Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opwarming van de aarde ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Opwarming van de aarde ?

    Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
    En zo moeilijk is dit niet eens, een goeie start zou zijn dat men enkel voor de 1ste 2 kinderen kindergeld krijgt. Ik weet niet meer in welk land het juist is dat ze dit hebben ingevoerd een 15tal jaar geleden maar daar is het een groot succes.
    Pardon, ik zei wel één kind per koppel.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

    Comment


    • #92
      Re: Opwarming van de aarde ?

      Vroeger vervuilden de mensen ook, maar toen we nog met minder waren, viel dat minder op.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #93
        Re: Opwarming van de aarde ?

        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Vroeger vervuilden de mensen ook, maar toen we nog met minder waren, viel dat minder op.
        Ook dieren vervuilen!! Echter zolang er niet teveel zijn van één soort heeft de
        natuur de tijd om zichzelf te reinigen en te herstellen.
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

        Comment


        • #94
          Re: Opwarming van de aarde ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
          PPffff hier wordt ik zo moe van ,van al dat gezever over onze klimaat en andere onzinnige kletspraat ,en dat er nu nog zoveel mensen zich laten wijsmaken wat er mag en niet mag met onze aarde NIEMAND heeft de aarde gekocht of gekregen ,we mogen ze alleen gebruiken en misbruiken zoals de mens het uitkomt ,en omdat er in kopenhagen een stel idioten hun brood verdienen aan deze onzin kunnen wij niks aan doen ,het zij zo .
          maar probeer nu aub niet iedereen te gaan overtuigen van ons klimaat of aarde dat naar de vaantjes aan het gaan is ,en als het naar de vaantjes aan het gaan is ,KOMT DAT ALLEEN door ons allen ,en zullen we ooit de prijs betalen voor dit gelach .
          En over minder auto rijden en minder vlees eten en minder kinderen ,diegene die daar over begint kijk eerst of jezelf de fiets of te voet gaat naar de bakker de kinderen naar school brengt en of naar je werk te voet of met de fiets gaat .
          Ik ga niet minder rijden of minder vlees eten om een paar gekke die denken dat ze de wereld kunnen redden ,ik blijf rijden en als het kon zelfs met de auto naar het wc .
          Ik heb niet gekozen om op deze stomme wereld en zijn communistische eigenschappen te zijn ,dus ik moet nergens of aan niemand verantwoording afleggen .

          Dit is mijn gedachten over al deze onzin waar jullie over bezig zijn .

          Grtz

          Ardesign
          Ik was zinnens om volgend jaar maar eens lid te worden van de VZW. Het is tenslotte een lovenswaardig initiatief. Maar na het lezen van dit epistel heb ik mijn bedenkingen. Moet ik nu echt 30 € spenderen zodat onzin zoals dit een openbaar forum krijgt? Dat mensen denken dit gedachtegoed aan hun kinderen als ethiek te moeten meegeven is hun zaak, maar dat ik financieel zou bijdragen aan het verspreiden van tendentieuze demagogie ligt wat moeilijk. Ik ga toch nog eens goed nadenken alvorens ik een beslissing neem.
          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

          Comment


          • #95
            Re: Opwarming van de aarde ?

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Vroeger vervuilden de mensen ook, maar toen we nog met minder waren, viel dat minder op.
            En intussen weten we dat de Top in Kopenhagen een mislukking is.

            De vervuiling van vroeger kan je moeilijk vergelijken met die van nu.
            Van chemie was er vroeger nauwelijks of geen sprake.

            Denk maar aan die DDT.
            Toen ik hiervan hoorde zijn mijn ogen een beetje open gegaan.
            Maar ja, dat heeft geen nieuwswaarde meer.
            Wel dat Robbie Williams bij Peter Live was... onvoorstelbaar eigenlijk.
            Last edited by theokus; 19 december 2009, 12:08.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #96
              Re: Opwarming van de aarde ?

