Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opwarming van de aarde ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Opwarming van de aarde ?

    OK, ik ga het even samenvatten : we weten er geen kl.ten van maar "er zijn lieden" die documentaires "laten" maken. Niemand wéét in de verste verte ook maar wat "de toekomst" ons zal brengen. Maar dat verhindert een aantal van die "lieden" niet om de meest beangstigende scenario's uit te werken. En met reden !
    --------------
    Met, het ligt welhaast voor de hand, maar één doel : er zélf & rechtstreeks & zoveel mogelijk aan te...verdienen. Neem nu "Green Peace". Neem nu "Al Gore". En die 1899 àndere NGO's die, uitsluitend, met dit soort onheilstijdingen, hun boterham verdienen. Of, in andere woorden : hun DOEL is het om hiervan een inkomen te verwerven dat in hun levensonderhoud voorziet en, als het éven kan, élk jaar nog een paar miljoen Euro aan de kant te kunnen leggen.
    ---------------
    En : tot nu toe lukte hun dat aardig...

    Comment


    • #62
      Re: Opwarming van de aarde ?

      in plaats van klagen misschien zelf met een idee komen waar de wetenschap het mee eens is en waar je toch geld mee kunt verdienen ?

      @p: ik zeg dus niet dat er in koud water niet meer zuurstof zit ik zeg dat dat niet de reden is dat warm water drijft op koud .

      Comment


      • #63
        Re: Opwarming van de aarde ?

        De kop in het zand steken is zeker geen oplossing.

        De enige oplossing voor een leefbare aarde binnen enkele decennia is :

        - Max 1 kind per gezin
        - Max 1 auto per gezin en minder met de auto rijden
        - Max 1 keer vlees eten per week.

        Dat klinkt niet populair, maar is wel de waarheid.

        Als de welvaart in China, Afrika en India stijgt en men er hetzelfde leven als hier in t Westen wil (wat eigenlijk hun goed recht is), komt de aarde nog veel rapper in problemen.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #64
          Re: Opwarming van de aarde ?

          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          De kop in het zand steken is zeker geen oplossing.

          De enige oplossing voor een leefbare aarde binnen enkele decennia is :

          - Max 1 kind per gezin
          - Max 1 auto per gezin en minder met de auto rijden
          - Max 1 keer vlees eten per week.

          Dat klinkt niet populair, maar is wel de waarheid.

          Als de welvaart in China, Afrika en India stijgt en men er hetzelfde leven als hier in t Westen wil (wat eigenlijk hun goed recht is), komt de aarde nog veel rapper in problemen.
          NGC zou eigenlijk een reportage moeten maken van de Russische oliepijpleidingen...
          (lekken, bedorven grondwater, olie die in brand staat enz. enz.)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #65
            Re: Opwarming van de aarde ?

            Het volgende is niet meer on topic, maar ik kon het niet laten even te reageren.
            Trouwens, mijn bijdrage over GW heb ik al gebracht.

            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            en dat koude water weegt meer dan warm water wegens zuurstofrijker
            Koud water weegt inderdaad meer dan warm water, maar de hoeveelheid opgeloste gassen in water zijn daar niet de oorzaak van. Wel de bijzondere structuur van de watermoleculen.
            Water van 4°C is trouwens het zwaarst (heeft de hoogste soortelijke massa).

            Oorspronkelijk geplaatst door WilliamG Bekijk bericht
            zever. warme dingen zetten gewoonlijk uit » minder moleculen per volume eenheid » DAAROM lichter
            Helemaal correct, maar water is hierop de uitzondering.
            Dan bedoel ik wel water hé (in vloeibare vorm) !
            Ter info en om aan te tonen dat water een uitzondering is :
            De meeste stoffen zijn in vaste vorm zwaarder dan in hun vloeibare vorm.
            Water, daarentegen, in vaste vorm (=ijs) weegt lichter dan in zijn vloeibare vorm. Bijgevolg, ijs drijft !!

            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Toch niet,warm water bevat minder gassen,voornamelijk zuurstof ,dat er door de warmte uit verdampt is.
            Warm water kan inderdaad minder opgeloste gassen opnemen of "vasthouden", zowel zuurstof als CO2. Deze gassen zijn er evenwel niet uit "verdampt".

