Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos netwerk extra beveiligen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

    Installeer eens op al uw eigen pc's een monitor tool die de gebruikte bandbreedte telt, zo kan je tenminste uitsluiten dat je er zelf niet onbewust de oorzaak van bent (hebt u bv kinderen in huis?)

    toen ik bij telenet werkte kregen we vaak klanten aan de lijn die ver over hun limiet gingen door edonkey, emule, torrents te laten draaien terwijl ze niet beseften dat dit dan heel de tijd aan het uploaden was. andere boosdoenders: webcams, voip (skype)
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #32
      Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

      ok, heel erg bedankt jongens! ik heb nu mac-filtering aangezet, een WPA-key, en de SSID-broadcast uitgezet. het was nog even spannend toen mijn netwerkadapter niet doorhad dat het nu met WPA moet ipv WEP, maar het is toch gelukt! ^^ jullie zijn geweldig!

      @RikH: we wonen hier met drie twintigers, en het verbruik is enorm gestegen sinds de derde persoon hier kwam wonen. ze heeft inderdaad een torrentprogramma staan, zover waren we al. maar ze zet het absoluut niet constant op, en onlangs waren we na een nacht ineens anderhalve GB kwijt, terwijl niemand van ons zijn pc had aangezet.

      maar sowieso gaat ze moeten opletten met die torrents...
      Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

      Comment


      • #33
        Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

        Ik denk inderdaad dat je nu toch redelijk veilig zit.

        Als het nu nog steeds zou gebeuren, zou ik toch intern eens bekijken wat er allemaal gedaan wordt op het internet. Maw, RikH zijn suggestie volgen om bandbreedte-monitors te installeren op alle pc's op het netwerk.

        Veel succes.
        Mvg,David
        [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

        Comment


        • #34
          Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

          Je hebt toch geen spambotjes runnen?
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #35
            Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

            99% zeker dat dit niets met beveiliging te maken had maar met de downloadgewoontes van 1 van de twintigers (ik was vroeger ook zo )

            er zijn nog andere oplossingen die het verbruik per user beperken, maar dit vraagt om specifieke hardware of een pc die als router werkt en zo bandbreedte verdeeld of beperkt...

            Jook: telenet en Dommel hebben abbo's die 100gb/maand of onbeperkt toelaten (ik gebruik dit maandelijks als enige zware gebruiker)
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #36
              Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              er zijn nog andere oplossingen die het verbruik per user beperken, maar dit vraagt om specifieke hardware of een pc die als router werkt en zo bandbreedte verdeeld of beperkt...
              Of een router met andere dan de standaard firmware.
              Mvg,David
              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

              Comment


              • #37
                Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                Tja... Ze heeft nu wel de instellingen van het torrentprogramma veranderd, afsluiten na download en downloads van locatie veranderen enzo. Dan zijn we die uploadballast toch al kwijt.

                Telenet is niet beschikbaar in ons gebouw, oude bedrading ofzoiets. We hadden Base/Tele2 al overwogen, maar Dommel ziet er nog interessanter uit.

                Nadelen:
                - De Dommelpromoties zijn voor min. 12 maanden, en we gaan hier weg eind oktober 2010. En ik vind nergens of je het mee kan verhuizen.
                - Bij een nieuw abonnement moeten we wellicht ook een nieuwe (dure) modem kopen... (?)
                - Bij Dommel moet je ook bijbetalen als je geen vaste Belgacomlijn houdt
                Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                Comment


                • #38
                  Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                  Gebruikt ze niets anders dan Torrents, want als ik mij goed kan herinneren valt dit toch mee in upload.
                  E-mule en van die toestanden is een ander paar mouwen
                  Flickr

                  Comment


                  • #39
                    Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                    je kan ook eens een andere modem kopen die beter beveiligd is

                    of ga met die modem naar de politie die kunnen zo zien of er iemand mee surft of niet.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                      je kan ook eens een andere modem kopen die beter beveiligd is

                      of ga met die modem naar de politie die kunnen zo zien of er iemand mee surft of niet.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                        je kan ook eens een andere modem kopen die beter beveiligd is

                        of ga met die modem naar de politie die kunnen zo zien of er iemand mee surft of niet.
                        ROFL...

                        Ik zie me al toekomen bij de politie met mijn router in de hand..

                        Misschien kun je dan ook ineens vragen om hem correct te configureren.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #42
                          Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                          of ga met die modem naar de politie die kunnen zo zien of er iemand mee surft of niet.
                          Ik mag hopen dat je een smiley vergeten bent te zetten. Ik kan mij de reaktie anders al voorstellen...
                          Menier de polies, der zit iemand mee te surfen op mijn internet, kunde gij daar is naar zien?......
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #43
                            Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Ik mag hopen dat je een smiley vergeten bent te zetten. Ik kan mij de reaktie anders al voorstellen...
                            Menier de polies, der zit iemand mee te surfen op mijn internet, kunde gij daar is naar zien?......
                            maar je mag niet met een ander netwerk mee surfen dat is ieligaal.
                            de politie zou wel wat moeten doen als je dat zegt.
                            ik denk dat ze wel met een onderzoek gaan beginnen

                            Comment


                            • #44
                              Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                              maar je mag niet met een ander netwerk mee surfen dat is ieligaal.
                              de politie zou wel wat moeten doen als je dat zegt.
                              ik denk dat ze wel met een onderzoek gaan beginnen
                              laat het denken maar over aan diegene die dat kunnen
                              en post niet zo'n onzin op het forum
                              99% van het gene dat jij post is onzin

                              Comment


                              • #45
                                Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                                Surfen op iemand anders zij netwerk is inderdaad illegaal (of is het ieligaal ).

                                Maar ik zie die mannen hun gezicht inderdaad al als je daar binnenkomt met die modem

                                Maar ik geef het toe, je zorgt voor heel wat animo (oei een moeilijk woord ) hier op het forum. Ik lag hier weer plat van 't lachen Mister Arkansas Missouri
                                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                                Comment

                                Working...
                                X