              De klimaattop is mislukt.
              De kortzichtigheid en het economisch belang hebben het gehaald op het gezond verstand en het langetermijndenken. We mogen fier zijn onze planeet naar de vaantjes te willen helpen. En dit ondanks alle bewustmakingscampagnes.
              Deze morgen (bij het inslaan van de boodschappen) zag ik nog een man rustig genietend in zijn 3.0 liter 4x4 met draaiende motor, terwijl zijn vrouw binnen in de supermarkt aan het winkelen was. Zolang er dergelijke idioten de planeet bevolken zullen klimaatconferenties maar weinig succes hebben.
              ---- Een minuut stilte voor onze planeet.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #97
                Re: Opwarming van de aarde ?

                Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                De klimaattop is mislukt.
                De kortzichtigheid en het economisch belang hebben het gehaald op het gezond verstand en het langetermijndenken. We mogen fier zijn onze planeet naar de vaantjes te willen helpen. En dit ondanks alle bewustmakingscampagnes.
                Je bent toch niet verast Ivan.

                Na twee dagen kon je reeds horen waar deze ganse klimaattop om draaide, juist, om geld, net dezelfde klucht als dat kopen van zuivere lucht in de tijd.

                Het was niet moeilijk dat China een afknapper zou worden, als je weet dat de Chinese industrie voor 80% gerund wordt door westerlingen die een paar jaar geleden naar daar trokken omdat het vuur hun hier te dicht aan de schenen kwam, daar mocht toen nog alles, en nu doen ze alsof hun neus bloedt.

                Jammer dat diegenen die vroeger gingen betogen tegen tegen een verbrandingsoven met teveel uitstoot, dat diezelfden nu gaan betogen tegen de slagschaduw of het geluid van een windmolen.

                Op bepaald vlak kan je ook niet zeggen dat er niets aan gedaan werd, onze auto vervuild in vergelijking met 25 jaar geleden maar een vierde meer tegenover dan, alleen zijn er ook veel meer auto's bijgekomen, en dat is een probleem, nu wil ik niet zeggen dat de auto's de grote vervuilers zijn, als je weet wat een Boeing 747 bv. verbruikt, 180.000 liter voor een vlucht van Londen naar Kaapstad KLIK HIER om eens te zien wat zo een ding aan brandstof nodig heeft, en die oude karjotten blijven maar vliegen, dan proberen ze ons zo een onbetaalbaar electrisch autootje aan te smeren, die indirect mischien nog méér gaat vervuilen.

                We zijn gewoon onze aarde aan het opconsumeren, dat er een rem moet worden opgezet is waar, maar daar is de industrie heus niet mee bezig, en ook niet klaar voor, gewoon zonnepanelen verkopen tegen kostprijs zou reeds heel wat helpen, maar neen, winstmarges van 500% zijn ook hier heel gewoon.

