Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ebayprobleem, misschien ook nuttig voor anderen.

Een pakketje dat vanuit Hong Kong met de "gewone" post komt doet er steeds "ongeveer 3 weken" over. Dat kan ietsje vlugger of één dag of zo trager.
    Meestal zijn de pakketjes aangetekend, en komen ze gewoon via one "POST", dus niet vie een koerier zoals DHL/UPS/enz....

Dit pakketje is echter NIET aangetekend, dus quasi onopspoorbaar.

Het is nu ook geen immens "duur" pakket, maar het gaat mij om het principe.

Als ik iets koop, wil ik ook graag iets krijgen.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Humm, pakjes uit Hong Kong heb ik meestal op 1 a 1,5 week.
      USA kan iets langer duren.

Nu ja, het kan inderdaad dat het pakket vastzit op de douane.

Heb ook eens een probleem gehad met een pakketje van B&H uit New York.

Ik heb het uiteindelijk toe gekregen na ongeveer 2 maanden, een probleem met de post.

Nu ja, dat is zo een betrouwbare winkel dat ze indien je pakket verloren gaat je je geld terugstorten.

Voorlopig inderdaad het probleem melden aan paypal !!!

En vraag een trackingnumber op bij de verzender.
      Dan kan je naar de post bellen en adhv van dit internationaal tracking number kunnen zij in principe checken waar het pakketje zit. (werkt net altijd hoor, heb er spijtig genoeg ook al ervaring mee )
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Is ook belangrijk wat de inhoud is van het pakje. Sommige zaken mogen ons land niet binnen en worden bij de douane tegen gehouden.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Op meer dan 200 eBay-veilingen heb ik nooit problemen gehad, en ik heb nog altijd een feedback van 100%.
          Tot heel toevallig de laatste twee, waarbij ik uiteindelijk een klacht ben gestart via Paypal. En het is twee keer goed afgelopen.

De eerste betrof lampjes uit Groot-Brittanië. Na veel gepalaver over een staking bij de post en bij mijn klacht kreeg ik het bericht dat ze 'opnieuw' verzonden werden. En ze zijn inderdaad aangekomen, weliswaar een maand na de aankoopdatum. Omdat ik twijfel of ze eerst wel of niet verzonden waren, heb ik geen feedback gegeven.

De tweede was een GSM-batterij uit Duitsland. Ook wat gedoe rond al lang verzonden en de Post, en na de klacht werd mijn geld via Paypal teruggestort want: de batterij was niet voorradig. En omdat die dus gelogen had en mij lang voor niets had doen wachten, kreeg hij een negatieve feedback. Waar hij overigens begrip voor had.

Ik denk niet dat de douane zich zelfs maar kan bezighouden met de inhoud van een verzending. De douane kijkt een voorbijgaand pakket na, en na controle en eventuele taks gaat die verzending gewoon verder. En die verzending wordt op zich niet opgevolgd door de douane.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht

Ik denk niet dat de douane zich zelfs maar kan bezighouden met de inhoud van een verzending. De douane kijkt een voorbijgaand pakket na, en na controle en eventuele taks gaat die verzending gewoon verder. En die verzending wordt op zich niet opgevolgd door de douane.
            Ze moeten wel. Het hangt nu eenmaal van de inhoud van een pakket af hoeveel invoerrechten je (al dan niet) moet betalen. 't Is daarvoor dus dat een vrachtbrief of iets soortgelijks (douanedocumenten...) dient ;-)

-->> http://www.post.be/site/nl/residenti...nal/BPI002.jpg <<-- zoiets dus. En in geval van twijfel worden de andere vrachtdocumenten erlangs gelegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
              dat is niet normaal als je een pakje besteld moet je het ook binnen een week ontvangen. zoniet bellen en klagen
              En jij gaat de telefoonrekening vaan Hong Kong betalen? Pakjes kunnen zeker 3 weken onderweg zijn. Ik heb batterijen gekocht in Hong Kong en ik had ze 2 weken later.
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

Comment

beweer geen dingen die niet waar zijn ik heb wel eens vaker pakjes besteld hoor
                ja bij de kerstman of sinterklaas zeker

Comment

Als je regelmatig moet bellen naar het buitenland: www.poivy.com of www.voipcheap.com

Spotgoedkoop.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

als je een pakket besteld moet hij binnen 2 weken zijn zo niet
                    bellen
                    eigelijk hoord een pakket al binnen een week tezijn.
                    andermaal kletskoek .. verzendingen van buiten de Schengen zone zijn onderhevig aan controle door de douane ivm het bepalen van de waarde, de mogelijke invoerrechten en/of de BTW en moelijk ander papierwerk .... 't is niet omdat er niet altijd systematisch gecontroleerd wordt dat er totaal niet gecontroleerd wordt .. lighten up dude!

