Mbit moet ik zeker niet verwachten

                      Bij die devolo dingen komt een software waarbij je een paswoord encryptie op de adapters kan zetten. Heb net een mini bij aangeschaft. Daar staat een knopje op waarbij je automatische encryptie kan aanzetten. Mijn oudere adapters ondersteunen dit niet, heb het dus toch manueel moeten doen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Telenet POWERLINE

                        Dan nog een extra vraagje.

                        Om mijn digicorder met de Telenet modem te verbinden moet ik powerline gebruiken, verbonden op de aansluiting Digitale TV.

                        Op de kamers op de tweede verdieping is de wireless verbinding een beetje zwak. Als ik nu in plaats van 2 powerline adapter er 4 koop, kan ik dan 2 extra kamers van internet voorzien, of moet ik die nog eens achter de router plaatsen?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Telenet POWERLINE

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Dan nog een extra vraagje.

                          Om mijn digicorder met de Telenet modem te verbinden moet ik powerline gebruiken, verbonden op de aansluiting Digitale TV.

                          Op de kamers op de tweede verdieping is de wireless verbinding een beetje zwak. Als ik nu in plaats van 2 powerline adapter er 4 koop, kan ik dan 2 extra kamers van internet voorzien, of moet ik die nog eens achter de router plaatsen?
                          Niet vergeten dat je dus ook nog een coax kabel moet hebben voor de tv ...

                          Je kan gewoon extra adapters kopen voor internet. Ik heb wel gemerkt dat mijn 85mibt adapters de 200mbitters niet zien en omgekeerd. Momenteel heb ik dus 3 adapters nodig voor 2 computers, eentje aan de router, en dan 1 voor elke computer. Best wel zorgen dat je een apart stopcontact hebt. Als je ze op een verdeeldoos steekt werkt het niet (altijd).

                          Comment


                          • #28
                            Re: Telenet POWERLINE

                            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            Niet vergeten dat je dus ook nog een coax kabel moet hebben voor de tv ...

                            Je kan gewoon extra adapters kopen voor internet. Ik heb wel gemerkt dat mijn 85mibt adapters de 200mbitters niet zien en omgekeerd. Momenteel heb ik dus 3 adapters nodig voor 2 computers, eentje aan de router, en dan 1 voor elke computer. Best wel zorgen dat je een apart stopcontact hebt. Als je ze op een verdeeldoos steekt werkt het niet (altijd).
                            De powerlines voor je Digitale TV komen op de telenet switch, voor internet zou ik na de switch toch een router plaatsen en daarmee dan via powerlines naar de verdiepingen gaan.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: Telenet POWERLINE

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              De powerlines voor je Digitale TV komen op de telenet switch, voor internet zou ik na de switch toch een router plaatsen en daarmee dan via powerlines naar de verdiepingen gaan.
                              Ik heb Turbonet en mag dus 5 toestellen aansluiten in principe. Heb dus direct op de switch gedaan, maar je hebt gelijk. Je kan het ook achter een router hangen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Telenet POWERLINE

                                Is ook veiliger, want je router werkt meestal ook als firewall...

                                j.
                                Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                                Je kan het ook achter een router hangen.
                                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                                Nikon stuff

                                Comment

                                Working...
                                X