Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opwarming van de aarde ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Opwarming van de aarde ?

    Het zou mij niet verbazen dat ik weldra dit kan planten
    (en eerlijk, zou het nog doen ook, van de nood een deugd maken)

    edit:
    gebeurt al
    Last edited by toerist; 15 december 2009, 18:47.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #32
      Re: Opwarming van de aarde ?

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Vuurtje stook
      Dat mag nog van de vakbonden.... zie maar als ze ergens staken.
      Mja Theo,

      wat ik maar wil zeggen. Met uw vrouw (ik geef maar een voorbeeld ) met de wagen naar een restaurantje rijden en daar biefstuk friet gaan eten is ook milieubelastend. Want wat schaad het het milieu wel niet om die wagen te produceren? En wat blaast die wagen allemaal wel niet de lucht in? Om nog maar van die koeienbiefstuk te zwijgen want weet je wat voor schadelijke gassen een koe produceert (hoef ik er een tekeningeske bij te maken )? Gaat men dan een wet inschakelen zodat we allemaal met een paar geitewollensokken met de fiets naar een blokhut (uit gerecycleerd materiaal) moeten rijden om daar een spagetthike te eten met een salade. Om maar een voorbeeld te geven.

      Eerste probleem dat volgens mij dient aangepakt te worden: wat te doen met de overbevolking van de aarde? De oplossingen daarvoor laat ik over aan de politiekers, met maar 1 tot 2 of maximum 3 miljard mensen op onze planeet zou al veel minder problemen opleveren, zeker qua overbevolking om nog maar te zwijgen over de belasting van onze planeet.

      Comment


      • #33
        Re: Opwarming van de aarde ?

        Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
        Mja Theo,

        wat ik maar wil zeggen. Met uw vrouw (ik geef maar een voorbeeld ) met de wagen naar een restaurantje rijden en daar biefstuk friet gaan eten is ook milieubelastend. Want wat schaad het het milieu wel niet om die wagen te produceren? En wat blaast die wagen allemaal wel niet de lucht in? Om nog maar van die koeienbiefstuk te zwijgen want weet je wat voor schadelijke gassen een koe produceert (hoef ik er een tekeningeske bij te maken )? Gaat men dan een wet inschakelen zodat we allemaal met een paar geitewollensokken met de fiets naar een blokhut (uit gerecycleerd materiaal) moeten rijden om daar een spagetthike te eten met een salade. Om maar een voorbeeld te geven.

        Eerste probleem dat volgens mij dient aangepakt te worden: wat te doen met de overbevolking van de aarde? De oplossingen daarvoor laat ik over aan de politiekers, met maar 1 tot 2 of maximum 3 miljard mensen op onze planeet zou al veel minder problemen opleveren, zeker qua overbevolking om nog maar te zwijgen over de belasting van onze planeet.
        Ik kan volgen Steven.
        Denk ook niet dat de overbevolking zijn oorzaak vindt in de Derdewereldlanden.

        De grootste onzin komt vanuit China.
        Ze argumenteren dat hun industrie aan het begin staat van een groei die nog moet komen.
        Dus zeggen ze moeten ze meer toezegging krijgen om uit te stoten enz.
        Dat is dus dikke zever...
        Ze hebben NU de kans om te starten met up-to-date technologie dus waarom
        doen ze dat niet he.

        Duitsland plant nog 5 bijkomende kolencentrales....
        Last edited by theokus; 15 december 2009, 18:39.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: Opwarming van de aarde ?

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          De maatschappij hangt helaas aan mekaar van een hoop kletskoek ... iedereen vult graag zijn waarheid in zoals hij/zij zelf denkt zonder de feiten te checken .. Gisteren een mooie oude denneboom laten vellen wegens helaas te dicht tegen de huizen en dus potentieel gevaar + het bezorgen van overlast (ik heb er zelfs eenfotoreportage van ) ... Tijd om de kapvergunning te bekomen .. 48 uur inclusief bezoek van de aangestelde ambtenaar van de gemeente ... argumenten om te vellen werden zonder probleem aanvaard en gezien de omstandigheden was er zelfs geen kapvergunning in de strikte zin nodig ..

          Mogen we meekijken?? Ik heb buiten veel uitleg nog geen enkele foto van jou gezien.
          Bij deze dan misschien je eerste?
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

          Comment


          • #35
            Re: Opwarming van de aarde ?