            Oorspronkelijk geplaatst door WilliamG Bekijk bericht
            Gassen hebben een lagere soortelijke massa dan water
            Juist, gassen hebben een lagere soortelijke massa dan vloeistof.
            Maar we vergelijken hier geen waterdamp (gas) met water (vloeistof) hé.
            We vergelijken wel de soortelijke massa van water (vloeistof) bij verschillende temperaturen.



            greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

            Comment


            • #66
              Re: Opwarming van de aarde ?

              FWIW, mijn mening hierover (gecatalogeerd onder "onnodige en onbelangrijke mening nr 322566245", maar ik moet ze toch kwijt)

              Het probleem, beste mensen, zit in onze genen. Lees om te beginnen eens iets zoals "the selfish gene" van Dawkins. Da's het hele concept uitgelegd in non-wetenschappelijke lingo. Wie geen tijd heeft om te lezen, bij deze de zeer beknopte versie; het meeste van wat we doen is voorgeprogrammeerd, ter meerdere eer en glorie van onze soort, en zijn voortbestaan.

              Bovenop deze "programmatie" komt één extra gegevens; homo sapiens is de enige op deze aard***** die beschikt over een supregroot denkvermogen, ic die beschikt over zelfreflectie. dat maakt ons tot "freaks of nature", niet meer, niet minder.

              En nu komt het; door de combinatie van dit denkvermogen en die voorgeprogrammeerde genen trekken we alles uit balans.

              Enerzijds zijn we slim genoeg om ons te "beschermen" tegen moeder natuur. Onze levensverwachting is hiervan getuige.

              En anderzijds zijn we "te stom" om iets tegen onze eigen genen te doen. Nu ja, beter ware te zeggen; we zijn niet bij machte iets te doen aan de bevelen van onze genen. En één van die bevelen is; reproduceren! En dat terwijl we in het volle besef zijn van onze genen en hun opdracht.

              Nu ligt de focus op het klimaat, maar dat klimaat is maar één van de gevolgen van onze scheve balans. Er zijn andere gevolgen. Zoals bvb het steeds kleinere succes (en aandeel) van andere diersoorten op onze bol; we nemen hun habitat af. Of zoals het onwrichten van voedselpiramides. Een voorbeeld hiervan; krill, dat aan de basis zou moeten liggen van de voedselketen, wordt nu rechtstreekt opgevist door de mens, om te verwerken in etenswaren.

              Zijn er oplossingen? Ik denk het eerlijk gezegd niet.

              Betekent dat dat we dan maar niets moeten doen? Neen, dat nu ook weer niet. Wel integendeel; als er één hoop is, dan is het dat de mens zijn denkvermogen uiteindelijk groot genoeg zal zijn om zijn genen in te tomen.

              Dat zou bvb betekenen dat er een aantal zaken eindelijk worden aangepakt op globaal niveau;

              - Er zou een framework van wetten zou kunnen komen, dat aan non-menselijke genen evenveel rechten verleent. Daar zijn al serieus wat ballonnen over opgelaten door wetenschappers, maar de pers intereseert zich liever in nip-slips van truttemiekes met ster-allures. Lees bvb eens "Wild Law" van Cormac Cullinan.

              - Er zou kunnen worden gedacht aan geboortebepeking. Nu, velen staan op hun achterste poten als dat wordt geopperd. Ze voelen zich ineens geviseerd, omdat ze meer dan twee kinderen hebben. Of ze opperen meteen doemscenarios, in de zin van "sebiet sterven we uit!". Dat zijn typische reacties die komen van ...onze genen. En die reacties zijn irrelevant, want wat wetenschappers met geboortebeperking bedoelen is: gestage afname. Net zoals er nu een gestage toename is. De focus op groei zit echter zéér diep in onze genen. Kijk maar naar de economie. Zijn er makkelijke middelen voor geboortebeperking? In ons land, jazeker. Kinderbijslag voor 3e en volgende kinderen: weg ermee. En voor een 2e kind maar de helft meer. Enkel laten gelden voor borelingen vanaf 2011 natuurlijk; er hoeft niemand geld ontnomen te worden.

              Ook op persoonlijk vlak zijn er oplossingen:

              - Wees spaarzaam met grondstoffen (eten, energie, ...). We zullen die spaarzaamheid nodig hebben, zo kunnen we hopelijk de schade beperken, voor ons nageslacht én voor de andere bewoners van onze planeet, tot dat "moment van ommekeer", dat moment waarop de mens zijn genen intoomt.