                Comment


                • #98
                  Re: Opwarming van de aarde ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                  Ik was zinnens om volgend jaar maar eens lid te worden van de VZW. Het is tenslotte een lovenswaardig initiatief. Maar na het lezen van dit epistel heb ik mijn bedenkingen. Moet ik nu echt 30 € spenderen zodat onzin zoals dit een openbaar forum krijgt? Dat mensen denken dit gedachtegoed aan hun kinderen als ethiek te moeten meegeven is hun zaak, maar dat ik financieel zou bijdragen aan het verspreiden van tendentieuze demagogie ligt wat moeilijk. Ik ga toch nog eens goed nadenken alvorens ik een beslissing neem.
                  Ik begrijp je enigszins, maar je kan een community toch niet veroordelen omdat er een paar blinde dwazen op zitten ?
                  Ik wil ook niet vereenzelvigd worden met de prietpraat van Ardesign, maar zolang het internet een vrij forum is, zullen we daar moeten leren mee leven...
                  Dus, ik zou zeggen - laat je niet kennen
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #99
                    Re: Opwarming van de aarde ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                    Ik begrijp je enigszins, maar je kan een community toch niet veroordelen omdat er een paar blinde dwazen op zitten ?
                    Ik wil ook niet vereenzelvigd worden met de prietpraat van Ardesign, maar zolang het internet een vrij forum is, zullen we daar moeten leren mee leven...
                    Dus, ik zou zeggen - laat je niet kennen
                    Greetz, Kariboe
                    Ik veroordeel de community zeker niet. Integendeel. Maar, je kan niet ontkennen dat het dankzij o.a. dit forum is dat zulke fijne lieden met hun gezever de wereld kunnen bezoedelen met hun giftig venijn. En hoe je het draait of keert, als betalend lid ben je daar medeschuldig aan. Maar ik wil geen spijkers op laag (al dan niet bezoedeld) water gaan zoeken en dit forum gaan vergelijken met bvb dat van HLN. En ik ben de laatste om te roepen om censuur. Ach, ik laat het allemaal een beetje bezinken en ik zie wel na Nieuwjaar. En ik ken ook wel het Franse spreekwoord: "Si tous les dégoutés s'en vont, il n'y a que les dégoutants qui restent.
                    Mvg
                    Weebee
                    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                    Comment


                    • Re: Opwarming van de aarde ?

                      Het is boeiend om te zien hoe het waar/nietwaar spelletje constant heen en weer gaat. Heel wat van de stellingnemers baseren zich op op "wetenschappelijke" onderzoeken. Op dat gebied ben ik enorm veel sceptischer geworden na het beluisteren van "Ongehoorde meningen" op Radio1 vorig week zaterdag. Ik hoorde Frank Deboosere zich nog nooit zoveel in bochten wringen dan tijdens deze reportage. Voor wie ze niet hoorde: http://www.radio1.be/programmas/onge...gisch-probleem. Het thema komt aan bod van minuut 4.00 tot 13.00.

                      Om een nieuwe insteek te geven op het klimaatprobleem ook even mijn persoonlijke mening. Volgens mij weten we het niet en pretendeert de wetenschap dat ze dat wel doet. Is het een natuurlijk fenomeen of niet? Ieder eerlijke wetenschapper moet zeggen dat er daarvoor niet genoeg data bestaat. Het KMI heeft de langste waarnemingstabel van allen en dat is nog geen 200 jaar. Dat is niets tov de ouderdom van de aarde. We weten nog maar heel weinig over de natuurlijke cycli die zich over eeuwen uitstrekken.

                      Wat het ook is, ik lig niet wakker van het feit of de aarde nu opwarmt of niet, of het de schuld is van de mens of niet ... Wat ik wel weet is dat we niet kunnen voordoen zoals we nu bezig zijn. Stel dat we onze energie kunnen opwekken zonder het milieu te belasten en zonder rijkdommen uit te putten dan moeten we dat NU doen. Het kan dat die technieken nu nog enorm duur zijn, maar ze zijn op de langere termijn de allergoedkoopste want ze zijn duurzaam. Neem een zonnepaneel weg of een windmolen en dan is hij gewoon verdwenen zonder milieuschade, zonder uitstoot van gelijk welk gas.

                      Eigenlijk ben ik helemaal gerust in de opwarming van de aarde, binnenkort blijft gewoon de natuurlijke cyclus over en gaat de invloed van de mens geminimaliseerd worden. Die tijd zullen onze kleinkinderen nog meemaken, want dan zijn immers de niet herwinbaare brandstoffen gewoon opgebruikt of wordt de ontginning ervan zo duur dat de huidige en ondertussen misschien nieuwe technieken de goedkoopste zullen worden.

