Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opwarming van de aarde ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Opwarming van de aarde ?

    Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
    vorig weekend de film (docu) The Age of Stupid gezien. Het ziet er fraai uit. We mogen absoluut niet boven de 2 graden (gemiddeld) stijgen. Indien wel dan ontstaat er een soort van sneeuwbal effect onder andere door het vrijkomen van grote hoeveelheden methaangas die nu nog onder de Siberische permafrost zit. Het gevolg zou dan kunnen zijn een gemiddelde stijging met 6 graden wat dan weer tot gevolg heeft totale vernietiging van alle leven op aarde. De boodschap van de film is wetenschappelijk onderbouwd. In 2012 ten laatste moeten we , met de VS en Europa op kop dus drastisch de uitstoot van CO2 gaan verminderen en dit tot in 2050.

    Ik weet niet of het waar is , ik heb er in elk geval van wakker gelegen...

    naief ?
    ik lig er echt niet wakker van de aarde kan wel wat hebben

    Comment


    • #17
      Re: Opwarming van de aarde ?

      Ge moet alles optellen hé, fossiele brandstof, teveel mensen/(methaangas), ontbossing in de tropen(en elders)........
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #18
        Re: Opwarming van de aarde ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Foto's van de immer kleiner wordende ijskap van Groenland, idem voor de gletsjers van de Alpen,.... Allemaal subjectief!? Zeer zeker geshopt!?

        Mvg.
        Robert
        Natuurlijk!

        Bekijk alles eens rond de Noord-West-Passage.
        Het Barrière Rif een gebied zo groot als Groot-Britannië.

        Maar er is nog een beetje hoop: zodra de gebieden aangetast worden waar de rijken
        wonen of op vakantie gaan dan zal er wel iets veranderen.
        Nu kan iedereen het nog uithouden...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: Opwarming van de aarde ?

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Ge moet alles optellen hé, fossiele brandstof, teveel mensen/(methaangas), ontbossing in de tropen(en elders)........
          Duitse onderzoekers zijn bezig aan een project dat 2 jaar zal duren.
          (in de Oostzee)
          Methaangas aangemaakt door bacteriën in de zeebodem wordt niet meer tegengehouden
          door een bepaalde bovenlaag in de Oostzee.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Opwarming van de aarde ?

            Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
            vorig weekend de film (docu) The Age of Stupid gezien. Het ziet er fraai uit. We mogen absoluut niet boven de 2 graden (gemiddeld) stijgen. Indien wel dan ontstaat er een soort van sneeuwbal effect onder andere door het vrijkomen van grote hoeveelheden methaangas die nu nog onder de Siberische permafrost zit. Het gevolg zou dan kunnen zijn een gemiddelde stijging met 6 graden wat dan weer tot gevolg heeft totale vernietiging van alle leven op aarde. De boodschap van de film is wetenschappelijk onderbouwd. In 2012 ten laatste moeten we , met de VS en Europa op kop dus drastisch de uitstoot van CO2 gaan verminderen en dit tot in 2050.

            Ik weet niet of het waar is , ik heb er in elk geval van wakker gelegen...

            naief ?
            Iemand een idee hoeveel die documentaire de makers zou hebben opgebracht ?

            Comment


            • #21
              Re: Opwarming van de aarde ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Foto's van de immer kleiner wordende ijskap van Groenland, idem voor de gletsjers van de Alpen,.... Allemaal subjectief!? Zeer zeker geshopt!?

              Mvg.
              Robert
              Zoals we allemaal weten : er zijn kleine leugens, grote leugens en.... STATISTIEKEN.
              Ik vind dat er "verdacht veel mensen" verdacht veel geld verdienen aan al die bangmakerij. Misschien kun je dààr eens over nadenken ?

              Comment


              • #22
                Re: Opwarming van de aarde ?

                Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                Zoals we allemaal weten : er zijn kleine leugens, grote leugens en.... STATISTIEKEN.
                Ik vind dat er "verdacht veel mensen" verdacht veel geld verdienen aan al die bangmakerij. Misschien kun je dààr eens over nadenken ?
                En er zijn nog meer "verdacht veel mensen" die verdacht veel geld verdienen
                om alles te nuanceren en ons gerust willen stellen dat het allemaal niet zo erg is.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: Opwarming van de aarde ?