              - Stop met dat vingerwijzen naar anderen. Hier krijg ik persoonlijk grijs haar van zie. "Jamaar de negerkes kweken méér kinderen" (klopt misschien, maar hun ecologische voetafdruk ligt vele keren lager, én hun voortplantingssucces is bewerkstelligd door onze religie). "Jamaar er is een bepaalde wetenschapper die de boel in twijfel trekt" (klopt, zo zijn er ook wetenschappers van Philip Morris die kunnen aantonen dat je van Roken gezonder wordt. Ik stel toch voor dat je even naar de zichtbare effecten van ons gedrag kijkt. Zie jij nog veel sneeuw op de Klimanjaro?). Er zijn er hier zelfs die op Gore vitten omdat hij het vliegtuig neemt om zijn boodschap te verspreiden. Waar gaan we naartoe?

              Zo. Ik ben uitgeklapt.
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #67
                Re: Opwarming van de aarde ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Vulture Bekijk bericht
                Nice comment Cheeta!

                Mijn visie na het bekijken en lezen van docu's, boeken enz van believers en non- believers:

                ....
                Neem nu als voorbeeld de gebieden in en rond Tsjernobyl:
                De natuur, zowel de planten als de dieren hebben er zich aangepast en leven er nu hun gewone gangetje terwijl de mensen die er wonen gezondheidsklachten hebben.
                De mens is gewoonweg niet sterk genoeg (meer) om zich aan grote veranderingen aan te passen.
                ....
                Och ja, my 2 cents
                "z'n gangetje " zou ik het nu toch niet noemen: vele dieren/planten daar zijn gemuteerd, onvruchtbaar, sterven sneller dan normaal, enz...
                maar ze klagen niet en in tegenstelling tot de mensen komen ze niet in het nieuws....hoewel over het lot van de teruggekeerde mensen toch ook niet alle dagen bericht wordt?
                'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                Comment


                • #68
                  Re: Opwarming van de aarde ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                  FWIW, mijn mening hierover (gecatalogeerd onder "onnodige en onbelangrijke mening nr 322566245", maar ik moet ze toch kwijt)

                  Het probleem, beste mensen, zit in onze genen. Lees om te beginnen eens iets zoals "the selfish gene" van Dawkins. Da's het hele concept uitgelegd in non-wetenschappelijke lingo. Wie geen tijd heeft om te lezen, bij deze de zeer beknopte versie; het meeste van wat we doen is voorgeprogrammeerd, ter meerdere eer en glorie van onze soort, en zijn voortbestaan.
                  ...
                  Bovenop deze "programmatie" komt één extra gegevens; homo sapiens is de enige op deze aard***** die beschikt over een supregroot denkvermogen, ic die beschikt over zelfreflectie. dat maakt ons tot "freaks of nature", niet meer, niet minder.
                  .....

                  - Er zou kunnen worden gedacht aan geboortebepeking. Nu, velen staan op hun achterste poten als dat wordt geopperd. Ze voelen zich ineens geviseerd, omdat ze meer dan twee kinderen hebben. Of ze opperen meteen doemscenarios, in de zin van "sebiet sterven we uit!". Dat zijn typische reacties die komen van ...onze genen. En die reacties zijn irrelevant, want wat wetenschappers met geboortebeperking bedoelen is: gestage afname. Net zoals er nu een gestage toename is. De focus op groei zit echter zéér diep in onze genen. Kijk maar naar de economie. Zijn er makkelijke middelen voor geboortebeperking? In ons land, jazeker. Kinderbijslag voor 3e en volgende kinderen: weg ermee. En voor een 2e kind maar de helft meer. Enkel laten gelden voor borelingen vanaf 2011 natuurlijk; er hoeft niemand geld ontnomen te worden.