            Och, allemaal broodje aap. Rond het jaar 1000 hadden de Vikingen een moestuin in Groenland. En in de late middeleeuwen was er de kleine ijstijd. Dus zo'n vaart zal het allemaal niet lopen. Maar dat neemt niet weg dat we goed moeten nadenken over ons energieverbruik en zorg voor het milieu.
            Homo Sapiens Pentaxiensis

            Comment


            • #36
              Re: Opwarming van de aarde ?

              er zijn een paar kanten aan het klimaat verhaal. Zoals Peter K juist boven mij al zegt, het klimaat veranderd voortdurend en dat voorspellen is gewoon vingerdik kijken.
              Echter (want nu ben ik al bestempeld als een non-believer), moeten we drastisch onze levensstijl veranderen, fosiele brandstoffen geraken op en we verbruiken meer op een jaar dan dat de aarde op een jaar kan teruggeven. Doen we dit niet dan zal de aarde in een neerwaarse spiraal geraken (steeds minder kunnen voldoen aan onze behoefte).

              Ohja, wat niet gezegd wordt in the age of stupid, waarom de aarde achter 2° zichzelf kapot gaat helpen (ik weet niet of het exact dat getal is), 1 of andere stroming die er voor zorgt dat het europese continent niet bevriest (door warme stroming blijft het hier warm), als de aarde extra opwarmt zou het ijs (=koud water) die in die stroming komt de stroming stilleggen en daardoor zou europa onbewoonbaar worden in een enorm korte tijd.

              Ik heb expres de uitleg kort gehouden en details/namen weggelaten, de serieuzere mensen kunnen dit wel opzoeken.
              Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

              Comment


              • #37
                Re: Opwarming van de aarde ?

                Oorspronkelijk geplaatst door dredalious Bekijk bericht
                Ohja, wat niet gezegd wordt in the age of stupid, waarom de aarde achter 2° zichzelf kapot gaat helpen (ik weet niet of het exact dat getal is), 1 of andere stroming die er voor zorgt dat het europese continent niet bevriest (door warme stroming blijft het hier warm), als de aarde extra opwarmt zou het ijs (=koud water) die in die stroming komt de stroming stilleggen en daardoor zou europa onbewoonbaar worden in een enorm korte tijd.
                De Golfstroom.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #38
                  Re: Opwarming van de aarde ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                  Och, allemaal broodje aap. Rond het jaar 1000 hadden de Vikingen een moestuin in Groenland. En in de late middeleeuwen was er de kleine ijstijd. Dus zo'n vaart zal het allemaal niet lopen. Maar dat neemt niet weg dat we goed moeten nadenken over ons energieverbruik en zorg voor het milieu.

                  Ja ja met dit verschil dat je toen nog groeten uit eigen tuin kon eten...
                  3/4 van ons land kan dat NU niet meer of mag dat zelfs niet meer.

                  In de tijd van de Romeinen stierven ze aan de lopende band aan loodvergiftiging.
                  Die wisten dat eenvoudigweg niet.
                  Tegenwoordig is alles geweten met dit verschil dat we het niet willen weten.

                  Voor dat goed nadenken is het te laat.
                  Trouwens dat goed nadenken is al gedaan en zeker door de producerende bedrijven.
                  Alle nadelen die in HUN nadeel spreken zijn dubbel en dik gekend.
                  En daar hebben ze ook advocaten voor.
                  Zolang milieu-zaken niet renderen vegen ze er hun kas aan of ze verhuizen naar
                  het buitenland waar de milieuwetgeving niet streng is of onbestaande.

                  Als je weer een keer gaat winkelen en je neemt er groeten, fruit of kipfilet in jouw handen kijk dan eens goed waar die vandaan komt.
                  Overloop dan even het transport of de weg die die zaken hebben afgelegd.
                  Ik zou daar eens goed over nadenken
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #39
                    Re: Opwarming van de aarde ?