                  Allemaal goed en wel de opwarming van het klimaat, maar als ze de kleine man in de straat maar niet "pakken". Ik wil zeggen, boetes beginnen uitdelen omdat ze de chauffage teveel laten branden en dergelijke.

                  Of mensen die een dode boom omzagen of een boom die gevaarlijk naar een huis overhelt en dan als het stormt met de p*****s zitten dat die op het huis gaat vallen. Volgens de wet gezien is het een hele hoop miserie om die boom af te zagen, kapvergunningen enzo. Hier in de kempen (woon in Vorselaar, tofste gemeenste om in te wonen volgens de gazet, maar een van de minst milieuvriendelijke) kijkt men niet te nouw naar een kapvergunning en wordt die boom gewoon geveld. Ook vuurtje stook wordt nog vrij veel toegepast (mensen hebben grote tuinen, privé bossen en dergelijke) en dan kan dat nog vrij onopgemerkt.

                  Global warming houd me wel bezig en vele kleine garnalen..... dus de kleine man in de straat moet zeker zijn steentje bijdragen. Maar aub niet beginnen overdrijven en eerst de fabrieken aanpakken!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Opwarming van de aarde ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                    Zoals we allemaal weten : er zijn kleine leugens, grote leugens en.... STATISTIEKEN.
                    Ik vind dat er "verdacht veel mensen" verdacht veel geld verdienen aan al die bangmakerij. Misschien kun je dààr eens over nadenken ?
                    .. en er zijn sukkels die zelfs de beste wetenschappelijke waarnemingen gestaafd met wiskundige evidentie onder de mat vegen ... de kaars en de bril om zo te zeggen ... dat de permafrost laag ontdooit is ook maar een hesenspinsel natuurlijk .. get a strong reality check dude ... zelfs de jarenlange twijfelaar De Boosere is nu overtuigd .. door zijn eigen cijfermateriaal nog wel en dat zijn slechts jaargemiddelden ttz statistisch gezien het "slechtste" cijfermateriaal ... maar idd .. sommigen zijn niet te overtuigen voor ze met hunne kop tegen de muur geslagen worden, misschien loopt ge constant met een bruine papierzak over uw kop zodat ge de tekenen rondom u niet ziet ?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Opwarming van de aarde ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                      Allemaal goed en wel de opwarming van het klimaat, maar als ze de kleine man in de straat maar niet "pakken". Ik wil zeggen, boetes beginnen uitdelen omdat ze de chauffage teveel laten branden en dergelijke.

                      Of mensen die een dode boom omzagen of een boom die gevaarlijk naar een huis overhelt en dan als het stormt met de p*****s zitten dat die op het huis gaat vallen. Volgens de wet gezien is het een hele hoop miserie om die boom af te zagen, kapvergunningen enzo. ...
                      De maatschappij hangt helaas aan mekaar van een hoop kletskoek ... iedereen vult graag zijn waarheid in zoals hij/zij zelf denkt zonder de feiten te checken .. Gisteren een mooie oude denneboom laten vellen wegens helaas te dicht tegen de huizen en dus potentieel gevaar + het bezorgen van overlast (ik heb er zelfs eenfotoreportage van ) ... Tijd om de kapvergunning te bekomen .. 48 uur inclusief bezoek van de aangestelde ambtenaar van de gemeente ... argumenten om te vellen werden zonder probleem aanvaard en gezien de omstandigheden was er zelfs geen kapvergunning in de strikte zin nodig ..