                  .....
                  Zo. Ik ben uitgeklapt.
                  HS is dan ook de enige diersoort die zich ervan bewust is dat het moet sterven....
                  Wij hebben pijn en zijn ons ervan bewust dat we pijn hebben, we lachen en denken erover na dat we lachen,... "Een schitterend ongeluk " zoals Wim Kayzer het ooit genoemd heeft.
                  Dat we hierdoor andere diersoorten uit hun biotoop kunnen verdrijven zal dan fundamenteel gewoon "de wet van de natuur" zijn . Alleen kunnen wij juist door dit bewustzijn er vrijwillig voor zorgen dat we dit niet onbeperkt doen, we willen bewaren, beheren en conserveren juist omdat we "freaken" zijn. Andere diersoorten verdringen elkaar zonder scrupules.
                  ---------------------------------
                  Probleem met een geboortebeperking is dat dit enkel werkt in een maatschappij met goed uitgebouwde en op lange termijn verzekerde sociale zekerheid en dit is een zeer kleine minderheid. Ook de VS mogen zich hier niet bij rekenen.
                  In alle andere landen zijn kinderen niet alleen "je genenplan" maar ook je "oude dag plan" . Enkel mensen met voldoende kinderen kunnen erop rekenen dat iemand hen zal verzorgen bij ouderdom , ziekte ,....
                  Bovendien blijft het zoals je zegt een feit dat een Westers gezin van 4 een vele zwaardere ecoprint heeft dan een 15 koppige Afrikaanse familie.
                  ----------------------------------
                  Probleem blijft als je de kaart van de overbevolking trekt je heel snel vervalt in een soort "Eco-fascisme": is het ethisch mensen ouder dan pakweg 65 te laten worden? Moeten mensen met slecht zicht zich mogen voorplanten? Moeten we aan ontwikkelingshulp doen of AIDS in Afrika bestrijden, laten we niet beter enkele generaties in Bangladesh wegstromen om de bevolkingsaangroei te beperken? Stoppen we met vaccineren om een "onnatuurlijke" resistentie van de soort mens te verhinderen?
                  Laten we zoals bij vele diersoorten enkel het alfa-mannetje toe zich voort te planten?
                  Cynisch ? Onzin? Door bv geen kindergeld te geven laat je toe dat enkel rijken (alfa's) zich onbeperkt voortplanten...
                  Ik weet het niet of het lukt maar ik hoop dat we ver van dit soort denken wegblijven.
                  'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                  Comment


                  • #69
                    Re: Opwarming van de aarde ?

                    Ik heb hier al véél gelezen...
                    Men is hier maar aan het klagen en zagen dat de andere het maar moet doen...
                    De mens hier is van principe... Dat mijn buur maar de inspanningen levert, maar niet ik...
                    Langs de andere kant zeg ik al jaren, we leven met teveel op de aardbol...
                    langs de andere kant trekt kapitalisme zich geen reet aan van milieu... zijde zot zeker... dan verhuis ik wel naar het buitenland
                    Langs de andere kant, hoeveel mensen kijken daadwerkelijk naar zichzelf en doen inspanningen? En dan heb ik het niet over zwakzinnige inleveringen, maar zware inleveringen...
                    Langs de andere kant, de mens MOET flexibel zijn... 't ja dat heeft zijn prijs!
                    Gevolg is dat men twee auto's nodig acht, want als je moet rekenen op openbaar vervoer...kan je nog lang te laat komen of in sommige gevallen helemaal niet (er zijn beroepen waar je totaal niet kunt op rekenen op het openbaar vervoer omwille van tijd en afstand)

                    Langs de andere kant... hoeveel mensen dragen een extra trui binnen in huis? O ja, dat is niet trendy!!! Ik wil er modieus bij lopen en liefst in t-shirt...
                    Hoeveel mensen kruipen nog gezellig samen onder een plaid zoals vroeger? Weinigen, want ieder wil zijn eigen zetel...

                    Langs de andere kant... en nu ga ik eens grof zijn... we zitten nu met een kleine winterprik en de mens begint al te schreeuwen...(was eergisteren op een nachtshoot in de kuip van Gent en de mensen waren al aan mekkeren dat het hun Te Koud was en dit dan nog van jeugdige mensen die nog niet eens weten wat een winter betekend)

                    Langs de andere kant, hoeveel energie verspillen we nu allen samen? Kijk maar eens naar je eigen woning... hoeveel uren ben je daadwerkelijk in de leefruimte? Slechts een paar uur per dag en toch staat daar een verwarming te prutten 24/7 en dit 5 maanden lang...