                      Een land dat de moed heeft om nu al zijn olie en gaskraan dicht te draaien zal in de huidige economie in een nadeliger positie staan dan landen die dat niet doen. Daarom gebeurt het nog niet, het is nog niet dringend genoeg. Indien je als overheid echter je onderdanen op een harde manier (zachte manieren helpen niet, je moet dus in de geldbeugel zitten) stimuleert om voor andere oplossingen te kiezen die heeft echt toekomstvisie. En nu hoor ik al terug een gehuil opgaan over de kleine man die weer zal moeten betalen. Daarvoor moet een oplossing worden gezocht, dat is korte termijn. Die oplossing moet er komen om eindelijk aan de lange termijn te kunnen werken. We moeten van onze paardenbril af!
                      Conditioneer je als overheid je mensen dus nu reeds in die richting dan ben je goed bezig en zal de overgang die er zowiezo komt veel vlotter gaan en wordt het land dat het eerste moeilijk had omdat het niet koos voor de makkelijkste weg de koploper.

                      Ik ben dus optimist op dat vlak. Als de mens nu niet slim wil worden, dan kan dat geen kwaad. De natuur wint altijd en zet de mens gauw zonder zijn normale grondstoffen. De mens zal daar weer op inspelen door duurzamere middelen te gaan gebruiken. Dan zijn we wellicht terug vertrokken voor enkele eeuwen tot de natuur uiteindelijk toch wint en de mens sterft ... waaraan, dan kan niemand voorspellen, ten lange laatste door uitdoving van de zon.

                      Groeten,

                      Riho
                      Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                      Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                      Comment


                      • Re: Opwarming van de aarde ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                        Juist, 't is weer de ander zijn fout.
                        Kan je het die mensen kwalijk nemen dat zij even luxueus willen leven zoals wij ?
                        Misschien moeten wij eens ernstig nadenken of we niet iets teveel luxe hebben, het met iets minder MOETEN doen, zodat de gespaarde, ingeleverde luxe kan geboden aan de ontwikkelingslanden ?
                        De ontwikkelingslanden het "recht" geven om evenveel het milieu naar de knoppen te helpen als wij de afgelopen 100 jaar of zo gedaan hebben gaat mij toch een stap te ver hoor. Ook op gebied van milieubescherming zijn we een zekere evolutie moeten doorlopen de laatste 30 jaar of zo. Net als de evolutie in electronica, geneeskunde en noem maar op. Als China (als grootste tegenpool) wél de graantjes wil meepikken van de modernste economie moet ze naar mijn gevoel ook op vlak van milieu bij de top horen. Als ik de horrorverhalen hoor van mensen die ginder een nieuwe (chemische) fabriek zijn gaan opstarten, zijn de vervuilde tuintjes van Hoboken en Balen een lachertje.

                        Willy
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • Re: Opwarming van de aarde ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          De ontwikkelingslanden het "recht" geven om evenveel het milieu naar de knoppen te helpen als wij de afgelopen 100 jaar of zo gedaan hebben gaat mij toch een stap te ver hoor. Ook op gebied van milieubescherming zijn we een zekere evolutie moeten doorlopen de laatste 30 jaar of zo. Net als de evolutie in electronica, geneeskunde en noem maar op. Als China (als grootste tegenpool) wél de graantjes wil meepikken van de modernste economie moet ze naar mijn gevoel ook op vlak van milieu bij de top horen. Als ik de horrorverhalen hoor van mensen die ginder een nieuwe (chemische) fabriek zijn gaan opstarten, zijn de vervuilde tuintjes van Hoboken en Balen een lachertje.

                          Willy
                          Zie #33;

                          De grootste onzin komt vanuit China.
                          Ze argumenteren dat hun industrie aan het begin staat van een groei die nog moet komen.
                          Dus zeggen ze moeten ze meer toezegging krijgen om uit te stoten enz.
                          Dat is dus dikke zever...
                          Ze hebben NU de kans om te starten met up-to-date technologie dus waarom
                          doen ze dat niet he.

