Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Picasa 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Picasa 3

    Hallo,

    Ha ha, tegenwoordig sta ik hier bijna elke week met een beginnersvraag...
    Ik werk nogal eens met Picasa voor het bijwerken van kleine dingen aan foto's zoals rode ogen. Nadat ik in al mijn foto's de rode ogen heb weggewerkt sla ik dit op MAAAAAAR als ik dan uit Picasa ga en via de "verkenner" naar diezelfde map met foto's ga zie ik dat mijn wijzigingen toch niet opgeslagen zijn...
    De wijzigingen zie ik alleen in het programma Picasa... Hoe kan dit en wat moet ik doen om die wijzigingen definitief door te voeren op de originele bestanden zonder dat die een "Kopie" van de foto maakt naast de originele ?

    Groeten,

    Strupie

  • #2
    Re: Picasa 3

    Niemand die de oplossing weet ?

    Comment


    • #3
      Re: Picasa 3

      Weet enkel de manier van kopie maar opslaan de huidige bewerkte foto ter vervanging van het orgineel dat heb ik nog niet gevonden
      Mag ik vragen welke camera je hebt want de software die standaard meegeleverd word met een camera is stukken beter om foto's te bewerken.
      Ik gebruik picassa ook maar enkel om te bladeren en naar bepaalde foto's te zoeken maar bewerken neen daar doe ik het niet mee.

      Daarvoor heb ik de software van de camera OLYMPUS Master 2 evenals Elements 7
      Elements is niet zo duur en een van de beste progy's om een foto aan te passen (bewerken)

      Comment


      • #4
        Re: Picasa 3

        Als je in Picasa wijzigingen doet, dan worden die helemaal nog niet opgeslagen.
        Ik laad de (raw) foto in in Picasa, doe de bewerking en bewaar deze bewerkte foto dan in een Picasa album. Deze exporteer ik dan naar JPG of gewenste formaat.
        Pas als je de export gedaan hebt zul je in je verkenner de gewijzigde foto terugvinden.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Picasa 3

          Dit staat in de help functie van Picassa


          Bewerkingen opslaan: Foto's opslaanAfdrukken
          Picasa is zo ontworpen dat uw originele foto's bewaard blijven als u fotobewerkingen opslaat. Hiervoor wordt een nieuw JPEG-bestand gemaakt dat een kopie is van het bewerkte origineel. De originele foto wordt nooit aangepast, maar de locatie ervan op de vaste schijf kan variëren, afhankelijk van de manier waarop u het bestand opslaat. Hier volgt een kort overzicht van de verschillende opslagmogelijkheden in Picasa op basis van de gevolgen ervan voor de locatie van de originele foto's.

          Comment


          • #6
            Re: Picasa 3

            Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
            Mag ik vragen welke camera je hebt want de software die standaard meegeleverd word met een camera is stukken beter om foto's te bewerken.

            Ik heb een Nikon D60 !

            Comment


            • #7
              Re: Picasa 3

              er zijn verschillende manieren van opslaan.. opslaan zodat het vorige verloren ( er is een original in een bep map ) of opslaan naar een andere map waar je tijdens oplaan de size en quality kan veranderen of in de originele grootte kunt bewaren ( gebruik ik het meest ). dit zijn de belangrijkste dingen om te onthouden.

              Comment

              Working...
              X