                    Om maar een idee te geven staat mijn verwarming maar aan als ik effectief thuis ben en draag ik met plezier desnoods 2 dikke truien. O ja... wanneer heb ik voor het eerst mijn verwarming gebruikt... twee dagen geleden !

                    Ik had er zo ook eens een goed gesprek met een vriend erover: hoever ga je in eigen inspanningen... ik ging dus kennelijk verder dan hij, maar zijn antwoord is en was: ik wil nog wel wat luxe!!!

                    Maw: zolang de mens zijn eigen 'luxe' kan en Wil betalen, zal er helaas niet veranderen (maw: liever hij dan ik principe)

                    kort samengevat: dat ieder mens eens kijkt en begint bij zichzelf dan te kijken naar een andere wat hij/ zij doet van inspanning.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Opwarming van de aarde ?

                      PPffff hier wordt ik zo moe van ,van al dat gezever over onze klimaat en andere onzinnige kletspraat ,en dat er nu nog zoveel mensen zich laten wijsmaken wat er mag en niet mag met onze aarde NIEMAND heeft de aarde gekocht of gekregen ,we mogen ze alleen gebruiken en misbruiken zoals de mens het uitkomt ,en omdat er in kopenhagen een stel idioten hun brood verdienen aan deze onzin kunnen wij niks aan doen ,het zij zo .
                      maar probeer nu aub niet iedereen te gaan overtuigen van ons klimaat of aarde dat naar de vaantjes aan het gaan is ,en als het naar de vaantjes aan het gaan is ,KOMT DAT ALLEEN door ons allen ,en zullen we ooit de prijs betalen voor dit gelach .
                      En over minder auto rijden en minder vlees eten en minder kinderen ,diegene die daar over begint kijk eerst of jezelf de fiets of te voet gaat naar de bakker de kinderen naar school brengt en of naar je werk te voet of met de fiets gaat .
                      Ik ga niet minder rijden of minder vlees eten om een paar gekke die denken dat ze de wereld kunnen redden ,ik blijf rijden en als het kon zelfs met de auto naar het wc .
                      Ik heb niet gekozen om op deze stomme wereld en zijn communistische eigenschappen te zijn ,dus ik moet nergens of aan niemand verantwoording afleggen .

                      Dit is mijn gedachten over al deze onzin waar jullie over bezig zijn .

                      Grtz

                      Ardesign
                      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                      Comment


                      • #71
                        Re: Opwarming van de aarde ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                        PPffff hier wordt ik zo moe van ,van al dat gezever over onze klimaat en andere onzinnige kletspraat ,en dat er nu nog zoveel mensen zich laten wijsmaken wat er mag en niet mag met onze aarde NIEMAND heeft de aarde gekocht of gekregen ,we mogen ze alleen gebruiken en misbruiken zoals de mens het uitkomt ,en omdat er in kopenhagen een stel idioten hun brood verdienen aan deze onzin kunnen wij niks aan doen ,het zij zo .
                        maar probeer nu aub niet iedereen te gaan overtuigen van ons klimaat of aarde dat naar de vaantjes aan het gaan is ,en als het naar de vaantjes aan het gaan is ,KOMT DAT ALLEEN door ons allen ,en zullen we ooit de prijs betalen voor dit gelach .
                        En over minder auto rijden en minder vlees eten en minder kinderen ,diegene die daar over begint kijk eerst of jezelf de fiets of te voet gaat naar de bakker de kinderen naar school brengt en of naar je werk te voet of met de fiets gaat .
                        Ik ga niet minder rijden of minder vlees eten om een paar gekke die denken dat ze de wereld kunnen redden ,ik blijf rijden en als het kon zelfs met de auto naar het wc .
                        Ik heb niet gekozen om op deze stomme wereld en zijn communistische eigenschappen te zijn ,dus ik moet nergens of aan niemand verantwoording afleggen .

                        Dit is mijn gedachten over al deze onzin waar jullie over bezig zijn .

                        Grtz

                        Ardesign
                        Zoals je zelf zegt: "Het is fijn als we kunnen fotograferen en dingen vastleggen voor ons nageslacht".