                    Eigenlijk een leuke discusie...
                    Als beste stuurlui staan we, jawel ook weer aan wal.
                    't wordt wel eens tijd dat in plaats van discuteren wat er fout loopt, wat voor ons echt fout loopt op een ander, we eens vegen voor eigen deur.
                    We verkwisten energie, ook al is het misschien al groene, maar we verkwisten er bij massa's.
                    Overal lekker warm ipv wat dikkere truien aan te doen.
                    met de bedrijfswagen is de afstand korter dan met de trein en vooral, 't is op het eerste zicht goedkoper want de tankkaart van het bedrijf.
                    Een papieren broodzak kan best een paar maal mee, maar 't is handiger om een plastieken dingen te hebben want, ... tot , ja tot, de ophaaldienst voorbij komt.
                    Momenteel is iedereen zich heel bewust van energieverkwisting. je moet 's avonds maar eens door de straten lopen. Je leest je krant zonder bijverlichting.
                    Hoeveel toestellen staan er thuis niet slapend aan. De verklikkingslichtijes verbruike niet veel, maar ook transformator van toestellen in rust, verbruiken.
                    Hoe haal ik het in mijn hoofd om dagelijks 5 km heen en 5 km weer door regen wind en nu vooral ijzige koude te fietsen als ik dat ook met de wagen kan ? Droog en lekker warm.
                    De verlichting in de straten, autostrades. Het kost energie om die electriciteit te maken, die tot aan de paal te transporteren (energieverlies door de weerstand van de leiding hoe gering die ook moge zijn) en dan de on-rendabele energieomzetting van electriciteit naar licht waar vooral warmte uit ontstaat. Verlichting die meestal echt nergens voor nodig is.
                    Om geen echte offtopic-discusie te starten, maar een 50 km afstand op ons wegennet kan evengoed met eenvoudige lichte energiezuinige wagen als met de zware tanks die massa's liter verslinden en aanleiding geven tot gewoon overkill aan opgeleverde kracht die dan toch verloren gaat.
                    Of beter, algemeen, ons luxe-gevoel is vaak een gevoel dat niet echt milieu-minded is.
                    En natuurlijk proberen we het wel zuiniger te doen door spaarlampen, zonnepanelen, maar veelal omdat we er economisch beter van worden en niet omdat het minder milieu-belastend is.
                    Dus, er is thuis evenveel werk aan de winkel als op een ander en iedereen dat nu eens bij hemzelf zou doen, dan is dat probleem van een ander misschien ook voor een groot deel opgelost.
                    Neemt niet weg, dat we wel alert dienen te zijn en regelmatig de noodkreet dienen te uiten zodat we hopelijk het bewustzijn opwekken van de milieuproblematiek die er is met gevolgen voor het nageslacht.
                    Morgen scheert men gratis, maar als je je vandaag al laat scheren, ook al kost het dan wel meer, dan voelt je huid vandaag uiteindelijk toch gladder aan en verloopt het scheren morgen wel iets vlotter.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #40
                      Re: Opwarming van de aarde ?

                      Ik vind dat het gemakkelijk is die opwarming..Dan moeten we hier binnekort niet meer 190 km rijden om naar de zee te gaan..
                      Grapje hé..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #41
                        Re: Opwarming van de aarde ?

                        Zo af en toe schrijf ik m'n bedenkingen neer.
                        Toevallig heb ik dit ook gedaan, zo'n week geleden, net over dit thema.
                        M'n tekstjes zijn meestal doorspekt met humor, vooral sarcasme :

                        A Convenient Truth

                        Bon, het einde van het jaar nadert : dringend tijd voor een “story”.
                        Neen, ik bedoel niet het kinderlijke tijdschriftje, waarin tientallen maitresses vertellen over de “hole in one” van Tiger Woods (the lucky bastard). Zijn uitspattingen geven wel een heel andere betekenis aan de golfterm “birdie”. Ik denk nu voortaan aan “vogelen” bij het horen van die term.
                        Neen, ik bedoel een degelijk verhaaltje … en kunnen we een actueler thema bedenken dan “Global Warming”?

                        Tijdens deze warme herfstmaanden heeft de internationale klimaatsconferentie in Kopenhagen plaats. Wetenschappers, politiekers en duizenden reporters zijn het vliegtuig opgestapt richting Denemarken. Naar schatting 12.000 heethoofden zullen het klimaat van de wereld verbeteren. Het zal daar nogal warm worden! Hopelijk houden ze het hoofd koel tijdens hun nachtelijke discussies.