                          Duitsland plant nog 5 bijkomende kolencentrales....
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • Re: Opwarming van de aarde ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Op bepaald vlak kan je ook niet zeggen dat er niets aan gedaan werd, onze auto vervuild in vergelijking met 25 jaar geleden maar een vierde meer tegenover dan, alleen zijn er ook veel meer auto's bijgekomen, en dat is een probleem, nu wil ik niet zeggen dat de auto's de grote vervuilers zijn, als je weet wat een Boeing 747 bv. verbruikt, 180.000 liter voor een vlucht van Londen naar Kaapstad KLIK HIER om eens te zien wat zo een ding aan brandstof nodig heeft, en die oude karjotten blijven maar vliegen, dan proberen ze ons zo een onbetaalbaar electrisch autootje aan te smeren, die indirect mischien nog méér gaat vervuilen.
                            Nu wil ik je niet gaan tegenspreken, maar je moet toch oppassen met degelijke vergelijking. Als je gaat uitrekenen wat het verbruik is over die afstand per kilometer per persoon dan is de 747 zuiniger als een wagen.

                            Dan heb ik het zelf veel moeilijker met al die wagens die iedere dag weer opnieuw staan aan te schuiven in en rond Brussel of Antwerpen. Wat zou daar het milieu-impact van zijn qua verbruik en vervuiling? Hier kan de overheid knopen doorhakken: maak de ringwegen zodanig dat de files minimaal of onbestaande zijn, en maak alle openbaar vervoer gratis.

                            Willy
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • Re: Opwarming van de aarde ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
                              Het is boeiend om te zien hoe het waar/nietwaar spelletje constant heen en weer gaat. Heel wat van de stellingnemers baseren zich op op "wetenschappelijke" onderzoeken. Op dat gebied ben ik enorm veel sceptischer geworden na het beluisteren van "Ongehoorde meningen" op Radio1 vorig week zaterdag. Ik hoorde Frank Deboosere zich nog nooit zoveel in bochten wringen dan tijdens deze reportage. Voor wie ze niet hoorde: http://www.radio1.be/programmas/onge...gisch-probleem. Het thema komt aan bod van minuut 4.00 tot 13.00.

                              Om een nieuwe insteek te geven op het klimaatprobleem ook even mijn persoonlijke mening. Volgens mij weten we het niet en pretendeert de wetenschap dat ze dat wel doet. Is het een natuurlijk fenomeen of niet? Ieder eerlijke wetenschapper moet zeggen dat er daarvoor niet genoeg data bestaat. Het KMI heeft de langste waarnemingstabel van allen en dat is nog geen 200 jaar. Dat is niets tov de ouderdom van de aarde. We weten nog maar heel weinig over de natuurlijke cycli die zich over eeuwen uitstrekken.

                              Wat het ook is, ik lig niet wakker van het feit of de aarde nu opwarmt of niet, of het de schuld is van de mens of niet ... Wat ik wel weet is dat we niet kunnen voordoen zoals we nu bezig zijn. Stel dat we onze energie kunnen opwekken zonder het milieu te belasten en zonder rijkdommen uit te putten dan moeten we dat NU doen. Het kan dat die technieken nu nog enorm duur zijn, maar ze zijn op de langere termijn de allergoedkoopste want ze zijn duurzaam. Neem een zonnepaneel weg of een windmolen en dan is hij gewoon verdwenen zonder milieuschade, zonder uitstoot van gelijk welk gas.

                              Eigenlijk ben ik helemaal gerust in de opwarming van de aarde, binnenkort blijft gewoon de natuurlijke cyclus over en gaat de invloed van de mens geminimaliseerd worden. Die tijd zullen onze kleinkinderen nog meemaken, want dan zijn immers de niet herwinbaare brandstoffen gewoon opgebruikt of wordt de ontginning ervan zo duur dat de huidige en ondertussen misschien nieuwe technieken de goedkoopste zullen worden.