                        Ik hoop dat het nageslacht, neen jouw nageslacht dus met volle teugen kan
                        genieten
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #72
                          Re: Opwarming van de aarde ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                          PPffff hier wordt ik zo moe van ,van al dat gezever over onze klimaat en andere onzinnige kletspraat ,en dat er nu nog zoveel mensen zich laten wijsmaken wat er mag en niet mag met onze aarde NIEMAND heeft de aarde gekocht of gekregen ,we mogen ze alleen gebruiken en misbruiken zoals de mens het uitkomt ,en omdat er in kopenhagen een stel idioten hun brood verdienen aan deze onzin kunnen wij niks aan doen ,het zij zo .
                          maar probeer nu aub niet iedereen te gaan overtuigen van ons klimaat of aarde dat naar de vaantjes aan het gaan is ,en als het naar de vaantjes aan het gaan is ,KOMT DAT ALLEEN door ons allen ,en zullen we ooit de prijs betalen voor dit gelach .
                          En over minder auto rijden en minder vlees eten en minder kinderen ,diegene die daar over begint kijk eerst of jezelf de fiets of te voet gaat naar de bakker de kinderen naar school brengt en of naar je werk te voet of met de fiets gaat .
                          Ik ga niet minder rijden of minder vlees eten om een paar gekke die denken dat ze de wereld kunnen redden ,ik blijf rijden en als het kon zelfs met de auto naar het wc .
                          Ik heb niet gekozen om op deze stomme wereld en zijn communistische eigenschappen te zijn ,dus ik moet nergens of aan niemand verantwoording afleggen .

                          Dit is mijn gedachten over al deze onzin waar jullie over bezig zijn .

                          Grtz

                          Ardesign
                          Heb jij kinderen ?
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #73
                            Re: Opwarming van de aarde ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                            Heb jij kinderen ?
                            Ik heb het altijd geweten: gij zijt verdorie ne straffe
                            (we dachten hetzelfde...)
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #74
                              Re: Opwarming van de aarde ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                              PPffff hier wordt ik zo moe van ,van al dat gezever over onze klimaat en andere onzinnige kletspraat ,en dat er nu nog zoveel mensen zich laten wijsmaken wat er mag en niet mag met onze aarde NIEMAND heeft de aarde gekocht of gekregen ,we mogen ze alleen gebruiken en misbruiken zoals de mens het uitkomt ,en omdat er in kopenhagen een stel idioten hun brood verdienen aan deze onzin kunnen wij niks aan doen ,het zij zo .
                              maar probeer nu aub niet iedereen te gaan overtuigen van ons klimaat of aarde dat naar de vaantjes aan het gaan is ,en als het naar de vaantjes aan het gaan is ,KOMT DAT ALLEEN door ons allen ,en zullen we ooit de prijs betalen voor dit gelach .
                              En over minder auto rijden en minder vlees eten en minder kinderen ,diegene die daar over begint kijk eerst of jezelf de fiets of te voet gaat naar de bakker de kinderen naar school brengt en of naar je werk te voet of met de fiets gaat .
                              Ik ga niet minder rijden of minder vlees eten om een paar gekke die denken dat ze de wereld kunnen redden ,ik blijf rijden en als het kon zelfs met de auto naar het wc .
                              Ik heb niet gekozen om op deze stomme wereld en zijn communistische eigenschappen te zijn ,dus ik moet nergens of aan niemand verantwoording afleggen .

                              Dit is mijn gedachten over al deze onzin waar jullie over bezig zijn .

                              Grtz

                              Ardesign
                              PRACHTIG, en dan lach ik me kriek al s ik je signatuur lees. Je nageslacht ? Ik heb de indruk dat je meer begaan bent met de huidige luxe en leefwijzen ...
                              De bezorgdheid die er heerst is er ene voor het nageslacht. Wat na ons ? en dan moet je willens nillens rekening houden met ... en eventueel aanpassingen uitvoeren te beginnen bij onszelf en dan bij de buur.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #75
                                Re: Opwarming van de aarde ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Ik heb het altijd geweten: gij zijt verdorie ne straffe
                                (we dachten hetzelfde...)
                                Yep... en 't is al een tijdje geleden - ik begin deze chitchat serieus te relativeren (het is dé ideale plaats voor vrijblijvende en dwaze toogpraat, je kan er niet op afgerekend worden) - maar nu heb ik mij toch eventjes kwaad gemaakt.
                                Misschien dit topic toch sluiten om bepaalde "dwaze apen" tegen zichzelf te beschermen...
                                Greetz, Kariboe
                                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                                Comment

                                Working...
                                X