                        De doctrine van Global Warming wordt reeds jaren gepredikt door zeer respectabele wetenschappers. Eén van de meest vooraanstaande “wetenschappers” van onze huidige tijd, Al Gore, reist zelfs de hele wereld rond in zijn privéjet om z’n Oscar-winnende film “An Inconvenient Truth” te promoten. Met succes trouwens, want Al Gore mag zich allicht de eerste “carbon billionaire” noemen. Met andere woorden, CO2 heeft hem geen windeieren gelegd : wat een woordspeling hé. Al’s tegenpool, Bush, zei ooit : “We can run on war”! Gore zal gedacht hebben : “We can run on carbon”! Gore is het voorbeeld van de American Dream : hij is succesvol, hij beschikt over een riante villa (met een jaarlijks electriciteitsverbruik dat slechts 23 x groter is dan dat van een modale burger), hij heeft z’n eigen privéjet (welke natuurlijk wordt voortgestuwd door groene energie uit een blik spinazie) en hij heeft zelfs de Nobelprijs voor de vrede gekregen! Zo’n man moeten we toch geloven. Als ik naar Al Gore en de andere doemdenkers luister, begin ik te vermoeden dat al onze inspanningen een maat voor niets zijn. Ik word zelfs een groot believer van de oude Maya-kalender. Deze voorspelt apocalyptische taferelen in onze nabije toekomst. Volgens deze kalender zou onze wereld vergaan op 20 december 2012. Ja, over exact 3 jaar! Hollywood brengt zelfs een film uit met de onheilsspellende titel “2012”. Soon in a theatre near you! En wat zich afspeelt in een film uit Hollywood, moeten we geloven! We merken nu reeds de eerste symptomen van deze ondergang : de ijsberen verdrinken, de pinguins drijven op afgebroken ijsschotsen naar Sydney Harbour en de vissenstaart van de Kleine Zeemeermin in Kopenhagen wordt al nat door het stijgende waterpeil. Dit brengt ons terug in Kopenhagen natuurlijk, waar de Amerikanen en de Chinezen nu reeds met getrokken zwaarden tegenover elkaar staan, of liever, elkaar bestoken met statistieken die voor elk van hun het voordeligst uitkomt. Volgens de Amerikanen stoot China het meeste CO2 uit in absolute waarde, die vuile spleetogen. Volgens de Chinezen, en dat zijn er veel, stoten de Amerikanen het meeste CO2 uit per persoon, die smerige rednecks.

                        En waar sta ik in dit hele verhaal? Wel, het spoor van Gore en z’n geitenboeren buigt iets te veel naar links. Het spoor van de criticasters en de sceptici buigt waarschijnlijk iets te veel naar rechts. Ik verkies het spoor tussenin of de gulden middenweg. Sommigen zullen mij een dwarsligger noemen, maar onthou dat “dwarsliggers” de sporen recht houden!

                        Twee vragen blijven hangen in mijn hoofd :
                        Ten eerste : Hoe is het zover kunnen komen? Wel, simpel, op deze aardbol lopen teveel koeien en varkens rond, o ja, ook teveel mensen.
                        De tweede voor de hand liggende vraag : Wat doen we eraan? Iedereen met een IQ lager dan 95 afschieten? Dan zouden veel koeien en varkens het overleven. Veel mensen zouden sterven. Natuurlijk is dit niet de oplossing. Wat dan wel? Het komt erop neer dat iedereen z’n steentje moet bijdragen, ook Al Gore, ook mijn buren. En er is hoop : toen ik gisterenavond naar huis reed met m’n auto, met ingebouwde roetfilter, zag ik in heel wat voortuintjes mooi verlichte herten en kerstmannetjes staan, waarschijnlijk met zeer energiezuinige led-lampjes!? Een oude man zeulde een echte kerstboom door zijn voordeur, waarschijnlijk gekweekt en gekapt in Denemarken!?
                        Zelf ben ik reeds jaren een energiezuinige kerel. Het bewijs is er : ik heb namelijk mijn ecologische voetafdruk berekend. Deze bedraagt slechts 4,1 hectare. Dat wil zeggen dat ik jaarlijks zo’n 41.000 m² grondoppervlak gebruik om mijn levensstijl te verzekeren. Daar ben ik fier op, want ik zit een stuk onder het gemiddelde van 5,1 hectare voor “de Belg”. Ter info, de Amerikanen hebben een gemiddelde van 9,2 hectare en de Afrikanen 1,4 hectare. Volgens de groenen hebben we recht op 2,1 hectare. De Afrikanen kunnen dus nog eens een feestje geven.

                        Tot slot wil ik toch nog even meegeven dat die hele Global-Warming-heisa een voordeel heeft : iedereen kan nu uitpakken met geleerd-klinkende woorden zoals broeikasgassen, koolwaterstof-verbindingen, parabole zonnecollectoren, Clean Air Acts, hockeystick-diagrammen, ratificatie van Kyoto-protocollen, … etcetera … indrukwekkend hé.
                        Door het thema Global Warming is ook onze geografische kennis verhoogd : sedert 1997 weet iedereen dat Kyoto een stad is in Japan. We weten nu dat Arctica in het Noorden ligt (waar de ijsberen verdrinken) en Antarctica in het Zuiden (waar de pinguins hun valiezen pakken).