                              Een land dat de moed heeft om nu al zijn olie en gaskraan dicht te draaien zal in de huidige economie in een nadeliger positie staan dan landen die dat niet doen. Daarom gebeurt het nog niet, het is nog niet dringend genoeg. Indien je als overheid echter je onderdanen op een harde manier (zachte manieren helpen niet, je moet dus in de geldbeugel zitten) stimuleert om voor andere oplossingen te kiezen die heeft echt toekomstvisie. En nu hoor ik al terug een gehuil opgaan over de kleine man die weer zal moeten betalen. Daarvoor moet een oplossing worden gezocht, dat is korte termijn. Die oplossing moet er komen om eindelijk aan de lange termijn te kunnen werken. We moeten van onze paardenbril af!
                              Conditioneer je als overheid je mensen dus nu reeds in die richting dan ben je goed bezig en zal de overgang die er zowiezo komt veel vlotter gaan en wordt het land dat het eerste moeilijk had omdat het niet koos voor de makkelijkste weg de koploper.

                              Ik ben dus optimist op dat vlak. Als de mens nu niet slim wil worden, dan kan dat geen kwaad. De natuur wint altijd en zet de mens gauw zonder zijn normale grondstoffen. De mens zal daar weer op inspelen door duurzamere middelen te gaan gebruiken. Dan zijn we wellicht terug vertrokken voor enkele eeuwen tot de natuur uiteindelijk toch wint en de mens sterft ... waaraan, dan kan niemand voorspellen, ten lange laatste door uitdoving van de zon.

                              Groeten,

                              Riho
                              Het probleem is dat we aan milieu-vergiftiging zeer langzaam "sterven"
                              (of dood gaan).
                              Als dat ging zoals met die vissen in de Zenne dan zouden ze nogal springen
                              om alles terug in orde te brengen.

                              De afgelopen jaren is de natuur aan het verliezen... niet aan het winnen.

                              Het moet van mijn hart en het is een pijnlijke zaak maar je moet de materniteit
                              in een of ander ziekenhuis een keer bezoeken.
                              Meer bepaald op gebied van de neonatologie...

                              Er zijn zovéél tekenen (aan de wand) en daarvoor moet je niet direct bij de grootste
                              vervuilers zijn zoals de USA of China.

                              Het betere bewijs is het mislukken van de Top in "Nopenhagen".
                              Men heeft zich zelfs niet willen vastleggen op een opwarming van 2°C.
                              Dat het niks zou worden is totaal geen verrassing.
                              De grootste mop is de kostprijs van die afgelopen week plus één dag.
                              Wat nog erger is, is dat wij afhangen van dat "volk".
                              Wij moeten alles ondergaan en als er niets verandert dan gaan wij er ook aan ten onder.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: Opwarming van de aarde ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                                De ontwikkelingslanden het "recht" geven om evenveel het milieu naar de knoppen te helpen als wij de afgelopen 100 jaar of zo gedaan hebben gaat mij toch een stap te ver hoor. Ook op gebied van milieubescherming zijn we een zekere evolutie moeten doorlopen de laatste 30 jaar of zo. Net als de evolutie in electronica, geneeskunde en noem maar op. Als China (als grootste tegenpool) wél de graantjes wil meepikken van de modernste economie moet ze naar mijn gevoel ook op vlak van milieu bij de top horen. Als ik de horrorverhalen hoor van mensen die ginder een nieuwe (chemische) fabriek zijn gaan opstarten, zijn de vervuilde tuintjes van Hoboken en Balen een lachertje.

                                Willy
                                Geen argumenten zoeken waar ze niet zijn. Ik heb gewoon geschreven dat ook die mensen, en het zijn mensen, recht hebben op luxe, of beter, menselijk leven. De manier hoe, is andere koek en dat kan alleen als wij bereid zijn hen daar in te steunen. Vergeten we niet al te graag en vlug dat we veel luxe te danken hebben aan hun goedkope grondstoffen, krachten ...
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X