                      Comment


                      • #26
                        Re: Opwarming van de aarde ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                        Ik ben zo'n sukkel. Zo'n idioot die niet gelooft dat de aarde aan het opwarmen is ; laat staan dat het door "de mensen" zou komen. Als U gelooft dat uw (subjectieve) waarnemingen, die hoop en al lopen over een periode van 30 jaar, relevant zijn dan is dat veelzeggend. Zeg nu zélf wat is 30 jaar ?
                        ---------------
                        Als U zich daar ongerust wil over maken : ga uw gang. Ik vind dat de overbevolking van onze planeet véél zorgwekkender. Een onmiddellijk gevolg zal een gebrek zijn aan drinkwater. Toevallig (hoezo "toevallig" ?) hoor ik deze middag op het radionieuws dat veel mensen... hun waterfactuur niet (meer) kunnen betalen. En nu hebben we het over...België ! Een ministaatje, als je het bekijkt op wereldschaal !
                        ja heb zo'n mensen die niet in een hondedrol geloven voor ze er met beide voeten in staan en dan ruiken ze het meestal nog niet eens .. seffens gaat ge nog zeggen dat mijn tuin, over de laatste 30 jaar, warmer is aka sneller opwarmt dan die van mijn buren .. als De Boosere temperaturen kan opmeten dan kan ik dat ook en nog gedetaillerder en met meer metingen dan hij want ik hoef het maar te doen op 1 plaats, om nog maarte zwijgen van de statistische nabewerkingen. Ik heb ook niet beweerd dat mijn observaties een absoluut bewijs leveren maar ze duiden tenminste een heel sterke tendens aan die op z'n zachts gezegd "bijzonder ongewoon" is, mensen die dat niet opmerken lopen waarschijnlijk met een sok over hun kop ;.. of 't zijn stadsmuskes, gekend als mansardeboeren .. en BTW als een van de paar cataclystische doemscenarios die die domme wetenschappers naar voren schuiven toch moest plaatsvinden dan gaat ge u niet al te druk meer moeten maken over die overbevolking .. the planet as you have known it, may very well come to an end ..

                        Comment


                        • #27
                          Re: Opwarming van de aarde ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                          Zoals we allemaal weten : er zijn kleine leugens, grote leugens en.... STATISTIEKEN.
                          Ik vind dat er "verdacht veel mensen" verdacht veel geld verdienen aan al die bangmakerij. Misschien kun je dààr eens over nadenken ?
                          Leg mij het verband tussen statistiek en visueel waarneembaar eens uit.

                          Ik vind dat er verdacht veel mensen veel geld verdienen aan het minimaliseren van hetgeen aan de gang is.

                          Mvg.
                          Robert
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #28
                            Re: Opwarming van de aarde ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            .. en er zijn sukkels die zelfs de beste wetenschappelijke waarnemingen gestaafd met wiskundige evidentie onder de mat vegen ... de kaars en de bril om zo te zeggen ... dat de permafrost laag ontdooit is ook maar een hesenspinsel natuurlijk .. get a strong reality check dude ... zelfs de jarenlange twijfelaar De Boosere is nu overtuigd .. door zijn eigen cijfermateriaal nog wel en dat zijn slechts jaargemiddelden ttz statistisch gezien het "slechtste" cijfermateriaal ... maar idd .. sommigen zijn niet te overtuigen voor ze met hunne kop tegen de muur geslagen worden, misschien loopt ge constant met een bruine papierzak over uw kop zodat ge de tekenen rondom u niet ziet ?
                            Zo is dat
                            De echte gevoelige, pijnlijke gevolgen worden we hier nog niet echt aan der lijve gewaar he.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: Opwarming van de aarde ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                              Allemaal goed en wel de opwarming van het klimaat, maar als ze de kleine man in de straat maar niet "pakken". Ik wil zeggen, boetes beginnen uitdelen omdat ze de chauffage teveel laten branden en dergelijke.

                              Of mensen die een dode boom omzagen of een boom die gevaarlijk naar een huis overhelt en dan als het stormt met de p*****s zitten dat die op het huis gaat vallen. Volgens de wet gezien is het een hele hoop miserie om die boom af te zagen, kapvergunningen enzo. Hier in de kempen (woon in Vorselaar, tofste gemeenste om in te wonen volgens de gazet, maar een van de minst milieuvriendelijke) kijkt men niet te nouw naar een kapvergunning en wordt die boom gewoon geveld. Ook vuurtje stook wordt nog vrij veel toegepast (mensen hebben grote tuinen, privé bossen en dergelijke) en dan kan dat nog vrij onopgemerkt.

                              Global warming houd me wel bezig en vele kleine garnalen..... dus de kleine man in de straat moet zeker zijn steentje bijdragen. Maar aub niet beginnen overdrijven en eerst de fabrieken aanpakken!
                              Vuurtje stook
                              Dat mag nog van de vakbonden.... zie maar als ze ergens staken.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: Opwarming van de aarde ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Vuurtje stook
                                Dat mag nog van de vakbonden.... zie maar als ze ergens staken.
                                liefst rubber
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X