                        Helemaal tot slot nog een tip om te besparen op je gasrekening : heb je het koud tijdens de frisse feestdagen, kruip dan iets dichter tegen elkaar aan en laat een warme scheet, snuif de geur op van Clean Air en beeld je in dat je ook een “carbon billionaire” bent.


                        Cheeta, 11 december 2009


                        Het voornaamste is, dat we nadenken over dit thema en dat we niet onverschillig blijven.

                        greetz
                        Cheeta
                        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                        flickr

                        Comment


                        • #42
                          Re: Opwarming van de aarde ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                          Mja Theo,

                          ....Eerste probleem dat volgens mij dient aangepakt te worden: wat te doen met de overbevolking van de aarde? De oplossingen daarvoor laat ik over aan de politiekers, met maar 1 tot 2 of maximum 3 miljard mensen op onze planeet zou al veel minder problemen opleveren, zeker qua overbevolking om nog maar te zwijgen over de belasting van onze planeet.
                          .... wie gaan we hiervoor uitroeien?

                          Misschien is het wat simpel maar 6 miljard mensen met een gemiddelde ecologische voetafdruk waarde "E" of 10 miljard mensen met een gemiddelde "eco-voet" van "E/2" is nog een deftige winst. Alleen zullen we dan vééél moeten opofferen.
                          Aangezien het menselijk is niet te wilen afbouwen of inleveren zal dit leiden tot conflicten. Sommige breukvlakken zijn al zichtbaar: tussen de nieuwe en oude industrielanden, rond resterende olie-en gasvoorraden, rond de grondstofvoorraden, het resterende regenwoud,... De eerste conflicten rond drinkwater steken ondertussen ook de kop op...
                          Als je nu ziet dat een Gewestregering en een privaat bedrijf een van onze grootste waterstroomgebieden (Zenne> Rupel >Schelde) volledig terug om zeep helpen omwille van de centen voor nieuwe filters dan vrees ik wel voor het "overleg en de rede" als het over wereldproblemen gaat. Op milieugebied heeft België de laatste weken een stap 20 jaar terug in de tijd gezet.
                          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                          Comment


                          • #43
                            Re: Opwarming van de aarde ?

                            xxxxx
                            Last edited by Phororhacos; 27 juli 2010, 14:22.
                            D850

                            Comment


                            • #44
                              Re: Opwarming van de aarde ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              Je hebt het over de warme golfstroom,die vanaf de evenaar langsheen NW Afrika omhoogdraait , dan tegen het zuiden van Engeland aanschuurt en daar plaatselijk een microklimaat veroorzaakt met palmbomen , om ten slotte richting golf van Mexico te stromen.
                              Eén theorie is dat , door het zuidwaarts stromende , afsmeltende water van de noordpoolkap ( en dat koude water weegt meer dan warm water wegens zuurstofrijker ),de warme golfstroom naar beneden geduwd wordt.
                              Als die , bv. 2000km lager zijn bocht zou maken , dan zou dat dramatische gevolgen hebben voor ons ( plaatselijk )klimaat. Dan zou ons koude kikkerland wel eens een heel koud kikkerland kunnen worden;ondanks de opwarming van de aarde.
                              Als er dan een z/zw wind staat , zeggen we niet langer "ha wat een zacht weertje" ( omdat we de warme lucht over ons heen krijgen die boven de warme golfstroom heeft gehangen),maar bibberen we uit onze kleren want dan krijgen we de ijskoude lucht over ons heen die boven die polaire wateren heeft gehangen.
                              Voorlopig nog een theorie, hier zijn de wetenschappers het nog niet met elkaar eens.