Comment

als je een pakket besteld moet hij binnen 2 weken zijn zo niet
                      bellen
                      eigelijk hoord een pakket al binnen een week tezijn.
                      Het gaat om een pakje uit het buitenland! Soms kan dit zeer lang onderweg zijn!
                      Ik heb al een verzending gehad uit de UK ... twee pakjes eigenlijk omdat er eentje per vliegtuig vertrok en een ander per boot omdat het niet in het vliegtuig mocht (producten) ... het ene was er na een kleine week en het andere na drie weken!
                      Al eens een pakje uit Amerika gehad dat zes weken onderweg was ... meeste tijd verloren in België bij douane en zo. Een ander pakje werd bij een winkel in Nederland besteld welke geen voorraad had en het in Amerika diende te bestellen daar hij zelf invoerder was ... pakje werd vanuit Amerika naar Nederland gestuurd en dan van daaruit naar mij ... was iets meer dan een week in totaal en dus zeer snel!
                      Soms lukt het heel snel en soms duurt het lang maar het is niet zo dat als het langer dan een week of twee is dat er direct iets fout is!
                      Last edited by VerSeg; 1 december 2009, 23:55.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Het gaat om een pakje uit het buitenland! Soms kan dit zeer lang onderweg zijn!
                        Ik heb al een verzending gehad uit de UK ... twee pakjes eigenlijk omdat er eentje per vliegtuig vertrok en een ander per boot omdat het niet in het vliegtuig mocht (producten) ... het ene was er na een kleine week en het andere na drie weken!
                        Al eens een pakje uit Amerika gehad dat zes weken onderweg was ... meeste tijd verloren in België bij douane en zo. Een ander pakje werd bij een winkel in Nederland besteld welke geen voorraad had en het in Amerika diende te bestellen daar hij zelf invoerder was ... pakje werd vanuit Amerika naar Nederland gestuurd en dan van daaruit naar mij ... was iets meer dan een week in totaal en dus zeer snel!
                        Soms lukt het heel snel en soms duurt het lang maar het is niet zo dat als het langer dan een week of twee is dat er direct iets fout is!
                        Inderdaad, je geeft hier wat goede voorbeelden aan. Het hangt er wel vanaf vanwaar je pakket komt, hoe het verstuurd is (grond post of airmail) en soms kan het inderdaad wel erg lang duren. Heb ooit eens iets met de grond post (surface mail) naar mijn moeder in Belgie gestuurd vanuit Canada en het duurde 7 weken voordat ze het had. Met airmail is zo'n pakket meestal binnen de 1 tot 2 weken daar.

Ik heb ook al eens wat online besteld uit Amerika en het duurde 4 weken voordat het hier was, normaal is dat binnen een week hier. Maar het zat vast bij de douane/customs en daar zijn ze soms op hun gemak!

Verder hangt het er ook vanaf hoe vlug de verkoper je pakket op de post doet na betaling. Soms versturen die dat pas een week later, dan kan je er dus ook weer een week bijtellen.

@Alfa Centauri: 30 dagen valt nog wel mee, als het bij de douane zit dan kan het soms wel wat langer duren. Heb je toevallig geen verzekering op je pakje of is het met een "tracking" nummer? Ik weet niet hoe en waar je de douane kan bereiken, maar ik zie dat er hier wel wat tips hebben, dus ik zou het in elk geval eens proberen.

Veel succes ermee!
                        Groetjes,
                        Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Is ook belangrijk wat de inhoud is van het pakje. Sommige zaken mogen ons land niet binnen en worden bij de douane tegen gehouden.

mir
                          Ik denk niet dat de TS het topic zou gestart zijn als het om 1 of andere beschermde diersoort ging dat hij probeerde illegaal (of is het ieligaal?) het land binnen te smokkelen

Ik heb ook al 2 weken moeten wachten op een CD dat vanuit Belgie verstuurd is. Een DVD uit de UK had ik 2 dagen later, dus echt een aantal dagen op plakken is niet evident.

Ik denk dat het enige dat je kan doen is een beetje meer geduld hebben. Heeft de verkoper goeie feedback?

Comment

Intussen verwacht ik iets uit.... Hong Kong.
                            30 november besteld en is nu op het vliegtuig... volgens de "tracking" toch.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                              Ik denk niet dat de TS het topic zou gestart zijn als het om 1 of andere beschermde diersoort ging dat hij probeerde illegaal (of is het ieligaal?) het land binnen te smokkelen

Ik heb ook al 2 weken moeten wachten op een CD dat vanuit Belgie verstuurd is. Een DVD uit de UK had ik 2 dagen later, dus echt een aantal dagen op plakken is niet evident.

Ik denk dat het enige dat je kan doen is een beetje meer geduld hebben. Heeft de verkoper goeie feedback?
                              Ik had het meer over namaakspul of zoals ik heb meegemaakt een radiozender.

mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

jullie spreken van pakjes...
                                wij verschepen regelmatig containers naar usa...gewone handelwaar
                                op een dag krijg ik een bericht...container tegengehouden...wat zit daarin?????
                                papieren opgestuurd, ik dacht mogelijks verloren, probleem, niet gevonden...
                                na 48 uur container staat nog steeds ter plaatse....pardon????
                                aansluiting met mogadisu gemist...cotainer 14 weken onderweg...waar anders 6 tot 8 weken
                                kreeg er de "rietepetite" van.....
                                was in het begin van de de 2de golfoorlog
                                en vermits wij een land zijn van wapenhandel.......
                                kreeg er kop nog staart aan, maar uiteindelijk is alles toch terecht gekomen

groetjes aline
                                groetjes aline

Comment

Working...
                                X