                              Iets anders is die overbevolking.
                              In de biologie kent men de S en de J curve.
                              Die S moet je zien als een platliggende S, een golfbeweging. Stel , je hebt in ons biotoop de ransuil en de veldmuis bv. We moeten ergens beginnen,er is een jaar met veel veldmuizen.Alle ransuilkuikens hebben ruim voedsel.Het jaar daarop heb je logischerwijze heel veel ransuilen,maar de veldmuizen zijn op.Gevolg: grote sterfte onder het ransuilenbroed,met zo weinig predatoren planten de veldmuizen zich razendsnel terug voort en de cyclus herbegint.
                              Maar je hebt ook een J curve .J curves worden meestal door toedoen van de mens veroorzaakt ( de ratten in Jamaïca,de konijnen en nu ook de kamelen in Australïe ),maar kunnen ook door natuurlijke oorzaken plaatsvinden.
                              Een J curve ontstaat als een diersoort geen natuurlijke vijanden ( meer ) heeft en er voedsel in overvloed is.
                              J curves zijn vaak in het labo onderzocht , veelal met witte muizen.
                              Fase 1: er wordt voortgeplant dat het een aard heeft, geen vuiltje aan de lucht.
                              Fase 2: lichte stress wordt merkbaar,er wordt al eens aan een oor of staart geknabbeld,de vruchtbaarheid is meetbaar lichtjes gedaald.
                              Fase 3: zeer zware stress leidt tot bloedige gevechten en regelrecht kannibalisme.
                              Opmerkelijk is het veelvuldig aberrant sexueel gedrag . De vruchtbaarheid is sterk gedaald.
                              Fase 4: de natuurlijke weerstand van de muizen is door de stress ( voedsel blijft aangeboden maar de leefomgeving breidt niet uit ) enorm afgenomen.
                              Een epidemie breekt uit en decimeert de muizenpopulatie.
                              Te noteren valt dat de overgebleven exemplaren niet dadelijk terug aan een J curve beginnen,maar langere tijd in een soort plateaufase met verminderde vruchtbaarheid blijven hangen.
                              Onnodig te zeggen in wat voor curve wij ons als mensen bevinden.Tegen 2050 lekker gezellig met z'n 10 miljard op de bol.Allemaal mensen met de ingeboren wens gelukkig te zijn,voldoende voedsel water en onderdak,voor hen,en hun nakomelingen enz.
                              Het probleem met dit probleem is dat het niet KAN opgelost worden.Door niemand.Toch niet met oplossingen die wij vanuit onze huidige cultuur en beschavingspatroon als oplossingen kunnen aanvaarden.
                              Het is geen toeval dat Al Gore zedig gezwegen heeft over deze moeder aller wereldproblemen,hij zou in het christelijke Amerika anders geen presidentskandidaat hebben kunnen worden.Maar ook alle andere grote religies dragen zinsnedes in zich als "ga en vermenigvuldig u".Wij doen daar in wezen niets anders dan uitdragen wat onze instincten ons ingeven.
                              Terug naar de natuur kan niet meer.Bovendien , zo'n ransuilverhaal vinden we wel lekker bionatuur , maar zelf willen we om de dooie dood niet terug in een S curve hé,met regelmatige kindersterftes.
                              Gesteld nog dat we er binnen afzienbare tijd zouden in slagen om wereldwijd aan strenge geboortebeperking te gaan doenp een gegeven moment ontstaat dan een omgekeerde piramide met een hele kleine actieve basis.
                              Wie gaat er op dat moment voor het aldus onstane miljardenleger van oudjes zorgen?
                              Tenzij we gigantische euthanaseringsprogramma's op touw zetten, maar dan zitten we meteen in de allerzwartste doemscenario's.
                              En wat doen wij?We zitten erbij en kijken ernaar,en fantaseren over eventueel een nieuwe camerabody.
                              Tja,wat kun je anders ? Wij zijn die sjiek opgekleden die kwamen plaatsnemen op het voorplecht van de Titanic weet je wel.
                              Voorspellen wanneer de fatale go down eraan komt,kan niet , dat zou je reinste "Nostradamisme" zijn.Maar dat ie er komt ,staat wel vast.
                              Ondertussen blijf ik gefascineerd , ontroerd ,door de inventiviteit, de moed , de taaiheid van onze soort.
                              Kom even los van archaïsche termen als goed en slecht.Al die tijd hebben we gewoon onze instincten gevolgd.Gooi het schuldgevoel dat we de wereld om zeep geholpen hebben over je schouder weg , we deden grotendeels wat ons ingegeven werd.Het verlicht en maakt je creatiever om de situatie zoals ze zich nu voordoet aan te vatten.
                              Het gaat hier ook niet over het totale uitsterven van de mens,maar we naderen nu wel een nauwe flessenhals.



                              Walter
                              knap, maar...
                              nu nog 95% van de mensheid (mensdom) van deze visie overtuigen
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment


                              • #45
                                Re: Opwarming van de aarde ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                                Het zou mij niet verbazen dat ik weldra dit kan planten
                                (en eerlijk, zou het nog doen ook, van de nood een deugd maken)
                                Staan al een paar jaar in onze hof en staan daar goed.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X